Gå til innhold

Hva mener dere om å sende venneforespørsel?


Gjest ee

Anbefalte innlegg

Hvordan oppnå kontakt med menn/gutter i en situasjon som dette?
Jeg har faktisk kommet over en veldig kjekk fyr. Han virker som en rolig type og han har noen av de samme interressene som meg, noe som gjorde meg enda mer "interresert".
Jeg har lyst til at han skal legge merke til meg, men jeg ser ingen "naturlige" måter å skulle oppnå kontakt på.
Å sende han en venneforespørsel på facebook er egentlig helt uakseptabelt. Jeg tror ikke han vet hvem jeg er, og vi har aldri snakket sammen.  Men, noen av venninnene mine sier at jeg bare skal sende.

Hvor "grusomt" er det å sende han en venneforespørsel på facebook? Har dere noe forslag til hva jeg kan gjøre for å oppnå kontakt på en grei måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det uakseptabelt? Sosiale medier er jo mer der folk oppholder seg i dag enn ute i det virkelig samfunnet. Før i tiden ville man kanskje sagt hei på gata eller i kirken eller på skolen, i dag er det helt vanlig å sende venneforspørsel og si hei på nett i stedet :)
Jeg ville sendt han en venneforespørsel og samtidig skrevet en eller to setninger om "Hei! Kanskje litt rart men har lagt merke til deg og lyst til å bli bedre kjent hvis du kunne tenke deg det også :) "
eller funnet ut om han var aktiv i noen grupper slik at jeg kunne melde meg inn i de grupene og komme i diskusjon med han/like kommentarene hans osv slik at han ble kjent med navnet mitt for så å sende han forespørsel.

Anonymkode: 04572...ae8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det uakseptabelt? Sosiale medier er jo mer der folk oppholder seg i dag enn ute i det virkelig samfunnet. Før i tiden ville man kanskje sagt hei på gata eller i kirken eller på skolen, i dag er det helt vanlig å sende venneforspørsel og si hei på nett i stedet :)
Jeg ville sendt han en venneforespørsel og samtidig skrevet en eller to setninger om "Hei! Kanskje litt rart men har lagt merke til deg og lyst til å bli bedre kjent hvis du kunne tenke deg det også :) "
eller funnet ut om han var aktiv i noen grupper slik at jeg kunne melde meg inn i de grupene og komme i diskusjon med han/like kommentarene hans osv slik at han ble kjent med navnet mitt for så å sende han forespørsel.

Anonymkode: 04572...ae8

Tusen takk for svar!
Det er bare det at hvis jeg sender han venneforespørsel, så vil det jo bli ganske pinlig når jeg ser han igjen? :sjenert:

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ee skrev:

Tusen takk for svar!
Det er bare det at hvis jeg sender han venneforespørsel, så vil det jo bli ganske pinlig når jeg ser han igjen? :sjenert:

  Vis skjult innhold
  Vis skjult innhold

 

 

 

Hvorfor det? Er jo bare hyggelig det :) Da kan du jo si hei når du ser han, uten at du blir en helt fremmed for han :) 

Anonymkode: 04572...ae8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du det litt vanskelig for deg selv her. Han blir nok glad for at du legger merke til han, uansett om han vet hvem du er eller ikke.

Lykke til ☺ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan eventuelt bare sende han en vennlig melding også der du forteller at du har lagt
merke til ham, og ønsker å bli bedre kjent om han også skulle ønske det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke gjort det, da jeg synes det ville vært så pinlig om jeg ble ignorert. Men om du er villig til å ta sjansen er det jo bare å gjøre det.

Kan du ikke prøve å støte på han "tilfeldig" på butikken, treningssenter eller på en café?

Anonymkode: a9909...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom også over en fyr jeg syntes så veldig spennende ut på Facebook en gang. Jeg sendte han en venneforespørsel, lot den stå litt før jeg fjernet den igjen og skreiv;  dette er pinlig, men jeg kom tilfeldigvis over profilen din og sendte venneforespørsel med et uhell.  Ja, jeg snoket. :-( 

Nøden lære naken kvinne å spinne. ;-) 

Vi skreiv en stund og datet en periode, men han var ingenting for meg i lengden. 

