Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Jeg er også en gammel røver (eldre enn deg, tror jeg, jeg er 32). Så jeg stemmer for at det heter smiley!

 

Uansett, selv om jeg ikke har startet ny syklus ennå, så kan vi ta en app-oppdatering: 

Cycle day: 30.

Expected period: Today.

Pregnancy Test: Negative.

12 days till next fertile window.

 

Appen sier at jeg trolig har EL 13/14 februar igjen. Det kommer nok litt an på når mensen endelig kommer. Det betyr at KANINUKA er uka før svigerforeldrene mine kommer på besøk. De er pensjonister og tar tidlig høstferie. Hater masse oliktsex når vi har gjester i huset, det var mange sånne tilfeller når vi prøvde på første. Det er jo bra timing! Om alt klaffer da, så blir termin i starten av november... Så om ikke februar blir suksess, så kommer vi til å drøye prøving til mai. Det kommer til å bli noen lange og slitsomme måneder :( Har bestemt meg for at de vente-månedene skal brukes på å gå ned 5 kg og stramme godt opp litt, dersom jeg ikke er rugemaskin. Må ha fokus på et prosjekt for å ta litt av for ventetiden til prøvingen igjen..

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er "bare" 28 ;) Føler meg yngre da, men det sier vel de fleste. Haha. 

EL på Valentinsdagen! Da blir det garantert roseblader på senga og LO, tenker jeg :laugh: 

Jeg merket at med en gang vi ble prøvere i fjor så tok jeg ikke maten så seriøst og tenkte "feit skal jeg bli uansett". Plutselig var jeg gått opp 4 kg. Og det er strengt tatt ikke nødvendig når jeg fader ikke er gravid enda! Så jeg er også begynt med litt oppstramming igjen. Jeg er heldigvis ikke så glad i søtsaker, men stoor frokost og maasse middag derimot... Jeg spiser like mye som mannen og han veier 30 kg mer enn meg :overrasket:

Håper det klaffer denne måneden så du slipper den lange ventingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, pokker.. Valentinsdagen, ja. Den feirer vi ikke så seriøst at det gjør noe. :P Men det er også morsdag! Da MÅ det jo bare klaffe, herregud. Ellers er det bare tidenes ondeste lille sammentreff.

Morsdag, EL og Valentines med LO der vi går for toppen av pallen! Wooh, Februar er måneden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar er the shit. Dette blir PP5 for meg. Og med ca 20 % sjanse for klaff hver måned så tenker jeg 20 x 5 = 100 %!!!! :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så totalt ikke fokus. Jeg burde jobbet. Min mor er hos oss denne uka, fordi eldstemann har nettopp hatt en runde vannkoppene, og vi er bedt om å holde hjemme ekstra lenge, da det er et kreftsykt barn (eller tidligere kreftsykt, nettopp ferdig i behandlinger) som går deltid i barnehagen der. Så da kombinerer jeg hjemmekontor og mormor. Jeg sluntrer ikke unna med mye forum, altså, det jeg gjør hjemme er resultatbasert... Så jeg skyter meg selv i foten med å utsette og sitte her og surve.

Jeg tenker bare baby. Og syklus. Og fertilitet. Jeg går fra optimiste, til pessimisme.. Jeg går fra å synes det er OK om mensen kommer nå, til å tenke at det ville være grusomt. Det er så slitsomt. Men jeg er ikke gravid nå, det kan jeg ikke være, jeg er 14 DPO, det er IKM og testene var negative. Alle murringene vekker følelser og tanker eller håp. Samtidig leser jeg dagbøker der folk virkelig sliter - lenge. Og husker hvor grusomt det var å få negativ test åttende måned på rad. Også føles det så tungt i PP1?! Det må være hormonene. 

 

Uansett, hormonene gjør at jeg vil buse ut litt frustrasjon, og det krever litt bakgrunnsinfo, så samle dere rundt tante Havre, her er eventyrstund... Det kan uansett være greit, for dette kan være noen jeg får bruk for å fortelle om senere.

