Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Hei, og velkommen til min nystartede dagbok :velkommen:

Jeg er 27 år, mannen min er 34 og vi har ei herlig jente som blir fire i april. Den siste tiden har vi tenkt mer og mer på om det hadde passet og begynt å prøve på en lillesøster/bror, og nå tror vi at vi er enige med oss selv om at tiden nærmer seg!

Forrige gang jeg ble gravid måtte jeg ha to doble pergokurer med pausemåned mellom før spiren satt, for jeg hadde veldig ustabile sykluser og manglende eggløsning. Så det blir spennende å se hvordan denne runden utarter seg.

Jeg har etter E ble født gått på Yasminelle, og har ikke sluttet på dem helt enda. Har 1,5 uke igjen på brettet om jeg fortsetter på dem. Da skriver vi 5. februar, og første mulige IKM blir februar/mars om jeg er heldig.

Er veldig usikker på hvordan kroppen blir etter pilleslutt denne gangen, og om min første graviditet kan ha vært med på å gjøre det lettere å bli gravid denne gangen.

Det er ihvertfall sikkert at det blir mange usikkerheter og ønsketenkninger den kommende tiden!

Velkommen skal de som stikker innom være! :nigo:

 

Edit:

Positiv CB 2. september :nigo:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg gjerne følge med!  Krysser fingrene for at syklusen din ikke tuller med deg denne gangen:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Weebs skrev:

Her vil jeg følge med. Blir spennende å se hvordan det går denne gangen! :) 

Hei :blomst:

Håper at det ikke tar lang tid for noen av oss! :jepp:

15 minutter siden, Adelia skrev:

Her vil jeg gjerne følge med!  Krysser fingrene for at syklusen din ikke tuller med deg denne gangen:blomst:

Velkommen :blomst:

Håper at den har lært at det er lettere om den spiller på lag med meg :Nikke:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :hallo: 

Lykke til med prøveforsøket! Blir spennende å se nå når du slutter med pillen hvordan kroppen har tenkt å oppføre seg. Jeg krysser hvertfall fingrene for at dette går bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt hvor mange ekstra bekymringer som kommer når en bestemmer seg for å prøve. 

Jeg har lavt stoffskifte,  men det har vært godt regulert den siste tiden så skal ikke tilsi at det er et problem. Må bare passe godt på i en graviditet at jeg fortsetter å være like godt regulert.

Jern- og B-vitamin lagrene mine er ikke så gode som de bede vært, så jeg må være flinkere å ta tablettene slik at jeg ikke går helt i kjelleren som jeg gjorde sist.

For ikke å snakke om symptomjakten som starter i det en bestemmer seg for å prøve! De siste ukene har kroppen vært i ulage; jeg har vært kvalm, ømme pupper, ekstremt trett og har spottet ved flere anledninger. Det var så gale at jeg tok en test på tirsdagen som selvfølgelig var blendahvit. Skal det fortsette med disse symptomene er det like greit å investere i tester med en gang, slik at jeg slipper å måtte dra på apoteket for svi av unødvendig mye penger for hvert symptom!

Jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til å forhåpentligvis gå gravid igjen :hjerte: Jeg savner mye fra svangerskapet, og håper på en like fin opplevelse denne gangen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Billig-tester.no :hjerte: Tester på apoteket blir aaaltfor dyrt i lengden! Hadde ruinert meg helt hvis alle testene jeg har tatt skulle vært Clearblue. Jeg dobbelsjekket med Clearblue etter jeg fikk en positiv billig da. Veldig greit å faktisk se ordet "gravid", av en eller annen grunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker også - greit å sjekke med billig tester, og dobbelsjekke når det trengs ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg følge deg? :) Vi har litt lik situasjon, har også et barn fra før (fyller straks to) og har akkurat begynt å prøve på ny. 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hei! Kan jeg følge deg? :) Vi har litt lik situasjon, har også et barn fra før (fyller straks to) og har akkurat begynt å prøve på ny. 

 

Lykke til!

For ikke å snakke om at dere begge tydeligvis liker kjeks :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hei! Kan jeg følge deg? :) Vi har litt lik situasjon, har også et barn fra før (fyller straks to) og har akkurat begynt å prøve på ny. 

 

Lykke til!

Selfølgelig! Koselig å følge noen i lik situasjon som en selv :jepp: Håper at vi begge slipper å gå gjennom mange PP før den sitter!

53 minutter siden, Marimba skrev:

For ikke å snakke om at dere begge tydeligvis liker kjeks :tommelsmil: 

:ler:

18 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Haha, ja! Havreflarn var opptatt :P

:ler:

 

Great minds ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så oppblåst! Aner ikke hva det kommer av, men alle klærne strammer og gjør vondt!

