Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

I dag har kvalmen plaget meg :spy: Jeg har ikke kastet opp, men kjenner at jeg generelt er uggen. Håper det går over til i morgen,  for da skal vi på playdate med ene bestevenninnen min.

E har vært hos besteforeldrene sine i dag for å skåne meg litt. Mannen tror de lurer på om vi skal ha en til, for E har pratet veldig mye om at de skal bli oldeforeldre når hun blir mamma :ler: Det er noe hun har begynt med den siste tiden, å spørre meg om jeg blir mormor når hun blir mamma osv. Hun er i en herlig periode i dagen, da hun har usynlige venner, dyr og babyer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos legen. Fortalte han at jeg fant ut jeg var gravid rett etter jeg fik henvisning til utredning, og da lo han godt :ler: Det er ikke første gang at det hadde skjedd, så han var veldig glad for at vi hadde klart det på egenhånd. Fikk tatt blodprøver i forhold til stoffskiftet, og nå skal jeg ikke tilbake før uke 12 for første ordinære kontroll.

Sa til han at jeg kom til å ta tidlig ul denne gangen også, og det var han enig med meg i. Hadde han kunne bestemt hadde alle fått i uke 10-12 :jepp: Så nå var det bare å se når jeg får meg time til det. Skal jeg ha legetime først og så ul, eller omvendt? :fnise:

E var så skjønn i dag tidlig. Hun fortalte at hun hadde en baby, og at hun elsket den så høyt. Og så ville hun egentlig at jeg skulle ha en baby også, slik at vi var like :hjerte: Får se hva hun sier når vi forteller at det faktisk skal komme en liten i familien, tror pipa får en annen lyd da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Småkjekset skrev:

E var så skjønn i dag tidlig. Hun fortalte at hun hadde en baby, og at hun elsket den så høyt. Og så ville hun egentlig at jeg skulle ha en baby også, slik at vi var like :hjerte: Får se hva hun sier når vi forteller at det faktisk skal komme en liten i familien, tror pipa får en annen lyd da :ler:

:yvonne: Barn er bare SÅ herlige på den alderen! Verdens villeste fantasi med små korn fra hverdagen deres godt flettet inn langt der inne :sol:

Min blir 4 om noen uker og er helt lik. Bytter tema fortere enn du klarer å blunke, men så plutselig kan ha en lang samtale om at han savner mormoren sin, en sommerfugl som han har sett som var så fin og hel til slutt en fortelling om alle ulvene han har på "gården sin" :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

:yvonne: Barn er bare SÅ herlige på den alderen! Verdens villeste fantasi med små korn fra hverdagen deres godt flettet inn langt der inne :sol:

Min blir 4 om noen uker og er helt lik. Bytter tema fortere enn du klarer å blunke, men så plutselig kan ha en lang samtale om at han savner mormoren sin, en sommerfugl som han har sett som var så fin og hel til slutt en fortelling om alle ulvene han har på "gården sin" :rulle:

Man kan ikke annet enn å smile og le av alt de sier :fnise: Du vet aldri hva de kan komme på å si, og det er noe av det som er så artig med å ha barn! Broren min sitter noen ganger og bare måper når han hører alt E legger ut om. Han synes selv at han skifter tema ofte, men det er tydelig at han har møtt sin overmann :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gliser fra øre til øre her jeg sitter, så herlig med barn med fantasi og null filter! :nigo: Gleder meg til snuppa vår kommer i den alderen, vi ser allerede nå at hun blir en sånn gullkorn-unge :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leviora skrev:

Jeg gliser fra øre til øre her jeg sitter, så herlig med barn med fantasi og null filter! :nigo: Gleder meg til snuppa vår kommer i den alderen, vi ser allerede nå at hun blir en sånn gullkorn-unge :ler: 

Du må få deg en bok slik at du kan skrive gullkornene ned etterhvert som de kommer! Vi kom på det litt sent, så føler vi har gått glipp av de beste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Du må få deg en bok slik at du kan skrive gullkornene ned etterhvert som de kommer! Vi kom på det litt sent, så føler vi har gått glipp av de beste :ler:

Nettopp begynt å skrive ned "sitater" vi også nå etter at jeg leste om noen som gjorde det :fnise:

Endret av tr.heimspia83
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker på vei i dag. Synes de siste ukene etter positiv test har gått fort, så håper på at det fortsetter slik :)

Synes at jeg er svært oppblåst i magen om dagen, og jeg fikk det bekreftet etter jobb når jeg skulle prøve å ta på en dongeribukse. Jeg hadde ikke sjans å få den igjen! Blir bare tynne, lette bukser og tights på meg fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. september 2016 at 21.37, Småkjekset skrev:

7 uker på vei i dag. Synes de siste ukene etter positiv test har gått fort, så håper på at det fortsetter slik :)

Synes at jeg er svært oppblåst i magen om dagen, og jeg fikk det bekreftet etter jobb når jeg skulle prøve å ta på en dongeribukse. Jeg hadde ikke sjans å få den igjen! Blir bare tynne, lette bukser og tights på meg fremover :fnise:

Er en periode der det er helt forferdelig å kle seg. Mammabuksene blir helt feil på magen og de vanlige buksene klemmer. I begynnelsen så syns jeg magen er unødvendig stor. Man skal jo skjule det også går man rundt med en luftbaby utenpå mageboeren. :P 

