Gå til innhold

Greit at typen ruser seg på hasj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Veldig mye arrogante tullinger, som kommer med alt mulig piss her.

 Men så lenge dem påstår at "hasj ikke er greit" så da gjør det liksom ingenting å påstå alt mulig tull??

Anonymkode: 0d0b2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bestemmer selv om en ønsker å være sammen med en hasj-bruker eller ikke. Om jeg ikke vil være sammen med en som drikker alkohol heller, helt greit. Mitt valg. Jeg kan ikke nekte noen å bruke hverken hasj, tobakk eller alkohol, men jeg kan selv velge hvem jeg er sammen med, og hvem jeg får barn med. Kræsjer ens verdier, kan man enten endre på verdiene sine, eller avslutte forholdet. Ingen kan tvinge den andre til å synes at hasj er greit eller ugreit.

Og med mindre man får hasj lovlig via resept, så kan man aldri vite 100% hva man får i seg.

(ja, jeg vet tråden er noen uker gammel)

Anonymkode: ec2cf...9c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2016 at 11.08, Inocybe skrev:

Skjønner det er litt tidlig for dere å snakke seriøst om barn :) Samtidig mener jeg det er viktig å avklare hvilke forventninger og holdninger man har før barnet "plutselig" der. Da er det gjerne for sent. Det gjelder for så vidt ikke bare rus. 

Personlig hadde jeg ikke ønsket å bruke mye tid og krefter på en fyr som hadde så ulike holdninger til rus som meg. For det første ønsker jeg ikke å ha rusede personer rundt barna mine. For det andre har jeg veldig lite lyst til å få barnevernet på døren den dagen barnefaren blir tatt med noe i lommen. 

Så du må ha en avholdsmann da, med andre ord? Går ut fra at du ikke aksepterer en mann som drikker alkohol heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En bestemmer selv om en ønsker å være sammen med en hasj-bruker eller ikke. Om jeg ikke vil være sammen med en som drikker alkohol heller, helt greit. Mitt valg. Jeg kan ikke nekte noen å bruke hverken hasj, tobakk eller alkohol, men jeg kan selv velge hvem jeg er sammen med, og hvem jeg får barn med. Kræsjer ens verdier, kan man enten endre på verdiene sine, eller avslutte forholdet. Ingen kan tvinge den andre til å synes at hasj er greit eller ugreit.

Og med mindre man får hasj lovlig via resept, så kan man aldri vite 100% hva man får i seg.

(ja, jeg vet tråden er noen uker gammel)

Anonymkode: ec2cf...9c4

Selvfølgelig står hun fritt til å velge om hun vil være sammen med kjæresten sin fremover. Hun står også fritt til å slå opp med han fordi han drikker appelsinjuice eller for ingen som helst grunn for den saks skyld. Det var ikke det som var spørsmålet til TS.

Hun er bekymret over hans hasjbruk, vet ikke nok om temaet, og lurer på om hun overreagerer. Hennes bekymringer bunner i helseskader knyttet til hasj, så ja, hun overreagerer i veldig stor grad. Hun sier selv at hun drikker alkohol, som er 17 ganger farligere, hun er nok smart nok til å finne ut av om hun overreagerer selv så lenge hun får faktaene på bordet og ikke finner informasjonen sin fra norske, konservative avholdssteder som fortsatt opererer med "reefer madness"-propaganda fra 70-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du villig til å være sammen med en som bevisst bryter loven? Det er mitt spørsmål til deg.

Folk flest er jo lovlydige. Hvorfor kan ikke han også være det?

Anonymkode: 92adf...2f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31/01/2016 at 11.29, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ulike holdninger ang. rus er jo selvsagt et problem, selv om det er noe så "ufarlig" som hasj. Alkohol er jo et rusmiddel det også og jeg koser meg jo med det selv! Men liker ikke når jeg blir så full at jeg føler jeg ikke har kontroll over meg selv, og da pleier jeg dra meg unna og komme meg i seng. Så er jo ikke bare med andre mennesker som ikke har kontroll jeg har et problem med, gjelder jo meg selv også. Ekkelt å miste kontrollen syns jeg, uavhengig av hvem det gjelder.

- TS

Anonymkode: eaece...ae8

Jeg har prøvd omtrent alt av rusmidler og min erfaring er at alkohol er det skumleste av alt. Det at selvtilliten øker mens kontrollen synker er en dårlig kombinasjon og det forklarer hvorfor alkohol er det rusmiddelet som desidert dreper flest. 

Anonymkode: 1ffb1...4e7

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen min røyker hasj en gang i blant.. og tripper på syre og mdma også. Er sykt redd og usikker på om jeg vil fortsette dette forholdet... Vet ikke om jeg greier å være med han hvis vi en gang i fremtiden skal flytte sammen og få barn.. Jeg syns hasj er ille i seg selv, men når han tar det et steg "farligere", så vet jeg ikke om jeg lenger vil være en del av hans liv.

