Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

IKM er forresten på lørdag. Vi har brukt prevensjon denne måneden, så det vil sjokkere meg om jeg er gravid nå. Må innrømme at det frister litt å prøve i april.. Januar-termin.. Men. Jeg har en frykt for å føde for tidlig, og halvannen uke for tidlig er ikke så sjeldent. 38,5 uke regnes jo som fullbåret også. Så. Mai. Jepp. Mai. Og i mai kan det klaffe. Jeg kjenner spiriten kommer litt tilbake. Litt kampglød. Litt mindre mage nå, også enorm mage etterpå!

Kjenner megselv såpass godt at jeg vet at noen kilo ned vil gjøre underverker for sexlysten også, det hjelper ikke på driv, lyst eller selvtillit når buksene er for trange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, syklusen min stemmer ikke helt. Fikk mensen i går, jeg. Så i stedet for 31-32 dagers syklus som jeg har hatt i det siste, hadde jeg 29. Ikke sjokkerende, og egentlig helt greit når man skal vøre (kortere tid mellom sjansene), men bare litt bekymret for om noe er galt etter den kjemiske graviditeten. Var åpen med mamma om den kjemiske og hun fortalte at hun har hatt flere slike, uten at hun fikk tatt tester. Men hun var forsinket, sikker på at hun var gravid også kom mensen likevel, mye sterkere enn før. Hadde hjemmetester vært mer vanlig, så tror hun det hadde vært tøffere å gjennomgå. 

Rart med hvor mye man får vite når man blir voksen. Da jeg fikk barn, satt mormor og pratet ganske åpenhjertig. Hun har fem barn. Det er ganske lik aldersforskjell på dem, men et lite aldersgap midt i søskenflokken. Hun fortalte meg da at hun mistet tvillinger i fjerde måned og var svært dårlig og derfor ikke ble gravid på over et år etterpå. Da satt hun med to små barn, og mistet to. Det er helt grusomt, og sånt man ikke vet. Det er faktisk utrolig vanlig. Det blir jo mer og mer vanlig å snakke om. Vår egen dronning var jo også i media og fortalte om spontanaborten sin. 

Synes det er tøft gjort å være så åpne om det, samtidig tror jeg det blir lettere når man får snakke litt om den tomheten, skuffelsen eller sorgen, og vite at man møter såpass mye forståelse blant andre mødre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i det å spise sunt. Jeg har gått opp litt dette året,pga for mye stress og ikke ork til å lage skikkelig mat, samt trene. Må ta meg selv i nakken nå, og få på plass skikkelige måltider og være i litt mer aktivitet! Har f.eks begynt å lage overnight oats til frokost, og det er veldig enkelt, godt og sunt, og man blir god og mett fram til lunsj på få kalorier. 

Samtidig så veit jeg jo det at så snart spiren er på plass i magen, så er slanking nei nei, men samtidig så er det lettere å få den på plass i magen om man er sunn og frisk! 

 

Og så har du helt rett i det du skriver om åpenhet, både rundt kjemiske graviditeter, SA og diverse annet trøbbel i svangerskap. Det er tøft, men duverden så mye støtte man får, og det er godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Skyr er en veldig god frokost, sammen med et knekkebrød eller noe gryn som fyller litt. Er ikke alltid flink til å spise frokost før jeg drar hjemmefra, så ofte tar jeg med noe i veska og spiser når jeg starter opp dagens oppgaver på jobb. Det passer meg greit, for jeg er ikke alltid sulten på morgenen, men blir veldig sulten til lunsj og før middag. Også fysen på ALT FAEN etter middag, så klart. Der er min store last. Snacks, småspising, snacks, småspising og lande i sofaen når kvelden kommer på. Smugkikket på vekta når jeg stod opp, og noe av "sjokket" var nok vannvekt i forbindelse mensen, for jeg har gått ned 2 kilo siden mandag. :P Er veldig typisk med å gå opp 1,5-2 kilo før mensen og ned igjen etterpå. Det er irriterende, og føler meg skikkelig oppblåst og ekkel uka før jeg skal ha mensen.

