Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, tror du må slutte å tro at alle som poster under AB er samme person.

Anonymkode: 45f5d...55b

Da må andre aber slutte å svare på det jeg spør andre om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Hummels skrev:

Synd for barna som må vokse opp uten en far eller en far som ikke liker sitt eget barn. Kun for kvinnene bestemmer for å beholde! De tenker kun på seg selv og ikke barnet.

Pappa ville ikke ha meg men han måtte for mamma nektet abort. Det var ikke akkurat morsomt å få vite at du aldri skulle blitt født, du var et uhell, du har ødelagt hele familien osv.. 

Det var din far da isåfall som ødela familien. Btw. Hadde de ikke fått unger så hadde de ikke engang vært en familie. Så far din kunne bare tatt seg en bolle. Å få barn er ikke en grusom skjebne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
33 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det var din far da isåfall som ødela familien. Btw. Hadde de ikke fått unger så hadde de ikke engang vært en familie. Så far din kunne bare tatt seg en bolle. Å få barn er ikke en grusom skjebne

Nei det er ikke grusomt, men skal tenke på barnet og barnets fremtid. Ikke de voksne og hva de ønsker. Et barn fortjener en mor og en far som er glad i de og som vil ta del i oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hummels skrev:

Jo abort hjelper ungen. Ungen blir ikke født i denne gale verden, ungen blir ikke hatet eller ikke likt av ene forelderen, ungen kommer ikke uønsket til verden, ungen får ingen problemer i livet og får aldri kjenne på smerter og alt som er vondt. Ungen blir ikke født og får bare en forelder. Så jo abort gjør at barnet ikke trenger å lide i fremtiden. 

Kjenner mange veljusterte mennesker som aldri har savnet en pappa. Menn er ikke så viktge i barnas liv bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Det var din far da isåfall som ødela familien. Btw. Hadde de ikke fått unger så hadde de ikke engang vært en familie. Så far din kunne bare tatt seg en bolle. Å få barn er ikke en grusom skjebne

Så du valgte å beholde? 

Anonymkode: 1ab4b...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 18.34, O.G. skrev:

Intet tap for kvinner akkurat, vi er ikke tjent med å ha med slike fyrer å gjøre.

Er det dette avsnittet du hinter til?

 

En prosent forskjell til kvinners favør og så har vi ellers da resten som artikkelen som snakker om hvordan menn skader kvinner og menn kan forhindre en uønsket graviditet ved å sørge for egne kondomer eller komme seg ut av forholdet, mens en kvinne som er sammen med en mann som er utidig og som nekter å bruke kondom i tillegg har intet valg. 

Skremmende at du ikke ser forskjellen. La meg utdype med en større sitering fra siden om hvorfor det her er verre for kvinnene enn det er for menn.

Sitat

Prevalence of Control of Reproductive or Sexual Health by an Intimate Partner Approximately 8.6% (or an estimated 10.3 million) of women in the United States reported ever having an intimate partner who tried to get them pregnant when they did not want to, or refused to use a condom, with 4.8% having had an intimate partner who tried to get them pregnant when they did not want to, and 6.7% having had an intimate partner who refused to wear a condom (data not shown). Approximately 10.4% (or an estimated 11.7 million) of men in the United States reported ever having an intimate partner who tried to get pregnant when they did not want to or tried to stop them from using birth control, with 8.7% having had an intimate partner who tried to get pregnant when they did not want to or tried to stop them from using birth control and 3.8% having had an intimate partner who refused to wear a condom (data not shown).

Black, M.C., Basile, K.C., Breiding, M.J., Smith, S.G., Walters, M.L., Merrick, M.T., Chen, J., & Stevens, M.R. (2011). The National Intimate Partner and Sexual Violence Survey (NISVS). Atlanta, GA: National Center for Injury Prevention and Control, Centers for Disease Control and Prevention: 48

Om du hadde tatt deg bryet med å sjekke kilden, ville du sett at det differensieres mellom å førske å gjøre gravid, og å nekte bruk av kondom, Da blir tallene 8.7% for menn som var forsøkt gjort til fedre av sin partner, mens "bare" 4.8% kvinner var blitt forsøkt gjort gravide av sin partner.

