Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra, og gratulerer så veldig mye med lillebror! :nordvesta:Ønsker deg noen herlige måneder framover med guttene! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Da er lille bølle snart to uker og vi begynner å huske hvor kaotisk livet med nyfødt er. Plutselig sovner han ikke mellom matinger midt på natta, mageknip og hoppe rundt med babyen i kolikkgrep. Bølgene av søvnighet som skyller over meg når utdrivingsrefleksen slår inn. 

Alle mine lure løsninger dukker også opp. Sleng et håndkle på gulvet og legg en skjøteledning i en knute der, skyv vogna frem og tilbake over.  Legg trekk på en ekstradyne og rull sammen og ha bak ryggen i senga så han kan sove på brystkassen min. Husk å ha sukkervann i kjøleskapet om han griner seg helt bort (har ikke skjedd ennå). Massere magen med klokka og ryggen mot klokka. I love you massasjen som setter fart på magen.. (den liker jeg. Om noen vil vite: tegn en I først, start på babyens venstre side under ribbeina og dra fingrene mot babyens venstre hofte. Så L.. Start på babyens høyre side rett under ribbeina og dra først over til venstre side, så ned mot venstre hofte. Så U.. Start ved høyre hofte. Opp til høyre side, så til venstre og så ned til venstre hofte. Gjenta et par ganger og avløs med litt massasje i sirkler rundt navlen. Alltid med klokka. Min fiser nesten alltid når vi gjør dette. Raper og gulper litt også. Eldstemann brukte jeg dette på for hard mage og det hjalp også!) 

Nå har jeg strøket 13 gulpekluter, tre helsetepper og en skokk flanellskluter (bruker under hodet) samt babytøy og barnas sengetøy. Føler jeg har vunnet tjue seks husmorpoeng, spesielt siden vi skal besøke jobben i morgen og sjansen er stor for at jeg må overleve morgendagen på tre timer søvn. Skål! Det er deilig å ha baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lure triks altså! (Jeg, som er helt grønn på babyer, setter veldig pris på sånt :Nikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Åh gud. Så sliten man kan bli. Men livet er likevel litt bedre fordi min overaktive nattesvette har gitt seg, og ungen har begynt å sove lengre mellom mating på kveld og natt. 

Nå har jeg bestilt helsetepper for voksne på ebay. Sånne som de har på sykehusene. I verste svetteperioden lå jeg på et av babyens helsetepper og det gjorde livet lettere å leve. Så nå skal vi ha helseteppe til sommerdyner :P

Mini er over fem uker, vi har seksukerskontroll mandag. Jeg veide ham på helsestasjon i forrige uke og da veide han 5,6 kg. Ikke rart jeg har vondt i skuldrene av å bysse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkamann. Jeg føler bare for å blåse ut til noen som ikke kjenner oss. All fornuft sier at han ikke har gjort noe galt, men jeg er sur og forbanna likevel. Han sitter med headset på og svarer meg ikke på ting. Riktignok uviktige ting, og jeg tror ham når han sier at han hører på meg men ikke har noe å si. Han er typen. Så nå er jeg forbanna fordi han ikke kan si "Vet ikke" eller "det har jeg ingen mening om til eller fra" eller noe sånt. Å stirre tomt ut i lufta med headset på hodet er jo skikkelig kommunikativt.

At han har hatt en slitsom uke og trenger å koble av, jeg ser den. Jeg burde ikke være sint.

Men jeg er hvitglødende arg, for han må forstå at han er den eneste voksne personen jeg prater med? De ansatte in barnehagen til eldstemann har jo noen fraser om hva de har gjort men, det føles ikke helt ut som sosialt samvær. Å få anerkjennelse for at småpraten mom I det minste blir hørt? 

Så, de neste par kveldene skal jeg streike. Speak when spoken to. Jaggu en bra trivelig helg vi går i møte. Grrrr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt man har et sted å få blåst litt ut! Kjenner igjen det med å savne litt voksenkontakt..

Håper dere får en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hvordan du har det - mannen min er helt lik!

Sier til han at den eneste måten jeg kan få en respons fra han på er hvis jeg sender han en sms til tider, for han sitter som regel med mobilen plantet i hånden eller trykkende på pc-en. Og det irriterer så voldsomt! Når han da endelig får med seg at jeg har prøvd å si noe til han, for 3-4 gang og jeg ikke gidder å gjenta meg selv er det jeg som er teit som ikke gidder å gjenta det enda en gang. 

Godt at man har KG for å lufte seg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det samme som deg, det er virkelig ikke noe gøy å snakke med noen som gir null respons tilbake. Noen ganger har jeg lyst å spyle ned tlf til mannen i do....

Noe mer positivt; jeg prøvde den I Love U babymassasjen i går. Ti min etterpå kom det bæsj for første gang på tre dager :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bæsj! 

Uff, føler meg slem nå, men jeg var virkelig så sur i går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I natt hadde ungene stafett om å holde meg våken. Jeg sov aldri mer enn ca 35 minutter i et strekk før jeg var oppe og gikk. Klokka fire gav jeg opp og samlet alle i familiensenga. Da ble mini sulten. Jeg var skikkelig frustrert og forstod veldig godt at søvn blir brukt som tortur. 

Nå sitter jeg og ser på tv om brannen i London hvor foreldre kastet barna sine ut av tiende etasje og høyere. 

I natten som kommer skal jeg prise meg lykkelig over hvert eneste livstegn. Jeg kan sove en annen dag. 

Så grusomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også på nyhetene om brannen og fikk veldig veldig dårlig samvittighet for at jeg ble så sint på snuppa for at hun ikke ville sove i vogna... Sånne hendelser får meg til å være så enormt takknemlig for det livet jeg har. Så om lille S bare vil ligge på puppen så får hun det :hjerte:

 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge dyna til rette på sovende barn er virkelig en lise for sjelen som forelder. Det er balsam for slitsomme dager. Husker det trøstet meg når jeg hadde kjemisk sist og det trøstet meg når vennene våre mistet i dødfødsel i romjula. Å bre på en trygg, frisk, sovende unge. Nå kan jeg liste meg fra den ene til den andre og stryke dem på kinnet og passe på at de har det bra. 

Det gjør virkelig magiske underverker for blodtrykk, stress og humør. 

Sovende barn altså, det er digg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Trodde Google hadde god oversikt, men merkelig nok får jeg svært lite treff på mine søk "Ikke en jævla en av mine to møkkaunger vil sove kan jeg dope dem med noe vanlig husholdningsprodukt?!?!?" 

Jeg er trøtt. De har hatt stafett hele jævla kvekden. Alene med dem såklart. Jeg går snart og legger meg så kan de ligger våkne og sutre i hver sin seng. Jeg er lei, dette er umenneskelig. En våken sta unge er en ting. Men to.. Man løper jo bare fra dem og da stresser babyen seg opp pga manglende byssing, treåringen blir fornærmet og roper... 

 

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...