Gå til innhold

Canal Digital - fjerner TV-kanaler ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, OnFire skrev:

Haha! Litt usikker på om du fleiper eller ikke. Høres ut som skikkelig søppel-TV :laugh:

Useriøs beskjed Canal Digital har lagt ut istedenfor disse kanalene. De må jo skrive at de ikke har kommet til enighet om en avtale, og ikke bare gi Discovery skylden for dette.

Svaret de la ut var rett og slett barnslig. Skulle tro at det var noen tenåringer som hadde skrevet dette

Anonymkode: 5c461...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forbrukerne blir lurt. Å kjøpe pakker med kanaler er meningsløst dyrt.

Hvorfor kan man ikke bare shoppe enkeltkanaler slik at man blir kvitt dette tullet?

Hvorfor trenger man CD eller GET som et fordyrende ledd når alt man trenger er en internettlinje og mulighet til å kjøpe seg live streaming tv ala NETFLIX o.l. Da slipper man også NRK lisens straffen.

 

Anonymkode: 52c45...597

Du kan så si. Det er nok dette som blir fremtiden, men frem til da kjemper selvsagt monopolistene med nebb og klør for pengemaskinene sine.

 

Egentlig er det galskap at vi må betale for å se på kanaler med reklame. Discovery og mange andre kanaler har reklameavbrudd så ofte at det nesten blir useelig. Det burde vært enten eller: Enten helt gratis og reklame, eller betaling uten reklame. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på stakkarene som jobber i kundeservice hos cd i dagene fremover. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva cd ville meg forrige torsdag da de ringte meg 2 ganger uten at jeg gadd å ta den, sannsynligvis ikke for å informere men å selge enda mer.. forbanna pisspakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hva går dere over til dere som sier opp CD?

Anonymkode: 74d26...6c0

Streaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er det fremdeles mulig å se Discovery, TV Norge og andre kanaler hos D Play?

 Eller har disse TV-kanalene forsvunnet derfra, også ?

Anonymkode: 5bd07...3a1

Jo, og da slipper du reklamehelvetet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
Mb26 skrev (På 1.2.2016 den 4.04):

Hvilken app?! Er avhengig av disse kanalene!! Animal Planet, Discovery og TLC😭😭😭 Kommer jo nye episoder av Helt Perfekt denne mnd også, fanken heller.. Telenor mister MANGE kunder pga dette 😡

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forbrukerne blir lurt. Å kjøpe pakker med kanaler er meningsløst dyrt.

Hvorfor kan man ikke bare shoppe enkeltkanaler slik at man blir kvitt dette tullet?

Hvorfor trenger man CD eller GET som et fordyrende ledd når alt man trenger er en internettlinje og mulighet til å kjøpe seg live streaming tv ala NETFLIX o.l. Da slipper man også NRK lisens straffen.

 

Anonymkode: 52c45...597

His riks-TV kan man vel kjøpe enkeltkanaler. Jeg gjorde det før, men det ble håpløst dyrt når jeg hadde behov for mer enn 7 kanaler.

Anonymkode: ac397...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ringte det en selger fra canal digital for å tilby meg ny dekoder, så spurte jeg henne om hun trodde jeg ikke leste aviser om dagen, nei det var jo bare en fillesak som en avtale, så det var ingenting å bry seg med, så sier jeg videre at fint at du sier det, men jeg sier faktisk opp avtalen med canal digital, nei den kunne ikke hun ta i mot, takk for god service sa jeg, og gjett om jeg ble forbanna nok til å si opp nå!

Anonymkode: 74d26...6c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva går dere over til dere som sier opp CD?

Anonymkode: 74d26...6c0

 TV 2 Sumo + D Play, koster under 2 000 kroner i året.

 NRK-lisensen er alene på over 2 500 kroner, og andre kanal-pakker kommer da i tillegg.