Jeg har en kollega som slet med å få barn omtrent samtidig som meg. Hun var veldig høylydt om det, jeg var veldig privat. Alle visste hun ønsket barn og at de slet med å få. Jeg ble gravid 5 måneder før henne. Og hun ble skikkelig sitron. Altså, jeg skjønner det var et slag i ansiktet for henne. Men jeg var så hensynsfull jeg kunne. Jeg var 16 uker på vei når kollegaene fikk vite det, så hun gikk trolig maks en måneds tid etterpå før hun selv var gravid. Hun var sur og tverr med meg helt til hennes barn var født. Hun hilste ikke på oss når vi besøkte kontoret med mini på da 3 uker. Signerte ikke noen gratulererkort som kollegaene ordnet til meg. Men da hun fikk, slo hun på en bryter og ble hyggelig også mot meg. Og jeg fatter at hun sikkert hadde det tungt. Kanskje var redd, pga SA eller lignende som gjorde at hun ikke klarte slappe av før barnet var i armene hennes. Men hva med å si noe om det. Et hint, et beklager at jeg var litt utenfor (trenger ikke detaljer, det alene hadde vært nok). Neida. Vi skal få fra full utfrysing/ignorering, til BESTEVENNER og kom, la oss trille tur sammen i barseltiden. (Det ble aldri noe av, vi bor i kjøreavstand fra hverandre). 

Vi er nå begge på plass igjen, og begge har hver sin friske og skjønne gutt i barnehagen. Hun driver stadig en form for konkurranse jeg ikke helt klarer å engasjere meg i. Feks om et bilde jeg legger ut får mange likes, så går hun amok i å legge ut bilder like etter. Jeg legger ikke ut mye, litt men er forsiktig og moderat. Hun er egentlig moderat også, men "spammer" med bilder hver dag jeg legger ut noe av min. Jeg legger merke til det, men orker ikke gjøre noe med det. Ikke min kamp.

Kjære NN, om du skulle av alle tilfeldigheters ting lese her inne, kom og snakk med meg. Du vet godt at jeg prøvde flere ganger mens vi begge ventet barn. 

Nå tror jeg hun er på prøving igjen. Hun snakker mye om søsken og aldersforskjeller, men hun sier "Hun vil ha mange, men de vil vente litt". Men fokuset hennes minner meg litt mye om mitt de siste ukene, så det aner meg at også hun er på prøvekjøret. En del av meg håper at hun klarer å slå meg til nummer to, og blir gravid først. For da tror jeg det kan bli mye hyggeligere for alle parter. 

Men akkurat nå så kjenner jeg at jeg er litt hormontroll. Og tok meg selv i å fantasere om ansiktsutrykket hennes dersom jeg blir gravid med min nr 2 før henne. Det er teit, og jeg lar meg rive med i en helt tåpelig rivalisering. Men med dagens trollete PMS-humør, så kjenner jeg det er litt deilig med litt onde tanker. Det går nok over. Men fint om andre forteller meg at jeg er normal, og ikke superondskapsfull. :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heelt normal! I hvert fall hvis jeg skal sammenligne med meg selv. Jeg fikk vite at en jeg kjenner ønsker seg barn akkurat da jeg mistet. Og jeg fikk et helt sykt konkurranseinstinkt og tenkte "fader, jeg må bli gravid igjen før henne!" Og en på jobb som har vært i et forhold i noen år og nå snakker om å kjøpe større hus. Jeg vet ikke, men jeg føler på meg at de er interessert i å prøve. Så jeg puster lettet ut hver gang hun er på fest i helgene :hoho: Aner ikke hvorfor det er sånn altså. Jeg ble litt koko etter jeg mistet. 

Hormonene som følger med mensen er sterke greier! Jeg stod på toalettet på jobb og gråt mine bitre tårer da jeg fikk den sist. Noen dager senere ble alt mye lettere. Fokuset på neste PP er heldigvis så sterkt at jeg tror vi glemmer det litt etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg et lite spark bak her ang. folat. Det skal jeg tusle innom apoteket å kjøpe igjen når jeg uansett skal til byen etterpå. Har vært litt sløv med det, siden de siste prøveperiodene har vært litt så som så, men jammen er det på tide og starte igjen ja! 

 

Og forresten, du her helt normal og ikke superondskapsfull! Selv om jeg skjønner at det var vanskelig for kollegaen din (for: let's face it, når man er prøver så får man et lite slag i trynet hver gang andre blir gravide, selv om man selvfølgelig også gleder seg på deres vegne), så synes jeg det var helt feil måte å reagere på. Greit at hun ble lei seg, men det er jo nettopp derfor vi f.eks har disse dagbøkene: for å få ut alle tankene og følelsene som ikke nødvendigvis passer seg helt i offentligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt før meg, det er helt normalt! Jeg kjenner at jeg er akkurat lik, så jeg prøver å skjule det så godt jeg kan ute blant folk slik at jeg ikke skal virke sur på andre sine vegne. Det er ikke lett! Skulle så gjerne hatt et eget lite knøtt å glede meg over og kose meg med :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke mens. Appen min soer at symptomene mine kan være tidlig graviditetssymptomer. Jeg har en dump liten verk i høyre eggstokk-område. Og det er (mentalt) vondt, for det er den smerten jeg hadde mellom uke 4-7 omtrent forrige graviditet. Jeg husker at jeg hadde frykt for at det betydde at graviditeten var utenfor livmoren, og synes det var rart. Og at jeg tilslutt bestemte meg for at det måtte bety at egget kom fra den siden og at den dumpe smerten var det gule legemet. 

