Gå til innhold

Er jeg over gjennomsnittet i ta vare på utseende mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

For noen er det kansje litt mye, men jeg skulle ønske jeg var som deg :) 

var mye flinkere før, nå er jeg bare lat.. Føler meg mye bedre når ting er på stell ;)

hvor lang tid bruker du på ting?

 

Anonymkode: d2db0...5a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut...  Du må ikke gjøre alt dette hele uka hver uke.  

Anonymkode: 6be5d...c65

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det der veldig mye ut ja.

Anonymkode: daaf4...b4a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du venninna mi, eller? Du er nok over snittet ja, men det gjør vel ingen ting? :)

Anonymkode: a2794...427

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mere en normalt, bortsett fra all den sminken som ikke lar huden dun få puste. Du vil få mange rynker før du er 30.. 

Anonymkode: 4726f...928

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen er det kansje litt mye, men jeg skulle ønske jeg var som deg :) 

var mye flinkere før, nå er jeg bare lat.. Føler meg mye bedre når ting er på stell ;)

hvor lang tid bruker du på ting?

 

Anonymkode: d2db0...5a1

Hvis du begynner å gjøre det oftere så blir der en vane, så til slutt så tenker du ikke så mye over det men bare gjør det :)

 De dagene jeg bare vasker kroppen og sminker meg så bruker jeg 20 min på alt. Men de dagene jeg gjør alt i dusjen, tørker, retter\krøller håret og sminker meg så bruker jeg 30-35 min. På spa dagene som jeg har på søndager og onsdager så kan jeg bruke over en time. Men for meg så er det me time :rolleyes:

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres slitsomt ut...  Du må ikke gjøre alt dette hele uka hver uke.  

Anonymkode: 6be5d...c65

Er ikke så slitsomt når man er vant det. Vet jeg ikke trenger og gjøre alt, men føler meg så utrolig mye bedre når jeg gjør det :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mere en normalt, bortsett fra all den sminken som ikke lar huden dun få puste. Du vil få mange rynker før du er 30.. 

Anonymkode: 4726f...928

Bruker sminke som lar huden min puste, og har sminkefrie dager :) hvis man skulle fått så mye rynker når man er 30 så skulle ikke svigerinnene mine sett ut. De har brukt sminke hverdag i mange år nå. De er 30, og ingen rynker.

Og selvfølgelig vaske av sminken om kvelden da.

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet barbering og begynt med voksing istedenfor. Det varer mye lenger og trenger ikke tenke på å fjerne noe på lenge. Sparer masse tid og stress...  Vaske og kure håret holder med 2 - 3 ganger i uka og heller bruke litt tørrshampo  frem til neste vask. Skrubb ikke huden så ofte som du gjør, det holder med toppen 2 ganger i uka.  Jeg gjorde som deg før, men glad jeg har roet det ned par hakk. Jeg bodde nesten på badet i 20 årene :tongue: det er ikke nødvendig.  Oppnår samme velvære og utseende selvom jeg ikke styrer like mye som før. 

Anonymkode: 6be5d...c65

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er det absolutt ingenting gale med. Så lenge du føler deg vel er det det viktigste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye kanskje? Men om du trives med det, som såkalt me-time, som du sier, så gjør det vel ikke noe? Så lenge du ikke føler du må, eller at du gjør det fordi du tror du ikke er bra nok.

Jeg får selv høre det samme, og jeg gjør mindre enn deg. Mine greier er:

Trener normalt tre ganger i uka, men bare ting jeg liker. Fuck styrketrening, det dør jeg av kjedsomhet av :P Ellers går jeg mye, men det er mest praktiske grunner til. Spiser akkurat hva jeg har lyst på når jeg har lyst på det, men veldig lite kjøtt. 

Dusjer hver dag. Prøver la være å vaske hår hver dag. Barberer armer hver dag, bikinilinja kanskje ukentlig, bruker ukentlig/annenhver uke epilator på leggene. Kurer håret og skrubber kroppen et par ganger i uka. 

Samme hudpleierutine ansikt som deg, minus toner. Ansiktsmaske en gang i uka. 

Fotbad og filing etc. ca en gang i mnd. Steller mye med neglene, men mest fordi jeg ikke klarer å sitte i ro med hendene uansett :P ps: du bør ikke file føttene oftere enn en gang hver 2. uke. Ellers bare bidrar du mer til dannelsen av hard hud (kroppen prøver å beskytte seg selv).  Fotkrem hver natt. 

Går til frisøren maks to ganger i året. Men har akkurat nå litt striper. Gidder sjelden gjøre noe med håret til daglig. Det henger nå bare der og slenger uansett. 

Hjemme bruker jeg ikke sminke. Går jeg ut tar jeg på litt concealer og maskara. Av og til rouge og øyenskygge. Har alltid noe på leppene (hater å føle de er tørre), med eller uten farge. 

Bruker mye "chilleklær" hjemme. Men mye kjoler/skjørt om jeg går ut, dog i ganske søt og avslappa stil. ALLTID flate sko, kan ikke fordra høye hæler! 

Altså, mindre enn deg, hvertfall hva som er synlig for andre. Blir likevel kalt en jåle...hmpf. Men jeg opplever at hvor eldre jeg blir, jo mer avslappa blir jeg. Altså, ikke med å ta vare på meg selv, men jeg liker meg selv stadig bedre uten sminke, tør å gå i joggebuksa på butikken osv. Og det er deilig :) 

Anonymkode: d0051...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mere en normalt, bortsett fra all den sminken som ikke lar huden dun få puste. Du vil få mange rynker før du er 30.. 

