Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal vente til torsdag. :) 11 DPO er fortsatt tidlig, men mer troverdig enn å teste nå. 

Mannen gleder seg som en unge. Har sett endel Marvelfilmer, men forstår at denne skal være skikkelig spesiell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å følge med her i dagene framover :) Jeg mener jeg leste i en annen tråd at du hadde appen som heter ovia? I så fall, takk for tipset! Jeg lastet ned den, og den var jammen grundig. Den tilfredsstiller litt av behovet mitt for tenking og synsing rundt prøvinga, og får det til å kjennes som jeg gjør en liten ekstra innsats på en måte. 

Min teori om feber er at den kan utsette EL, men at den ikke nødvendigvis gjør det, og at når EL først har vært så spiller den ingen rolle. Utover at det er skikkelig slitsomt og plagsomt å være syk. Håper du er bedre nå, og god bedring hvis du ikke er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å teste torsdag jeg også :) Så blir spennende å se hvordan vi ligger an da :jepp:

Håper dere koser dere på kino :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag: 25
DPO: 8
Dager til første g-test: 3
Dager til IKM: 6
Symptomer: Nada. Ingenting.

Jeg hadde små stikk på høyre side forrige gang i DPO-land. Og litt sånne murringer hele tiden. Nå har jeg ikke hatt noe sånt. I går kveld fikk jeg et anfall og følte meg skikkelig gravid og planla å teste når jeg stod opp i dag. Men når jeg stod opp så sjekket jeg statestikker som sier at nesten 70% av faktisk gravide får negativ test 8 DPO. Ingen grunn til å ødelegge det fine håpet så tidlig. På torsdag er det "kun" ca 20% av de som er gravide og tester som opplever falsk negativ... Så torsdag er dagen!

 

..og torsdag er JÆVLIG langt unna. Det kunne like gjerne vært å vente på julaften, mens jeg var åtte år. I oktober.  Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, plutselig er torsdag her! Sa hun optimistisk, hun som ikke har et eneste tålmodig fiber i kroppen når det gjelder seg selv :ler: Men bare to morgener igjen før testemorgen da, det høres mye bedre ut enn tre dager hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring :)

Jeg fant bilder av graviditetstesten jeg fikk positiv på sist.. Det var noen dager over IKM. Kanskje tre eller fire. Eller to? Og det et en CB digital som sier 2-3.. Så... Kanskje jeg har nok hcg til å teste i morgen? 

Psykosen er total. De syv billigtestene skriker etter å bli brukt. Jeg tør ikke gi de til mannen for utdeling. Det kommer kun til å endre i krangel. 

Om det klaffet denne gangen er termin 8/11 og i følge kinesiske kalendere er det gutt. 

Jeg drukner meg litt i baby nå. Vi har økonomiske problemer som gir meg knute i magen. En bil trenger verkstedpleie for ca 9000. Mannen trenger tannlege med rotfylling. To årsavgifter på bil. Og vi hadde planer om å pusse opp to soverom før barn nr 2.... Mannen er deppa fordi vi må prioritere og leve på smal sti, det blir neppe ferie slik det ser ut nå. 

Problemet er ikke så stort at vi stopper prøving. Det er et midlertidig problem pga ønske om oppussing, ferie og behov for tannlege og verksted på den tyngste regningsmåneden vår.. Vi hadde ikke buffer til alt dette. 

Men nok til at mannen furter og jeg kjenner stemningen og får mageknip. Au i samvittighet og bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit med alle bekymringene som kommer når det er mange utgifter som står for tur :sukk:

Etter et tøft år i fjor kjente vi virkelig at vi trengte noe å se frem til, så sydentur ble bestilt ved nyttår  i tillegg er det som du sier årsavgifterpå to biler, og så er det dette huset vi ønsker å starte byggingen på da :sjenert:

Økonomisk sett burde vi ha ventet med prøvingen, men der det er hjerterom er det husrom og da ordner alt seg til slutt :)

Fikk mail om at testene mine er sendt, så er spent på om jeg klarer å vente med å teste til torsdag om jeg får dem før det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dagbok, kjenner meg enormt godt igjen i teste-og-kartleggingstrangen, var helt lik selv! Håper dagene frem til torsdag går fort for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, J86. :) Jeg har bestemt meg for å teste i morgen..  47% sjanse for falsk negativ dersom gravid.. Men det betyr 53% sjanse for positiv eller svaaaak strek dersom gravid. Jeg liker denne oddsen. Så, i morgen tidlig starter daglig testing til mensen kommer! Eller til to streker. Skal oppdatere dere i morgen tidlig :)