Om syklusen nå er stabil så blir første kaninuke rundt 17.mai helga. Når vi har huset fullt av besøk. Jaja. Det var oppskriften min for å bli gravid, var det ikke? Huset fullt av gjester og småklein stille-sex med stønning langt inn i en pute. Lurer på om man kan outsource familiebesøk til et callcenter i India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :jepp: Skulle egentlig gå og legge meg, men plutselig så hadde jeg lest hele dagboka di i stedet.. Vi skal begynne å prøve på barn nummer to etterhvert vi og, sluttet på p-pillene i februar og venter på at syklusen skal komme i gang igjen. Satser på en 2017-baby før september, helst sånn at det klaffer med permisjon, ferie og barnehagestart. Er jo lov å håpe :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser også på 2017-baby før august 2017 :)

 

Vi har det veldig ålreit for tiden, Herr Havre og meg. Ting går på skinner, vi prater godt sammen, vi har det mye moro med å øve til neste ekte kaninuke. I følge kalenderen min så kommer huset til å være fullt av folk under mai-EL, det er pinsehelgen.... Men det stod jo i min oppskrift over hvordan å unnfange: Klein og lavmælt pliktsex med svigers eller foreldre i rommet ved siden av. Sånt blir det barn av. Gøy får man ha før eller etter. :)

Kjenner at det er vår... Etter to uker med slanking, så gikk jeg ned 2,4 kilo første uka, og opp 100 gram andre uka... Men igjen - supertypisk at meg å gå mye opp til jeg skal ha mensen. Men kostholdet har også vært mye bedre. I dag ble det skyr til frokost, salat med kylling fra salatbaren (tok pasta og dressing, men veldig lite av begge deler. Mest grønt) og en banan som venter på meg til slutten av arbeidsdagen. Kjøttkaker til middag og sikkert et par knekkebrød til kveldsmat. Jeg klarer ikke hele kvelden uten noe mat, da fyser jeg.. også ender det med at jeg baker cupcakes eller kjeks om det ikke er noe i skapet. Om jeg kan klare to kilo til før neste kaninuke, så skal jeg være fornøyd. Da har jeg litt over en uke per halvkilo... Må nok henge i, ikke noe snop og veldig kontrollerte porsjoner. 

Det skulle ikke mye til, sexlyst og humør steg vannvittig med litt sunnere kosthold og bittelitt vekttap. Bare det at jeansen ikke sitter så trangt at man kaster den av i det sekundet man kommer inn døra. 

 

Og sunnere vekt = bedre fertilitet? Ikke sant? jaaaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotters Havrekjeks :) Godt jobbet! Bare ikke gå på den smellen hvor du tar slankinga for langt ut fordi du går ut for hardt, også går du på en skikkelig smell og går opp igjen enda mer. Men det virker jo som du gjør det på en sunn og god måte, så jeg heier på deg :):tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink! Jeg prøver å tenke over hva jeg spiser,  for det er så fort gjort at en får i seg unødvendige mengder sukker og annen dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter meg ned i vekt og har nå merket en centimeter her og der på målebandet. Det er gøy! Til sammen nesten fire kilo siden jeg tok meg sammen i påsken. (To av dem trolig vann/mens-vekt). Jeg har vært avgårde og gitt blod og håper at timen i slutten av august blir kansellert pga graviditet!

Det er litt deilig å ha dilla på badevekt, kosthold og måleband. Da teller jeg kalorier i stedet for å telle dager til IKM og EL og telle tester som er igjen og hvor mange som må kjøpes. Snart må jeg kjøpe inn en ny pakke med tester og Pre-Seed, men tenker jeg venter pent på neste lønning. Ære være suketter så jeg får søtet teen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14 Apr 2016 at 13.02, Havrekjeksen skrev:

Jeg sliter meg ned i vekt og har nå merket en centimeter her og der på målebandet. Det er gøy! Til sammen nesten fire kilo siden jeg tok meg sammen i påsken. (To av dem trolig vann/mens-vekt). Jeg har vært avgårde og gitt blod og håper at timen i slutten av august blir kansellert pga graviditet!