 Penger spart = Penger tjent.  :tongue:

Anonymkode: 5bd07...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå ringte det en selger fra canal digital for å tilby meg ny dekoder, så spurte jeg henne om hun trodde jeg ikke leste aviser om dagen, nei det var jo bare en fillesak som en avtale, så det var ingenting å bry seg med, så sier jeg videre at fint at du sier det, men jeg sier faktisk opp avtalen med canal digital, nei den kunne ikke hun ta i mot, takk for god service sa jeg, og gjett om jeg ble forbanna nok til å si opp nå!

Anonymkode: 74d26...6c0

Sikkert ikke den lettelse dagen i året å være Canal Digitalselger....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tv-abonnement lenger, så merker ikke noe til dette.

Men herregud, jeg er så glad for at jeg ikke jobber på kundeservicen til canal digital lenger. Sender noen varme tanker til mine gamle kolleger som mest sannsynøig har tidenes drittdag på jobb idag.

Anonymkode: 4ac31...d81

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå ringte det en selger fra canal digital for å tilby meg ny dekoder, så spurte jeg henne om hun trodde jeg ikke leste aviser om dagen, nei det var jo bare en fillesak som en avtale, så det var ingenting å bry seg med, så sier jeg videre at fint at du sier det, men jeg sier faktisk opp avtalen med canal digital, nei den kunne ikke hun ta i mot, takk for god service sa jeg, og gjett om jeg ble forbanna nok til å si opp nå!

Anonymkode: 74d26...6c0

Både salg og service er outsourca i canal digital. Til hver sine firma. Det vil altså si at selgerne på kabel jobber i et firma, kundeservicefolka jobber i et annet. De har ingenting med hverandre å gjøre. Det samme gjelder parabol, anna firma der igjen tror jeg. De jobber vel fra sverige.

Anonymkode: 4ac31...d81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender varme tanker til mine eks-kollegaer på CD kundeservice i dag. Ikke bit hodet av de som sitter og jobber på spreng med å ta unna alle samtalene, er dere snille, de har ingen ting de skulle ha sagt i dette, og kan ikke gi dere kanalene tilbake.

Anonymkode: d7773...4e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det i bakhodet at hvis dere sier opp tv-kanalene, så mister dere også bredbåndet. Så da må dere finne ny bredbåndsleverandør og

Anonymkode: 13a40...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha det i bakhodet at hvis dere sier opp tv-kanalene, så mister dere også bredbåndet. Så da må dere finne ny bredbåndsleverandør og

Anonymkode: 13a40...fa1

Det gjelder bare de som har kabel-tv. Ikke de som har parabol(regner med at de har mistet kanalene også??).

Anonymkode: 4ac31...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvis man har kabel-tv og bredbånd fra cd, så mister man bredbåndet hvis man sier opp tv

Anonymkode: 13a40...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forbrukerne blir lurt. Å kjøpe pakker med kanaler er meningsløst dyrt.

Hvorfor kan man ikke bare shoppe enkeltkanaler slik at man blir kvitt dette tullet?

Hvorfor trenger man CD eller GET som et fordyrende ledd når alt man trenger er en internettlinje og mulighet til å kjøpe seg live streaming tv ala NETFLIX o.l. Da slipper man også NRK lisens straffen.

 

Anonymkode: 52c45...597

Så lenge man er avhengig av avanserte distribusjonsledd, er pakker stort sett billigere enn singelkanalee. Det er bare å se på RiksTV, og deres distribusjonsnett koster tross alt peanuts i forhold til CD sitt.

Jeg trenger CD fordi der jeg bruker TV, er utenfor dekningsområdet for Internett. Ellers ville jeg også lagt over på streaming. Andre har CD som del av husleia( de betaler nå uansett sterkt redusert pris uansett).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sist sette:

Tomorrowland (2015). 3/6.

Bølgen (2015). 4/6.

A Time to Kill (1996). 5/6.

Anonymkode: feb1a...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...