Anonymkode: 36ef3...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som kommer med argumenter fra begge sider, men det aller viktigste du bør tenke over og ta til deg er dette: DET ER ULOVLIG!!

Du vet selv hva det innebærer, er du klar til å ta konsekvensene? For tro meg det innebærer en god del.

Selve røykingen hadde jeg bekymret meg mindre over( har selv vært sammen med en som røykte, snill som et lam) men det har ikke noe å si for når en du er sammen med og knyttes opp til driver med noe som er ulovlig bør du tenke svært nøye over om dette er et forhold du vil engasjere deg i. Tro meg det er lett å havne oppi ting du ikke kan se for deg nå engang.

Jeg anbefaler deg å kommme deg unna/ få han på bedre tanker!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forskjell mellom lovlig anskaffet alkohol og selv bitte små mengder cannabis er at politiet ikke er like overbærende over for cannabis som alkohol. Ikke barnevernet heller. Jeg har lyst på å få noen av de på døren. 

Jeg ville også stærkt mislike hvis mannen min støttet en av verdens værste ligaer ved å kjøpe illegale rusmidler. Og frivillig støtte slik passer ekstremt dårlig med mitt verdisyn. 

Endret av Bond
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennekrets røykes det ikke hasj. Det hender vi møter andre som gjør det. De om det, tenker vi. Så lenge de oppfører seg greit.

 

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Nå har ikke jeg lest alle innleggene her men jeg kan være ærlig og si at jeg har en fortid med mye rusmisbruk. I denne tida røyket jeg hasj hver dag utenom det andre jeg tok. Jeg måtte slutte med alt fordi jeg merka at psyken min ble endra. Jeg hadde mer angst og var mer paranoid.

Jeg har aldri trodd at det var hasjen sin feil men mengden av det. Hadde jeg drukket meg full hver dag så hadde jeg blitt skadet av det og. Akkurat som om man røyker seg fjern hver dag så mener jeg det tar man skade av. Men om man røyker et par ganger i måneden så synes jeg det ikke har så mye å si. Hadde jeg og bare spist fisk hver dag så hadde ikke det vært sunt heller. Altså mengden man putter i seg av hva som helst vil jeg tro er helt avgjørende. 

Det du må spørre deg selv om er om du aksepterer at kjæresten din kanskje gjør noe som er ulovlig? Og om han kommer til å fortsette med det etter dere evt har fått barn? For da har han mye mer på spill med tanke å lovbrudd og bøter osv.  Men om du noen gang kommer dit at han  vil prioritere å røyke fremfor å være med deg så synes jeg du bør komme deg unna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var en nye at kvinner liker kriminelle jeg...

Jeg tenker ikke bare på om røyken i seg selv er farlig, men det kan hende at han får noen litt dårlige kompiser og evt.pengeinnkrevere.

Anonymkode: 92adf...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Hadde en stor diskusjon om dette med foreldrene mine istad. Utvikla seg fort til krangel. Søskenbarnet mitt har begynt med hasj, og selger det også nå (han er 15). Jeg prøvde kanskje å forsvare oppførselen hans litt (fest, dop, drikking), ved å si at alle på hans alder gjør det, noe som så vidt jeg vet er sant - Mange jeg vet om driver med slikt hver helg.

Hasj er jo ikke noe bra, langt ifra, men jeg er likevel ikke så stor motstander av akkurat hasj - Er dog ikke for andre typer narkotika. - Noe jeg har lagt merke til, er at alle som har prøvd hasj, eller driver med det gjerne snakker positivt om det og bare fortrenger alle de negative sidene ved det. De forteller seg selv løgner om at det ikke er så ille som folk skal ha det til. Altså å bruke det en gang skader kanskje ikke så mye, men om en bruker det fast, da kan det skade mye. 

Når det gjelder om du er for hard mot han; Du ønsker jo bare hans beste. Jeg forstår din frustrasjon, for dette er noe farlig, ulovlig og ikke minst egentlig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Cannabis er lovlig i 23 stater for medisinsk bruk, i USA, å det blir bare flere og  flere vært år. Washington, Colorado, Alaska og Oregon er alle stater hvor det er nå er 100% lovlig. 

2. Det er umulig å "overdose" på cannabis, men alkohol derimot?

3. Cannabis har ingen aktive avhengighetsskapende stoffer i seg, men kan derimot være vanedannende.

4. pga. EU regler kan man nå ta med 1 mnd forbruk av medisinsk cannabis inn til Norge, lovlig, om man har fått resept av lege.

5. Cannabis kan aldri gi deg "blackout"  slik alkohol gjør. Alkohol kan få deg til å fyllesloss, eller drepe noen uten å ha vist det. 

6. "Røyk dreper" står det på røykpakkene i hele verden. Hva står det på posen med cannabis som selges lovelig i USA og Nederland? Ikke "dreper" ihvertfall.

Denne "drøftingen er særdeles ensidig, men såpass ensidig må jeg faktisk være. Den eldre generasjonen lever i gamledager. 

Kilder sa du?