Det er litt deilig å ha dilla på badevekt, kosthold og måleband. Da teller jeg kalorier i stedet for å telle dager til IKM og EL og telle tester som er igjen og hvor mange som må kjøpes. Snart må jeg kjøpe inn en ny pakke med tester og Pre-Seed, men tenker jeg venter pent på neste lønning. Ære være suketter så jeg får søtet teen min!

Det var godt jobbet! :) Nå er det ikke lenge igjen til mai :biggrin: Ganske smart å flytte dilla over på kosthold og målebånd. Det er ikke bare lett å finne noe annet å konsentrere seg om, jeg merker at prøve-appene mine er sterke konkurrenter til pensumbøker og nært forestående eksamen som jeg burde vært opptatt av. Jeg tør ikke begi meg ut på kosthold- og vekt dilla, fordi jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, men en ny dille er en god idé! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er det estimert 3 dager siden EL denne PPen... og vi lurer på å droppe kondomen. Ikke fordi vi tror det klaffer før midt i mai, men for å slippe å styre med den biten. Men.. Om vi skulle unnfange i dag, så er termin 13 januar. Og det er ganske shaky. At noen føder i uke 38 er ikke så utrolig. Så.. Det blir nok prevensjon i noen dager til. For sikkerhets skyld. Også kan vi prøve i mai, juni, juli, august, september, oktober og november... og så den fordømte barnehagegrensen. 7 PP'er. Det går. Faen, jeg skal klare det på tre. Nå har vi spist så mye jern, kalsium, folat, sink og omega-3-kapsel og øvd veldig hardt. :fnise:  

Det må jo bli baby av! Neste estimerte EL er 15/16. mai. Potensiell termin 8 februar. (Fire dager etterpå er morsdag, godt tegn?).

Jeg klarer å holde dietten, men det er forbant vanskelig på kvelden. Det som er veldig motiverende er å se resultater. Det er litt for motiverende, og jeg har såå lyst til å kjøpe meg noen nye kjoler. Men jeg har et veldig velfyllt klesskap. Og økonomien vår tillater ikke så mye tull i øyeblikket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er superflink som klarer å holde dietten. Viljestyrke har alltid vært mangelvare her i gården....

Kondomer er no herk, og det var utrolig befriende å droppe de. Man blir jo god av å øve mye, så dere kommer til å lage en kjempebra baby! :fnise: Og alle gode ting er jo tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke noen stram diett. Det klarer jeg ikke. Jeg får lov til å pelle på snacks på jobben eller smake på desserter, drikke litt vin eller ta et stykke kake. Men da tar jeg små porsjoner/smakebiter, også forsøker jeg å ha stålkontroll på kosten ellers. Jeg veier mye og loggfører alt i MyFitnesspal. Og jeg ligger på 1240-1400 kcal om dagen, oftest rundt 1300. Og det er greit nok til at jeg ikke blir sulten og at jeg går ned nesten en halv kilo i uka.

Nå nærmer det seg tid for mensen igjen, IKM (ikke at vi har hatt ubeskyttet sex) er 29.april. Så nå vet jeg vekta skal gå opp. Jeg har derfor gitt med selv et mål. Ikke gå på vekta før noen dager etter mensen. Jeg klare å ikke veie meg i dag tidlig. Jeg går på den vekta hver dag. Tror jeg skal sette den bort i skapet, faktisk. For det å se 300 gram opp når man har vært flink og hatt kontroll...... det er demotiverende som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, mini er skikkelig søt nå for tiden. Har begynt å synge flere sanger (selv om teksten går totalt i stå, så er jeg og mannen helt sjarmert i senk). Er en skikkelig ramp som gliser og ler når det er ting han ikke får lov til, men samtidig er det gøy å se hvor mye mer han mestrer. Nå er vi på jakt etter et rimelig, men fint og stort klatrestativ/huskestativ til hagen... for det kan vi trenge i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt. Nå skal det skje et prosjekt på jobben som avsluttes i februar neste år, og trolig avslutning med skikkelig feiring. Og jeg tenker at jeg håper nesten at jeg ikke har termin før litt senere, kan gjerne delta med mage, men vil være med! Merker at jeg har kommet meg godt inn i arbeidslivet igjen, for jeg liker jobben min godt (en stilling som består i mye personalledelse og personalpolitikk). Men jeg vet at babymagen og en fremtidig baby går foran alt av prosjekter og ting som skjer på jobb. Så prøvingen starter offisielt så snart jeg får og blir ferdig med mensen.

