Gå til innhold

Er jeg over gjennomsnittet i ta vare på utseende mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes heller du er flink, kunne ønske jeg gadd å gjøre alt det der. Om det ikke plager deg at du er sånn gjør det vel ikke noe? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta vare på utseendet ditt? 

Jeg synes du er sykt opptatt av utseendet ditt. Det er noe annet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvor interessert man er i velvære også? Om en faktisk synes det er litt gøy og føler seg bra av det, så er det jo ikke noe galt i det:) Om en gjør det fordi en føler en må så blir det noe annet. Jeg synes alt sånt er et ork, så jeg gjør kun det jeg må til hverdags, og så legger jeg heller litt mer sjel i det når jeg skal noe. Dog burde jeg bruke ansiktsmasken min mer regelmessig, den gjorde underverker men jeg er ikke konsekvent nok i bruk til å få den effekten over tid :fnise: Latskapen lenge leve!

Anonymkode: be59c...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det litt mye ut, men det er vel fordi jeg selv ikke ser vitsen.

Jeg dusjer vanligvis annahver dag, nå er jeg gravid og svetter mer enn før så dusjer hver dag(pluss at det hjelper så sykt på ryggsmerter). Vasker håret 2 ganger, maks 3 i uka. Renser ansiktet morgen og kveld og bruker fuktighetskrem eller olje, mest olje på vintern diden jeg blir så tørr.

Legger ansiktsmaske kanskje 2 ganger i måneden og kurer håret samtidig som regel.

Ellers så pleier jeg bare å barbere leggene om sommern :P under armene tar jeg ca annahver dusj. Skrittet bare trimmer jeg når det begynner å bli mye. Jeg hater å barbere meg, og samboern har aldri brydd seg, så da gidder jeg ikke stresse med det.

Jeg sminker meg vel kanskje 2 ganger i uka, noen ganger oftere, andre ganger ingen dager. Til vanlig bruker jeg bare en bb cream og fyller inn bryna litt. Skal jeg pynte meg ekstra legger jeg litt mer på øya. Kanskje foundation om huden er vintergusten som nå. Men jeg er en av de heldige som ser ut som en 16-åring i huden selv om jeg straks er 30. 

Vil si at jeg kanskje bruker 10 min på meg selv hver dag. Noen dager 1 minutt og andre dager kanskje en halvtime. Trener ikke på studio fordi det er kjedelig, men bruker beina fremfor bil og buss i 9 av 10 tilfeller. Går hundrevis av trappetrinn hver dag og er mye aktiv ellers, om sommern bor jeg nærmest i skogen. Har veid det samme siden jeg var 20, føler meg fast og fin og er i god form, så da ser jeg ikke vitsen med å laste bort timer på et svett studio. Skal vurdere det etter graviditeten :P

Anonymkode: b2739...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Noe av det høres litt mye ut, blir du ikke litt sliten? Jeg gjør også mye av de samme tingene da, men har kuttet noe av det ut etter hvert.

Anonymkode: 9d500...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye hadde jeg aldri orket, men om du føle du har tid og lyst, så er det hver sin smak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt å ta vare på seg selv TS. Sminke er kansje ikke akkurat det beste for huden, ei heller er retting og krølling av hår - men hvem bryr seg? så lenge du føler deg vel, det er det viktigste. Føler du at det er for mye da? Er det så viktig hva alle andre synes ?

Anonymkode: b3e23...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mere en normalt, bortsett fra all den sminken som ikke lar huden dun få puste. Du vil få mange rynker før du er 30.. 

Anonymkode: 4726f...928

Link på at sminkebruk fører til rynker please...

 

Jeg gjør omentrent som deg, TS. Retter eller krøller ikke håret hver dag da, da jeg har naturlige krøller. Ellers stemte det ganske bra. Jeg tenker at for mange så vil dette fremstå som "for mye" og slitsomt og et mas. For meg koser jeg meg med dette. Det er ikke jobb eller stress det er en hobby. Det er den tiden jeg bruker på meg selv i løpet av en dag, og jeg storkoser meg med det :) 

Anonymkode: 12816...a67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
51 minutter siden, lunamuna skrev:

Jeg har små barn, så jeg har knapt tid til å dusje før jeg blir "hevet ut i det", så ja, jeg synes det er ekstremt mye. Men, så føler jeg meg vel med et lett lag mascara og ellers uten sminke også. Jeg slenger på meg det første jeg finner; en dongeri som gjerne er flere dager gammel. Kanskje den har noe mat på siden, det er godt mulig, men det er det jeg rekker å finne frem, og kanskje jeg husker å slenge den på vask og finne frem en ny en før hodet treffet puta. Jeg hiver på meg en ren trøye, så en genser etter temperatur. Har jeg huska behå? Hm. Håret er surret inn i en strikk eller raskt flettet. Jeg har ingen intensjoner om å bli lugget av klissete babyhender. 

