Gå til innhold

Kan man bo på et hotell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan bo på et hotell? Altså leie et rom uten at det vil koste 50.000 kr. :-)

Jeg er ei jente på 18 år som trenger et sted å bo. Samboeren min gjorde det slutt i romjulen etter 2 år sammen og jeg sliter med å finne en leilighet. Også har jeg ingen foreldre jeg kan flytte hjem til, da ingen av de ønsker det.

Trenger virkelig hjelp med å finne ut hvor jeg kan bo. :-) 

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan google leilighetshotell i den byen du er i, det er hotell tilrettelagt for langtidsleie. 

Anonymkode: 02100...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei. Jeg bor like ved Lillestrøm, men må straks ut herfra. Glemte helt å skrive at jeg har 2 katter også. Tviler på at jeg får hatt med de på hotell... :/

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du får ha katter med deg på hotell. Hva med å sjekke ut airbnb? Leie et rom hos noen, en hybel, leilighet eller lignende. Eventuelt så kan de plasseres på kennel eller noe slikt om det finnes for katter. Kommer vel gjerne an på hva som svarer seg ut i fra pris. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha med katter på hotell jo. Jeg som av og til reiser på utstilling med min vet det. Men det må de vite på forhånd, og har nok egnet rom for de som overnatter med dyr. Men jeg vil likevel anbefale at du finner en leilighet, da jeg tror hotell-løsning blir veldig dyrt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket ut hybel, leilighet og leie et rom hjemme hos noen også. Og kennel blir ganske så dyrt i lengden. Har ikke så mye å rutte med da jeg er sykmeldt og har vært det en god stund nå...

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekket ut hybel, leilighet og leie et rom hjemme hos noen også. Og kennel blir ganske så dyrt i lengden. Har ikke så mye å rutte med da jeg er sykmeldt og har vært det en god stund nå...

Anonymkode: 839d4...c68

Hør med hoteller om du kan ha med katter. Det kan jo være det er lov hos noen. Og så kan det godt hende du kan få ha med deg katter om du leier hos noen via airbnb. Det er jo privatpersoner. 
Er det kun dine katter eller eksen din sine også? Isåfall bør vel eksen ta vare på dem frem til du finner et egnet sted å bo. Og om det kun er dine, har du mulighet til å spørre en venninne om å passe dem for en liten periode? 
Hvor bor du nå egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Man kan ha med katter på hotell jo. Jeg som av og til reiser på utstilling med min vet det. Men det må de vite på forhånd, og har nok egnet rom for de som overnatter med dyr. Men jeg vil likevel anbefale at du finner en leilighet, da jeg tror hotell-løsning blir veldig dyrt. 

Så bra :-) hehe, ja. Det eneste som holder igjen er prisen. Men jeg har sett tidligere at enkelte har leid ut rom for 4-5000 kr i måneden og det er en god pris. Men ser ikke ut som at de leier ut til en tilsvarende pris lenger.  Kanskje dumt... :)

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Dyrebeskyttelsen om det går an å sette kattene bort i fosterhjem til du har kommet ovenpå igjen

Anonymkode: 37daa...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :-) hehe, ja. Det eneste som holder igjen er prisen. Men jeg har sett tidligere at enkelte har leid ut rom for 4-5000 kr i måneden og det er en god pris. Men ser ikke ut som at de leier ut til en tilsvarende pris lenger.  Kanskje dumt... :)

Anonymkode: 839d4...c68

Ganske dumt* mente jeg. Hehe :-)

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luckiness skrev:

Hør med hoteller om du kan ha med katter. Det kan jo være det er lov hos noen. Og så kan det godt hende du kan få ha med deg katter om du leier hos noen via airbnb. Det er jo privatpersoner. 
Er det kun dine katter eller eksen din sine også? Isåfall bør vel eksen ta vare på dem frem til du finner et egnet sted å bo. Og om det kun er dine, har du mulighet til å spørre en venninne om å passe dem for en liten periode? 
Hvor bor du nå egentlig? 

Ja. Jeg får ta en telefon rundt å høre. :-) kattene er våres, vi skal altså dele på de. Jeg bor i Lillestrøm i leiligheten som vi delte, men jeg må finne meg noe nytt. :-)

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med Dyrebeskyttelsen om det går an å sette kattene bort i fosterhjem til du har kommet ovenpå igjen

Anonymkode: 37daa...c89

Men da vil jeg jo ikke kunne få de tilbake? Den eldste katten er over nervøs, så det blir som å pine henne. Hu er avhengig av sine eiere. :-)

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du kan ta kontakt med andre som også søker bolig, og gå sammen om å leie en bolig. Kattene trenger mer plass å bevege seg på enn en liten hybel. Hvis foreldrene dine kan ha kattene, har du plutselig større muligheter på leiemarkedet.

Endret av Femmefatal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Femmefatal skrev:

Hei! Du kan ta kontakt med andre som også søker bolig, og gå sammen om å leie en bolig. Kattene trenger mer plass å bevege seg på enn en liten hybel. 

Hvordan går jeg frem med dette? :-) jeg bor et stykke unna venner osv.

Anonymkode: 839d4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, okei. Jeg bor like ved Lillestrøm, men må straks ut herfra. Glemte helt å skrive at jeg har 2 katter også. Tviler på at jeg får hatt med de på hotell... :/

Anonymkode: 839d4...c68

Du kan fint bo på hotel, dersom du har penger til det. Det er ganske vanlig at folk bor på hotel når boligene deres er skadet/ubeboelige, men da betaler forsikringselskapene eller de som er ansvarlig for skaden. Men katter, i flertall, er neppe ideelt når du er boligsøkende.Om du er aldri så glad i kattene så bør du vurdere å finne andre med ordnede boforhold til å overta dem. 

Klarer du ikke å skaffe tak over hodet selv, kan du henvende deg til Nav og be om hjelp der. 

Etter å ha bodd i måneder på hotel, så kan jeg love deg at det er ingen fornøyelse å bo på hotel, verken den gang da eller i dag. En får et litt annet syn på hotellivet, etterpå. 

Anonymkode: abb32...2a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å legge ut annonse på finn? Mange som leier ut som ikke setter inn annonse, men bare ser på "ønsker å leie", er også slike sider på FB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 30.1.2016 at 12.44, AnonymBruker skrev:

Hvordan går jeg frem med dette? :-) jeg bor et stykke unna venner osv.

Anonymkode: 839d4...c68

Se gjennom annonsene på Finn.no etter de som søker hybel/kollektiv, og ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kva er budsjettet ditt, då? Eg finn i alle fall fleire boligar til leie i nærleiken av Lillestrøm. Sjekk Skedsmokorset, Skjetten, Strømmen og Rælingen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kattene er begges så kan de vel event bo hos eksen frem til du finner en plass hvor de kan bli med? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...