Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Inocybe skrev:

Takk for et saklig svar. Vi er vel enige om at det er en vanskelig tematikk dette her. Jeg holder fortsatt på mitt så tror ikke vi kommer til å bli enige. Skal tygge litt på svaret ditt og se om jeg kommer opp med noe som jeg ikke allerede har sagt tidligere. Kanskje jeg kommer til å dra ut deler av innlegget ditt og svare på bare det. Litt matt av denne diskusjonen akkurat nå.

Et lite spørsmål på tampen: hvordan skal det "bevises" at kvinnen bevist løy med hensikt å bli gravid og det ikke var et uhell? Uten en "ha ha nå lurte jeg deg trill rundt" melding vil det bli ord mot ord. 

Og så en mer generell tanke enda mer på tampen. Syns mange menn er veldig opptatt av pengene de må betale i barnebidrag og veldig lite opptatt med barnets ve og vel. Penger er "bare" penger mens et barn er så uendelig mye mer. Pengefokuset ødelegger nok for meg når det gang på gang blir dratt inn som den kanskje viktigste grunnen til å slippe å bli far. 

Man skal ha lov til å være uenige, men det er den saklige debatten som driver utvikling videre og som åpner øynene til hverandre slik at vi kan evne å se en sak fra andre vinkler. I motsetning til trolling som andre bedriver.

Jeg er ikke så opptatt av å bevise om kvinnen løy, fordi muligheten til å ta en juridisk abort tar vekk mye av incentamentet med å få seg (eget) barn via ONS. Kvinnen må da også kjenne på ansvaret som mulig eneforsørger uten bidrag, sidestilt med kunstig inseminasjon hos "Storken", og i større grad vurdere om det ikke er tryggere å velge annerledes enn ONS. Kanskje vil man også erkjenne at man da kanskje ikke  har økonomi/livssituasjon til å bli eneforsørger og velger bort dette alternativet totalt sett.
Er det snakk om uhell, er det jo nettopp her mannen også må ha en reell valgmulighet som beskrevet i forrige innlegg. Dermed faller viktigheten for bevis i all hovedsak bort.

Barnets ve og vel ligger i det at juridisk abort vil kunne redusere antall barn født utenfor forhold, slik at de som blir født faktisk er ønsket. Om begge ønsker barnet vil forutsetningene for samarbeid og avtaler om fordeling og foreldreskap være mindre konfliktfylte enn i dag. Og blir barnet uten en av foreldrene som følge av juridisk abort, vil også krangelen om bidrag/samvær og foreldrerollen falle bort. Det er til barnets beste.
Videre er selvsagt økonmi en faktor i dette, dog utenfor debatten, men svært relatert. Om bidrags- og samværsregler var annerledes enn i dag (eller i det minste praktisert annerledes) ville også konfliktnivået mellom foreldre vært mye mindre. I dag stiller mannen veldig på sidelinjen, har ingen muligheter til å selv ta beslutninger om "uhellet" er ute og kan bli rammet i lang tid (18 år). Det er nettopp denne økonomiske forpliktelsen (som man altså er helt underlagt kvinnen i dag) som er problematisk, spesielt når man vet at man i tillegg står svakt stilt og kan få økte forpliktelser pga kvinnens potensielle samværssabortasje. Og når forholdet er konfliktfylt og man kjemper for samvær, øker utgiftene til bistand ytterligere. Og graviditet etter ONS er definitivt ikke et godt utgangspunkt for langvarig samarbeid (heldigvis får noen det til)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

 

Jeg er ikke så opptatt av å bevise om kvinnen løy, fordi muligheten til å ta en juridisk abort tar vekk mye av incentamentet med å få seg (eget) barn via ONS. 

Hallo, i hvilken verden lever du i?

Dama kan jo bare si at hun ikke vet hvem faren er og hvis ikke faren er interessert i ungen overhodet så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, hva er historien her? Var mannen din ærlig mot den kvinnen om at han ikke ville ha barn med henne? Tok han ansvar for eiga prevensjon? 

