Gå til innhold

Natulig prevensjon?


Gjest førstedamen

Anbefalte innlegg

Kobberspiral skal være uten hormoner. Skal visst være mulig å sette inn uten å ha født. Jeg satte inn 12 uker etter keisersnitt, vet ikke om det er mer ubehagelig uten svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Zoely? Det er ikke kunstig fremstilte hormoner hvis du er så opptatt av at ingenting du får i deg er syntetisk. 

Anonymkode: 34614...3ef

Njæ, synes ikke det når mine standarer for natulig. Og legemiddelverket skriver " Meir enn 4000 kvinner deltok i dei to hovudstudiane som varde i eitt år (ein i Europa og ein i USA).

Wow, dette kan de jo da sikkert vite alt om, det er jo forsket på hele 4000 kvinner i to år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sylteagurk og rødbeter. Hver for seg gjør de ingenting, men sammen er de krutt! Bedre enn p-piller! 

Anonymkode: 27abf...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men et alternativ for de som ikke har prøvd det. Det finnes ingenting som tilsier at det er usunt for kroppen med hormonell prevensjon. Tvert i mot gir det deg f.eks mindre sannsynlighet for livmorhalskreft.

Anonymkode: 34614...3ef

Ikke spre feilinformasjon.

Livmorhalskreft skyldes HPV. Man oppnår derimot en redusert risiko for eggstokkreft og livmorkreft. 

Anonymkode: b0052...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må vise til pålitelig forskning som sier det er mulig å gå opp så mye av p-piller. Det er lett å skylde på pilla.

Anonymkode: 34614...3ef

Nå er det ikke jeg som skylder på p pilla, men to leger :) 

Det sagt så er det sjelden med stor vektøkning som skyldes hormonell prevensjon. Men det skjer. 

Anonymkode: b0052...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil bli gravid, er vel kobberspiral eller kondom dine hormonfrie alternativer. Avbrutt samleie, "temping", BabyComp og lignende metoder bør bare brukes hvis graviditet ikke er krise. 

 

Anonymkode: 7ce0e...13f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på pillen for 4 mnd siden. Aldri sett meg tilbake! Det er så deilig uten hormonene som tuller med humør, sinnsstemning, magen min (akutt diaré på slutten da jeg brukte dem), og hodepine. 

Nå bruker vi natural cycles

Anonymkode: 8d337...360

Hva er Natural cycles? 

Anonymkode: 7ce0e...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "naturlige" er å bli gravid av sex. Men hvis du mener uten hormoner er kobberspiral et godt alternativ. Jeg tålte også hormonprevensjon dårlig og kobberspiralen forandret livet mitt. 

Anonymkode: c6059...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, førstedamen skrev:

Njæ, synes ikke det når mine standarer for natulig. Og legemiddelverket skriver " Meir enn 4000 kvinner deltok i dei to hovudstudiane som varde i eitt år (ein i Europa og ein i USA).

Wow, dette kan de jo da sikkert vite alt om, det er jo forsket på hele 4000 kvinner i to år!

Atter hæ? Det er da ikke syntetisk østrogen uansett hvor få det er blitt forsket på, og hva er naturlig for deg da? Å bo i en hule? Siden du har så høye standarder altså ;) 

Anonymkode: 34614...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Zoely? Det er ikke kunstig fremstilte hormoner hvis du er så opptatt av at ingenting du får i deg er syntetisk. 

Anonymkode: 34614...3ef

Jeg vet ikke hva Zoely er, men jeg ønsker ikke å tilføre ekstra hormoner i kroppen. Kunstig fremstilte eller ei. Et prevansjonsmiddel med hormoner vil uansett forstyrre de naturlige hormonene i kroppen, det er jo hele poenget med hormonell prevansjon. Jeg vil ikke tulle med hormonene mine lengre. Jeg føler meg veldig mye bedre psykisk og fysisk etter å ha sluttet på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet mange forslag i denne tråden, men siden alt blir skutt ned som ikke godt nok:

Du får sterilisere typen din, frys ned en dose sperm først så kan du bli gravid når det passer deg uten at du må tukle noe som helst medisinsk med din kropp. Det høres jo ut som en fin løsning.