Anonymkode: 4726f...928

Kan du linke til en studie som dokumenterer at man får rynker av foundation? Nei, det kan dusikkert ikke, så slutt å slenge ut sånne tullete påstander!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er mer jålete enn det de fleste av oss ønsker å være. Men mange av oss er bare latere enn deg! Fortsett som du gjør viss det gir deg velvære!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det ville vore altfor mykje for meg, det der er tid eg mykje heller vil bruke på noko anna, men om du ikkje kjenner at det går utover andre ting du heller vil gjere så er jo ikkje det noko problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle ønske jeg kunne være så flink å ta vare på utseendet mitt, men bor i kollektiv der vi er mange som deler på dusj og toalett, så det er vanskelig. Men da jeg bodde alene, kunne jeg fort være like "jålete". Det er godt å pleie seg selv. Jeg dusjer hver dag, prøver å peele huden en gang i uken. Får ikke kuret håret så veldig ofte. Barberer meg hver dag/annenhver dag, renser ansiktet hver dag, bruker ansiktsmaske en gang i uka Trener 3-5 dager i uka (alt etter hvor hektisk jeg har det), osv. For min hud er det heller ikke bra å pleie den for mye. Den er veldig sensitiv og tåler ikke så mye, så er nødt til å være litt forsiktig med hudpleierutinene. Bruker kun ansiktsrens, peeling og fuktighetskrem. Hva er egentlig en toner, forresten?

Når det gjelder klesstil, liker jeg å ha litt hæl på skoene, men nå er det vinter og speilholke, så det er uaktuelt - men jeg skulle gjerne brukt noen av de høye støvlettene mine på vinteren. Får du det til, i så fall hvordan? Bruker du brodder, eller har du en spesiell gåteknikk?

Angående kjoler og skjørt er det liksom sett litt ned på, der jeg studerer på universitetet. Hvert studium og hvert fakultet har liksom sin kleskode. Jeg prøver å pynte meg litt, men dersom man pynter seg for mye blir det fort upassende der jeg studerer. Så jeg toner det litt ned og pynter meg heller mer når jeg skal på byen eller på kafé. 

Anonymkode: 240b6...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker sminke som lar huden min puste, og har sminkefrie dager :) hvis man skulle fått så mye rynker når man er 30 så skulle ikke svigerinnene mine sett ut. De har brukt sminke hverdag i mange år nå. De er 30, og ingen rynker.

Og selvfølgelig vaske av sminken om kvelden da.

Anonymkode: 164a3...5ca

Om man får rynker som 30 åring, har med gener å gjøre. Kan ikke sammenligne deg med andre. Selv om andre ikke har rynker,  så betyr ikke det at du ikke får det. Som sagt, så spiller gener en stor rolle. 

Anonymkode: eabeb...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk

Jeg er 35 år, har normalt travel hverdag og gjør de fleste av disse tingene selv. Bruker ikke foundation hver dag, men velger litt mer sminke enn deg på øynene istedet.

Dvs: jeg trener ikke hver dag som du(du oppgir forøvrig 5 dager, ikke 7) - jeg trente like mye før jeg fikk barn, nå prøver jeg trene 3-4 ganger i uken.

Den hyppige kuringen av hår er ikke nødvendig, og jeg ville ikke rettet eller krøllen håret hver eneste dag - det sliter kjempemye. Du kommer til å ødelegge håret.

Utover det synes jeg den rutinen høres helt normal ut for min del, de fleste jeg kjenner som er helt normalt forfengelige(ser helt vanlig velstelte ut men ikke veldig sminkede eller pyntet) ser sånn ut(bortsett fra høye hæler hver dag).

Høye hæler ødelegger føttene ved hyppig bruk og mange må operere pga dette(misforming av fot) - så du burde bytte ut hælene til hverdags med noen pene skoletter med lavere hæl(maks 6 cm ca eller mindre) istedet av hensyn til helsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små barn, så jeg har knapt tid til å dusje før jeg blir "hevet ut i det", så ja, jeg synes det er ekstremt mye. Men, så føler jeg meg vel med et lett lag mascara og ellers uten sminke også. Jeg slenger på meg det første jeg finner; en dongeri som gjerne er flere dager gammel. Kanskje den har noe mat på siden, det er godt mulig, men det er det jeg rekker å finne frem, og kanskje jeg husker å slenge den på vask og finne frem en ny en før hodet treffet puta. Jeg hiver på meg en ren trøye, så en genser etter temperatur. Har jeg huska behå? Hm. Håret er surret inn i en strikk eller raskt flettet. Jeg har ingen intensjoner om å bli lugget av klissete babyhender. 

Hadde jeg hatt bedre tid, ville jeg nok gjort litt mer for utseendets skyld. I det minste fornye garderoben... 

Jeg misunner deg treningen. Det er jeg for giddalaus til.

Jeg har et spørsmål; bruker du virkelig høye hæler på vinterstid med snø og is? Hva slags vidunderhæler er dette? For noen dager siden seilte jeg sammen med barnevogna ned bakken utafor her - takket være gode vintersko (og sikkert min gode ferdighet innen skliing etter en aktiv, speilglatt barndom), seilte vi kontrollert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...