Han sa han ikke var klar. De var 27 år og gift i ett år. Kort tid etter at hun tok opp tema for første gang (vel og merke), ble hun gravid. Det kom frem at hun hadde sluttet på pillen fordi hun ønsket seg barn. 

Joda,  hun fikk barn, skilsmisse og en samværsordning. Gratulerer til barnet som fra dag en levde liv som kasteball på grunn av en mindre intelligent kvinne som lurte mannen. 

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Hallo, i hvilken verden lever du i?

Dama kan jo bare si at hun ikke vet hvem faren er og hvis ikke faren er interessert i ungen overhodet så ser jeg ikke problemet.

Hvis damen ikke opplyser barnefaren, blir han heller ikke far til barnet. Da har han hverken foreldrerettigheter eller bidragsplikt. Da har jo mor i all hovedsak utført juridisk abort for faren.

(og dette var et relevant spørsmål i saken, der du trenger litt opplysning, så derfor svarer jeg)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han sa han ikke var klar. De var 27 år og gift i ett år. Kort tid etter at hun tok opp tema for første gang (vel og merke), ble hun gravid. Det kom frem at hun hadde sluttet på pillen fordi hun ønsket seg barn. 

Joda,  hun fikk barn, skilsmisse og en samværsordning. Gratulerer til barnet som fra dag en levde liv som kasteball på grunn av en mindre intelligent kvinne som lurte mannen. 

Anonymkode: 1ab4b...987

Og han tok sin del av ansvaret for prevensjonen og brukte kondom for å vise kona at han tok ansvar for den her beslutningen han tok på vegne av dem begge to???? Nei, den her mannen din har ikke en skit å klage på. Ekskjerringa skal være glad hun ble kvitt ham. Og du bør følge nøye med på om han sier en ting og gjør noe annet fremover, for har han prøvd å rævkjøre ei kjerring tidligere, så vil han nok gjøre det igjen og da er det deg det går utover.

5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Hvis damen ikke opplyser barnefaren, blir han heller ikke far til barnet. Da har han hverken foreldrerettigheter eller bidragsplikt. Da har jo mor i all hovedsak utført juridisk abort for faren.

(og dette var et relevant spørsmål i saken, der du trenger litt opplysning, så derfor svarer jeg)

Men da er du jo fornøyd, eller hva?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Og han tok sin del av ansvaret for prevensjonen og brukte kondom for å vise kona at han tok ansvar for den her beslutningen han tok på vegne av dem begge to???? Nei, den her mannen din har ikke en skit å klage på. Ekskjerringa skal være glad hun ble kvitt ham. Og du bør følge nøye med på om han sier en ting og gjør noe annet fremover, for har han prøvd å rævkjøre ei kjerring tidligere, så vil han nok gjøre det igjen og da er det deg det går utover.

Men da er du jo fornøyd, eller hva?

 

Nei, for det foregår fortsatt KUN på kvinnens premisser! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Nei, for det foregår fortsatt KUN på kvinnens premisser! 

Tja, mannen satte vel mer premisset da han ikke brukte kondom og ikke ba om innskuddet tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/2/2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Hvis det faktisk blir slik at juridisk abort er lovlig, så vil flere menn ty til denne kontrakten, og dermed vil det bli normen. Kvinner må finne seg i det hvis de også selv ikke vil ha barn. Om begge forandrer mening så kan jo kontrakten fjernes.

Anonymkode: 156ce...216

Vel, men så har vi det her med kontraktrett og hva det kan inngåes en kontrakt om. og Juridisk abort er ikke en av dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Og han tok sin del av ansvaret for prevensjonen og brukte kondom for å vise kona at han tok ansvar for den her beslutningen han tok på vegne av dem begge to???? Nei, den her mannen din har ikke en skit å klage på. Ekskjerringa skal være glad hun ble kvitt ham. Og du bør følge nøye med på om han sier en ting og gjør noe annet fremover, for har han prøvd å rævkjøre ei kjerring tidligere, så vil han nok gjøre det igjen og da er det deg det går utover.