 

Har faktisk litt sommerfugler. Har klart å gå ned straks 5 kilo - og det var faktisk også målet mitt i de månedene jeg ikke skulle prøve! Har lyst til å klare to kilo til, men skal løsne veldig på dietten når jeg begynner som prøver. Det er ikke bra å gå i underskudd om man blir gravid, og det er jeg veldig klar over. 

Mens kommer trolig om ca 4 dager... Kan jeg få fulltreffer på første forsøk, please? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Syklusdag 11

Forventet EL om 5 dager. 

Og vi har øvd alle dagene hittil i mai, med ett unntak. Hittil har jeg også tenkt mye mindre på prøving enn tidligere, men vi hadde en periode der vi var syke alle mann, og etter å ha lest at feber kan ha samme effekt på sperm som badstue og varme bad (myrde all sæd I 75 dager) så forventer jeg egentlig ikke resultat denne PPen. Så da blir det bare kos og øving. Såklart får vi huset fullt til pinse og 17.mai. Lurer på om jeg noensinne skal få ha eggløsning uten at det er slektstreff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser at slektstreff er litt upraktisk akkurat de dagene. Men dere har fått det til før likevel :) Og åj, jeg visste at varme bad og bastu var dårlig for svømmerne, men myrde alle i 75 dager!? :sjokkbla: Jeg får holde samboeren langt unna badekaret framover! Håper at feberen ikke har hatt den effekten nå, men at det er en del supersvømmere som har overlevd og er klare til å legge ut på ferd i pinsa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, det er noe med varme som dreper "alt", og da må helt nye celler produseres, og det tar litt over to måneder, vissnok. Litt skremmende, så her er definitivt forbud mot badestamp og badstu. :P

Ovia-appen sier at jeg har 10 i fertilitet i dag. Det er øverste tall, så da regner appen med at jeg har EL i morgen. Etter gjennomsnitt fra de månedene jeg testet, så er EL fredag eller lørdag. Men om vi regner kaninuka fra søndag til kommende lørdag, så er vi foreløpig godt i rute. :) Og "Slektstreffet" (som er mine foreldre og svigers) skal ikke sverme rundt oss før fra lørdag morgen av... Så vi får være høylydte noen dager til!

Jeg håper-håper-håper-håper at jeg klarer å bli gravid i løpet av sommeren. Vi er invitert i bryllup på sensommeren, og selv om det hadde vært hyggelig å ta litt vin og kose seg, så er det vel så hyggelig å kjøre og ha baby i magen. Det var litt tull med barnehagesøknader til minsten, til tross for at vi ikke fikk barn seint på året. For barnehagene nærmest oss er veldig populære og blir fort fulle. Jeg gleder meg til å eventuelt søke søskenplass og vite at vi er høyt oppe på lista over søkere!

Mini er også veldig søt. Vi var i familieselskap i helgen og han hilste på andre barn som er barne 4-8 måneder yngre. Men mindre i størrelse og en ettåring som ikke kan gå ennå. Og mini var veldig søt og klappet på, og gikk rundt, og holdt i hånda. Jeg tror dette er gode tegn for et (forhåpentligvis) fremtidig storesøsken. :) Det var hvertfall mine tanker når jeg så ham pusle rundt de som var mindre, til tross for at han bare er to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovia på 10 ja, da er det bare å kjøre på med full rulle før slektstreff! Merker du noe på kroppen som tyder på at du har eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...