Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du blir like fornøyd som meg :jepp:

Den er virkelig en drøm å bruke! Så enkel å få på, og L kommer i rett stilling med en gang :) Blir sikkert litt mer utfordrende når hun blir større og beveger seg mer, men satser på at det går fint da også :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det gått en hel måned siden sist gang du oppdaterte din egen dagbok. 
Hvordan går det?! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink er jeg å oppdater :rolleyes:

L er blitt 11 uker allerede! Og hun er blitt så stor :jepp: Hun har begynt å prate mer og mer og det er så koselig å høre på henne når hun har samtaler med lekene i babygymen:hjerte:

Det er ikke alle dager hun får den søvnen hun trenger på dagtid, Så da er bæretøy godt å ha! Vognen finner hun ikke roen i for øyeblikket, så vi må øve litt mer på å ligge der tenker jeg. På natten sover hun oppå meg, og har 1-2 måltider per natt. De gangene jeg har prøvd å legge henne ved i egen seng etter at hun har spist og sovnet har ikke vært suksess, da hun våkner idet jeg løfter henne over sprinklene. Men jeg koser meg med å ha henne inntil meg, så ingen fare :)

Jeg har som sagt tidligere en Tula FTG bæresele og har nå også fått meg et sjal fra Oscha! Tenkte at tok jeg en str 3 kunne jeg bruke det som no sew ring sling i tillegg til enkelte knytinger for kortiser, men jeg får det ikke til! Håper at det bedrer seg når jeg får noen større ringer jeg kan bruke til, hvis ikke var dette er dumt bomkjøp :P

E har nå startet på ferie fra barnehagen  og hun skal ha ikle mindre enn 5 uker fri! Den første og siste uken har mannen ferie også, men i 3 uker skal hun få hjemme med meg og L! Håper vi får greit vær slik at vi kan kose oss ute :jepp: E og mannen reiste avgårde på camping i dag, så frem til onsdag/torsdag er jeg og L alene hjemme! Det skal bli litt godt kjenner jeg :nigo: Det blir ikke bsre avslapping på oss da, for vi skal lage noen kaker til bursdagen min! Så med L som helst bare skal sove oppå/inntil meg starter vi i morgen tidlig og ser om vi er ferdig til torsdag :ler:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig sjal! Det kommer seg nok med litt trening og innbryting :nigo: Jeg har fått mega sjal-dilla. Detta kan bli dyrt :sjenert: Må vel få brukt dem litt også...

Kos deg "alene" hjemme, det hørtes sykt deilig ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nautika skrev:

Nydelig sjal! Det kommer seg nok med litt trening og innbryting :nigo: Jeg har fått mega sjal-dilla. Detta kan bli dyrt :sjenert: Må vel få brukt dem litt også...

Kos deg "alene" hjemme, det hørtes sykt deilig ut! 

Fikk dratt d3t gjennom tingene en god stund i går mens L sov i bæreselen, så satser på at det hjelper :jepp:

Og der hadde jeg visst forhåndsbestilt en Yaro Broken Twill 33 ringslynge også! :nigo: Selges jo unna som bare det når nettbutikkene får de inn på lager, så da må det jo være bra :jepp: Blir visst sendt fra Nederland i begynnelsen av august, så da har jeg det om noen uker :hoppe: Planen er å ha det liggende i bilen slik at jeg alltid har en bæremulighet tilgjengelig :)

Nyter alenetiden det jeg kan :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

L har ikke fast leggetid enda, så jeg får og legger meg med henne sånn ca i 22 tiden. Men i går hadde hun ikke sovet så mye som hun hadde behov for på ettermiddag/kveld så da gikk vi på soverommet 21.15. Hun sov før 22! Vi er på nattens andre mating, den første var rett før 01. Håper hun vil sove litt lenge i dag, når vi ikke har noen andre å lage frokost til ;)

Mamma lurte på om det gikk greit å være alene, hvis ikke måtte jeg bare komme ut til dem. Men jeg kjenner at det egentlig er veldig deilig å ikke skulle måtte dra ut av huset noe særlig. Også fordi at L har hatt skriketokter nesten hver gang vi er ute å kjører. Og siden Vestlandet endelig har fått kjenne på sommerligetemperaturer er det greit å kunne være her hjemme hvor vi kan ha gjennonlufting og holde oss inne med god samvittighet, enn å være et sted hvor jeg blir gående inne og alle andre sitter ute. Like greit å være hos meg selv da ;) Sparer heller det å reise ut til foreldrene mine til mannen er tilbake på jobb og jeg skal aktivisere E også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggetiden til L blir tidligere og tidligere, som igjen fører til at mine kvelder blir kortere og kortere. I går sov jeg kl 21.20 liksom! Hun våknet for mat i 01 tiden og igjen 06.30, så er fornøyd med det :jepp: Nå er klokken 19.30 og vi har vært på soverommet og ammet 45 minutter allerede. Til å være kjempetrøtt skal hun visst ikke sove, så med lite søvn i ettermiddag har vi det festlig :fnise:

