Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Positiv EL test! Første gang jeg har sett teststreken komme frem før kontrollstreken. Og den ble skarpere, inneholdt mer farge. Så da så. La resultatet inn i Ovia som nå degraderte meg til fertilitetsscore 9.5. Den mener da min mest fertile dag å kaninhumpe-babydanse på var i går, og estimerer EL i dag.. Jeg tror fortsatt EL er i morgen. Skal teste til streken svekkes igjen. Og nå blir det pre-seed dose XL, hostesaft, tidenes mest diskré love olympic (gjesterom vegg i vegg med vårt hodegjerde.. Jadda!) og pute under rompa etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL er nok i morgen ja, tror el-testen blir positive 24 til 48 før selve eggløsningen. Så bare å kjøre på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant løsning på testeting problemet.. Tom eske tampax, full av tester, bruksanvisningene osv. Åpen eske med samme type oppå. Om noen trenger tamponger, så finner de ikke overraskelser. Og jeg tror ikke noen, uansett hvor snokete, går inn for vareopptelling i antall tampax.

Ny test. Kjempesterk. Det føles godt å få positive, og ikke bare sterke. Har stengt meg inn for å teste noen minutter, mens gjester er ute på røykepause og mannen er jovial vert og følger dem ut. Han har sørget for iskald pære og eplesaft fra lerum i glasset mitt når de andre får vin. Greit å ha flaska i kjøleskapet, så har man en unnskyldning for å ikke la folk se at man heller fra flaske eller ikke. 

Et eller to glass mellom el og ikm plager meg ikke, men her er det forventet at man skal dele et par-fire flasker.. Og fyll er ikke innafor, tenker jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL-test. Daaa.. 

Syklusdag 16: positiv ettermiddag og kveld

Syklusdag 17: positiv ettermiddag og negativ kveld. 

Har hatt sex syklusdag 12, 14, 15, 16. (og tidligere, men neppe relevant). 

Satser på at vi klarer å presse inn noe kjapp og stille pliktsex i kveld også. Det var egentlig småkjipt i går, men.. Hva gjør man ikke for konge og fedreland!

Usikker på hvordan å tolke testene. Jeg leser om LH stigning, og eggløsning skjer når LH har svekkes igjen? Så da er det trolig nå i dag? Har hatt litt stikninger på venstre side. Forrige måned hadde jeg på høyre side. 

Gud så supersensitiv man blir for alt mulig når man prøver! 

Hvilken dag ville dere regnet som DPO 1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å regne dagen i dag som 1DPO. Sist syklus antok jeg at syklusdag 16 var EL, men jeg blar gjennom symptomer og jeg tror kanskje jeg hadde EL på syklusdag 17 da også. 

IKM er nå 29.02. Dersom jeg har samme sykluslengde som sist så er IKM 1.03.16.

Og jeg har lovd meg selv dyrt og hellig at jeg ikke skal teste noe før 25/2. Da er jeg 11 DPO. Sist begynte jeg testemanien min på kvelden 8 DPO. Idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dårlig å tenke selv når det gjelder sånn DPO. Men siden jeg la inn positiv eggløsningstest i appen så regnet den det for meg ;) Men det virker i hvert fall som dere har hatt en hel haug med sex, så det er jo lovende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak EL test, etter tolv dager slutter jeg nå. Neste PP tester jeg fra syklusdag 12, siden jeg fikk positivt 16+17. Men... Håper det ikke blir flere PP. En del av meg forventer det. Det tok tid sist, og nå er jeg tilbake i gammel rutine med notere, håpe, planlegge, prøve, spise vitaminer. Det er som en gammel venn. Akkurat nå er jeg villig til å tippe at jeg ikke er gravid i juli. Vet ikke hvorfor. Blæh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag: 19
DPO: 2
Dager til første g-test: 9
Dager til IKM: 13
Symptomer: Ingen

I går ble det ikke noe hjerte i appen. Vi var for slitne begge to, så Walking Dead i går kveld en time på etterskudd og var i seng etter midnatt. Begge to sovna i løpet av få minutter. Vi hadde egentlig planlagt å satse hardt. Nå har jeg en ekkel klump i magen om at vi har kasta bort en PP fordi jeg hadde mest trolig EL enten søndag eller mandag. Og da er det dumt å ikke ha sex mandagen, tenker jeg? Også forsøker jeg å rasjonalisere.. Vi hadde sex seeeint søndag kveld. Det burde igrunnen dekke opp? Folk sier at man skal ha sex annenhver dag så.. 

Sex: Syklysdager: 14,15,16 og 17. EL skjedde trolig syklusdag 17 eller 18...Det er vel for sent med sex til kvelden igjen, med tanke på babyproduksjon. Da blir det kun for kos. Uff. Pokker og. Hvorfor skal dette føles som om alt ble bortkasta, logiske sansen min sier at dette er en god PP!

Dette blir en kjedelig dagbok for folk å lese, bare mine syke og maniske teorier og statestikker :P Sorry! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, husk at vi andre også har syke og maniske teorier da. Er bare godt å lese at vi er flere som har det sånn :fnise: Jeg har det for øvrig som deg og tenker at jeg aldri kommer til å bli gravid. Hjernen er ikke alltid fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir litt maniske i disse tidene. Personlig sjekker jeg alle (nå fire) appene mine flere ganger daglig, regner meg frem til hvilke dager vi definitivt bør ha sex, sjekker hvordan jeg jobber disse dagene, om det lar seg gjøre eller om mannen må være lenger oppe fordi jeg kommer sent hjem fra jobb, hvordan jeg jobber når TR kanskje kommer neste gang, tenk om jeg griner på jobb igjen, hvor skal jeg gjemme meg da? 

