Gå til innhold

Hvilke artister har du sett live?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvilke artister har du vært på konsert med? Både norske og internasjonale :popcorn:

Hvem var best?

Anonymkode: 44d39...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

David Bowie

The Cult

The Sugarcubes

Bo Kaspers Orkester

The Sisters of Mercy

Kåre and the Cavemen 

Sigur Rós - som gjorde størst inntrykk, vhar vært på konsert med de 2x første gang var på Island før de var engang kjent der. De hadde allerede stjernekvalitet. 

Anonymkode: abbdd...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy Talent, My Chemical Romance (x2), The Strokes, The Killers, Ghost, Fleet Foxes, Beirut, Slipknot, Bullet For My Valentine, The Vaccines, Dry The River (x2), Brandon Flowers, Julian Casablancas, Skrillex, M83, Lostprophets, Bring Me the Horizon, 30 Seconds to Mars, Daughter, Snoop Dogg, Highasakite, Band of Skulls, Dropkick Murphys, Ed Sheeran, The Horrors, Jonas Alaska, Mikhael Paskalev, Rise Against, Lamb of God, Beach House, Kaizers Orchestra, Robyn, The Ting Tings, Bright Eyes, Kasabian, Linkin Park, All Time Low, Jimmy Eat World, Franz Ferdinand, Arcade Fire, Massive Attack, Gåte, Every Time I Die, Major Parkinson, The Black Dahlia Murder, Architects (x2), A Day to Remember, Them Crooked Vultures, Muse, Paramore, Disturbed, Faith No More, Parkway Drive, Heaven Shall Burn, Job for a Cowboy, Prodigy, Pendulum, Killwitch Engage, As I Lay Dying, Two Door Cinema Club, Biffy Clyro, Rammstein, White Lies, Maria Mena (x2), Vampire Weekend, Alexisonfire, Gallows (med Frank Carter)...

Pluss en god del mindre artister. Man får en ganske fin liste etter et par år med festivaler :) Rammstein hadde nok det beste sceneshowet, men The Strokes og Dry The River er de jeg husker som de beste opplevelsene. 

Anonymkode: 0fda4...7b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del, men mine faves er:

Sky Ferreira

Kygo

Odd Future

Jay Z

Frank Ocean

Kendrick Lamar

 

Anonymkode: 7f7e5...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rammstein
  • Slipknot
  • Metallica
  • Mastodon
  • Godsmack
  • Djerv
  • Lamb of God
  • Ghost
  • Gojira
  • Slayer

             :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rammstein,  Metallica, Robbie Williams x2, Bryan Adams, Westlife, Kurt Nilsen, de to første idolkonsertene, Hekla stålstrenga, publiners.

Rammstein var uten tvil de beste på scenen, men Robbie Williams betydde mest.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Her er de jeg kommer på i farten (i alfabetisk, ikke prioritert, rekkefølge):

  • Antony and the Johnsons
  • Bigbang
  • Björn Afzelius
  • Bo Kaspers Orkester
  • Bob Dylan
  • Bob Hund
  • David Bowie
  • DDR
  • Egil Hegerberg
  • Einmal Kommt Die Liebe
  • Green Day
  • Guns N' Roses
  • Jaga Jazzist
  • Karin Park
  • Katatonia
  • Lemen
  • Leningrad Cowboys
  • Leonard Cohen
  • Lou Reed
  • Marianne Faithful
  • Morrissey
  • Morten Abel
  • Nick Cave and the Bad Seeds
  • Nouvelle Vague
  • Placebo
  • Rednex
  • Richard Hawley
  • Sivert Høyem
  • The Travelling Strawberries 
  • Vamp
  • Vidar Busk
  • Åge Aleksandersen

Noen av disse konsertene er veeldig lenge siden (G N' R, Rednex, Travelling Strawberries ... :ler:), men det var artig å dra dem frem fra hukommelsen likevel.

Mine beste opplevelser har vært med Nick Cave, David Bowie, Antony and the Johnsons og Leonard Cohen. 

Endret av Lady Mondegreen
Jeg kommer stadig på flere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo blitt en del vg-lista gjennom ungdommen, så tar bort de og andre samlekonserter. Så er den også en haug småband jeg ikke husker navnet på. Som en kan se har jeg veldig variert musikksmak :fnise:

 

Datarock, surferosa, Timbuktu, karpe diem, big bang, kvelertak, ellie goulding, justin timberlake, charlie xcx, den svenska bjornstamman, daniel kvammen, marte eberson, mø, highasakite, the cure, bruce springsteen, mew, muse, jack white, the roots, mac miller, wiz khalifa, janelle monae, the shins, bernhoft, first aid kit, friendly fires, i got you on tape, niki & the.dove, specktors, dig&mig, klumpen & raske penge (en av de beste!), team me, icona pop, sandra kolstad, bendik, linkoban, ulige numre, the national,metallica, slipknot (:bond:), rihanna, sigur ros, volbeat, james blake, turbonegro, of monsters and men, the lumineers, baauer, jake bugg, marie key, asgeir trausti, truls, when saints go machine, jonathan wilson, baby in vain, dråpe, lemaitre, lars vaular. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke ramse opp alle, men den beste artistene jeg har sett live er utvilsomt De tre (originale) tenorer (Pavarotti, Domingo, Carreras).


 

Anonymkode: eb25f...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gamle, Børud-gjengen :fnise: (litt flaut)

Anonymkode: e8740...e7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iron Maiden, WASP, Metallica, Pink... ikke så mange:P

Anonymkode: 5f8eb...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina Aguilera, Lady Gaga (x2), Beyonce, Snoop Dogg, Puff Daddy, Timbuktu, Karpe Diem, Unge Ferrari, Busta Rhymes, Madrugada, Emilie Nicolas, Turboneger, Marilyn Manson. De jeg kommer på i farten. Har hatt sykt variert musikksmak gjennom tidene, og det er ikke alle på lista jeg liker like godt i dag :)

Anonymkode: f2bab...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett :

Bon Jovi, Lady Gaga, Kaizers Orchestra (16 ganger) , Justin Timberlake, Melissa Horn, Onkl P og Slekta, Gavin Degraw samt en haug med mindre konserter. 

Den absolutt feteste var den siste konserten til Kaizers, 14 september i Dnb Arena! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En megadrøss, men de beste jeg har sett live er Magma, Porcupine Tree, Opeth, Anathema, Immortal, Tusmørke, Enslaved, White Willow, Black Debbath og Weird Al Yankovic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A1
Backstreet Boys
The Baseballs
Bryan Adams
Coheed and Cambria
Cradle of Filth
Deathstars
Hammefall
Lindsey Stirling
Macklemore
Marilyn Manson
Miley Cyrus
Mortiis
Postgirobygget
Sigur Ros
Tom Jones
Wednesday 13
Westlife
Within Temptation

Godt og blandet her, ja.. :fnise:
*ikke alle oppvarmingsband er med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...