Hadde jeg hatt bedre tid, ville jeg nok gjort litt mer for utseendets skyld. I det minste fornye garderoben... 

Jeg misunner deg treningen. Det er jeg for giddalaus til.

Jeg har et spørsmål; bruker du virkelig høye hæler på vinterstid med snø og is? Hva slags vidunderhæler er dette? For noen dager siden seilte jeg sammen med barnevogna ned bakken utafor her - takket være gode vintersko (og sikkert min gode ferdighet innen skliing etter en aktiv, speilglatt barndom), seilte vi kontrollert. 

Jeg har også små barn, men gjør det samme som TS skisserer uten krølling/retting, fordi det sliter sånn på håret, og fotbadgreine (går til fotpleie)

Er ikke dette helt normalt? Har aldri tenkt på at det å barbere seg og ta hårkur når man dusjer er noe spesielt? Det samme med å sminke seg, eller fjerne sminken igjen på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer vel egentlig mest på hvordan du får tid til alt dette. Du er nok over gjennomsnittet på å se bra ut, men jeg vil IKKE si at du tar vare på utseende ditt sånn langt fram i tid. Verken for mye dusjing, sminke, høye hæler og retting/krølling av håret er bra ut i det lange løp. Jeg er nok ikke riktig til å kriitisere deg der da for jeg både sminker meg, bleker ettervekst og trenger alt for lite:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Magnifiq skrev:

Jeg har også små barn, men gjør det samme som TS skisserer uten krølling/retting, fordi det sliter sånn på håret, og fotbadgreine (går til fotpleie)

Er ikke dette helt normalt? Har aldri tenkt på at det å barbere seg og ta hårkur når man dusjer er noe spesielt? Det samme med å sminke seg, eller fjerne sminken igjen på kvelden.

Det er ikke normalt for meg, og ingen jeg kjenner med små barn. Altså, jeg dusjer hver dag, men jeg har ikke tid til hårkurer, jeg har ikke tid til å speile meg i ti minutter for å få på sminke - det er ikke noe jeg prioriterer på morgenen heller. Jeg har tusen andre ting jeg skulle ha gjort. Spadagen ville vært luksus her i heimen. Null tid til sånt, og aldri fred å få. Og den rensingen av huden morgenen og kveld, er vel overdrevet, etter mi mening. Er det virkelig nødvendig med alle de greiene hun snakker om i rensingen? Jeg vet ikke hva det er engang. Huden min er fin nok, den, uten sånt. Og bodylotion er ikke noe jeg vil ha på klærne, så jeg måtte ha "tørka" før jeg hadde kledd meg. Det er det i hvert fall ikke tid til... En dæsj der det trengs (hender spesielt) holder lenge. 

Barbering er for såvidt et must, jeg blir raskt et pinnsvin om ikke. Men ofte må jeg ta det i helga, for i ukedagene rekker det sjeldent til. Det tar ikke lange tida, men når ene ungen velger å dyppe dorullen i do for så å dra den utover hele badegulvet og ut i ganga, så stua... Ja, nei, da legger jeg høvelen bort.

Det er vel bare prioriteringene våre som er totalt ulike her. Kanskje du har god tid om morgenen, kanskje jeg har dårlig. Kanskje velger vi å sove en time lenger enn deg fremfor å stelle utseende. Jeg ser da helt normal ut, uansett. Unntatt de eventuelle matflekkene på buksa, da... :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snakk om prioteringer :) Men dette gjør jeg ikke fordi jeg føler jeg må, men jeg liker det. Har egentlig vært sånn siden jeg var liten. Jeg elsker klær, hår, sminke og prøve ut nye kremer osv. 

Prøver å bli gravid nå, og jeg skal prøve å være like flink etter en graviditet :)

Mange gravide\mødre sier de ikke har tid til seg selv osv. Men jeg har 3 svigerinnener som har barn, hun ene har fire barn og steller seg fin hele tiden. Hun andre har 5 barn, hun er alltid sminket og stelt. Og det samme med hu tredje. Hun har to barn og alltid stelt.

skjønner jo at det blir noen dager sminke frie i joggedressen. 

Ts

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Magnifiq skrev:

Jeg har også små barn, men gjør det samme som TS skisserer uten krølling/retting, fordi det sliter sånn på håret, og fotbadgreine (går til fotpleie)

Er ikke dette helt normalt? Har aldri tenkt på at det å barbere seg og ta hårkur når man dusjer er noe spesielt? Det samme med å sminke seg, eller fjerne sminken igjen på kvelden.

