Gå til innhold

Tråden for oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en samletråd for CBFM brukere. Så kan vi legge inn spørsmål og svar etterhvert.

Har brukt monitoren 2 ganger før, prøvde i nesten 3 år med førstemann, som da satt etter 1 eller 2 pp'er med CBFM. Nummer 2 kom i pp3 med CBFM. Fant ut at jeg hadde senere EL enn antatt. Fantastisk maskin!

Vi er nå etter 5 år siden sist, i prøvingen med nummer 3, sistemann ut! Er i PP2 med monitoren, og fikk Max PP CD14 og 15, selv om testen var tydelig negativ cd15 er der bare sånn maskinen er laget, man får alltid 2 dager med Max for å oppfordre til ekstra sengevals. 

Dette var nytt for meg, har ikke brukt å ha EL så tidlig. 

Uansett, vi har begge kraftig forkjølelse, så det ble en ganske uromantisk romp på kvelden CD14, etter første Max på morgenen cd14. Tror dere vi traff? Vi skulle til pers cd15 også, men vi var helt utslått syke, så da ble det med denne ene runden denne syklusen.... Nå er jeg litt spent og usikker på om dette var nok.....i dag var cd16 og ned på høy igjen, selv om testvinduet tydelig var mega negativ. Skulle i mitt sinn være en klar lav. Men sikkert sånn maskinen er laget.

 

Morticia- anonym fordi jeg kan lett bli oppdaget om jeg bruker fullt nick, og ingen vet at vi prøver på nummer 3 enda. 

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere traff på:) 

jeg har kanskje tenkt å kjøpe en cbfm, er bare i pp3, og har ikke barn fra før men er allerede utålmodig å blir litt smågal av å ikke ha helt kontroll på syklusen min etter at jeg sluttet på p pillene. Håper det blir litt mer kontroll og forhåpentligvis fortgang i sakene med en sånn maskin:tongue:

Anonymkode: 4fa71...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Satser på det...dpo-land er det mest spennende landet jeg har vært i iallefall! :fnise: 

CBFM har vært gull for oss. Hadde heller ikke kontroll på syklusen, trodde jo det lenge, men når ting drøyde, så viste jo maskinen hvor feil vi hadde tatt. I tillegg er det deilig å slippe pliktsex gjennom hele syklusen, og heller konsentrere seg rundt påvist faktisk EL!! 

-Morticia-

 

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne perioden har det vært mye pliktsex, å jeg vet ikke engang om jeg har hatt eggeløsning. Har ikke merket noe til el slim eller vondt i puppene så det er kjipt..

da har jeg faktisk bestillt meg en cbfm! Gleder meg til å teste den:laugh:

Anonymkode: 4fa71...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9-12: Lav

CD 12-13: Høy

CD 14-15: MAX! :hoppe: 

CD 16: Høy

CD 17: Lav

Sengevals på CD 14.

 Håper det holder. Jeg er gjerrig på testene mine, så nå får den ikke flere! :fnise:

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri

slenger meg på med dere!:ler: startet opp min monitor 13 januar (første gang jeg bruker denne) så idag var siste test dag!
fikk max CD 19-20. Vi er førstegangsprøvere og har prøvd en stund, vi er begge unge og friske! Har hele tiden trodd at EL har vært en uke før enn hva monitoren sa. er 5DPO i dag, så veldig spennende.
Fikk i går noen smerte lignende greier i lysken på venstre side, og i dagtidlig merker jeg typisk mensenmurringer og stikninger i høy side av magen. Ettersom vi har hatt så mange negative erfaringer tidligere med negative tester så tør jeg ikke håpe denne gangen heller. Føles som om jeg er dømt til å ikke få en liten spire! 

Endret av Theakri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Theakri!! Håper det klaffer, stikninger 5dpo kan jo absolutt være festesmerter!!! 

Hadde det samme i går, 7 dpo, magesmerter fra inni hamperæva!! Varte i ca 45 min, så var det over.... 

Har heller ikke ømme pupper, noe jeg alltid har noen dager etter EL! Men nå er det helt slappe!! Det skjer aldri!! Leste at de som hadde ømme pupper ved EL, så var det et graviditetstegn, og de som ikke har ømme pupper etter EL men får det, er det også et tegn....

