Gå til innhold

Gjøvik-barnevennlig/sol/utsikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga jobb så ser det ut som vi skal flytte til Gjøvik.

hvor i byen er det fint og bo med barn? Barnehage, Skolevei, barnevennlig vei, barn i nabolaget etc.

Vi ønsket sol og utsikt..... 

har skjønt at det er litt dårlige solforhold på Gjøvik, et det steder som er bedre enn andre? Ønsker også Mjøsutsikt. 

Anonymkode: 3e6de...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får egentlig ikke både sol og utsikt. Gjøvik ligger østvendt mot Mjøsa, så hvis du velger hus som ligger litt oppover mot feks. Kopperud får du fin utsikt, men desto mindre kveldssol. Da må dere gå videre opp mot Bybrua og Hunndalen.

Anonymkode: fecf5...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sol på dagen da? Og ettermiddag?

Hunndal/Bybrua er ikke aktuelle områder. 

Anonymkode: 3e6de...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst nedenfor Frusethenga og har aldri tenkt over at det ikke er sol... Hadde sol fra tidlig morgen, til den gikk ned over bergstoppen, vi. Og en herlig utsikt! Det kommer sikkert an på tomt og layout på denne. 

Håper dere vil trives på Gjøvik! Jeg vil flytte tilbake når jeg får familie! :)

Anonymkode: 86c60...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopperud og vindingstad er trivelige barneskoler, og det er mange bra barnehager. 

Anonymkode: 86c60...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sol på dagen da? Og ettermiddag?

Hunndal/Bybrua er ikke aktuelle områder. 

Anonymkode: 3e6de...ddd

Selvfølgelig får man det. Men når byen ligger i en østvendt helling så sier det selv selv at det ikke er så gode solforhold, som du selv nevnte. :) 

Anonymkode: fecf5...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke finn på Hunndalen/bybrua! Nordbyen har utsikt, (det meste av Gjøvik har utsikt over Mjøsa) Og hvis du ikke plasserer deg i dumpa bak Tranberg, har du sol også. Torke f.eks. Fredheim er en bra skole, tror jeg. Hvor jobber dere da?Sykehuset, høyskolen? 

Anonymkode: 0f9d6...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 21.28, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke finn på Hunndalen/bybrua! Nordbyen har utsikt, (det meste av Gjøvik har utsikt over Mjøsa) Og hvis du ikke plasserer deg i dumpa bak Tranberg, har du sol også. Torke f.eks. Fredheim er en bra skole, tror jeg. Hvor jobber dere da?Sykehuset, høyskolen? 

Anonymkode: 0f9d6...b5d

Har bodd i Torke på Gjøvik, nyydelig utsikt. Var så vakkert både sommer og vinter. Kan ikke huske jeg kunne klage mye på solforholdene heller. Og ikke langt unna til fine turmuligheter. Jeg synes Gjøvik er en flott by, bodde 3 glade år som student der. Hunndalen er desverre et høl... Synes og det er veldig fint bortover mot østre toten, men det blir nok langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sørbyen er koselig. Vindingstadområdet for eksempel :)

Anonymkode: a2c48...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten generelt bedre med sol i sørbyen enn i nordbyen. 

Anonymkode: a2c48...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14. mars 2016 at 13.26, ulvepopcorn skrev:

Mange mener Hunndalen er rene ghettoen, men så ille er det da ikke :P

Bodde der en liten periode for en del år siden, og det fløyt jo nærmest over av narko der. Var verre der enn i de drabantbyene jeg har bodd i rundt omkring i Oslo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Kopperud ift Vindingstad? Ikke hørt så mye fint om Kopperud, men det er kanskje utdatert info? iOg hvordan er det i nybyggområdene over Kopperud? Tenker at det er litt langt, men sikkert fin utsikt? 

Anonymkode: 3e6de...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...