Men du jobber jo også bare 50 % da, da er det ikke så rart at du har litt bedre tid hver dag enn oss andre, fulltidsarbeidende, småbarnsmødre ;)

Anonymkode: ec811...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Noen har jo tid til at dette men jeg gjør jo det samme bare at det går over tre uker og ikke en uke. 

Hvis du dusjer så ofte er det foressten ikke rart at du trenger bodylotion. Du tørker jo ut huden din. Håper ikke du bruker shampoo mer enn to ganger i uka, og det samme med alt av kurer og lignende hvis ikke frisøren din har sagt at du må gjøre dette ofte. Shampoo er til for å fjerne fett. Fjerner du vett blir ting tørt. Det ambefales IKKE å bruke shampoo. 

Vil også informere omm at alle skrubber og tannkremer som inneholder slike små skrubb plastikk kuler er kjempe miljøskadelig. Dette utfjør ca 1`4 av alt søppel i havet.  Og fisk spiser disse kulene og dør. Ambefaler og bruke neo annet eller organisk skrubb. 

Ellers synes jeg ikke du pynter deg spesielt mer enn andre, men det virker jo som du har veldig masse tid som kan gjøre dette hver dag. Får meg til å lure på hva du gjør ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lunamuna skrev:

Det er ikke normalt for meg, og ingen jeg kjenner med små barn. Altså, jeg dusjer hver dag, men jeg har ikke tid til hårkurer, jeg har ikke tid til å speile meg i ti minutter for å få på sminke - det er ikke noe jeg prioriterer på morgenen heller. Jeg har tusen andre ting jeg skulle ha gjort. Spadagen ville vært luksus her i heimen. Null tid til sånt, og aldri fred å få. Og den rensingen av huden morgenen og kveld, er vel overdrevet, etter mi mening. Er det virkelig nødvendig med alle de greiene hun snakker om i rensingen? Jeg vet ikke hva det er engang. Huden min er fin nok, den, uten sånt. Og bodylotion er ikke noe jeg vil ha på klærne, så jeg måtte ha "tørka" før jeg hadde kledd meg. Det er det i hvert fall ikke tid til... En dæsj der det trengs (hender spesielt) holder lenge. 

Barbering er for såvidt et must, jeg blir raskt et pinnsvin om ikke. Men ofte må jeg ta det i helga, for i ukedagene rekker det sjeldent til. Det tar ikke lange tida, men når ene ungen velger å dyppe dorullen i do for så å dra den utover hele badegulvet og ut i ganga, så stua... Ja, nei, da legger jeg høvelen bort.

Det er vel bare prioriteringene våre som er totalt ulike her. Kanskje du har god tid om morgenen, kanskje jeg har dårlig. Kanskje velger vi å sove en time lenger enn deg fremfor å stelle utseende. Jeg ser da helt normal ut, uansett. Unntatt de eventuelle matflekkene på buksa, da... :rolleyes:

Jeg tar på bodylotion rett etter jeg har tørket meg. Da tørker den mens jeg ferdig rense og sminke rutinene min. Rens, toner, dagkrem og øyekrem, er helt vanlig hudpleie. Men noen dropper toneren. 

Ts

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Magnifiq
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du jobber jo også bare 50 % da, da er det ikke så rart at du har litt bedre tid hver dag enn oss andre, fulltidsarbeidende, småbarnsmødre ;)

Anonymkode: ec811...e79

Jeg har vært fulltidsarbeidende småbarnsmor jeg også 😉 og klarte det samme da 😉😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Magnifiq skrev:

Jeg har vært fulltidsarbeidende småbarnsmor jeg også 😉 og klarte det samme da 😉😉😉

Da er du god. All ære til deg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar på bodylotion rett etter jeg har tørket meg. Da tørker den mens jeg ferdig rense og sminke rutinene min. Rens, toner, dagkrem og øyekrem, er helt vanlig hudpleie. Men noen dropper toneren. 

Ts

Anonymkode: 164a3...5ca

Det tar likevel lang tid - du bruker den på rensing og sminke, jeg bruker den tiden på å hive klær på unger/ordne frokost og niste. Det er sånn jeg får morgenene til å gå opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til sånt om morran jeg, eller rettere sagt på natta. Beg jobb klokka 5 og da er det bare å få på seg klær og ett kjapt stell før jeg fyker avgårde til jobb.

De gangene jeg pynter meg så bruker jeg vel maks 15 min 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...