Gå til innhold

Drømmehuset mitt, kan ikke kjøpe :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huset til Anne B. Ragde er drømmehuset mitt. Helt siden jeg var lita jente har jeg drømt om det huset. Viste ikke at det var hennes hjem før for noen år siden. 

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=70397247

Vet ikke hvorfor, men det huset har alltid vært mitt drømmehjem. Jeg hadde ei venninne som bodde i samme "rekke", ser lite fra utsiden, men er overraskende stort inni. Så fort du går inn døren får du litt sjokk. For du er så forberedt på et knøttlite og trangt hjem, men det er faktisk sjokkerende stort og romslig. 

Det røde huset har jeg drømt om siden jeg var lita. "Jeg skal bo der" sa jeg den gang jeg var 5 år og lekte i ilaparken. 
Nå ligger huset til salgs, og hadde jeg hatt jobb og inntekt så hadde jeg slått til med nebb og klør. For det der er drømmehjemmet mitt. 
Håper noen kjøper det, går lei og selger den dagen jeg har penger nok til å ta opp lån. Da slår jeg til, vær sikker på det. 

Huset er perfekt, fordi jeg viste det var stort inni, har en hage og er passe stort fra utsiden. Det ser så lite og hjemmekoslig ut, men det er ikke klaustrofobisk-trangt. Akkurat passe stort, akkurat det jeg ønsker meg en dag. 
Om jeg skal beskrive mitt drømmehus, så er det det huset. Mangler en liten gressplen foran med hvit gjerde, så er det 100% likt det huset jeg drømmer om. 

Skulle ønske jeg hadde penger. Da hadde jeg kjøpt det huset. Deprimerende å vite at nå ligger det ute til salgs, og jeg kan ikke kjøpe. Men en dag, da blir det hjemmet mitt. 

Anonymkode: f1f46...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, fin måte å få litt ekstra blest om annonsen. Den skal du ha ;)

Anonymkode: 080e8...ee3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, fin måte å få litt ekstra blest om annonsen. Den skal du ha ;)

Anonymkode: 080e8...ee3

Hva mener du? Det er da mer enn nok folk som har sett annonsen. Står jo i avisen daglig, vært en dobbelsidig intervju i ei avis. Så trenger nok ikke min hjelp du gitt. 

ts

Anonymkode: f1f46...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del støy fra trikken, men det vet du vel. 

Anonymkode: 462ee...881

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god del støy fra trikken, men det vet du vel. 

Anonymkode: 462ee...881

Ikke i nabohuset ;) 
Trikken har jo vært der hele tiden, de har jo isolert med tanke på det. Var på visning i sentrum, ingen lyd fra trafikken der. Gammelt bygg, midt i sentrum hvor alle bussene går rett utenfor døren døgnet rundt. 

ts

Anonymkode: f1f46...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vet slik det lukter hjemme hos gamle damer? Får den følelsen når jeg ser dette huset... Grøss.

Anonymkode: 38ae8...23f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele huset skriker jo etter oppgradering, det der hadde ikke jeg giddet å betale for. Når folk ikke ha gjort noe med badet siden rosa do var inn i 82' så sier det jo en del om behovet for vedlikehold, og hva skjulte overraskelser som kan forventes.

Anonymkode: 3d65e...203

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha pusset opp hele sulamitten, innvendig. 

Litt enkelt, men nymoderne. 
Stuen ser fin ut, lys og ryddig. Men liker ikke møblene, bestemormøbler med freshe farger er ikke min stil.

Kjøkkenet med svart gulv, hvite benker og svart topp, eventuelt mørk trefarge hadde vært supert. Brunt er kjedelig og har du brunt gulv så ser det bare tamt ut. Overfylt med småting på veggene, ikke fint. Blåebordet er for gammeldags for min smak. 
veggene i en lys beige farge.

Samme med kjellerstuen. Brunt på brunt på brunt, ikke fint. 
Hvite lister hadde gjort susen, og veggene så klart, men med hvite lister hadde det sett mye finere ut, etter min smak. 
Hagen ser ustelt ut og trappen ville jeg ha malt i en mørkere brunfarge, med hvite kanter for å etterligne dør og vinduskarmene. Mørere brunt eller rødt slik som huset. Nå ser det halvferdig ut og noe som en gjeng med 10 åringer har snekret sammen. 
Kjellerstuen er faktisk unødvendig, hadde brukt det til oppbevaring selv, hvis jeg ikke hadde hatt 3 barn da, da hadde det blitt brukt til soverom. 

