Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig spennende å se hvor raskt ting kommer tilbake i gjenge igjen.

Veldig greit når vi er samstemte, Havrekjeksen :ler:

 

Jeg har tidenes hodepine :( Den begynte i går kveld, roet seg litt på dagen i dag og er nå tilbake i fullstyrke. Har drukket nok så skal ikke være det som er grunnen. Hater egentlig tabletter men måtte krype til korset for og finne paracet tidligere for å komme gjennom ettermiddagen med E. Håper den er over til i morgen, for da er det arbeidshelg. Og med dette fantastiske været som er meldt ( :roll: ) håper jeg at jeg slipper å ha hodepine i tillegg til å kjempe om å holde meg på veien.

Nå er E kommet i seng, og håper at hun finner roen snart. Da er det frem med strikketøy/heklearbeid og bare slappe av som gjelder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine pga for lite væske er så irriterende. Jeg kan fort gå en arbeidsdag uten å drikke, rett og slett fordi det er så hektisk at jeg glemmer det. Takken når jeg kommer hjem er hodepine fra helvete (og dårlig humør :P ). Driver å tenker at jeg skal holde meg helt borte fra ibux og mest mulig borte fra paracet også, bare for å vende meg til det.... Finnes det en app som kan minne en på å drikke nok tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg slenger meg på og følger deg også! Jeg er nesten i sammen situasjon(minus barn fra før), samme alder og tydeligvis synkronisert med mensen :fnise: Jeg må vente til mars med prøvingen, tiden går såååååå sakte! Jeg vil komme igang nå! 

Tar du folat? Hvilket merke i tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen ganger stilt inn alarm på telefonen for å minne meg på å drikke, så tror jeg må begynne med det igjen  ;)

Koselig med besøk av deg, rosenkål :velkommen:

Jeg kjøpte den første boksen med folat/folsyre jeg fant :jepp: Det var en hvit boks med rødt på merkelappen ;)

 

Har arbeidshelg denne helgen, og været er ikke noe godt! Heldigvis slipper vi lettere unna enn folk i Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal, men man kjenner det godt her også! Flere trær ligger i veien og strømmen er gått flere steder, så det er en spennende kveld på jobb ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant deg! :laugh: 

Naboens tak er i ferd med å flakse avsted... Men ingen naboer å se. Lurer på om de vet om det. Håper jeg slipper å få det i hodet, eller igjennom vinduet :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i samme løype som meg, så går nok startskuddet om få dager. :) Skal du forsøke å teste etter EL eller noe, eller tar du det rolig i første PP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2016 at 11.47, Fiberhusk skrev:

Fant deg! :laugh: 

Naboens tak er i ferd med å flakse avsted... Men ingen naboer å se. Lurer på om de vet om det. Håper jeg slipper å få det i hodet, eller igjennom vinduet :ph34r:

Håper det gikk greit med deg i vinden :Nikke: 

Den 30.1.2016 at 23.15, pusilus skrev:

Lykke til på jakten småkjekset :hug:

Takk for det pusilus :hug:

Den 1.2.2016 at 11.55, Havrekjeksen skrev:

Er du i samme løype som meg, så går nok startskuddet om få dager. :) Skal du forsøke å teste etter EL eller noe, eller tar du det rolig i første PP?

Jeg venter spent på El-tester, så er spent på når de kommer og når jeg får begynt å teste :)

Hvilken dag starter du å teste på? Usikker når jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har flydd avgårde!

E er blitt så stor de siste ukene! Vi har holdt på med bleieavvenning siden i høst, og hun har kun hatt bleie på på natt og på lengre turer i barnehagen de siste månedene (da hun ikke gir beskjed om hun må bæsje). For to uker siden var hun helt tørr om morgenen, så for en uke siden ga hun beskjed om at hun var ferdig med bleier og skulle ikke ha på om natten. Som sagt så gjort! Og nå på fredag knakk hun koden med å gi beskjed om at hun måtte bæsje! *Stolt mamma* Tidligere har det vært flaks om det har kommet mens hun var på do, men nå har hun full kontroll. Lille jenten min er ikke så liten lenger :hjerte:

I går var vi i 40 års dag, og det var en veldig koselig kveld :jepp: Greit å ikke måtte komme med unnskyldninger for å ikke drikke da det er før en evt EL, så da koste jeg meg så godt jeg kunne :nigo: Ikke fyllasyk i dag da jeg av en eller annen grunn blir "edru" ved midnatt :ler: Men jeg har en nakke som jeg holder på å keepere av! Den har slått seg vrang i løpet av natten så jeg klarer ikke å snu hodet! Har store smerter om jeg gjør snnet enn å sitte rett opp og ned. Håper det løser seg fort, ellers blir det vanskelig ned jobb og med babyprøving  *krise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Glemte å svare deg, jeg.