Det gikk helt greit i morges og på jobb, da jeg har en herlig uniformsbukse med snøring i :hjerte: Men nå i kveld er det helt uutholdelig! Selv joggebuksen er ikke så god som den pleier å være. 

Trøstedrikker Cola Zero, strikker monsterbukse til E og ser serier på Netflix for å prøve å unngå å tenke på det. Men det er utrolig vanskelig! Hver gang jeg må sjekke noe på strikketøyet lyser magen mot meg :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg har en så flott hukommelse om dagen og har glemt alt som heter tabletter de siste dagene har jeg tatt min siste p-pille! Forrige uke glemte jeg annenhver dag og tok to når jeg husket det, så jeg var visst klar for å kutte dem ut før jeg var klar ;) 

Da var det bare å vente på at pillemens kommer igang slik at vi får starte! 

Kjenner jeg har lyst å dra til legen for å forhøre meg om hvor lenge jeg skal prøve uten noe hjelp i tilfelle eggløsningen min fremdeles er fraværende i denne omgangen også. Kjipt å "kaste vekk" flere PP når det ikke har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De utreder neppe så tidlig, etter 1 år med mindre du er over 35 år, da utreder de etter seks måneder. Jeg tror det er likt for barn nr 2. Det jeg gjorde når jeg sluttet med hormonprevensjon, var å vente til jeg hadde hatt en mens og et par uker. Så gikk jeg til legen og sa at vi er i startgropa for å prøve etter mange, mange år på hormonprevensjon. Sa at jeg vil gjerne sjekke nivåene mine av forskjellige mineraler, vitaminer og hormoner - en generell sjekk av tilstanden min. Og der gjorde han, og sammenlignet med hvor jeg trodde jeg var i syklusen. Der fant vi ut at jeg lå litt lavt på jern og D-vitamin, husker jeg. Og at jeg var innenfor normale referanseverdien på de forskjellige kjønnshormonene...

Det sa oss sikkert ikke så mye, men for meg å få vite konkret hvordan ståa var, og hva jeg kunne gjøre (ta jern og ekstra D-vitamin) føltes betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg med trygghet hente frem jerntabletter og D-vitaminer da jeg har vært litt lavt med tidligere, slik at jeg kan være i forkant :Nikke:

Det er veldig spennende å se hvordan ting blir fremover. Gleder meg til pillemens er overstått, slik at vi virkelig er i gang!

For å få tiden til å gå har jeg funnet mange oppskriftbøker på klær til baby, slik at jeg kan ha noe å pusle med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

19 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg er så oppblåst! Aner ikke hva det kommer av, men alle klærne strammer og gjør vondt!

Det gikk helt greit i morges og på jobb, da jeg har en herlig uniformsbukse med snøring i :hjerte: Men nå i kveld er det helt uutholdelig! Selv joggebuksen er ikke så god som den pleier å være. 

Trøstedrikker Cola Zero, strikker monsterbukse til E og ser serier på Netflix for å prøve å unngå å tenke på det. Men det er utrolig vanskelig! Hver gang jeg må sjekke noe på strikketøyet lyser magen mot meg :daane: 

Jeg er veldig glad i lettbrus (pepsi max), er det en av de tingene jeg virkelig burde prøve å unngå når jeg prøver, tro? Eller er ikke det så farlig? 

Monsterbukse er kult! Og av og til kan man føle seg litt oppblåst! Du får se på det som en øvelse til svangerskapet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

 

Jeg er veldig glad i lettbrus (pepsi max), er det en av de tingene jeg virkelig burde prøve å unngå når jeg prøver, tro? Eller er ikke det så farlig? 

Monsterbukse er kult! Og av og til kan man føle seg litt oppblåst! Du får se på det som en øvelse til svangerskapet ;) 

Jeg er også veldig glad i pepsi max og cola zero. Frem til positiv test tenker jeg at jeg drikker som jeg pleier, men at jeg roer ned inntaket på sikt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Småkjekset skrev:

Jeg er også veldig glad i pepsi max og cola zero. Frem til positiv test tenker jeg at jeg drikker som jeg pleier, men at jeg roer ned inntaket på sikt :Nikke:

Det høres fornuftig ut! Når jeg fant ut at jeg var gravid i vår så slutta jeg på dagen med det, men så begynte jeg dessverre å drikke det igjen når jeg plutselig ikke var gravid lengre. Så der er jeg nå.  Prøver å ta litt mindre nå da, sånn for lommebokas del. Svindyrt er det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dyrt ja! Når jeg er på jobb er det veldig lett for å kjøpe en halvliter til lunsjen, men jeg ruinerer meg jo på det om jeg skal fortsette! 

Tror jeg må lage meg en regel om at det er lov når jeg jobber helg,  mens ellers må jeg prøve å avstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...