Gå til innhold

Canal Digital - fjerner TV-kanaler ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mine sist sette:

Tomorrowland (2015). 3/6.

Bølgen (2015). 4/6.

A Time to Kill (1996). 5/6.

Anonymkode: feb1a...347

Skrev i feil tråd, obs... 

Anonymkode: feb1a...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I-lands problem!

Ro dere ned.

Anonymkode: 4e611...16a

So what? Sist jeg sjekka så bor jeg i et I-land.. 

Anonymkode: 484ac...e1f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalene kommer tilbake igjen. Vi vet jo ikke hvor lang tid det tar denne gangen, men tilbake kommer de. Det gjorde de sist det ble brudd også. 

Selv om den gamle avtalen med Discovery Networks gikk ut i natt så fortsetter forhandlingene. Så jeg synes det er litt overdrevet med den masseflukten fra CD vi ser nå.

Bevares, jeg skjønner at folk reagerer, CD har vært elendige til å gi god informasjon underveis. Det eneste de sa er "dere står dessverre i fare for å miste x antall kanaler..." Først etter at bruddet var et faktum kom de med en mer detaljert forklaring. Men, ingen av dem er tjent med å miste nesten tre millioner seere, så det blir en ordning!

CD forespurte Discovery om å få sende kanalene etter avtalens utløp og mens videre forhandlinger pågår, men Discovery sa nei. Derfor mister vi kanalene til ny avtale er i boks.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er bare positivt at flest mulig velger å skifte kanal-pakke nå.

 Da får Canal Digital størst mulig press på seg til å fikse dette, fordi de (forhåpentligvis) vil hindre at folk forsvinner.

Anonymkode: 5bd07...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har striden tilspisset seg ved at Telenor trekker reklamene sine fra TVNorge. Ikke noe tap for seerne av TVN da hvertfall, for mer irriterende reklamer enn Telenor sine finnes ikke...

Og vi som har mistet TVN slipper Ylvis:) Føler at dette er vinn-vinn for kundene hele veien, jeg:)

Anonymkode: 6dd33...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har striden tilspisset seg ved at Telenor trekker reklamene sine fra TVNorge. Ikke noe tap for seerne av TVN da hvertfall, for mer irriterende reklamer enn Telenor sine finnes ikke...

Og vi som har mistet TVN slipper Ylvis:) Føler at dette er vinn-vinn for kundene hele veien, jeg:)

Anonymkode: 6dd33...043

Selvfølgelig trekker telenor reklamene sine fra TvN.  Det vil drøssevis av andre annonsører gjøre også dersom konflikten varer.

Annonsørene betaler blant annet ut i fra antall seere, og når et par millioner seere forsvinner får ikke lenger annonsørene det de har betalt for, og vil legge press på TvN. (som igjen legger press på Discovery)

Anonymkode: 6fcac...276

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kanalene er borte er i og for seg greit nok å svelge, det irriterer meg værre at jeg faktisk har betalt for februar og det jeg får velge i stedenfor er noen kanaler jeg ikke er kjent med og har lyst til å se som en kompensasjon. det er ikke godt nok for meg. 

Anonymkode: 74d26...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 1,5 time telefonkø hos CD i dag... 😨

Anonymkode: c12bc...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mennesker som sitter på kundeservice i dag! Jeg har så mye sympati for dem, da jeg har sittet der selv. Folk er frekkere, og mer slemme enn man skulle trodd! 

Huff, håper dette ikke tar like lang tid som med TV2 sports- og nyhetskanalen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Stakkars mennesker som sitter på kundeservice i dag! Jeg har så mye sympati for dem, da jeg har sittet der selv. Folk er frekkere, og mer slemme enn man skulle trodd! 

Huff, håper dette ikke tar like lang tid som med TV2 sports- og nyhetskanalen.

Enig, jeg føler også med dem! Skal se det genererer noen innlegg i "dumme ting kunder sier"-tråden fremover. Så får de en ventil og vi litt moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emera skrev:

Enig, jeg føler også med dem! Skal se det genererer noen innlegg i "dumme ting kunder sier"-tråden fremover. Så får de en ventil og vi litt moro. :)

Ja, huff... det er jo ikke deres feil at dette skjer, men det er overraskende mange som "trenger" noen og skylde på! Utrolig at det går an, egentlig. Hvor ble det av vanlig folkeskikk?

Følger med i den tråden nå, ja! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes reaksjonene på noe så banalt som dette er helt ute av kontroll. Vi har så langt ikke vært uten TVNorge i 2 døgn enda, og allerede de første timene begynte folk å mase om halv regning/ny leverandør.  Alle skjønner vel at dette ikke er langvarig, begge partene vinner på å få en ny avtale i gang så fort som mulig! Sannsynligvis kan vi se det vi har gått glipp av i ukesarkivet senere i uken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender noen varme og gode tanker til mine tidligere kollegaer hos Canal Digital. De har det virkelig ikke lett nå

Anonymkode: 13a40...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et Telenor makt problem (så nært monopolisering at det ligner mastkjedemonopolet vi har idag).

Telenor kjøper billig kanaler (via underselskaper som CD) og selger dyrt til forbrukerne sine. Abonnementene har økt i pris uten at innholdsleverandørene for noe mer igjen)

Telenor kutter reklame i de samme kanalene for å presse prisen i begge ender.

Imens selger Telenor svarte skjermer til full pris (siden helgen) og den som sier opp må betale for to ekstra mnd.

Er det noen som ikke lukter svindel lang vei her?

Sånn går det når gutteklubben grei i Telenor ansetter adm. dir. med svindel cv.

Anonymkode: 52c45...597

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1. februar 2016 at 17.54, Emera skrev:

Kanalene kommer tilbake igjen. Vi vet jo ikke hvor lang tid det tar denne gangen, men tilbake kommer de. Det gjorde de sist det ble brudd også. 

Selv om den gamle avtalen med Discovery Networks gikk ut i natt så fortsetter forhandlingene. Så jeg synes det er litt overdrevet med den masseflukten fra CD vi ser nå.

Bevares, jeg skjønner at folk reagerer, CD har vært elendige til å gi god informasjon underveis. Det eneste de sa er "dere står dessverre i fare for å miste x antall kanaler..." Først etter at bruddet var et faktum kom de med en mer detaljert forklaring. Men, ingen av dem er tjent med å miste nesten tre millioner seere, så det blir en ordning!

CD forespurte Discovery om å få sende kanalene etter avtalens utløp og mens videre forhandlinger pågår, men Discovery sa nei. Derfor mister vi kanalene til ny avtale er i boks.

Jeg syns faktisk det er på sin plass å finne en ny leverandør. Syns CD har litt godt av å kjenne på kroppen hva dårlig kundebehandling medfører. Dette er vel mest en prinsippsak for de fleste vil jeg tro. Hadde folk vært strålende fornøyd med CD fra før hadde neppe noen dager uten tvNorge fått de til å si opp avtalen. 

Anonymkode: 3ee99...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...