Gå til innhold

Er jeg over gjennomsnittet i ta vare på utseende mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ekstremt selvopptatt, det er helt sikkert.

Anonymkode: a608f...afe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cheshirecat

Wow,dette var voldsomt.. Synes det er flott at du trener jevnlig, men er utseendet ditt veldig viktig for deg eller, siden du fokuserer så mye på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg med pudder, concealer, blush, vippetang 20 sek på hvert øye så fyller jeg bryn. Dette bruker jeg 10 min på. Renser ansikt morgen og kveld. Nå dusjer jeg ikke hver dag. Men jeg går aldri ut av huset uten å ha brukt de ti min. Jeg vasker håret en gang i uka. Har krøller å de kan jeg forfriske med litt vann:) Går i rene og pene klær. Mange har slike rutiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av høye hæler som jeg ikke gidder annet enn festligheter og trening (trener kun litt i stuen) høres du ut som meg. Og dette får jeg fint tid til selv om jeg har barn. Så om du trives med dette ser jeg ikke noen grunn til å stresse med om det er for mye. Det er når du gjør det fordi du føler du må det er et problem :) 

Anonymkode: 14788...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lunamuna skrev:

Jeg har små barn, så jeg har knapt tid til å dusje før jeg blir "hevet ut i det", så ja, jeg synes det er ekstremt mye. Men, så føler jeg meg vel med et lett lag mascara og ellers uten sminke også. Jeg slenger på meg det første jeg finner; en dongeri som gjerne er flere dager gammel. Kanskje den har noe mat på siden, det er godt mulig, men det er det jeg rekker å finne frem, og kanskje jeg husker å slenge den på vask og finne frem en ny en før hodet treffet puta. Jeg hiver på meg en ren trøye, så en genser etter temperatur. Har jeg huska behå? Hm. Håret er surret inn i en strikk eller raskt flettet. Jeg har ingen intensjoner om å bli lugget av klissete babyhender. 

Hadde jeg hatt bedre tid, ville jeg nok gjort litt mer for utseendets skyld. I det minste fornye garderoben... 

Jeg misunner deg treningen. Det er jeg for giddalaus til.

Jeg har et spørsmål; bruker du virkelig høye hæler på vinterstid med snø og is? Hva slags vidunderhæler er dette? For noen dager siden seilte jeg sammen med barnevogna ned bakken utafor her - takket være gode vintersko (og sikkert min gode ferdighet innen skliing etter en aktiv, speilglatt barndom), seilte vi kontrollert. 

Bruker som regel høye heler hver dag ja, med tykk hel selvfølgelig. Men ikke de dagene det er veldig glatt eller mye snø ute, da bruker jeg høye boots :)

ts

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cheshirecat skrev:

Wow,dette var voldsomt.. Synes det er flott at du trener jevnlig, men er utseendet ditt veldig viktig for deg eller, siden du fokuserer så mye på det? 

Jeg synes ikke det selv. Bruker bare 20-25 min på dusj, sminke, rense rutine og klær hver morgen :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ekstremt selvopptatt, det er helt sikkert.

Anonymkode: a608f...afe

Åssen vet du det ? Kjenner du meg ?

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det selv. Bruker bare 20-25 min på dusj, sminke, rense rutine og klær hver morgen :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Ja, jeg synes utseende er viktig, men ikke sånn att det går over stokk og stein. Jeg føler ikke at jeg MÅ gjøre dette, men jeg liker det. 

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Koy skrev:

Men ja, ikke så lurt å dusje/kure/krølle håret ditt hele tiden, det sliter veldig. 

