Gå til innhold

Venninnes utdrikningsslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt; Jeg er invitert til et utdrikningsslag som skal være om ca. 8 måneder. Igår var jeg på besøk hos den fremtidige bruden og vi begynte å diskutere hvordan hun ønsket at ting skulle foregå. Hun fortalte meg en rekke aktiviteter hun ønsket skulle skje den dagen, og hadde grovt regnet ut at hver deltaker måtte ut med 4- 5 000 kroner for at ting skulle gå opp i opp.. (min reaksjon var :sjokkert:). Nå har jeg ikke snakket med forloveren siden jeg ikke har møtt henne så mange ganger før, men jeg fikk inntrykk av at hun var enig i brudens mening etter det bruden sa.

For meg er dette sinnsykt dyrt å måtte punge ut for et utdrikningslag. Vi er også rundt 8-10 stk som skal delta på dette. Når jeg har vært i utdrikningslag tidligere, så har jeg maks lagt ut 1000- 1500 kr inkludert mat(ikke drikke), sponset middag på bruden og noen gøyale aktiviteter den dagen. Jeg studerer for tiden(har ikke jobb ved siden av), så for meg så vil dette svi rimelig i lommeboka. Ved siden av dette så vil det jo også komme kostnader som reise, overnatting(bor ikke i samme by), gave og eventuelt kjole. Siden bryllupet er rett etter utdrikningslaget, så vil det komme mange utgifter på en gang. 

Jeg prøvde å lufte forsiktig at "er det kanskje ikke litt mye å forvente av per deltaker? med tanke på at flere studerer osv", og da fikk jeg til svar at siden det er så lenge til, så har jeg og de andre mulighet til å spare.. :dry: Ja, jeg har mulighet til å spare, men likevel, da går flere tusen kroner til noe jeg egentlig har behov for å bruke på annet (som når lånekassen ikke gir stipend ut i juni og juli).

Hva mener dere jeg burde gjøre? Droppe å delta eller å se på det som en investering til henne som brud og venn? 

Anonymkode: acc1d...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde droppet det. Dessverre. Det hadde blitt for mye penger for meg, spesielt som student.