Hørt om google? Prøv og søk med språket engelsk, finn noen troverdige kilder, de er det nok av. Det er faktisk ikke uten grunn at hele verden åpner for legalisering av cannabis.

Når USA sier hopp.

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit å bruke hasj. Jeg ville styrt unna et forhold med den typen. Tenk hvis et eventuelt barn dere får begynner å ruse seg på hasj i tennårene fordi pappa har sagt at dette ikke er farlig..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Hadde en stor diskusjon om dette med foreldrene mine istad. Utvikla seg fort til krangel. Søskenbarnet mitt har begynt med hasj, og selger det også nå (han er 15). Jeg prøvde kanskje å forsvare oppførselen hans litt (fest, dop, drikking), ved å si at alle på hans alder gjør det, noe som så vidt jeg vet er sant - Mange jeg vet om driver med slikt hver helg.

Hasj er jo ikke noe bra, langt ifra, men jeg er likevel ikke så stor motstander av akkurat hasj - Er dog ikke for andre typer narkotika. - Noe jeg har lagt merke til, er at alle som har prøvd hasj, eller driver med det gjerne snakker positivt om det og bare fortrenger alle de negative sidene ved det. De forteller seg selv løgner om at det ikke er så ille som folk skal ha det til. Altså å bruke det en gang skader kanskje ikke så mye, men om en bruker det fast, da kan det skade mye. 

Når det gjelder om du er for hard mot han; Du ønsker jo bare hans beste. Jeg forstår din frustrasjon, for dette er noe farlig, ulovlig og ikke minst egentlig ekkelt.

Kjenner ingen som driver med dette. Mange har prøvd et par ganger, men de som driver med det er ofte de som har blitt litt utstøtt.

Anonymkode: 92adf...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Insanomanical skrev:

Absolutt ikke greit å bruke hasj. Jeg ville styrt unna et forhold med den typen. Tenk hvis et eventuelt barn dere får begynner å ruse seg på hasj i tennårene fordi pappa har sagt at dette ikke er farlig..

På lik Linje som Alkohol, er cannabis skadelig for utviklingen av hjernen i ung alder.  Du gir ikke ett par pils til ungen din på lørdagskvelden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble provosert av de første innleggene, så jeg gadde ikke å lese mer. 

Folkens, våkn opp.  Hasj er dop som fucker opp hjernen din. Ikke forveksle med en liten joint av mild marihuana. Hasj skader hjernen på flere måter, og det verste av alt at den som røyker oppdager det ikke. 

Eksen min (og alle kompisene for såvidt) var en storrøyker. Det å se gutten du elsker å bli så fjern i både blikket og tilstedeværelsen er trist. Til tider var han som en grønnsak her på sofaen. Rent følelsesmessig var han forstyrret. Mye sinne og agressivitet, spesielt i dagene etter røykingen. Fra å røyke en gang i blant ble det til 4-5 dager i uken ogda følte jeg at jeg var på andre plass. Følte at han løy, gjorde syke ting og det føltes som han var utro. Han var og er en smart gutt, har en bra jobb, men han vet det selv at rent følelsesmessig er han en grønnsak. 

Wake up people, det er ikke bare tull. 

Anonymkode: 82bb2...40e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble provosert av de første innleggene, så jeg gadde ikke å lese mer. 

Folkens, våkn opp.  Hasj er dop som fucker opp hjernen din. Ikke forveksle med en liten joint av mild marihuana. Hasj skader hjernen på flere måter, og det verste av alt at den som røyker oppdager det ikke. 

Eksen min (og alle kompisene for såvidt) var en storrøyker. Det å se gutten du elsker å bli så fjern i både blikket og tilstedeværelsen er trist. Til tider var han som en grønnsak her på sofaen. Rent følelsesmessig var han forstyrret. Mye sinne og agressivitet, spesielt i dagene etter røykingen. Fra å røyke en gang i blant ble det til 4-5 dager i uken ogda følte jeg at jeg var på andre plass. Følte at han løy, gjorde syke ting og det føltes som han var utro. Han var og er en smart gutt, har en bra jobb, men han vet det selv at rent følelsesmessig er han en grønnsak. 

Wake up people, det er ikke bare tull. 

Anonymkode: 82bb2...40e

Missbruk vil det være alltid, uansett hva det er. Ensome personer med gjerne en psykisk sykdom er en spesielt utsatt gruppe, enten det er alkohol, cannabis eller røyk. Du dreper flere hjerneceller i større grad med langsiktig missbruk av alkohol, kontra cannabis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Insanomanical skrev:

Absolutt ikke greit å bruke hasj. Jeg ville styrt unna et forhold med den typen. Tenk hvis et eventuelt barn dere får begynner å ruse seg på hasj i tennårene fordi pappa har sagt at dette ikke er farlig..

Tror du virkelig at alle foreldre som røyker hasj sier til barna at "Neida gutten min, gå og røyk litt hasj, det er ikke farlig!"?

Anonymkode: 225b3...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...