Anonymkode: bda7a...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jegern Puahate skrev:

Å sende venneforespørsel til noen = underdanighet.

Hvis man liker sånt, hvorfor ikke

Anonymkode: d209f...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venneforespørsler ut av det blå er som oftest spam. Tror kanskje jeg ville sent en melding først, så han faktisk forstår at du ikke er noe lugubert. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 16.52, Gjest ee skrev:

Hvordan oppnå kontakt med menn/gutter i en situasjon som dette?
Jeg har faktisk kommet over en veldig kjekk fyr. Han virker som en rolig type og han har noen av de samme interressene som meg, noe som gjorde meg enda mer "interresert".
Jeg har lyst til at han skal legge merke til meg, men jeg ser ingen "naturlige" måter å skulle oppnå kontakt på.
Å sende han en venneforespørsel på facebook er egentlig helt uakseptabelt. Jeg tror ikke han vet hvem jeg er, og vi har aldri snakket sammen.  Men, noen av venninnene mine sier at jeg bare skal sende.

Hvor "grusomt" er det å sende han en venneforespørsel på facebook? Har dere noe forslag til hva jeg kan gjøre for å oppnå kontakt på en grei måte?

Du kan jo alltids sende han en melding og forklare at du bare måtte sende melding fordi blablabla. Kanskje han synes det er litt sjarmerende? Så kan dere jo utveksle litt meldinger og heller legge han til når det da føles naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke sende venneforespørsel, jeg ville hvertfall følt det var rart og fordi jeg ikke føler meg verdt mye pga. dårlig selvtillit (er gutt selv) ville jeg kanskje ikke svart på den. 

Syns det er mer legitimt å følge han på instagram (hvis han eller du bruker det) og hvis han legger ut noen interessante bilder iblant. Jeg føler en side som instagram er mindre personlig enn facebook da det ofte er mange randoms som kan følge deg, og jeg ville hvertfall tenkt at hun liker sikkert bildene mine da, "hun er herfra? hmm, LITT rart å følge meg, men vi har vel aldri møttes så da liker hun vel bildene" ville nok fremdeles tenkt på det, men bedre enn å sende på facebook. 

Hvis ikke det funker kan du skaffe kontakt med vennene hans på en indirekte måte, gjerne ilag med venninner hvis dere klarer å finne ut om en av dine venninner har en venn som kjenner vennen til han du er forelska i godt f. eks... og på skole/fest elns holder du en samtale med en av kompisene hans (hvis han er rolig er han vel ikke kjempesosial så han er vel ikke der da) prat en god stund slik at det ikke blir for åpenbart til at kompisen rekker å tenke på det, før du spør om vennene hans osv... og sier du lurer på hvem kompisen hans er, hva han gjør med siden han ikke er her... mer trengs vel egentlig ikke gjøres, for ikke lenge senere vil nok den du liker få vite om det og vil nok bli fortalt "jeg snakket i går med en jente og sånt osv, vi snakket om mye men hun lurte på om alle vennene mine var her, og da jeg nevnte deg sa hun at hun hadde sett deg og hun fortsatte å spørre hvorfor du ikke er her osv"   men du må nok være sikker på at han du snakker med ikke liker deg, så late som du snakker til en helt vanlig person uten å vise tegn til flørting...  

Eventuelt oppsøk interessene hans og gi han noen blikk... da tar det ikke lang tid for introverte gutter å finne utav hvem du er, da det er de som oftest er de mest reflekterte :sleep:

Jeg har ingen erfaring selv skal sies, men jeg har en viss sosial antenne og vet ganske godt hvordan det skal gjøres i teorien, da jeg har en dårlig uvane til å analysere/reflektere alt, og jeg klarer ikke roe meg ned før jeg er helt sikker på at jeg kom frem til en edruelig konklusjon...

