Gå til innhold

Fine butikker Oslo sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Hei!

Jeg har nettopp flyttet til Oslo med kjæresten og vi har lyst til å ta oss en shoppingrunde for noen tusenlapper hver.
Jeg er ikke så god på merker eller butikker da jeg kommer fra bygda og trenger tips til hvor vi kan gå for litt fine men samtidig ikke FOR snobbete klær?
Har hørt at Majorstuen er det dyreste området med merkebutikker, så vi drar kanskje dit for å se (hvilke butikker?), men er mer ute etter en mellomting mellom HM/Gina Tricot/Urban/Carlings/Jack N Jones og de dyre merkebutikkene. Classy, pent men delvis laidback og ikke "pelskåpe og hvite bukser".
Er det noen som bør sjekkes ut i sentrum eller Karl Johan foreksempel? Hvis noen har lyst kan dere gjerne legge ved bilde eksempler på stilen de har der eller noe dere anbefaler som kan se ut som det jeg beskriver.
Hilsen bygdejente uten så motepeil som vil passe inn i storbyen :)

Anonymkode: c8881...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du mener Bogstadveien, så selges det alt fra HM til Valentino der. At det er et område med bare merkebutikker er tull. Det er en salig blanding av det meste. Dessuten trenger du ikke kle deg "dyrt" for å passe inn i Oslo, kle deg i de klærne du selv liker og føler deg vel i :)

Men siden du spør om tips til type "mellomdyre" butikker, ville jeg sjekket ut f.eks Samsøe, Høyer, Walk in Closet,  (ligger på Bislett), Companys på byporten. Disse butikkene selger ofte klassiske plagg fra merker som kanskje ansees som litt "kule", samtidig som det ikke er helt uoppnåelig dyrt. Vil si denne stilen passer både jobb og fritid. Anbefaler også Samsøe og VOLT til menn.

Endret av skyflakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara(Ligger en i KJ også.), Filippa K, Selected (Femme & Homme), Mango

Anonymkode: 2eac1...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som bør sjekkes ut i sentrum eller Karl Johan foreksempel?

Kjøpesentre i Karl Johan: Eger og Paleet

I en av sidegatene til Karl Johan: Steen 

Disse er vel egentlig i dyreste laget, men verdt å få med seg.

 

Anonymkode: 84e09...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 30.1.2016 den 19.40, AnonymBruker skrev:


Hei!

Jeg har nettopp flyttet til Oslo med kjæresten og vi har lyst til å ta oss en shoppingrunde for noen tusenlapper hver.
Jeg er ikke så god på merker eller butikker da jeg kommer fra bygda og trenger tips til hvor vi kan gå for litt fine men samtidig ikke FOR snobbete klær?
Har hørt at Majorstuen er det dyreste området med merkebutikker, så vi drar kanskje dit for å se (hvilke butikker?), men er mer ute etter en mellomting mellom HM/Gina Tricot/Urban/Carlings/Jack N Jones og de dyre merkebutikkene. Classy, pent men delvis laidback og ikke "pelskåpe og hvite bukser".
Er det noen som bør sjekkes ut i sentrum eller Karl Johan foreksempel? Hvis noen har lyst kan dere gjerne legge ved bilde eksempler på stilen de har der eller noe dere anbefaler som kan se ut som det jeg beskriver.
Hilsen bygdejente uten så motepeil som vil passe inn i storbyen :)

Anonymkode: c8881...594

Jeg har studert her i noen år nå og politikerne bytter på de «fine/snobbete» områdene alt etter hvor mye de selv kan tjene så nå er ikke det stedet så bra allikevel. Nå er det Karl Johan som gjelder. 😅 Gå der du selv mener de har fine ting og ikke der politikere plutselig «markedsfører» dyre ting. Er Oslo den nærmeste byen til bygda di for hvis den er det så skjønner jeg at du drar dit for å shoppe, men alle byer har kjøpesentre så dra til et sted som er nærmere deg. De har et like bra utvalg der. Og mange av merkene de har i Oslo har de i andre byer også. Oslo by er ikke noe mer spesielle enn andre sånn sett altså. Syns de overdriver seg selv når det gjelder «shoppingen». 

Anonymkode: 94601...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2016 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Kjøpesentre i Karl Johan: Eger og Paleet

I en av sidegatene til Karl Johan: Steen 

Disse er vel egentlig i dyreste laget, men verdt å få med seg.

 

Anonymkode: 84e09...573

Paleet sine klær er dyre, ikke særlig fine. 😬

Anonymkode: 94601...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert her i noen år nå og politikerne bytter på de «fine/snobbete» områdene alt etter hvor mye de selv kan tjene så nå er ikke det stedet så bra allikevel. Nå er det Karl Johan som gjelder. 😅 Gå der du selv mener de har fine ting og ikke der politikere plutselig «markedsfører» dyre ting. Er Oslo den nærmeste byen til bygda di for hvis den er det så skjønner jeg at du drar dit for å shoppe, men alle byer har kjøpesentre så dra til et sted som er nærmere deg. De har et like bra utvalg der. Og mange av merkene de har i Oslo har de i andre byer også. Oslo by er ikke noe mer spesielle enn andre sånn sett altså. Syns de overdriver seg selv når det gjelder «shoppingen». 

Anonymkode: 94601...33d

Hun har jo flyttet til Oslo. 

Anonymkode: ac385...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Grudrun Sjöden som har butikk i Akersgata (sidegate til Karl Johan) og Markveien (på Grünerløkka). En del av plaggene er typisk "kunstnerisk dame i flagrende gevanter", men de har også enkle basisplagg i fine farger.

75202_75202-75.jpeg75412-32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk klærne til ulike butikker på Instagram.  Velg et merke og søk det opp, så ser du hvilken butikk som fører dette. Personlig liker jeg Gestuz, filippa K, Samsøe, Second female, Arnie Says, Ganni, 2nd One, Selected Femme, American Vintage, Mads Nørgaard, Rich and Royal, Please jeans..

Fine Ting hos byporten kjøpesenter har mye fint. Sukk...savner Oslo ass.😞

Anonymkode: 4ced2...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...