Så ja. Dette er rett og slett en 100 % stilling. Stemmer for at vi tar ut en permisjon alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt lønnet babyproduksjonspermisjon. 

Samt, etter barna blir født og etter ferdig foreldrepermisjon, så bør vi få 100% forskningsstipend for å sørge for at det virkelig drysser konfetti nedover senga når man endelig treffer blink. Sånn, til nestemann, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg kun tør innrømme i denne dagboka. 

 

Psykosen har nådd et nytt nivå. :ph34r:

http://whatwillihave.com/

Jeg skal visstnok ha gutt dersom spiren sitter i denne PPen.

Så jeg begynte umiddelbart å tenke på guttenavn, samt være lettet over at arving av tøy blir lettere. 

 

...for alle vet at kinesiske kalendere ikke tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også! Da blir ungene glade, de ønsker seg en lillebror :fnise: De har allerede funnet navn, så dette blir piece of cake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det verste er at den kalenderen stemmer på eldstemann. Og søstra sine unger. Og mamma sine. ÆÆH. Freaky. 

Jeg er jo logisk og oppegående! Hva har mors alder med, unnskyld... hva har vel mors LUNARE alder med saken å gjøre når det er spermen som styrer kjønn.

Jeg blir frustrert :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuk! :( Feber, hoste og nyser. Det tok livet av håpet mitt om at noe skulle feste seg...

Syklusdag: 20
DPO: 3
Dager til første g-test: 8
Dager til IKM: 12
Symptomer: Ingen. Bortsett fra rennende nese, sår hals og feber, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny idiottanke. Godt å få skrevet ned, for da kan jeg le av det selv og slutte å leke som om det er noe i det.

Livmoren er jo ikke åpent rom, men mulig åpent rom. Litt som en lukket munn med tungen som fyller hele munnen. Det er rom for litt væske, og celler og egg, og gode voksemuligheter før livmoren må begynne å strekke seg. Dette at livmoren er flat og at veggene i livmoren rører ved hverandre leste jeg om når jeg i forrige runde fryktet at befruktede egg bare ...falt ut. 

Så nå hadde hodet mitt funnet ut at trans jeans + belte inn et hakk = smart. Klem sammen den livmoren og nekt noen egg å rømme. Her har de å feste seg, det er eneste mulighet!

 

...gal. Man blir totalt gal.

Dagene mellom EL og IKM er så laaange!

Jeg har fått vært på apoteket og butikken og hamstet litt. Drikker kakao og synes synd på meg selv. Også synes jeg synd på ungen min som er i barnehagen og ikke hjemme med mammaen. Jeg henter nok litt tidlig i dag. 

Det skjer så masse teit når man får barn. En liten djevel går liksom gjennom hele kontrollpanelet som styrer personligheten din og "Åååh, her er en spak for dårlig samvittighet og unødig skyldfølelse. La oss sette den på maks.. Rørt av tegnefilmer? Flipp den bryteren på. 12% empati til fremmede barn? 112% er bedre. La oss skru på fullt mangelen på ro i sjela etter å ha sett reklamesnutter for humanitære organisasjoner ooog heeer er bryteren for søvn.. Oj. Den brakk jeg av. Shit happens! Hvor er bryteren for tåreproduksjon?"

Samme djevel kommer innom når man prøver å få barn. "Haha, nå skal jeg starte mensmurringsknappen.. og nååå gjør vi brystvortene litt ekstra sensitive. Og nå slår vi av logikk og kritisk tenking... NESTING SYNDROME PÅ 300% OG DET ER SALG PÅ JYSK!"

 

...Inside Out er en fin film. Som jeg grein masse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Du forklarer så bra! Jeg også grein en hel haug av Inside Out da vi så den med ungene. Heldigvis var det mørkt i kinosalen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Noen som vet hvilken effekt feber og forkjølelse har på sjanse for graviditet? Pga dette så har det ikke vært noe sex siden syklusdag 18, tror EL var 17. Føler at hele PPen er spolert. Er hjemme og googler øyet stort og vått. 

Tenk om jeg kunne tappet interessen og manien min rundt prøving på flaske og spart det til oppussing og prosjekter på jobb. Hadde fått et nydelig hus og forfremmelse ukentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag: 23
DPO: 6
Dager til første g-test: 5
Dager til IKM: 9
Symptomer: lette mensmurringer og hodepine. 

Nå ble jeg overrasket, trodde jeg var 5 DPO. Tror jeg har klart å ikke være for manisk siste døgnet. Men nå nettopp kjente jeg meg litt oppblåst rundt livmor og eggstokker (som før mensen) og lett murring... Plutselig tok jeg meg i å vurdere å teste, med logikken "Ja, dersom jeg har symptomer så..". 

Men så klarte jeg å ignorere det igjen og spiste upasteurisert ost. Wops. Men nå skal vi straka glemme baby igjen og dra og se Deadpool på kino. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...