Jeg gjør de bare 3 gang i uken :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Synes kanskje hele tråden din er litt spesiell.. En ting er å "ta bare på kroppen" men aldri hørt noen si "ta vare på utseendet". Å ta vare på en kropp fremstår mer helserelatert og rasjonelt, å "ta vare på utseendet" virker kanskje litt overfladisk ? Det er jo ikke noe galt med det, for all del, vi lever jo i en ganske overfladisk tidsalder, og presset på utseendet er høyt, så jeg kan godt forstå at dette blir et stort fokusområde i unge jenters liv. Samtidig  håper jeg at du også prioriterer å "utvikle" eller som du sier "tar vare på" andre deler av degselv også, som kanskje er langt mer viktig enn utseendet ditt. Sier som Judge Judy; "beauty fades. Dumb is forever". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Syns ikke det er mer enn normalt. Jeg gjør mye av det samme selv, med unntak av noen få ting som det å alltid gå i skjørt/kjole. Kan fint bare kaste noe på meg. Også har jeg "spadag" bare en dag i uka, men bruker bodylotion hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør de bare 3 gang i uken :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Da så! Om det gjør deg glad, du føler deg fin og du ikke ser på et som et ork så ser jeg ikke noen grunn til å ikke holde på som du gjør. Drit i hva andre mener, uansett hva du gjør så er det alltid noen som har en mening om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier du tar vare på utseende ditt, men jeg vil heller si det motsatte. 

Det er ikke bra å : - trene for mye. Å trene hver dag, høres for mye ut for meg. Kroppen trenger også hvile, restitusjon.

                             - vaske håret annenhver dag er alt for mye. Du tar bort hårets naturlige oljer med å vaske det for mye. Maks to ganger i uka ( vasker ofte kun en gang i uka selv, har laaangt tjukt hår med fall i )

                             - ikke bra å peele , å bruke for mye maske, å plukke generelt for mye på huden. Du er bare 23 år. Da jeg var 23 så jeg ut som jeg var maks 12-15år. Har veldig fin hud jeg har fått mange komplimemter for, og cluet med å beholde fin hud er å ikke plukke for mye på huden. La den også være i fred! Huden har ei naturlig hinne, et beskyttende lag som kan bli ødelagt hvis man tukler for mye med den. Du trenger ikke gjøre alt dette med huden din, spesielt når du bare er 23.

 

Jeg er selv forfengelig, men jeg tenker mer på hva som også gjør meg godt og alle disse handlingene dine høres mer slitsomme ut, enn "godgjørende" for deg.

                             

Å ta vare på seg selv, handler om balanse. Jeg synes du gjør for mye, men det er selvsagt opp til deg hvordan du vil leve. Jeg tror bare ikke det vil gi deg de resultatene du ønsker , tvert imot, da både hud, hår og kropp også har veldig godt av hvile og pauser ifra diverse produkter. 

                           - 

Anonymkode: 91b4e...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Synes kanskje hele tråden din er litt spesiell.. En ting er å "ta bare på kroppen" men aldri hørt noen si "ta vare på utseendet". Å ta vare på en kropp fremstår mer helserelatert og rasjonelt, å "ta vare på utseendet" virker kanskje litt overfladisk ? Det er jo ikke noe galt med det, for all del, vi lever jo i en ganske overfladisk tidsalder, og presset på utseendet er høyt, så jeg kan godt forstå at dette blir et stort fokusområde i unge jenters liv. Samtidig  håper jeg at du også prioriterer å "utvikle" eller som du sier "tar vare på" andre deler av degselv også, som kanskje er langt mer viktig enn utseendet ditt. Sier som Judge Judy; "beauty fades. Dumb is forever". 

Har du aldri hørt noen sakt " ta vare på utseendet " ? Jeg tar vare på både kroppen og utseende. Jeg gjør ikke noe av dette for at jeg føler press, men fordi jeg liker det. Har alltid vært sånn, helt siden jeg var liten. 

Har alltid vært flink med å passe på meg selv. Har vært alvorlig syk, så jeg skal være veldig veldig glad for at jeg faktisk lever. 

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri hørt noen sakt " ta vare på utseendet " ? Jeg tar vare på både kroppen og utseende. Jeg gjør ikke noe av dette for at jeg føler press, men fordi jeg liker det. Har alltid vært sånn, helt siden jeg var liten. 