Viktigste er vel å ikke virke desperat, noe du i mine øyne vil være dersom du sender han en venneforespørsel på facebook når dere ikke kjenner hverandre. Når han er veldig kjekk, rolig og singel, så kan det enten være fordi han A) vet det ikke selv, sliter med noe han er usikker over, sjenert, sosial angst eller noe lignende eller B) han vet han er nokså kjekk, har fått indikasjon på at noen jenter liker han før, men han har mer fokus på andre ting i livet sitt, er kresen og foretrekker å vurdere utifra situasjoner i virkeligheten før ditt navn dukker opp på listen over potensielle partnere... eller så er han en kombinasjon av begge, eller noe annet.... det er uansett veldig vanskelig å vite helt nøyaktig fordi det fins bare én av han, og det er du som har best sjanse til å bedømme hvordan han er.

Anonymkode: 84080...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7. februar 2016 at 12.51, marleneK92 skrev:

Kan eventuelt bare sende han en vennlig melding også der du forteller at du har lagt
merke til ham, og ønsker å bli bedre kjent om han også skulle ønske det :)


 

9 timer siden, Okapi skrev:

Venneforespørsler ut av det blå er som oftest spam. Tror kanskje jeg ville sent en melding først, så han faktisk forstår at du ikke er noe lugubert. :P


 

9 timer siden, Snadder skrev:

Du kan jo alltids sende han en melding og forklare at du bare måtte sende melding fordi blablabla. Kanskje han synes det er litt sjarmerende? Så kan dere jo utveksle litt meldinger og heller legge han til når det da føles naturlig?

Med forbehold om at FB kan ha endret seg; Slike meldinger havner vel fort i "annet innboksen", som veldig mange aldri sjekker/vet av?

Send en venneforespørsel og så kan du følge opp med en melding TS. Ja det kan være pinlig, men den som intet våger osv.

Anonymkode: 1b88b...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg synes det virker pussig å sende venneforespørsel til noen man ikke kjenner, jeg legger iallefall ikke til folk jeg ikke kjenner. Ville sikkert antatt at vedkommende var litt rar sosialt. 

Sist noen sendte meg en melding uten å være på vennelista så fikk jeg varsel om at jeg hadde en ny meldingsforespørsel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også bare sendt melding først, venneforespørsel er for mye. Jeg har akseptert noen jeg knapt/ikke kjenner som har sendt vennespørsel, men tenkt "weirdo" for meg selv og lurer alltid litt på hvor lenge jeg kan vente før jeg kan slette dem uten at de merker det. Er det folk jeg har ingen anelse om hvem er så blir de ignorert.

Da jeg oppdaget den "Annen"-innboksen på FB for et år siden kanskje så lå det riktignok mye der som jeg har gått helt glipp av, men de siste gangene jeg har fått melding av folk som ikke er venner så har den poppet opp som vanlig. Sist fikk jeg vel et spørsmål om jeg ville godta denne personen som kontakt eller noe sånt først (husker ikke helt, var full som vanlig). 

Men uansett, virker veldig vanlig å bruke FB messenger for å kontakte folk man ikke kjenner godt eller har nummeret til. Gjort det selv flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


 


 

Med forbehold om at FB kan ha endret seg; Slike meldinger havner vel fort i "annet innboksen", som veldig mange aldri sjekker/vet av?

Send en venneforespørsel og så kan du følge opp med en melding TS. Ja det kan være pinlig, men den som intet våger osv.

Anonymkode: 1b88b...d66

Var bare et annet forslag. Jeg får ofte en varsel når jeg får meldinger i annet innboksen som er grunnen til at jeg legger merke til det. Men var et forslag i tilfelle det ble for pinlig. Jeg personlig sletter alle venneforespørsler jeg får av folk jeg ikke kjenner, eller sender dem en melding for å høre hvorfor de la meg til. 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bilde av venninna mi og en fyr og ble så nysgjerrig på hvem dette var, og da ba han meg sende han forespørsel, som jeg fulgte opp med en melding etterpå. Dette var ei uke siden og har prata hver dag siden det! Kanskje ikke helt den samme som din situasjon, men igjen, den som våger intet vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 20.29, Okapi skrev:

Venneforespørsler ut av det blå er som oftest spam. Tror kanskje jeg ville sent en melding først, så han faktisk forstår at du ikke er noe lugubert. :P

Jepp, venneforespørsler som kommer fra personer jeg ikke vet hvem er blir slettet. Jeg har kun personer på min venneliste som jeg faktisk kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...