Gå til innhold

Hvem håper du blir USAs neste president?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trump eller Sanders? Begge er jo ekstremt langt ut på høyresiden etter norske standarder, men det er vel likevel Sanders som står nordmenn nærmest?

Anonymkode: fa35c...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Bernie Sanders!   :)

Anonymkode: 3c61f...315

Kanskje endelig USA blir et bra land. Høye skatter, gratis helsetjenester osv. 

Anonymkode: fa35c...4cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Sanders er en spennende kandidat, men spørsmålet er vel hvor mye han får gjennomført. Får han bukt med de store pengestrømningene som følger med valgene og oppbygningen til de, samt endret lobbyistenes makt, ville jeg vært fryktelig overrasket. Hvis Sanders blir valgt, noe som fortsatt ser lite sannsynlig ut (dessverre), har jeg troen på at det vil bli lettere for tilsvarende politikere å trå frem i tiden etter hans presidentskap.

Blir det Trump skal jeg lime fast pannen min i håndflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aucaman skrev:

 Hvis Sanders blir valgt, noe som fortsatt ser lite sannsynlig ut (dessverre), har jeg troen på at det vil bli lettere for tilsvarende politikere å trå frem i tiden etter hans presidentskap.

Kanskje USA endelig blir sosialistisk. Verdt å håpe. 

Anonymkode: fa35c...4cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Edain skrev:

På hvilke måte vil Sanders reformere Wall Street? 

Han vil legge ned børsen tror jeg. Han vil ha ren delingsøkonomi. 

Anonymkode: fa35c...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig det blir Bernie Sanders, men frykter dessverre at de ender opp med Hillary Clinton. Hun er utenrikspolitisk sett et mye verre alternativ enn alle de andre kandidatene til sammen. Den perioden hvor hun hadde størst innflytelse over amerikansk utenrikspolitikk sammenfaller med Obama-administrasjonens mest krigerske. Hun hadde en stor finger med i spillet for å starte den "arabiske våren", hun ivret etter å bombe Libya, hun støttet helhjertet kuppet i Ukrainia og hun har alltid tatt til orde for å væpne jihadistene i Syria og ønsket også å fungere som flyvåpen for disse på samme måte som i Libya. 

Måten hun smiler og hoverer på etter at jihadist-kompisene hennes hadde slaktet Gadaffi på gata som en hund oppsummer godt hva den dama står for: 

   

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman
41 minutter siden, Edain skrev:

På hvilke måte vil Sanders reformere Wall Street? 

Han vil iallefall legge inn en skatt som skal finansiere høyere utdannelse for alle. Husker ikke helt nøyaktig hvordan det skulle fungere i praksis, tho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aucaman skrev:

Han vil iallefall legge inn en skatt som skal finansiere høyere utdannelse for alle. Husker ikke helt nøyaktig hvordan det skulle fungere i praksis, tho.

Høres ut som noe det er vanskelig å gjennomføre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanders kan gjøre USA til et sosialistisk paradis a la Norge.

Anonymkode: fa35c...4cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å håpe på at vi får en anstendig kandidat som ikke starter 3. verdenskrig, typ Ted Cruz (han som uttalte at han ville finne ut om sanden i Syria kunne blir selvlysende... ), Trump er skummel da ingen vet hva han egentlig vil siden han motsier seg selv hele tiden. Hillary Clinton blir bare mer av det samme, bare litt mindre krigersk og Bernie får vel antageligvis ikke gjort noe med en blodrød kongress, anyways er det vel bare å håpe på at republikanerne ikke vinner alle 3 statsgrenene samtidig, hadde ikke vært sunt. Må først en republikaner vinne though,  Marco Rubio sikkert, virker minst gal...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han trump må skjerpe seg altså. så han på nyhetene. herregud for en fyr. "YOU GET OUT - NOW - OUT".

nei, han blir ikke president.

Anonymkode: 378b1...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Rand Paul blir USAs neste president. 

Anonymkode: 67b3e...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bryr meg pent lite om hvem som blir USAs president, men for moro skyld vil jeg se Trump vinne. :icon_lol: Da blir det spennende nyheter derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen må jeg virkelig si at jeg ikke har sansen for en eneste kandidat, selv om det er uvanlig mange av dem. Sanders har en del gode poenger, men noen presidenttype er han ikke, og det ville medført enda mindre effektiv styring enn i dag. Hillary er omtrent like engasjerende som grus og trekker inn Gud omtrent like mye som de fleste republikanerne, og det er bare så fordømt kjedelig, innøvd og innholdsløst. O'Malley er grei nok å ha med i debattene, men han er en lettvekter og skiller seg ikke ut heller.

På republikansk side kan Rand Paul være frisk iblant, blant all galskapen i debattenes deres, men han er ganske forskjellig fra sin far og blant annet en av de aller mest innbitte abortmotstanderne av dem alle. Rubio er også for verdikonservativ for meg, og han er nesten like innøvd og robotaktig som Clinton. John Kasich er ganske moderat, og som guvernør i Ohio kan han alltids bli visepresidentkandidat, men jeg er ikke veldig fan av ham heller. Jeb Bush har spilt seg selv ut på sidelinjen, og selv om han er moderat (i realiteten står han og HIllary overraskende nær hverandre politisk) tror jeg ikke USA har noe stort behov for en tredje Bush.

Trump og Cruz er sprø på hver sin måte. Jeg tror faktisk Cruz ville vært en større katastrofe som president enn Trump, men jeg vil for alt i verden unngå dem begge.

Så jeg vet ikke helt. Jeg tviler på at USA snus på hodet i den neste presidentperioden heller, men det er et usedvanlig usjarmerende beite i år.

Anonymkode: b49f1...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sanders kan gjøre USA til et sosialistisk paradis a la Norge.

Anonymkode: fa35c...4cc

Ja for vi har det grusomt her i Norge. Det er jo som å leve i Nord-Korea.

Anonymkode: 9fa38...d7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...