Gå til innhold

Når fikk du vite om ABB-terroren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden tven stod på og faktisk var på tv2 (kanskje til og med nyhetskanalen) så fikk jeg vite det med en gang det kom på tv, så var ganske raskt etter at det skjedde. Kan tenke meg at en del satt og fulgte med på hvordan det stod til rundt bombeområdet imens ABB herjet rundt på Utøya.. Ganske guffent å tenke på. Blir så utrolig trist inni meg av å tenke nærmere på den hendelsen.. vet at det er umulig for de fleste å sette seg ordentlig inn i en sånn situasjon når man ikke har opplevd det, men jeg kan liksom kjenne på den følelsen av angst, frustrasjon og panikk herje i kroppen når det pågikk for de på Utøya.. det er så ufattelig grusomt at det skjedde! Det er egentlig enda litt utenkelig.. også av én person alene! At en mann er så sinnssyk i hodet at han får seg til å gjøre noe så fryktelig grusomt.. også med et slu smil når han blir tatt av politiet! *grøss* 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Var på ferie i nabolandet. Hørte om smellet og skyting på kvelden. Var snakk om noen døde.
Morgenen etter slo vi på tv og hørte tallet 80 og ble litt paralyserte. Skulle hjem samme dag og hørte naturligvis på radio hele veien.

Forum hvor detaljer, bilder og opplysninger om 22. juli diskuteres grundig.
http://www.jostemikk.com/category/22-juli-saken/
Har oppdaget mye interessant her og det er helt tydelig at mye ikke er blitt fortalt åpent.

Anonymkode: c7285...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet på Gardemoen like etter bomben i regjeringskvartalet og husker det var fullt kaos, alle sjekket nyhetene. Mange som ble redde for at noe kunne skje på Gardemoen også husker jeg. Kom hjem og satt klistret til skjermen hele natten med noen venner heldigvis. Utrolig trist og fortsatt ubegripelig.

Anonymkode: 8fc4a...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ferie i Italia, så det gikk kanskje 3-4 timer før vi fikk telefon om det som hadde skjedd. Bildene som ble sendt på italiensk TV var jo ikke til å kjenne igjen, det så ikke ut som Norge...

Anonymkode: 5694c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte smellet og fikk det med meg kort tid på nettet etterpå. Hvem som stod bak klarte noen venner å finne ut lenge før det var i avisene. 

Anonymkode: 1def0...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for støtende innlegg, personangrep og svar til dette.

Frk.K, mod.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en gang. Satt og spilte world of Warcraft, så var det en av de norske jeg spilte med som sa at det hadde vært en bombe i Oslo. Husker at folk pratet om at det sikkert ikke var noe ille, men vi pratet litt om det og fortsatte å spille. Jeg sjekket nettavisene jevnlig da, for jeg var jo litt bekymret. Så dukket det plutselig opp i VG det med utøya. Fortalte det til de jeg spilte med, og de gikk inn på nettavisene selv. 

Så husker jeg det ble "kaos" i chaten etterhvert. Mange nordmenn som diskuterte, og fler fra andre land også. 

Anonymkode: c9d36...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei til Bodø, skulle ha en natt i Mo i Rana før vi kjørte videre. Hørte på radioen at det hadde gått av en bombe i Oslo. Tror ikke jeg og hun jeg var sammen med pratet i det hele tatt, bare hørte på radioen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dollyådi

Vi var på ferie i Na Trang; vietnam. På grunn av tidsforskjeller, så fikk vi det med oss på CNN kl 22.00 lokal tid. Tror dette faktisk var omtrent når det først kom ut i media. Merkelig følelse å se  drama fra Norge i internasjonal presse når man er på andre siden av jorden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Bodø til mo i Rana og hørte på radio da det skjedde. Verten kom inn å fortalte det var gått av en bombe osv, kom tilbake med mer osv. 3 timer hvor jeg ikke hørte på én eneste låt på radio, kun nyheter.

Anonymkode: 51da8...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb med radioen i bakgrunnen som vanlig, så fikk oppdateringer fortløpende. Ble lutt vanskelig å konsentrere seg om å grille pølser etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på danskebåten på vei fra København til Oslo. Fikk sms fra moren min om at det var skyting på Utøya, siden moren min er nyhetsjunkie så tok jeg det ikke så alvorlig.  Men når vi ble oppfordret over høytaleanlegget til å se nyhetene på storskjerm i restauranten så skjønte jeg at det muligens var mer alvorlig enn jeg først trodde. Husker at turistene ombord, spesielt asiatene var veldig redde og usikre på om de ville gå i land i Oslo. 

Anonymkode: c03b3...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel vite det maks 1-2 min etter at bomben gikk av. Jobbet på et callcenter i grubbegata, men hadde dratt fra kontoret 15-20 min før det smalt fordi jeg skulle besøke familie og ha litt ferie nord i landet.