Negativ test i dag, men er bare 8dpo, så var ikke overrasket for å si det sånn!!! 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk min CBFM i posten i dag, og har noen praktiske spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Når jeg skal legge inn syklusen for første gang, så får jeg bare opp datoer for 5 dager, og bare for denne uken vi er i nå. Min første dag i siste mens var f.eks 29 januar,men klarer ikke legge det inn i systemet?Finner ingen piler som kan bla i kalenderen hverken bakover eller fremover. Skal det være sånn,eller er det bare jeg som ikke klarer den? Er det ikke mulig å bla seg lenger frem i kalenderentil mars måned f.eks heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du kan kun starte monitoren fra nærmeste syklus. Så du må vente til tidligst første blødningsdag i neste syklus, eller så lenge som 5. dag i neste syklus. Skjønner du? Venter du til dag 6 neste syklus med å starte den, er det for sent, og du må vente til neste mens.

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan begynne å bruke Clearblue Fertilitetsmonitor på den første dagen av neste menstruasjonssyklus, men ikke før."

Etterhvert som du blir kjent med syklusen din gjennom monitoren, kan du begynne å "jukse" litt. Den spør alltid etter første test  dag 6 i syklusen. Deretter begynner den vanligvis å be om tester på dag 9. Men det er allikevel noen dager med sløsing av tester hvis man "vet" at EL kommer rund cd19. Så mange jukser ved å sette dag 5 som dag 1. Men da må man begynne å holde styr på hvor man er i syklusen selv, og DET er stress for meg. 

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe? Har sykluser på 30+ dager med antatt eggløsning på syklusdag 19. Har testet i 8 dager nå, som forventet kun LAV ennå. Er det virkelig vits å begynne å teste sååå tidlig som maskinen sier??? Herregud, bruker jo opp 12 tester før eggløsning "skal" skje!! 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da forstår jeg hva dere mente. Da får jeg bare vente med å bruke den frem til neste mensen. Utrolig kjedelig, men laget en jukse syklus å skrev at første dag i mensen var i går, og på kalenderen kommer det opp brune vinduer for testdager til uka, har lange sykluser, så jeg tror selv at EL er til uken, så vurderer å la syklusen stå, og bruke testdagene likevel, men litt kjedelig om ingen gir utslag og det bare blir bortkastet penger også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lollip0p skrev:

Kan noen hjelpe? Har sykluser på 30+ dager med antatt eggløsning på syklusdag 19. Har testet i 8 dager nå, som forventet kun LAV ennå. Er det virkelig vits å begynne å teste sååå tidlig som maskinen sier??? Herregud, bruker jo opp 12 tester før eggløsning "skal" skje!! 😔

Er det første syklus med maskinen? Det er antatt at alle må bruke 20 testvinner første syklus, og ikke alle før Max heller på første runde. Dette er for at maskinen skal bli kjent med deg og din syklus. Jeg brukte 20 pinner første syklus, uten å få Max. På syklus 2 brukte jeg 7 pinner, og fikk Max. Den lærer seg etterhvert når du vanligvis har EL, og tilslutt er du nede i ganske få pinner i forbruk. Men i starten er det helt normalt at man må bruke mange. 

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Ab85 skrev:

Tusen takk for svar, da forstår jeg hva dere mente. Da får jeg bare vente med å bruke den frem til neste mensen. Utrolig kjedelig, men laget en jukse syklus å skrev at første dag i mensen var i går, og på kalenderen kommer det opp brune vinduer for testdager til uka, har lange sykluser, så jeg tror selv at EL er til uken, så vurderer å la syklusen stå, og bruke testdagene likevel, men litt kjedelig om ingen gir utslag og det bare blir bortkastet penger også. 

Det kan du såklart gjøre, men det blir jo litt gambling med pinnene. Jeg er gjerrig på mine. :fnise:

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det første syklus med maskinen? Det er antatt at alle må bruke 20 testvinner første syklus, og ikke alle før Max heller på første runde. Dette er for at maskinen skal bli kjent med deg og din syklus. Jeg brukte 20 pinner første syklus, uten å få Max. På syklus 2 brukte jeg 7 pinner, og fikk Max. Den lærer seg etterhvert når du vanligvis har EL, og tilslutt er du nede i ganske få pinner i forbruk. Men i starten er det helt normalt at man må bruke mange. 