Meg og mannen venter barn, og gleder seg. Så du kan tro hva du vil, men kvinner kan være ufattelig egoistiske... 

Men for alle del. Støtter juridisk abort og at både mann og kvinne skal være enige om å beholde. Om mannen er uenig innen uke 12, bør kvinnen ta abort. For det kan kvinnen gjøre.  

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg og mannen venter barn, og gleder seg. Så du kan tro hva du vil, men kvinner kan være ufattelig egoistiske... 

Men for alle del. Støtter juridisk abort og at både mann og kvinne skal være enige om å beholde. Om mannen er uenig innen uke 12, bør kvinnen ta abort. For det kan kvinnen gjøre.  

Anonymkode: 1ab4b...987

Vel, i din manns tilfelle var den egoistiske ham, han tok et valg på vegne av dem som par og forventet samtidig at hun skulle bruke beskyttelse istedet for å ta ansvar for valget han tok. Så får vi da se hvor lenge denne mannen gleder seg over barnet dere venter. Jeg blir ikke overrasket hvis han i neste omgang forteller dama om de her to eksene som lurte ham til å bli far.....

Og ville du ha tatt abort nu mot din egen vilje hvis din mann hadde ønsket det?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
7 timer siden, O.G. skrev:

Hvis menn skulle få en såkalt juridisk abort for ungene de ikke ville ha så blir ansvaret for oppfostringen av dem lagt på skattebetalerne og vi har da nok å betale på fra før. Og jeg er ikke villig til å la det gå over skattesedeleen bare fordi menn har seksuell risikoadferd og nekter å bruke kondom eller skjære for strengen når de ikke vil ha barn.

 

 

Og hvem finansierer aborten hvis kvinnen velger dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var faktisk moren som ødela familien kun med sin egen egoisme. Moren kan ta seg en bolle. Å få barn kan være en grusom skjebne.

Anonymkode: 50767...4a1

Da bør man ikke inngå forhold. Og om det kun var de to så hadde de kun vært et par og ikke en familie. Og hvordan kan det være en grusom sjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med hovedinnlegget, det er nesten en selvfølge blant enkelte at mannen har blitt lurt hvis det oppstår en uplanlagt graviditet.

Jeg har en kompis som alltid bruker kondom, også i forhold, fordi han ikke syntes han er klar for barn enda og nettopp fordi p-pillen kan gå skeis ved feil bruk/eller om den blir glemt (eller "glemt"). Da har begge parter (da går jeg her utifra at p pillen blir brukt korrekt) gjort sitt for å forhindre at en graviditet skal oppstå. Men når det er sagt, så er det fortsatt (kanskje mest teoretisk) mulig at dama blir gravid. 

Så jeg mener fortsatt at om man ikke under noen omstendighet ønsker seg barn, får man avstå fra samleie (eller sterilisere seg, men har visst sett innlegg her på KG om steriliserte menn som plutselig sitter med en gravid dame.....)

Anonymkode: 9768a...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, O.G. skrev:

Vel, i din manns tilfelle var den egoistiske ham, han tok et valg på vegne av dem som par og forventet samtidig at hun skulle bruke beskyttelse istedet for å ta ansvar for valget han tok. Så får vi da se hvor lenge denne mannen gleder seg over barnet dere venter. Jeg blir ikke overrasket hvis han i neste omgang forteller dama om de her to eksene som lurte ham til å bli far.....

Og ville du ha tatt abort nu mot din egen vilje hvis din mann hadde ønsket det?

Ikke nå nei, litt med tanke på at jeg er 22 uker på vei. Men innen grensen, ja det hadde jeg gjort. Hvorfor?Fordi man skal være TO om å ønske et barn!

Anonymkode: 1ab4b...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nå nei, litt med tanke på at jeg er 22 uker på vei. Men innen grensen, ja det hadde jeg gjort. Hvorfor?Fordi man skal være TO om å ønske et barn!

Anonymkode: 1ab4b...987

Men selv om du hadde gjort det for en mann så kan du ikke kreve det samme av dine medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...