Gå til innhold

Fenomenet "spisestuesofa"...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere egentlig om det? Dere som har det- er dere fornøyd? Er det praktisk- eller ikke.? Sikkert rart at jeg spør, siden jeg faktisk HAR en fra før. Klarer bare ikke bestemme meg om det er bra. Synes det er upraktisk når en skal gå "inn og ut", alle må jo reise seg om den i midten skal fram... Og ; den tar MYE plass. Noen meninger om dette? Kan legge til at det SER veldig lekkert ja...

Anonymkode: 2d8d8...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Jeg har ikke spisestuesofa, men kunne godt tenke meg en. Synes det er lekkert å se på, men ser for meg det er litt tungvindt å gå inn/ut, i tillegg upraktisk når man skal vaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint hvis man har plass til det, altså mye luft rundt spisegruppen. De jeg kjenner som har slik sofa, har egentlig ikke plass til det, ser overmøblert ut og det blir klaustrofobisk rundt bordet når man ikke kan gå inn/ut av sofaen uten å dulte bort i andre møbler.

Anonymkode: f1e39...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke.  Har noen venner som har og velger alltid å sitte i stol om jeg kan.

Kan jo legge til at jeg heller ikke syntes det ser fint ut.. 

Anonymkode: 5bd2d...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke, havnet i midten en gang og var som å sitte I midten på fly... altfor intimt.

Anonymkode: 123f6...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt, men har kvittet meg med den...
Joda, det ser veldig pent ut og er jo av en eller annen grunn blitt supertrendy, men mer upraktisk møbel skal du lete lenge etter.
Dersom man sitter 3 stykk på denne må alle sitte like langt fra bordet, det vil si at alle må være like lange.
Om en av de som sitter i sofaen skal på do eller av en eller annen grunn skal gå fra bordet må alle flytte på seg.
Når jeg sitter ved spisestuen pleier jeg ofte å trekke stolen litt fra bordet etter at jeg er ferdig med å spise og kun skal sitte der for å være sosial. Om jeg satt i spisestuesofaen måtte jo alle være enige om å trekke seg unna...

Nei, det kan være så pent og trendy det bare vil for min del, jeg er glad jeg har fått skiftet ut sofaen med stoler.

http://www.bing.com/images/search?q=spisestuesofa&qpvt=spisestuesofa&qpvt=spisestuesofa&FORM=IGRE

Endret av Angelheart2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stilig. Men det er vel neppe særlig praktisk. Stoler kan man hvertfall flytte rundt på i huset og plassere alt ettersom hvor man trenger det. Og en stol kan man skyve bakover når man reiser seg, og vri og vende litt på etter eget ønske. Sitter man trangt i en spisestuesofa, så må jo alle reise seg opp når en skal gå fra bordet. Med mindre man har veldig stor plass da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare hva spisestuesofa er? :)

Anonymkode: 14403...451

En spisestuesofa/spisesofa er som en sofa med høyere bein, for å passe til spisebord. Tenk deg en spisestol - bare at den er tre-seter.... 

Anonymkode: 2d8d8...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke.  Har noen venner som har og velger alltid å sitte i stol om jeg kan.

Kan jo legge til at jeg heller ikke syntes det ser fint ut.. 

Anonymkode: 5bd2d...f63

Enig.

i tillegg til at det minner om flyseter, og siden jeg er "petit" så blir jeg plassert i sofaen, mens de større får egne stoler.

Anonymkode: 36ecb...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det, og kan ikke fatte og begripe at noen har lyst på noe slikt. Ja, det kan se pent ut, men herregud så upraktisk!

Jeg vil bestemme selv hvor nærmt bordet jeg skal sitte. Når jeg spiser hater jeg å måtte sitte helt ute på kanten og lene meg frem, bare fordi sidemannen har ølvom og lange armer, og forårsaker at sofaen må være langt ifra bordet så jeg sliter med å nå frem. Når jeg er ferdig å spise vil jeg gjerne ha plass til å ha beina i kort e.l, og da er det drittirriterende om sofaen står så nærmt at jeg ikke har plass til det. Så har man gjerne en unge på benken, og man må sitte skvist opp mot bordet fordi benken må stå så nærmt bordet for at ungen skal nå frem. 

Neitakk, sier nå jeg. 

Anonymkode: c89a1...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt det i flere år. Sluttet å bruke den vanlige sofaen etter den kom i hus :) Vi ser også tv herifra når vi en sjelden gang gjør det.

Anonymkode: 8ae4e...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snublefella skrev:

Jeg har spisestuesofa, er fornøyd 

Sitter du i den selv? Eller velger du stol når du spiser middag?

Anonymkode: 36ecb...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter du i den selv? Eller velger du stol når du spiser middag?

Anonymkode: 36ecb...a8b

Jeg velger faktisk alltid sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøpte nylig og den er stor. Ingen kvelingsfølelse. Ingen armlener. 

Vi solgte vårt glassbord med 8 tilhørende stoler i sort skinn.. . Det ble kjøpt for 15 år siden.

 

Byttet ut med myk velur, store myke puter. 

Siden jeg er vertinne i eget hjem når det er besøk så velger jeg stol. Ellers er jeg alltid i sofaen. 

 

 

På bildet  er det mørkt bord. Vi har hvitt.

 

 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Vi har hatt et par år nå, og til helgen blir den byttet med stoler som endelig kommer fra møbelsnekkeren.

Flott å se på, men du og du så upraktisk.

Noen ønsker å sitte nærme bordet, mens andre liker seg lenger unna bordet. Når noen skal opp, må man de andre flytte seg, og skyve frem og tilbake..

Nei, gleder meg til å få den ut av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kan se pent ut om det matcher resten av interiøret/stilen. 

Venninna mi har en liten sofa, den står inntil veggen istedet for én stol (rundt bord med 4 stoler). Synes det er helt greit.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spisestuesofa, og elsker den! Vi har denne, men en lys gråbeige varian, kjøpt på Møbelringen:

205613_0_240.jpg

Synes den er veldig god å sitte i, og sitter gjerne helst i den selv, men når vi har besøk får de selvsagt tilbudet om å sitte der. Den er favorittmøbelet i hele huset, og jeg sitter stort sett i den når jeg velger å studere hjemme om dagene. Den er så fantastisk komfortabel, så denne har jeg ingen planer om å bytte ut. 

Endret av Daudaferd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...