Anonymkode: 76034...767

Herregud, beklager skrivefeilene, men autokorrekt er en bitch! :tongue:

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til Theakri!! Håper det klaffer, stikninger 5dpo kan jo absolutt være festesmerter!!! 

Hadde det samme i går, 7 dpo, magesmerter fra inni hamperæva!! Varte i ca 45 min, så var det over.... 

Har heller ikke ømme pupper, noe jeg alltid har noen dager etter EL! Men nå er det helt slappe!! Det skjer aldri!! Leste at de som hadde ømme pupper ved EL, så var det et graviditetstegn, og de som ikke har ømme pupper etter EL men får det, er det også et tegn....

Negativ test i dag, men er bare 8dpo, så var ikke overrasket for å si det sånn!!! 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Håper det klaffer for deg også!! har litt småvondt i magen, men ikke sånn skikkelig, mer ubehagelig. men det kan jo liksom være ALT ifra himmel og jord!! denne tiden inn til IKM er så sykt lang! haddde det vært opp til meg så hadde jeg gjerne takket ja til positiv test dagen etter EL:fnise: 

Jeg har heller ikke ømme puppe når du sier det, jeg har IKM rundt den 10-13, og pleier alltid å ha ømme pupper 1-2 uker i forveien! vi får håpe dette er et tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Theakri skrev:

Håper det klaffer for deg også!! har litt småvondt i magen, men ikke sånn skikkelig, mer ubehagelig. men det kan jo liksom være ALT ifra himmel og jord!! denne tiden inn til IKM er så sykt lang! haddde det vært opp til meg så hadde jeg gjerne takket ja til positiv test dagen etter EL:fnise: 

Jeg har heller ikke ømme puppe når du sier det, jeg har IKM rundt den 10-13, og pleier alltid å ha ømme pupper 1-2 uker i forveien! vi får håpe dette er et tegn!

Her strekkes og murres det...fortsatt helt slappe boobs, som virkelig er rart til meg å være! Heller ikke vondt i korsryggen, som er typisk for meg rett før tanta. IKM her også rundt den 12-13! Spennende!

DPO-land er det treigeste landet! Tiden går som sirup, er det mulig liksom??? :fnise:

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at med avkom nr 1 hadde jeg det som nå, kjente etter og følte alt inni meg. Visste nesten fra sekundet jeg var gravid.

Men, med avkom 2 hadde jeg av forskjellige grunner ingen formening om at jeg kunne være gravid. Og jeg fant det ut 14 uker på vei! Hadde ikke kjent en drit før da! Hvordan er det mulig igjen?? :ler2: 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her strekkes og murres det...fortsatt helt slappe boobs, som virkelig er rart til meg å være! Heller ikke vondt i korsryggen, som er typisk for meg rett før tanta. IKM her også rundt den 12-13! Spennende!

DPO-land er det treigeste landet! Tiden går som sirup, er det mulig liksom??? :fnise:

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Jøss! håper det klaffer for noen av oss, helst begge to! :gravid:
Nei er helt sykt, og jeg er tidenes testetøs så tok til og med en test i dag, haha. gjør jo det virkelig ikke enkelt for meg selv :bond:
Du er jo 8 DPO så sikkert ikke så lenge til du kan få svar! så spennende!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Theakri skrev:

Jøss! håper det klaffer for noen av oss, helst begge to! :gravid:
Nei er helt sykt, og jeg er tidenes testetøs så tok til og med en test i dag, haha. gjør jo det virkelig ikke enkelt for meg selv :bond:
Du er jo 8 DPO så sikkert ikke så lenge til du kan få svar! så spennende!! 

Testetøs ja... Jeg har testet hver dag siden 5 dpo... :rodme: Fordelen med å ha rundt 70 billigstrips liggende å bare lyse mot deg i baderomsskapet.... :fnise:

 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...