Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

På 09/01/2017 den 17.26, Marimba skrev:

Jeg må altså sette meg inn i blodtrykk snart. Sitter bare og smiler og nikker når folk prater om det, for jeg har ikke klart å lære meg hva som regnes som innenfor og utenfor normalen. Men jeg har jo fått med meg at det verken er bra med for høyt eller for lavt, så det er jo bra at du har en lege som tar det på alvor! 

Håper bevegelser og alt er som det skal være de neste dagene hvertfall! Og så får du bare slappe av og prøve å nyte tilværelsen så godt du kan! Er jo ikke så mange uker igjen til fullt kjør ;) 

Jeg tror over 150/90 er regnet for høyt. Eller 140/90? Jeg husker ikke helt. 

Bevegelser har tatt seg opp igjen heldigvis. Vi driver og lurer litt på om vi skal ta 3D ultralyd, men tror vi har endt på at vi sparer de pengene. Jeg har lyst på ny bæresele. Vi hr ergobaby classic, jeg vil ha 360.. Er et par småting å bruke penger på selv om vi har en fra før. Begynner så smått å handle litt, og snart skal det minste babytøyet ned fra loftet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Havrekjeksen! Da har jeg lest meg litt opp på dagboka di igjen. Sender deg en stor klem, skjønner det har vært ei tøff tid i det siste. Håper det bare blir bedre fra nå av, og gratulerer så mye med gutt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 32 og jeg har glemt å søke foreldrepenger. FAEN. Jeg må jo til legen først å få dokumentasjon på termin.. Plutselig fikk jeg dårlig tid, gitt. Får ordne det kommende uke.. Og kanskje jeg skulle bestilt noen babypakker nå, greit med de fra apotekene, i alle fall :)

Jeg har begynt å stresse mannen med å gå over og vedlikeholde vogna, jeg skal ha vogndyner og babytøy ned av loftet til helgen og gå gjennom litt og kanskje begynne å vaske litt. 

Forrige gang var jeg klar for baby ved uke 32. Hoho! :alice:Det skulle jeg likt å være nå også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble ordnet på 36 timer, og det var helt greit å sende inn kopi av helsekortet som dokumentasjon på termin, så forhåpentligvis går det like smertefritt med din også. 

Tenk 32 allerede! Så utrolig fort tida går! Ikke lenge til permisjon nå :) Hvordan er formen din om dagen? Har du fortsatt resept på hvile? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er inne i 33. uke og har begynt å ordne litt:

Søkt foreldrepenger og permisjon. 

Funnet frem bilstol og bæretøy etter førstemann. 

Ammepute er på plass. 

Rydder nå alle klærne til lillemann fra babykommoden på vårt rom og inn på hans eget og skal ta frem babytøyet fra loftet denne uka og gå gjennom hva som skal vaskes og klargjøres til nestemann.. 

Og herregudallfred som det sparker. Han kjennes mye bedre enn storebror, han må ligge helt annerledes. I stad satt jeg og drakk litt melk (rar craving) og hvilte glasset på toppen av magen. Plutselig var jeg våt. Når han sparker, er det som om jeg hikker. Hele magen hopper, rykker og danser. 

Vi har også bestilt ny babycall fordi den gamle ikke lengre vil lade. 

Og, jeg har blitt sykemeldt to uker til, hovedsakelig fordi jeg sliter med å sitte oppreist (jeg spiser som en romersk domina, liggende i sofaen) og pga bekkenet som krangler. De neste to ukene skal jeg derfor forsøke å bake litt, av piroger, innbakt pizza, pizzasnurrer og litt sånn som kan være i fryseren til barseltiden. Jeg husker med gru at jeg kun spiste mat jeg kunne lage til med én hånd de første to mnd sist.. 

Det gikk mye i knekkebrød med servelat på. Man kan bli deprimert av mindre. Så jeg skal bli flinkere til å kjøre noe i mikroen, samt ha masse skyr i kjøleskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hendte flere ganger at jeg kun spiste knekkebrød uten pålegg frem til mannen kom hjem fordi vi ikke hadde mer énhåndspålegg i kjøleskapet :ler: 

Bakingen høres ut som en strålende idé! Jeg lagde en gigantisk ladning med cookie-deig før jeg fikk snuppa. Jeg rullet deigen i tusen passe store baller, og puttet dem i ziplock-poser jeg la i fryseren. Det var toppers da vi fikk barselbesøk, jeg kunne bare ta ut passe mange kuler (med én hånd!) og fikse nybakte cookies på et kvarter. Folk forventet sikkert ikke oppvartning, men de ble glade for det lell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

33+4. Jeg har fått levert søknad om foreldrepenger, men ikke mye mer. Blodtrykket går oppover og jeg samler vann som en kamel.  Jeg så normalt gravid ut for litt over tre uker sider og ser snart ut som jeg er til termin med tvillinger, føler jeg :P Skal til legen på fredag men var nettopp hos jordmor som mener jeg kommer til å bli sykemeldt de siste tre ukene til permisjon. Jeg bare håper håper at det ikke er svangerskapsforgiftning på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper heller ikke det er svangerskapsforgiftning på vei hos deg da. Får du ekstra oppfølging med tanke på  blodtrykket? 