Dessuten snakker vi om en undersøkelse i USA. Det er mange premisser til den undersøkelsen som ikke kan sidestilles med norske forhold. Blandt annet bidragsregler og rett til fri medisinsk bistand (eksempel abort).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Black, M.C., Basile, K.C., Breiding, M.J., Smith, S.G., Walters, M.L., Merrick, M.T., Chen, J., & Stevens, M.R. (2011). The National Intimate Partner and Sexual Violence Survey (NISVS). Atlanta, GA: National Center for Injury Prevention and Control, Centers for Disease Control and Prevention: 48

Om du hadde tatt deg bryet med å sjekke kilden, ville du sett at det differensieres mellom å førske å gjøre gravid, og å nekte bruk av kondom, Da blir tallene 8.7% for menn som var forsøkt gjort til fedre av sin partner, mens "bare" 4.8% kvinner var blitt forsøkt gjort gravide av sin partner.

Dessuten snakker vi om en undersøkelse i USA. Det er mange premisser til den undersøkelsen som ikke kan sidestilles med norske forhold. Blandt annet bidragsregler og rett til fri medisinsk bistand (eksempel abort).

Hvordan kan en kvinne nekte en mann å bruke kondom? 

Ellers har du vel selv ikke lest hele artikkelen:

 

Pregnancy pressure, or pregnancy coercion, is enacted by a woman's sexual partner when he pressures her into having unprotected sex in order to become pregnant, or into continuing or terminating the pregnancy.[1] It might involve threats or acts of violence if the woman does not comply with the perpetrator's demands or wishes.[2][5]

Reproductive pressure behaviors may result in several unintended pregnancies that are then followed by multiple coerced abortions. Women who seek abortions are nearly three times as likely to have experienced reproductive pressure by a partner in the past year, compared to women continuing their pregnancies.[2] A Guttmacher Institute policy analysis states that forcing a woman to terminate a pregnancy she wants or to continue a pregnancy she does not want violates the basic human right of herreproductive health.[6]

 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 13.16, AnonymBruker skrev:
7 minutter siden, O.G. skrev:

Hvordan kan en kvinne nekte en mann å bruke kondom? 

Litt naivt spørsmål, vel?

(beklager tull med siteringen) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

 

Bare svar meg på spørsmålet du: Hvordan kan en kvinne nekte en mann å bruke kondom?

Jeg mener, hvis hun ikke vil at han skal bruke det, så bør han jo ikke pule henne siden han ikke vil ha barn. Jeg tror de her mennene som mener seg lurt er menn som ikke tar ansvar for eiga seksualitet, går ikke an å si at ens reproduktive rettigheter har blitt tråkket på når en ikke tar ansvar selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, O.G. skrev:

Bare svar meg på spørsmålet du: Hvordan kan en kvinne nekte en mann å bruke kondom?

Jeg mener, hvis hun ikke vil at han skal bruke det, så bør han jo ikke pule henne siden han ikke vil ha barn. Jeg tror de her mennene som mener seg lurt er menn som ikke tar ansvar for eiga seksualitet, går ikke an å si at ens reproduktive rettigheter har blitt tråkket på når en ikke tar ansvar selv. 

Og hvordan kan en mann nekte en kvinne å fullføre svangerskapet?
Spørsmålet er like dumt og naivt som ditt. Det ligger i makt(u)balansen mellom menneskene involvert, enten det gjelder fysisk eller seksuell makt.

56 minutter siden, O.G. skrev:

(...) forcing a woman to terminate a pregnancy she wants (...)

Dessuten refererer undersøkelsen til menn der partneren nektet å bruke kondom(!), så jeg tror vi faktisk snakker om menn som blir pult av andre menn uten kondom, med mindre vi snakker om femidomet.

Sitat

(...) men in the United States reported (...) having had an intimate partner who refused to wear a condom (...)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Og hvordan kan en mann nekte en kvinne å fullføre svangerskapet?
Spørsmålet er like dumt og naivt som ditt. Det ligger i makt(u)balansen mellom menneskene involvert, enten det gjelder fysisk eller seksuell makt.

Dessuten refererer undersøkelsen til menn der partneren nektet å bruke kondom(!), så jeg tror vi faktisk snakker om menn som blir pult av andre menn uten kondom, med mindre vi snakker om femidomet.

