Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Hadde en annen lege forrige gang da vi bodde på østlandet da, men nå som vi er på rett side igjen har jeg en annen lege ;)

Satser på at det går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble visst en aldri så liten fest lørdagen :nigo: Mammaen til E sin bestevenn skulle ha jentefest, så jeg endte opp der og på byen :skaal:Kan trygt si at det var lenge siden sist, men å så godt det var!

Søndagen var rolig, men var ute og luftet med sammen med E :hjerte: Vi har fått en hemgetradisjon med å gå tur og så spanderer vi på oss en sjokomelk om været tillater det :nigo:

Driver fremdeles og spotter i vei. Er på syklusdag 34 nå, og symptomer på både det ene og det andre kommer og går :ler:

Gleder meg til i morgen, for da skal jeg ha klubb her hjemme :nigo: Ser frem til å skravle og spise mye godt :jepp: For ikke å snakke om å finne frem strikketøyet :strix: Ekstra koselig å holde på med når en er flere ;)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjaselina skrev:

Lykke til!

Takk for det :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 42 nå. Driver og spotter enda, noe som er greit nok. Men å ha følelsen av at hele tiden mensen kommer er ikke kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det høres ikke noe gøy ut å gå så lenge med spotting! Håper syklusen får ræva i gir og skjerper seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Huff, det høres ikke noe gøy ut å gå så lenge med spotting! Håper syklusen får ræva i gir og skjerper seg snart. 

Ja jeg håper at syklusen normaliserer seg slik at jeg kan følge deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

På tide med et livstegn kanskje :) Har lest og lagt spor igjen hos andre,men har helt glemt bort min egen dagbok! 

PP1 endte tilslutt på 82 dager! Og de påfølgende PPene var på henholdsvis 30 og 34 dager. Jeg er nå i gang med PP4 og er på dag 32 sålangt.

Forrige uke hadde jeg noen dager med VELDIG tynnflytende utflod, som var alt fra blankt til lys gul på farge. Jeg har hatt mye stiklinger på venstre side, og vært plaget med kvalme noen dager. Tok en test i midten av uken, men den var negativ. 

Vi har hatt en veldig fin ferie de siste ukene, og jeg lå alt som hadde med prøving igjen hjemme for å kunne nyte det mest mulig. E storkoste seg på ferie, og med tilgang til sjø og basseng hver dag i to uker var det rett før hun tviler havfruehale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var PP5 offisielt i gang. PP4 varte i 41 dager, så sykluslengden er på vei oppover igjen! Lenge leve sykluser etter p-pilleslutt! :sukk:

Det har vært mange berg og dalbaner den siste tiden,og det å skulle fokusere på prøving har hjulpet å få tankene vekk fra det vonde. Men når merkedager kommer og går blir en satt ut og tankene kverner igjen.

Er det en ting jeg har lært det siste året så er det at man skal ta vare på de en har rundt seg, for en vet aldri hvor lenge man har dem her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Marimba skrev:

En :klem: til deg, for det høres ut som du trenger det :) 

Takk for det, Marimba :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer fra meg også! :klem: Livet kan være så forbanna tøft av og til. Jeg synes det er helt utrolig hvor mye vi mennesker klarer å jobbe oss gjennom, selv om akkurat når det står på så er det lett å tenke "dette kommer jeg aldri til å komme over" :cry3:Det med at tiden leger alle sår stemmer heldigvis sånn noenlunde. Ja, det blir bedre og man slutter å tenke på ting hver dag, men som du sier så kan merkedager bringe opp et hav av følelser igjen :(  
Oi, nå ble jeg negativ. Jeg drog visst inn masse greier som jeg selv tenker på :P 

Prøving er en fin ting å fokusere på! Selv om det kan være irriterende som bare pokker så kommer det til å resultere i noe fantaaaastisk før eller senere :jepp: Hjerte, hjerte, hjerte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Klemmer fra meg også! :klem: Livet kan være så forbanna tøft av og til. Jeg synes det er helt utrolig hvor mye vi mennesker klarer å jobbe oss gjennom, selv om akkurat når det står på så er det lett å tenke "dette kommer jeg aldri til å komme over" :cry3:Det med at tiden leger alle sår stemmer heldigvis sånn noenlunde. Ja, det blir bedre og man slutter å tenke på ting hver dag, men som du sier så kan merkedager bringe opp et hav av følelser igjen :(  
Oi, nå ble jeg negativ. Jeg drog visst inn masse greier som jeg selv tenker på :P 

Prøving er en fin ting å fokusere på! Selv om det kan være irriterende som bare pokker så kommer det til å resultere i noe fantaaaastisk før eller senere :jepp: Hjerte, hjerte, hjerte! 

Det er i vår natur å gå og tenke og kverne på vonde tanker fra tid til annen, men som du sier klarer man etterhvert å ikke ta dem frem hver dag. Når ting stod på i fjor fikk jeg beskjed om at jeg hadde 10-15 minutter hver kveld jeg kunne ha full fokus på det vonde, men at jeg måtte legge det vekk etterpå. Klarte det ikke alle dager,  men de dagene jeg fikk det til følte jeg at det var lettere å komme gjennom dagen. Så jeg får ta og prøve det igjen om det bli mye vonde tanker! 

Hadde man bare visst at man fikk det til innen en tidsperiode hadde jeg ikke klaget. Men siden jeg mest sannsynlig ikke har eggløsning av meg selv denne gangen heller er det forvilende å bare gå og vente. Hadde et håp om at det var "løsnet" denne gangen, men ser ikke slik ut :sukk: Billige-tester tjener mye på meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flaks de faktisk er billige på ekte også :) Men har du tatt kontakt med legen siden du hadde noen pergokurer forrige gang du ble gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt kontakt enda, men lurer på om jeg skal det nå over sommeren. Ting virker akkurat likt som sist, men ustabile sykluser og absolutt ingen tegn på EL, så det skader nok ikke å ta det opp med han. Var oss gyn i høst i forbindelse med celleprøve og han sa at alt så veldig fint ut, så jeg slipper gjerne å dra innom der denne gangen :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg du skal gjøre! Det er vel en ganske lav terskel for å komme i gang med et sånt opplegg når det var det som måtte til forrige gang. Do it! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt melding til legekontoret om jeg får time i løpet av de neste ukene! Merker jeg ble litt glad inni meg nå :ler:

Takk for sparket bak, Weebs ;) Hadde det ikke vært for det hadde jeg sikkert ventet til over nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...