Sykemelding høres hvertfall veldig riktig ut. Prøv å ikke stress (og ja, jeg vet jo akkurat hvor enkelt det kan være til tider... :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt hyppigere kontroller nå, ja. Er faktisk innom med urin og sjekker blodtrykk ukentlig! Gærninger. Jeg var i går til legen og det ser fint ut, men jeg ble sykemeldt de siste tre ukene. Seks uker igjen til egget klekkes. Det er godt, egentlig, for nå er det allerede slitsomt å snu seg i senga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg får litt hyppigere kontroller nå, ja. Er faktisk innom med urin og sjekker blodtrykk ukentlig! Gærninger. Jeg var i går til legen og det ser fint ut, men jeg ble sykemeldt de siste tre ukene. Seks uker igjen til egget klekkes. Det er godt, egentlig, for nå er det allerede slitsomt å snu seg i senga :P

Er bra du blir fulgt opp! Håper det holder seg stabilt. Sliter med akkurat det samme selv (-ødem) og blir jo ekstra stressa av 5 sykehusbesøk på 5 dager 😛. Ante ikke at det skulle være så stress med høyt blodtrykk altså... Slet du med det i forrige svangerskap også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde tidvis litt lavt trykk forrige gang, så der mistenkte de aldri noe. Ikke kan jeg huske at det var så tungt å gå på slutten heller, men jeg fikk sommeren 2014, og det var en varm og nydelig juni. Jeg tilbrakte de siste to månedene i sandaler og kjoler, føltes det ut som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at egget snart klekkes! Syns nettopp du fikk positiv test, jo. Håper formen din er grei nå, det høres veldig slitsomt ut å ha det sånn. Masse lykke til i innspurten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Puh. Uke 37+4 i dag. Fødebag er pakket, ingen tegn til modning, ingen kynnere, ingenting. Jeg er utålmodig, jeg gleder meg og gruer meg. Jeg har begynt å huske kolikken med eldste, og jeg bekymrer meg for å levere og hente i barnehagen med baby og en sta snart-treåring. Jeg gruer meg til å betale eldste vente fordi yngste trenger mat. Jeg gruer meg til å måtte dele oppmerksomhet i to. Jeg tror ikke jeg ennå vet og forstår hvordan mødre har plass emosjonelt til mer enn én. Men jeg tror det skal gå seg til. 

Vogna er klar, ståbrett til storebror er klart, Fantorangen-genser og en stor trå-traktor er klare som storebror-presanger til dagen for hjemkomst. 

Fødebag mangler stort sett kun sminkepungen og tannbørsten for å være klar. Nå er det mest nervøse om barnevakten når frem i tide, for om timingen er dum så reiser jeg alene inn på sykehuset mens mannen blir hjemme og venter på et av besteforeldrene. Det kan jo fort ta noen timer, kjøretiden er halvannen time, men de har jo liv og avtaler de også. 

Nesten så jeg skulle ønske jeg var en av dem med planlagt snitt.. Men jeg vil føde normalt. Jeg vil helst ikke ha smertelindring heller, med mindre jeg må ha det pga store smerter eller at jeg blir sliten. Ingen smertelindring vil si at man har en fin og ukomplisert fødsel! Håper på litt tid i badekar og jordmødre jeg har god kjemi med. 

Håper jeg klarer å være der i øyeblikket og ikke bekymre meg for eller savne storebror.. 

Det er mye håp og tanker. Herregud, om jeg går skikkelig på overtid kan jeg jo ha en måned igjen. Da blir jeg gal. Jeg klarer ikke plukke leker på gulvet lengre og klarer ikke sitte på gulvet og leke heller. 

Også lekker jeg fra brystene. Ikke nok til at jeg må bruke innlegg, men nok til at jeg bytter laken annenhver dag. Kanskje på tide å sove i en t-skjorte, lettere å vaske! 

Drømmer mye om fødsel for tiden og slites mellom å lengte til svangerskap met er over og grue meg til jeg har to barn.. Hahaha, jeg er syk. Puh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei. Jeg er innlagt nå, etter at vannet gikk i dag tidlig. Riene er sterke, men uregelmessige ennå. Har nettopp fått meg en dusj og sendt mannen for å kjøpe sjokolade og sjokolademelk. Kroppen skriker etter sjokolade :P

Sist de sjekket hadde jeg tre cm åpning, håper og tror at det har blitt noen flere siste to timene... Kanskje det blir baby i dag! Er tre dager på overtid, så håper at det skjer noe nå. Er litt vondt å være borte fra storebror også, men han har det bra med farmor og farfar. 

Jeg skal oppdatere så snart jeg orker etter at det har skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! 

Håper at du er ferdig nå og har en herlig skatt i armene dine :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 April kl 23:10 kom lillebror skrikende til verden, skrikende om kapp med sin mor. Jeg var så stolt over all skryt fra jordmødre som kommenterte hvor flink jeg var til å puste og jobbe effektivt (underforstått at jeg ikke bælja) hele veien, men like før skuldrene kom så kjentes det ut som om jeg revna fra A til å, og presset gjorde at jeg hadde litt lyst til å be om et nakkeskudd for medlidenhets skyld. Men denne følelsvarte bare noen sekunder før jeg hørte den deilige lille stemmen protestere vilt på kald luft og masse lys. 

Det var en bedre fødsel enn sist. Jeg fikk sydd tre rifter og kjennes ganske mørbanket ut. Drikker laktulose religiøst og gruer meg til første skikkelige dobesøk.. Husker det fra sist, det var lite morsomt. Men er som å rive av et plaster, for man tror det er verre enn det faktisk er. 

Lillebror er perfekt, og storebror fikk komme og hilse på i dag. Han hoppa i senga og tok lite hensyn til lillebror i mors armer, det var spennende i ca tjue sekunder, så vendte han oppmerksomheten til bamsene i babysengen. 

Beste følelsen i verden: få hilse på ny baby. 

Nest beste følelsen i verden: få dusje etter å ha hilst på en ny baby. 

Nå venter 10 og en halv måned hjemme med barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...