Gå til innhold

Noen snøscooterkjørere her? Trenger tips til skuterklær!


Lemming

Anbefalte innlegg

Mulig at denne egentlig hører hjemme under klær, sko og mote, men føler kanskje det er større sjanse for treff her på hobby/fritid. Skuterkjøring kan vel kalles en hobby? :) 

Så, etter et helt liv i vinterland skal jeg nå, i voksen alder, ta skuterlappen, skaffe skuter, hele pakka. Her jeg bor har "alle" skuter, men ikke jeg. De fleste har vokst opp med skuterkjøring, men jeg har minimalt med erfaring. 

Jeg sitter og ser på skuterklær på nett, og aner ikke hva jeg skal velge. Hva liker dere best, hel dress eller bukse+jakke?

Anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker bukse+jakke best, for da er bruksmulighetene flere. En fin vårdag kan du da ta av deg jakken uten å bli kald når du sitter ved bålet/pilkehullet. Det er også lettere å gå på do på fjellet, når man kan ta jakka av og slipper å passe på hetta (..til fjells må man være praktisk.. :fnise:). Det fine med dress, er jo at du er garantert å ikke få trekk opp ryggen..Ellers er scooterbukser ofte veldig lang i bena. Hvis du er lang, så er jo dette ikke noe problem. Om du har ben på høyde med en kommode (som meg), så sjekk om buksa har trykknapper nede slik at du kan "kneppe opp" benet. Det finnes på mi Halvarsson-bukse i alle fall. Fint med høy rygg på buksene (varmere, syns jeg). Nå vet jeg ikke om du bruker herre eller damemodeller i klær? Damejakker er ofte veldig innsvinget. Fint for de som liker jakkene tilsittende eller vil ha lite klær under. Jeg velger alltid herrejakker, for da får jeg ullgenser under og passformen er bedre for en mer eplefasong.

Ellers er det stor forskjell på tunge og lette hjelmer. Briller (evt. visir) er et must. Og vindtette votter. Jeg fryser alltid på bena, så jeg skal ikke komme med skotips...

Lykke til - du får nok noen fine turer fremover til fjells :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Eplefasong med bein på høyde med en kommode er en ganske treffende beskrivelse av meg! :fnise: 

Har lurt på om kanskje hel dress er mer behagelig enn bukse+jakke, når man har "litt mage" ? :ler: Men som du sier, bukse+jakke er jo mer allsidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte scooterklær med snøscooteren, så hadde dratt til en scooterforhandler og sett etter klær hadde jeg vært deg.

Liker 2-delt dress best, da jeg synes at man har størst bevegelsesfrihet når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne serien fra Halvarssons er fantastisk! Verdt å sjekke ut :) 

 

http://www.jofama.se/mcsm/products.php?lang=1&site=snowmobile&#snowmobile

 

Det burde være noen forhandlere i Norge, jeg fikk bestilt min jakke fra en MC-butikk som har Jofama som forhandler, selv om dette ikke var noe de hadde i sortimentet sitt i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...