Men.. Testene er negative. Lurer på om jeg skal brile tampong før jeg legger meg, eller nyte en siste natt i frihet, om det nå er mens på vei. 

Lørdag kjøper jeg cbd uansett hva billigetestene sier, dersom jeg ikke har fått mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM + 1.

Negativ gtest. 

Jeg blir gal. Jeg skulle vært syklusdag 2 og telt ned til kaninuka, jo! :( Har vi skikkelig flaks nå så treffer den med vinterferien i uke 8, og hyttetur med søsken og tantebarn og lite anledning til å ha seg. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeedlig med negativ test :sukk: Håper det går greit slik at kaninuka ikke faller i vinterferien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare ønske at det fantes en aboslutt sikker negativ test, slik som det er nå, gjør mangelen på mens at jeg tenker kaaaanskje, samtidig som jeg føler noe må være feil siden jeg hverken har positiv test eller mens. Så det er litt berg og dalbane. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå. I dag har jeg begravd meg i store og tunge regneark nesten uten stans. Og dagen har IKKE gått noe fortere av den grunn. Gleder meg til helg. Helgen går nesten alltid raskt, for vi koser oss godt sammen. 

Mannen min har ikke like god inntekt nå som da vi fikk første (permiteringer i hans firma og deltidsjobb nå), og i går kveld ble jeg helt overveldet over en ekkel magefølelse om at vi gjør noe dumt som får barn når ikke begge er i 100% faste stillinger. Men jeg tjener svært godt. Min lønn kan holde en familie på fire (om den familien viser måtehold og setter opp budsjett så blir det både ferier og julefeiring), men... Det er dette PMS-trollet. Eller hormontrollet. 

Sist jeg fikk positiv Gtest var 3 dager etter IKM, i høstferien. Vi skulle ha gjester den helga og jeg hadde stressa og styra og ordna. Kledd meg i fin kjole og strevde med fasaden for jeg var så sur. Det hadde ikke klaffet den syklusen, jeg og mannen hadde ikke hatt sex på nesten tre uker pga mye jobbreiser for begge to + besøk osv, så tanken på at jeg kunne være gravid falt meg ikke inn. Ikke før mannen min påpekte at "burde ikke du hatt mens snart?". Sikkert i et forsøk på å få meg til å jekke meg ned. Jeg er ofte ikke klar over hvor teit jeg er når jeg PMSer rundt i en liten fresende ring. 

Så jeg unnskyldte meg kjapt og løp på do før middagen. Sausen putret på komfyren, vinen luftet seg og mannen helte opp i glassene, gjestene satt fortsatt rundt i sofaen og lo og pratet.. Og jeg fikk to blå på badet. 

Så fem av våre nærmeste venner fikk vite om min graviditet skammelig tidlig. Jeg klarte ikke å holde meg. Heldigvis klarte alle fem å holde kjeft. Så det ble en kul greie. 

Dette var IKM + 3. I dag er IKM +1. Men det var TYDELIG feite to streker jeg fikk sist. Det burde vært skyggestrek nå :(

Argh. Hele prøvegreiene er bedre om det kunne vært en alarm over senga som gikk av, med konfetti som falt ned og ding-ding-ding bra jobba sperm! på en poster som rulles ut. Cue litt dårlig musikkjingle a la radioreklame også visste vi at Yes, den satt midt i blinken. Bare det å slippe all denne tvilen og usikkerheten og ventetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PMS e døden! Kjenner til det. Egentlig rart hvordan den lunta kan bli så forferdelig kort :sinna:

Og angående konfetti og ding-ding-ding. Herregud, det hadde vært fantastisk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er tante rød, så er du heldigvis i gang med nedtelling til pp2 og kan begynne å se framover. Jeg heia sånn på at du skulle få klaff på 1. Forsøk, men det er vel fortsatt sjans eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mens en dag for sent, ja.. Jaja. Da blir det valentinsdagen/morsdagen da. Det må bli en skikkelig bra kvalitetsbaby! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt for morsdagsbaby :hoppe: 

Spent å se når jeg får EL-testene jeg har bestilt, slik at jeg får testet. Ikke godt å si når jeg evt kan forvente at den kommer. Så jeg får leve i spenningen hos deg som har kontroll på den ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...