 

Det der var jo ikke noe svar på spørsmålet mitt. Så la meg refrasere spørsmålet: Hvorfor fortsetter en mann å pule en kvinne som nekter ham å tre på kondomet, burde han ikke komme seg til helvete unna den damen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, O.G. skrev:

Det der var jo ikke noe svar på spørsmålet mitt. Så la meg refrasere spørsmålet: Hvorfor fortsetter en mann å pule en kvinne som nekter ham å tre på kondomet, burde han ikke komme seg til helvete unna den damen? 

Hvorfor tar en kvinne abort fordi mannen ønsker det, burde hun ikke komme seg unna?

Spørsmålet er like relevant, som ditt. Og jeg har gitt deg svar men du gidder ikke lese.

Dessuten var det jo nettopp tilfellene med kondomnekt som jeg luket vekk fra statistikken, slik at den stod igjen med tallene for påtvungne graviditeter (begge veier), ettersom det var disse tallene du refererte til i det opprinnelige innlegget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Hvorfor tar en kvinne abort fordi mannen ønsker det, burde hun ikke komme seg unna?

Spørsmålet er like relevant, som ditt. Og jeg har gitt deg svar men du gidder ikke lese.

Dessuten var det jo nettopp tilfellene med kondomnekt som jeg luket vekk fra statistikken, slik at den stod igjen med tallene for påtvungne graviditeter (begge veier), ettersom det var disse tallene du refererte til i det opprinnelige innlegget.

Næmmen, kan du ikke å diskutere heller nu da. så fortell meg hvorfor en fyr puler en dame som han ikke stoler på uten kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Næmmen, kan du ikke å diskutere heller nu da. så fortell meg hvorfor en fyr puler en dame som han ikke stoler på uten kondom. 

Om du skal prøve deg på hersketeknikker, er det ingen vits å diskutere mer.

Nå er jo poenget nettopp at fyren stoler på kvinnen (hun sier hun bruker p-pillen, men gjør det likevel ikke), slik at han ikke bruker kondom. Var det så vanskelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev:

Om du skal prøve deg på hersketeknikker, er det ingen vits å diskutere mer.

Nå er jo poenget nettopp at fyren stoler på kvinnen (hun sier hun bruker p-pillen, men gjør det likevel ikke), slik at han ikke bruker kondom. Var det så vanskelig?

Hjelpes, så jeg bruker hersketeknikker når jeg refraserer spørsmålet for å gjøre det enkelt for deg å forstå? :fnise:

Og poeget er jo at så lenge menn ikke tar ansvar for eiga seksualitet ved å trekke på kondomet hver eneste gang de puler ei kjerring de ikke ser for seg som mor til sitt barn så skal de ikke ha noe de skulle ha sagt. Blir bare åndsvakt av menn å si de er lurt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Næmmen, kan du ikke å diskutere heller nu da. så fortell meg hvorfor en fyr puler en dame som han ikke stoler på uten kondom. 

 

2 minutter siden, O.G. skrev:

Hjelpes, så jeg bruker hersketeknikker når jeg refraserer spørsmålet for å gjøre det enkelt for deg å forstå? :fnise:

Og poeget er jo at så lenge menn ikke tar ansvar for eiga seksualitet ved å trekke på kondomet hver eneste gang de puler ei kjerring de ikke ser for seg som mor til sitt barn så skal de ikke ha noe de skulle ha sagt. Blir bare åndsvakt av menn å si de er lurt da. 

Hersketeknikk i uthevet tekst i øverste sitat.

Og så blander du epler og pærer, og mer til. Det er forskjell på ONS og par i forhold, samt detaljer i rapporten som ble diskutert. Du spør om en ting og får svar og måler det mot noe annet. Det er ikke sammenheng i din argumentasjon, og du er bare ute etter å trolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev:

 

Hersketeknikk i uthevet tekst i øverste sitat.

Og så blander du epler og pærer, og mer til. Det er forskjell på ONS og par i forhold, samt detaljer i rapporten som ble diskutert. Du spør om en ting og får svar og måler det mot noe annet. Det er ikke sammenheng i din argumentasjon, og du er bare ute etter å trolle.

Egentlig ikke siden menn bare forventer å få pule uten kondom i begge tilfellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P piller og kondom, people. Smør på flesk sier noen, men sikrere blir det ikke. 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...