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier @Pentu en skikkelig vanskelig periode når det gjelder klær! Trodde det kom til å gå greit på jobb mtp uniformen vår, men synes at det e rsynlog selv når jeg går opp i størrelse og velger mørke farger for å la det virke slankende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er formen laber altså! E våknet altfor tidlig,  og til tross for nettbrett med alt hun måtte ønske seg å se på varte det ikke lenge før hun måtte stå opp. Mannen "hørte" henne ikke, så da tuslet jeg meg opp og la meg på sofaen. Kjente allerede da at jeg var uggen, og til tross for små måltider og rikelig med drikke er den ikke blitt bedre. Og for å toppe det hele skulle vi på Åpen Brannstasjon og Boligmesse! :daane:

Vi er akkurat kommet oss hjem, og jeg er så sliten! Ligger på sofaen og prøver å tvinge i meg et pizzastykke (hentet med oss fra Pizzabakeren på vei hjem), men det går tregt. Håper formen tar seg opp til i morgen,  for da skal E begynne på svømming igjen.

Endret av Småkjekset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre symptomer på et i dag synes jeg. Pupper som har vært superømme hele tiden er ikke like ømme lenger. Men jeg blir kvalm om jeg ikke spiser regelmessig og jeg løper på do i ett sett, så tegner med at ting er som de skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Småkjekset skrev:

Mindre symptomer på et i dag synes jeg. Pupper som har vært superømme hele tiden er ikke like ømme lenger. Men jeg blir kvalm om jeg ikke spiser regelmessig og jeg løper på do i ett sett, så tegner med at ting er som de skal være :)

Usj, den tissingen :blink: Ikke sikkert at du får det like "ille" som meg, men jeg bodde nesten på do de første 3 mnd :fnise:

Tisset hver 1-1.5 time døgnet rundt. Blir "litt" tullerusk i topplokket når man går på do 3-4 gang i løpet av natten liksom... Haha! 

Legen forklarte det med at babyen ligger så nærme blæra at hormonene i livmoren påvirket blæra til å tro at den måtte tømmes hele tiden :dry: Noget irriterende! Gikk heldigvis over når livmoren kom over et vist punkt i magen og holdt seg hormal frem til jr begynte å bruke blæra som boksebag :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke at det å løpe på do i tide og utide var det største problemet sist gang, da kastet jeg mest opp rett som det var :fnise:

 

Jeg er så trett om dagen!! I dag har jeg hatt fri og bare slappet av og hentet meg inn før arbeidshelg,  men jeg er jo mer sliten nå enn etter vanlig arbeidsdag. 

Ellers så legger jeg meg tidlig om kveldene. I seng før 22, men blir liggende å srfe/se netflix en stund til før det er natta. Fikk melding fra niesen min som også er gravid om at en vet at en blir utslitt av hverdagen når man er i seng i god tid før 22 hver kveld de siste ukene! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så fikk jeg bestilt time til tidlig ul i dag :hoppe: Har time 15. oktober, og da er jeg 10+4. Mannen lurer på om vi kan fortelle det til andre da, for han sliter med å holde det for seg selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så fantastisk at det klaffet for dere før dere trengte hjelp :hoppendeglad: Dette blir spennende å følge med på :) 

*Er du sikker på at E skal bli lillesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer! Så fantastisk at det klaffet for dere før dere trengte hjelp :hoppendeglad: Dette blir spennende å følge med på :) 

*Er du sikker på at E skal bli lillesøster?

Takk for det :nigo: Veldig glad for at det gikk såpass raskt når jeg egentlig var forberedt på at det kom til å ta laaang tid :)

Haha, hodet er ikke med om dagen :skratte:Satser på at hun ikke blir det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb i dag :sukk: Våknet med vondt i magen i 3-tiden, og siden har jeg løpt på badet hver halvtime! Jeg er så sliten :sove: Har selvfølgelig arbeidshelg denne helgen, så det gjør det hele ekstra surt! Vil ikke være syk! Det er nok jobben sin feil at jeg er blitt dårlig. Jeg var hos flere i går som forteller idet jeg skal gå at de har kastet opp/løpt på do flere ganger den siste natten! Da har jeg utsatt meg selv for smitte, og de andre pasientene jeg er hos. Var ikke noe høy i hatten da for å si det sånn! Håper det er bare jeg som får det, og at de andre slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag! :strix:

Jeg overlevde helgen uten å smitte noen andre ;) Mannen skulle på seminar med jobben, så E dro på overnatting hos besteforeldrene på lørdagen. Hentet henne søndag før det bar avgårde i 1 års dag til han jeg er grandtante til. Niesen min som også er gravid har fortalt det til alle i familien,  så hun hadde ingen bekymring ift klær å gå med eller noe annet. Jeg derimot hadde et stort problem! Fant en tights jeg synes er grei å gå med og en strikkekjole, men tightsen gjorde at jeg fikk en veldig kledelig bilring på magen :ler: Så den som stod gjennom hele besøket var meg ;)

Jeg føler meg egentlig ikke gravid om dagen.  Brekker med når jeg åpner kjøpeskapet og hvis det er lenge siden jeg har spist, men ellers er det lite symptomer å meddele. Litt stikkinger i magen, og i går synes jeg at det boblet øverst i magen. Gleder meg til ul neste helg, skal bli godt å få en bekreftelse på hvordan ståa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...