Først ringte sjefen, for å dobbeltsjekke at jeg hadde dratt og at jeg ikke var sperret inne på kontoret siden hun ikke fant meg. Hun var nok fortsatt i sjokk, hun hørtes helt kald ut på telefonen. Fikk vite noen dager senere at hun hadde kommet ut av byggningen med en 10 cm lang glassbit stikkende ut ved siden av øyet, men nektet å bli med på legevakta før hun var sikker på at alle var i sikkerhet. Etter det tikket det inn meldinger og samtaler i et kjør i flere timer etterpå fra folk som ville sjekke at jeg hadde det greit.

Ble sittende å følge med på nyheter resten av dagen og helt til neste morgen.

Anonymkode: 85e1d...e68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt i bilen på vei hjem fra jobb og hørte på nyhetene om en eksplosjon i regjeringskvartalet. Det ble da nevnt mulige teorier om gass eksplosjon ol. Fikk sjokk da jeg kom hjem og skrudde på tv og så hva som da foregikk på Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart. Var på jobb i sentrum og hørte eller snarere følte et drønn og fikk dotter i ørene. Like etter gikk brannalarmen og når vi kom ut luktet det røyk og det var knust glass over alt. 

Anonymkode: a5705...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2016 at 2.31, AnonymBruker skrev:

 

Var på ferie i nabolandet. Hørte om smellet og skyting på kvelden. Var snakk om noen døde.
Morgenen etter slo vi på tv og hørte tallet 80 og ble litt paralyserte. Skulle hjem samme dag og hørte naturligvis på radio hele veien.

Forum hvor detaljer, bilder og opplysninger om 22. juli diskuteres grundig.
http://www.jostemikk.com/category/22-juli-saken/
Har oppdaget mye interessant her og det er helt tydelig at mye ikke er blitt fortalt åpent.

Anonymkode: c7285...c99

Jeg var også på ferie, i Danmark. Hadde ikke noe tilgang på tv eller nett så vi fikk ikke vite noe før moren til kompisen min sendte oss en melding og fortalte om det og at vi burde se på tv. Han gikk bort å kikket, neste dag kjøpte vi avisen og leide nettilgang og det var veldig sjokkerende fordi det var bilder i avisen av en som bærte et barn som var blitt skutt, det var det første jeg så.

Danskene kikket veldig sjokkerte og medfølende på oss hele dagen siden vi var de eneste norske der og de snakket til oss om hvor forferdelig de syntes det var. Vi var sjokkerte og prøvde å få så mye info vi kunne. 

Anonymkode: f5220...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Honeyblossom

Var på flyplassen i Bangkok da det hele skjedde. Mamma fikk plutselig en melding fra familie i Danmark der hun ble spurte om alt var bra med oss og om vi var trygge. Vi var alle litt forvirret og skjønte ikke helt hvorfor hun spurte, men så gikk det et par min så gikk vi forbi en tv hvor det var på nyhetene. Hadde såklart ikke tilgang på nettaviser i lufta, men oppdaterte oss på mellomlandingene. Da jeg kom hjem tidlig på morningen dagen etterpå fikk jeg vite at en venninne av meg fortsatt var savnet.. hun ble funnet død to dager senere :( orker ikke fortelle mer detaljer. 

Helt forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb, hadde radioen på lavt i bakgrunn. Det var en nyhetssending om bomben i Oslo først, så hørte vi en kort melding om Utøya. Ble bekymret siden to av våre kollegaer var der, så vi forsøkte å ringe de, men fikk ikke svar. Fikk senere vite at en av de var omkommet, og den andre hardt skadet. 

Anonymkode: 6e1be...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og lekte med lillebroren min på fanget mens jeg så på MacGyver. Fikk plutselig beskjed fra min mor om å bytte over på Tv2, et eller annet hadde skjedd.

Anonymkode: 67a5a...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bodde i Oslo på den tiden, men var på besøk i Hønefoss når det skjedde. Mine foreldre var på vei til Sverige så jeg var alene å ante ingenting. Jeg bladde gjennom tv-kanalene og kom over nyhetene men jeg bladde fort fobi krummet på brynene og syns det var noe rart så jeg bladde tilbake for å se hva som foregikk og det var da jeg fant det ut. Ringte så til typen min som hadde familien på besøk i Oslo (var derfor jeg var hjemme fordi hele den nærmeste familien var med og åtte stykker i en 35 kvm leilighet) han hadde vært to minutter unna når bomben gikk av og han kjørte en liten buddy den er det ikke vanskelig å flytte på. Hørte blandt annet hvor og hva andre kollegaer av han hadde hørt/sett osv. 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...