Siden sist jeg skrev hsr jeg hatt bursdag og i går ble jeg tante igjen :rodmer: Når svogeren min ringte mannen for å fortelle at hun endelig var født stod jeg og grein som bare det. Svigerinnen og svogeren min har prøvd lenge å få barn, og nå var ventetiden endelig over for dem :hjerte:

I morgen er mannen på jobb igjen etter en uke hjemme, så da er det starten på 3 uker hvor vi jentene skal være hjemme :) Er spent på hvordan det går, for E har vært litt trassete/sur den siste uken. Når hun og mannen var på camping "skyet hun over" om ungene som også var der ikke ville leke det hun kunne tenke seg, og det er slik her hjemme også - får hun ikkedet slik som hun vil blir det skriking, gråting og smelling med dører. Håper at vi kan få det bort i løpet av disse ukene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som tante :) Så koselig for svogeren din og svigerinnen! 

Håper L har sovnet nå da, og at du ikke itter og ammer fortsatt. Men det der kan ta tid enkelte kvelder altså (vi er inne i en sånn periode nå at det tar veldig lang tid, og det er litt surt for for et par uker siden gikk legging veldig greit :dry:).

Så håper jeg dere jentene koser dere hjemme ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marimba skrev:

Gratulerer som tante :) Så koselig for svogeren din og svigerinnen! 

Håper L har sovnet nå da, og at du ikke itter og ammer fortsatt. Men det der kan ta tid enkelte kvelder altså (vi er inne i en sånn periode nå at det tar veldig lang tid, og det er litt surt for for et par uker siden gikk legging veldig greit :dry:).

Så håper jeg dere jentene koser dere hjemme ;) 

Takk :nigo: Utroolig kjekt når noen som virkelig har prøvd alt endelig for det til!

Hun sovnet rett før klokken 20 oppå meg, og la henne i sengen etter en halvtime. Litt knirking og klaging, men hun sov frem til rett over 22 før hun våknet for litt mat nå. Når hun lå alder helt alene i sengen tok jeg meg i å være stolt men også lei for at hun kanskje skal vil sove oppå meg igjen .Men kjenner jeg henne rett blir det nok en del timer oppå meg enda ;) Hadde bare vært greit om hun kunne ligge alene første del av natten ihvertfall slik at jeg slipper p legge meg i 19 tiden hver kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var og med nytt tantebarn! :nordvesta:

Her sitter jeg og syter fordi jeg skal være alene med begge to i en uke også kommer du med dine 3! 
Du er tøff altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer med dagen som var og med nytt tantebarn! :nordvesta:

Her sitter jeg og syter fordi jeg skal være alene med begge to i en uke også kommer du med dine 3! 
Du er tøff altså! :jepp:

Takker :nigo:

Fordelen min er jo at E er 5 år og for det meste selvstendig, men den siste tiden har det vært litt gnissinger. Tror det mest er fordi unger hun leker med her hjemme ikke vil leke det samme som henne alltid, og det fører til at hun kommer trampende inn fordi "ingen vil leke med meg". Er mye lettere i barnehagen kan jeg tenke meg, for da er det jo voksne tilgjengelig hele tiden som kan hjelpe dem i leken, ikke like lett når det er hjemme med naboungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan trygt si at L er inne i et utviklingssprang/3 mnd krise. Uansett hvor trett hun er skal hun ikke sove på dagen, så den som bysser i opp mot en time av gangen er meg. Hun har ikke vært så flink å finne søvnen på egenhånd siden hun var 3-4 uker ca, så hun har vært avhengig av kroppskontakt for å finne roen. I begynnelsen kunne jeg legge henne ned etter 15-20 minutter og evt bysse litt på vognen ved behov, og så sov hun 2-3 timer. Nå er den tid forbi! Idet jeg legger henne i vognen, etter å ha bysset i 45 minutter, hun er hun som om noen skamslår henne :( Hun roer seg heldigvis med en gang jeg tar henne opp, men ikke tale om at hun vil ligge for seg selv. Så dagene her hjemme nå går med på å amme, lage rask mat til E, bysse i søvn, gå rundt med L slik at hun sover, evt ha henne i armene og bysse for å holde henne i søvnen og gjenta dette til det er leggetid. 

Je håper virkelig at det løsner med dagsovingen etterhvert, for jeg får ikke gjort noe som helst på dagen. Gudene forby at jeg må på butikken, da må jeg endten ofre en amming eller et forsøk på at hun skal sove, som resulterer i en sinna baby uansett hva vi ender med :sukk:

Natten er heldigvis ikke noe å klage på *bank i bordet*. Går på soverommet fra 19 - 19.45 for å amme, og etter 15-40 minutter sover hun oppå meg. Så da sitter jeg i sengen da :fnise: Prøver å få henne til å sove i egen seng, men hun trives best oppå meg , og det er jo så koselig :rodmer: Ingenting kan måle seg med baby på brystet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...