Natta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ. Forventet egentlig, så ikke altfor skuffet. Skal se om jeg klarer å hoppe over i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg tviler i grunnen. :) Er man testetøs så er man testetøs! Også er egentlig en del av meg forberedt på at det skal ta like lang tid som prøvingen på eldstemann... Og da kommer inne noe til å klaffe før til høsten igjen. Så jeg håper på å få, men planlegger at jeg ikke skal få ennå. Meldte meg nettopp opp til et 4 måneders kurs på jobben, en dag hver fjortende dag i fire måneder med litt ekstra oppgaver og et par helger.. Og oppstart i oktober. Jeg tenker at det er lettere med avmelding enn påmelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag: 27
DPO: 10
Dager til første g-test: 1
Dager til IKM: 3
Symptomer: Ingenting

Jeg har telt feil på "dager til IKM" i et par tidligere ippsummeringer. IKM er på lørdag. Jeg klarte å ikke teste i dag tidlig. Mest fordi lillen hadde en travel natt og når han lokker meg opp flere ganger så ender det med flere toalettbesøk iløpet av natten fra min side. Blæren min er veldig sosial og hyggelig. "Åh, er du våken? La meg holde deg med selskap."

Så jeg antok når jeg stod opp, at to timer siden siste dobesøk betyr at HCG uansett ville være for lavt til å få noe resultat. I morgen skal jeg ha ny time hos akupunktør. Jeg er livredd for at det skal trykke noe feil sted fordi man ikke tenker at jeg kan være gravid.. Vet at man skal være forsiktig med massasje. Så jeg setter "alt" på positiv test i morgen tidlig. Men jeg har egentlig en litt tom følelse på at denne PPen ikke gikk. 

Og da er i så fall mannen og jeg enige om å drøye til mai med mer prøving, for å forsøke å unngå desember/januar som fødselsmåned. Jeg er veldig enig i det, det kan godt hende det var mitt forslag. Men å ikke skulle ha sjanse på graviditet igjen før mai føles skikkelig nedtur... :/ (Litt dobbelt opp med grunn. Fødselsdag midt i jula frister ikke, yngst i klassen frister ikke.. Men verst av alt er det at mannen har to oppdrag offshore tidlig i høst og vinter og en av dem treffer fra romjulen og til nesten midten av januar. Han jobber normalt på land, men får godt betalt for disse ekstra oppdragene... Jeg vil IKKE føde med ham langt til havs.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig spennende å følge med på hvordan det går med deg. Skjønner veldig godt bekymringer rundt det å måtte vente hvis det ikke klaffer denne PP, ikke noe gøy å tenke på i det hele tatt. Men jeg har trua på at i morgen - da blir det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj på jobben og spiser på kontoret mens jeg googler og styrer. Har funnet en ny nettside nå som var spennende. 

http://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php

Jeg legger inn alle mine data her, og får opp en kalkulator som regner ut når jeg kan ta tester alt etter hvilken dag egget festet seg... I følge denne vil jeg kun få positiv test i morgen dersom egget festet seg tidlig (før 6DPO). Dersom det festet seg 7 DPO (som er litt mer gjennomsnittlig) så vil jeg få positiv test fredag eller lørdag. Enkelte amerikanske nettsider sier at 9 DPO er gjennomsnitt for festing av egg... i så fall vil jeg ikke ha nok HCG for positiv test før mandag!

Dette er jo gjennomsnitt, for enkelte svangerskap produserer mer og noen mindre. Men det er en syk trøst. Det betyr hvertfall at jeg ikke skal miste noe som helst håp før jeg får mensen igjen!

 

Med vennlig hilsen

En totalt manisk prøver midt inne i verste babypsykosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO. Huset sover og jeg stirrer på en blendahvit test og kjenner på skikkelig skuffelse.. Blææææh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ut av dusjen, begynte å tørke håret. Så på testen igjen.. Skyggestrek. Over tiden, riktignok men det et rosaskjær over skyggestreken... Jeg kan ikke stole på denne testen, men herregud. Fra håpløst til masse håp på et kvarter.... Plis, ikke kødd med meg, testeguder. 

Streken lar seg ikke fange av mitt mobilkamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...