 

Jeg begynte å teste syklusdag 6, veeeldig tidlig, men jeg vil dekke alle baser og forsøke å finne positiv test, alltid "kun" sterke tester rundt EL-tider. Jeg merket at streken ble tydeligere i går, på syklusdag 10. Jeg er nå på dag 11 (og du er vel på samme dag?) og appen min estimerer at jeg går inn i mine 6 mest fertile dager på onsdag, med estimert EL på mandag 15/2. Så får vi se om testene er enige. alt etter hvor mye sterkere strekene blir, så skal jeg teste to ganger om dagen fra ca fredag av, til jeg har fått positiv test. Eller til de blir svake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8.2.2016 at 9.18, Havrekjeksen skrev:

Hei! Glemte å svare deg, jeg.

 

Jeg begynte å teste syklusdag 6, veeeldig tidlig, men jeg vil dekke alle baser og forsøke å finne positiv test, alltid "kun" sterke tester rundt EL-tider. Jeg merket at streken ble tydeligere i går, på syklusdag 10. Jeg er nå på dag 11 (og du er vel på samme dag?) og appen min estimerer at jeg går inn i mine 6 mest fertile dager på onsdag, med estimert EL på mandag 15/2. Så får vi se om testene er enige. alt etter hvor mye sterkere strekene blir, så skal jeg teste to ganger om dagen fra ca fredag av, til jeg har fått positiv test. Eller til de blir svake igjen. 

Har fått EL-testene nå, så da er et bare å huske å bruke dem :ler:

Var hos lege i går og fikk ut Voltaren tabletter pga betennelse i nakke/skulder. Når jeg leser pakningsvedlegget så står det at det ikke er anbefalt når man prøver å bli gravid. Så vet ikke hvordan det blir med prøvingen nå. Er på syklusdag 13 i dag og appen jeg bruker sier at jeg er i mitt fertile vindu nå. Jeg er redd for hva som kan skje om jeg skulle blitt gravid nå rett etter p-pilleslutt nå som jeg må gå på tablettene.

Nå som jeg endelig var i gang med prøvingen, så sitter dette stopper for alt føler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... må dere vente nå altså? Er det tabletter som kan skade fosteret, eller som kan gjøre det mer vanskelig å bli gravide? I tilfelle det siste, så kan dere kanskje prøve likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt så kan tablettene hemme EL, på samme måte som at Ibux ikke er anbefalt når man prøver. Men jeg tenker at siden jeg nettopp har sluttet på p-pillen og nok kommer til å ha en rar syklus og muligens ikke EL i det hele tatt så er det ikke noe å bekymre seg for egentlig.

Voltaren er "farligere" å ta når man er gravid og organene dannes og mot slutten av graviditeten, så da ska ldet ikke være et problem tenker jeg.

 

Tok EL-test tidligere i dag men den er negativ. Spennende å se om det kommer til å gi noe utslag eller om jeg har manglende EL denne gangen også. Føler på kroppen at jeg har flere sypmtomer på at EL kan nærme seg så jeg får bare vente i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det der er en litt vanskelig problemstilling. Skal man holde seg unna det, det og det når man er prøver sånn i tilfelle? Man tenker jo på alle som finner ut at de er gravide noen uker ute i svangerskapet, uten å ha tenkt så mye på hverken det ene og det andre, og det går stort sett bra. Men allikevel er jeg jo ikke helt komfortabel med å putte i meg skadelige ting, for tenk om det faktisk ikke går bra, og så har jeg sitti der helt bevisst og trykket i meg ibux, spekeskinke eller et vinglass. Nei, vanskelig vanskelig.

For din del, siden det er snakk om første pp etter p-piller og alt, og det kan ta litt tid før det blir helt stabilt, så tenker jeg at jeg ville ha levd som vanlig og kost meg uten prevensjon, og så snart man har fått enda mer oversikt kan man gå litt mer systematisk inn å vurdere hvert tilfelle. Men ikke veit jeg altså, og jeg er heller ikke ute etter å dømme om noen tenker annerledes enn meg (med mindre jeg ser noen høygravide på fylla eller på røykern da, da blir jeg provosert). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg gjør som "vanlig" denne pp, og koser oss uten prevansjon. Sist jeg sluttet med p-piller tok det to måneder før mens kom i gang, og da var det svært ustabil når den begynte. Så om jeg skal vente på at mens begynner må jeg belage meg på å vente lenge før vi kan starte prøvingen igjen.

Det er mange som gjør både det ene og det andre før man vet at man er gravid, så jeg tenker at disse få dagene det er snakk om med tabletter ikke kan gjøre all verdens med skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hører om disse løkhuene som ikke vet de er gravide før ungen detter i do, så skulle man nesten tro at babyer er hardføre som bare fy! 

Jeg har googlet masse om epilepsimedisinene jeg går på. Når det står sånne advarsler om medisiner så mente en lege at dette gjør produsenten ofte for å ha ryggen fri. Du kunne ringt legen din og spurt hva han mener? Føler jeg anbefaler alle å ringe legen for tiden :P Men jeg diskuterte lenge disse medisinene mine med nevrolog før jeg følte meg trygg når jeg tok de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe legen min i morgen :Nikke: Han er en skikkelig grei fyr, så regner med at han kan berolige meg med at det nok ikke er noen fare. Tenkte jo ikke over det når jeg var hos han og fikk tablettene i første omgang, så da er det greit at man kan ringe og ta det i etterkant :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...