Kobberspiral er nok det beste alternativet her, det trengs ikke husker på eller føres logg for (som natural cycles og babycomp/ladycomp), det fører ikke til hormoner og hindrer graviditet. Eller kondom.

Anonymkode: d0a57...cfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt kondom i mange år, aldri blitt gravid uten om den gangen vi ønsket graviditet. 

Kondom brukt riktig er jo ganske sikkert, selv om det jo ikke er 100 % så klart :) 

Det er uansett tryggere enn å hoppe av i svingen eller måle temperaturen og alt det der. 

Anonymkode: b0052...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest førstedamen
Den 26.1.2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Atter hæ? Det er da ikke syntetisk østrogen uansett hvor få det er blitt forsket på, og hva er naturlig for deg da? Å bo i en hule? Siden du har så høye standarder altså ;) 

Anonymkode: 34614...3ef

Ja på medikamenter har jeg høy standar. Fordi det er noe vi putter i kroppen og vi vet ikke 100% hvordan dette virker etter mange generasjoner brukt f.eks. Finnes eksempler på dette gjennom hele verdenshistorien. Alltid trodde vi vi visste nok, helt til folk begynte å dø. Sier ikke at det er en konsekvens av p-piller altså, men det er bare dette med at vi faktisk ikke vet. Vi TROR vi vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ladycomp i ett år før vi begynte å prøve for å bli gravid. Ble ikke gravid i året uten hormonelle prevensjonsmidler, og jeg følte meg så mye bedre! Produsentene påstår jo at det er like sikkert som annen prevensjon, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på det. Vi tenkte at det var ikke helt krise om jeg ble gravid, selv om vi veldig veldig gjerne ville vente ett år.  Og på en annen side så ble veninnen min gravid på pillen, så det er vel ingenting som er helt sikkert.

For min del funket ihvertfall ladycomp veldig bra, og jeg kommer nok til å fortsette med det etter fødsel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. januar 2016 at 18.03, førstedamen skrev:

Eh, med mindre du faktisk har påvist hormonforstyrrelser eller mangler hormoner er det ingenting som sier at du trenger påfyll ELLER at dette er bra for deg!!! Tror du noenner i kvinneklostre bruker p-piller ? Nei for de trenger det ikke. Så vil helst ikke bruke noe man ikke trenger. Det er greia tror jeg.

Skulle likt å visst når nonner i klostre har sex 😆 Selvfølgelig trenger ikke de å gå på p-piller.... Poenget mitt var bare at hun ønsket et naturlig alternativ til hormoner. Noe som faktisk ikke er mulig, da hormoner ER så naturlig som det får blitt.

Anonymkode: 8aff0...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest førstedamen
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle likt å visst når nonner i klostre har sex 😆 Selvfølgelig trenger ikke de å gå på p-piller.... Poenget mitt var bare at hun ønsket et naturlig alternativ til hormoner. Noe som faktisk ikke er mulig, da hormoner ER så naturlig som det får blitt.

Anonymkode: 8aff0...798

Ja hormonene i seg selv har vi i kroppen, MEN man skal ikke ta noe tillegg av hormoner med mindre man mangler det! Akkurat som anti psykotika over lengre tid vil gjøre en normal person som ikke har psykoser til en person uten følelser da man forandrer på kjemien i hjernen og det er alt annet enn naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Yellowrose

Hormonfritt.no der finner du informasjon om naturlige prevensjonsmidler :) Verdt å huske at hormonelle prevensjonsmidler overhodet ikke er bra for miljøet og andre dyr og organismer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/26/2016 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Hva er Natural cycles? 

Anonymkode: 7ce0e...13f

Temperaturmåling og ikke sikkert en plass.

På 1/26/2016 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vil bli gravid, er vel kobberspiral eller kondom dine hormonfrie alternativer. Avbrutt samleie, "temping", BabyComp og lignende metoder bør bare brukes hvis graviditet ikke er krise. 

 

Anonymkode: 7ce0e...13f

Enig. Eller snarere bare brukes om man vil bli gravid. Babycomp/natural cycles/temping etc etc er mer usikkert enn å bare regne seg frem til ca fruktbar uke og ikke ha sex da.

 

Anonymkode: 99163...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...