Har alltid vært flink med å passe på meg selv. Har vært alvorlig syk, så jeg skal være veldig veldig glad for at jeg faktisk lever. Ts

Anonymkode: 164a3...5ca

 

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes egentlig ikke det høres så veldig mye ut, men så gjør jeg mye av det selv da.. Jeg tror at det høres mye mer tidkrevendes ut enn hva det faktisk er, om man har sminket seg daglig i årevis vil man jo bruke mindre tid enn en som aldri sminker seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt bare treningen og spisingen som tar vare på kroppen. Alle hudproduktene, klærne og alt det styret har ingenting med å ta vare på kroppen å gjøre. Dette er bare noe kosmetikkindustrien vil ha deg til å tro slik at de kan tjene gode penger. Og de fleste er lettlurte nok til å falle for det, så de gjør en god jobb.

Er enig med de som sier at dette indikerer en selvsentrert person. Man må tenke ganske mye på seg selv for å i det hele tatt vurdere å kjøre et slikt opplegg hver uke.

Anonymkode: ed4bf...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det høres så ekstremt mye ut. Selv gjør jeg mye av de tingene du gjør, og jeg er fulltidsarbeidende mamma til 2 barn, og har en rimelig hektisk hverdag. Jeg tror det handler litt om hvordan man er som person, hva man føler seg vel med selv, og hva man prioriterer. Det er ikke slik at jeg trenger å gjøre alle disse tingene selv, men jeg føler meg mer vel med meg selv når jeg gjør de, og da prioriterer man de. Samt at jeg ikke føler at det stjeler mye av tiden min. Jeg trener ikke like mye som deg TS, og glatter/krøller ikke håret hver dag. Jeg må heller ikke ha på meg sminke, kan helt fint gå uten, men nå som jeg er blitt litt "eldre" foretrekker jeg å sminke meg. Når jeg var i 20-årene gikk jeg for det meste bare med mascara til daglig. Nå er jeg i slutten av 30-årene og jobben krever at jeg ser velstelt ut. Det at man ikke har tid tilgjengelig med små barn er tull. Det er prioriteringer og valg man tar.

Anonymkode: 3b244...bc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det høres så ekstremt mye ut. Selv gjør jeg mye av de tingene du gjør, og jeg er fulltidsarbeidende mamma til 2 barn, og har en rimelig hektisk hverdag. Jeg tror det handler litt om hvordan man er som person, hva man føler seg vel med selv, og hva man prioriterer. Det er ikke slik at jeg trenger å gjøre alle disse tingene selv, men jeg føler meg mer vel med meg selv når jeg gjør de, og da prioriterer man de. Samt at jeg ikke føler at det stjeler mye av tiden min. Jeg trener ikke like mye som deg TS, og glatter/krøller ikke håret hver dag. Jeg må heller ikke ha på meg sminke, kan helt fint gå uten, men nå som jeg er blitt litt "eldre" foretrekker jeg å sminke meg. Når jeg var i 20-årene gikk jeg for det meste bare med mascara til daglig. Nå er jeg i slutten av 30-årene og jobben krever at jeg ser velstelt ut. Det at man ikke har tid tilgjengelig med små barn er tull. Det er prioriteringer og valg man tar.

Anonymkode: 3b244...bc7

Takk for svar :) jeg synes heller ikke dette er ekstremt mye som noen nevner over her. Noen skrivde til og med at jeg var skikkelig egoistisk. Jeg kunne fin droppet foundation, men pga arr etter kviser så føler jeg meg mest komfortabel med. Men skal jeg begynne med hudbehandlinger snart, så da håper jeg at huden min blir såpass bra at jeg kan bruke mindre hud sminke. Sant som du sier at det har med åssen person man er. Og prioteringer, selv om jeg gjør alt dette så bruker jeg max 30 min på badet hver morgen, med alt fra føning av hår til rense rutine, sminke og klær. Godt å høre at man kan gjøre dette med barn også. Jeg prøver å få barn nå, og jeg får ofte høre at det ikke er sjangser i havet at jeg får gjort dette etter barnet er født.

Ts :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...