Så klart. En del forandringer ville jeg ha gjort på huset. 
Men plantegningen, løsningen osv er perfekt for min smak. Eneste minuset er ingen parkering, men så er det jo kort vei til buss og så bil er en bortkastet luksus når man bor i Ila. Vet dette, for jeg har vokst opp i ila, vi hadde kun en bil fordi vi trengte bare en, selv om at både mamma og pappa jobbet andre plasser i byen. Vi hadde penger til, vi hadde garasje med plass til to biler men vi hadde det aldri, for det var bortkastet penger. Vi hadde to biler i en periode og da fant mamma og pappa ut at vi lik så godt klarte oss med en. Siden bussen stoppet rett utenfor hjemme vårt og rett utenfor til pappa og det var en unødvendig omvei å kjøre til jobb. 

ts

Anonymkode: f1f46...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/30/2016 at 22.41, AnonymBruker skrev:

Huset til Anne B. Ragde er drømmehuset mitt. Helt siden jeg var lita jente har jeg drømt om det huset. Viste ikke at det var hennes hjem før for noen år siden. 

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=70397247

Vet ikke hvorfor, men det huset har alltid vært mitt drømmehjem. Jeg hadde ei venninne som bodde i samme "rekke", ser lite fra utsiden, men er overraskende stort inni. Så fort du går inn døren får du litt sjokk. For du er så forberedt på et knøttlite og trangt hjem, men det er faktisk sjokkerende stort og romslig. 

Det røde huset har jeg drømt om siden jeg var lita. "Jeg skal bo der" sa jeg den gang jeg var 5 år og lekte i ilaparken. 
Nå ligger huset til salgs, og hadde jeg hatt jobb og inntekt så hadde jeg slått til med nebb og klør. For det der er drømmehjemmet mitt. 
Håper noen kjøper det, går lei og selger den dagen jeg har penger nok til å ta opp lån. Da slår jeg til, vær sikker på det. 

Huset er perfekt, fordi jeg viste det var stort inni, har en hage og er passe stort fra utsiden. Det ser så lite og hjemmekoslig ut, men det er ikke klaustrofobisk-trangt. Akkurat passe stort, akkurat det jeg ønsker meg en dag. 
Om jeg skal beskrive mitt drømmehus, så er det det huset. Mangler en liten gressplen foran med hvit gjerde, så er det 100% likt det huset jeg drømmer om. 

Skulle ønske jeg hadde penger. Da hadde jeg kjøpt det huset. Deprimerende å vite at nå ligger det ute til salgs, og jeg kan ikke kjøpe. Men en dag, da blir det hjemmet mitt. 

Anonymkode: f1f46...7ba

Hallo Anne, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stresslessen er det styggeste møbelet jeg har sett på lenge! 

Anonymkode: 3c510...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det er da ingen som tvinger dere møbelkritikere til å kjøpe møblene! 

Synes huset var fint, jeg. Takke seg til dette framfor dagens upersonlige, helhvite gipsvegg- og IKEAkjøkkenhelveter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Margit Spat skrev:

Det er da ingen som tvinger dere møbelkritikere til å kjøpe møblene! 

Synes huset var fint, jeg. Takke seg til dette framfor dagens upersonlige, helhvite gipsvegg- og IKEAkjøkkenhelveter. 

Enig, når jeg ser etter et hjem så ser jeg verken på møblene eller fargene. For det er ting jeg endrer på, ja også kjøkkenbenker og slikt. Er jeg på utgikk etter et fult renovert hus hvor jeg bare flytter inn uten å må så mye som male en vegg, DA ser jeg på slike ting.

For meg er det planløsningen, hvordan rommene er plassert og spiral-trappen, og utsiden av huset som gjør det til mitt drømmehjem. For meg er det feelingen, hvor huset ligger og helheten jeg ser på, ikke fæle fargen på vasken. 

ts

Anonymkode: f1f46...7ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omg for en pris. Du får få deg jobb og en mann så kanskje blir det ditt en dag 😉

Anonymkode: dc3a1...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, mini-mio skrev:

Vel drømmer blir knust sånn er livet

Jepp, jeg har sluttet å drømme om eiga hus totalt. Jeg kan ikke stelle hage pga allergier og har også ti tusen tommeltotter, noe som tilsier at jeg vil trenge hjelp også til små reperasjoner. En leilighet på rundt 80-100 kvm med to, tre soverom derimot hadde vært noe. Problemet er jo at slike leiligheter er dyrere enn et helt hus her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på helt feil plass i Norge. Mannen kunne ha fått jobb der, men hadde ikke ønsket å bo der. Trær, sjø og landlig der er tingen. Bor i et kråkeslott som vi har pusset opp litt etter litt.

Anonymkode: e6c42...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...