Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjoner :hjerte:

Livet er ganske så herlig nå, mye kos i en liten kropp!

Storesøster kom på besøk fredag ettermiddag og synes det var så rart at lillesøster plutselig var ute! "Hun var jo i magen din når jeg la meg, mamma!?" De hadde snakket om fødsel i barnehagen tidligere på dagen så det ble mye spørsmål om hvordan hun hadde kommet ut, og hvordan hun visste at hun skuløe ut av hullet ved siden av der man tisser :ler: Hun bar så klar for å holde henne, at hver gang besteforeldrene hadde henne tilbudet ikke lange tiden før det var hennes tur :hjerte:

Vi kom hjem lørdagen, men storesøster var på overnatting hos besteforeldre til søndagen. Dette valgte vi litt før at jeg skulle ha sjans å få sovet litt mer hjemme enn jeg hadde gjort på sykehuset, men også for at E skulle få brukt opp litt av energien som på magisk vis mangedobles når det er fint vær ;)

I går var vi tilbake på KK for føllingsprøve og nyfødtscreening, og idag var vi det for ultralyd av hoftene. På legesjekk før vi dro hjem på lørdag lå barnelegen leke tiø at den ene hoften var litt løsere enn den andre, så var greit å få sjekket opp dette. Til vår store glede oppdaget de ikke noe særlig på ultralyd, annet enn at de gjerne kunne være litt umodne. Så da skal vi tilbake på kontroll om 6 uker før å se at alt er som det skal :)

L har gått ned fra 3470 til 3090, så fikk beskjed om å ha intensiv fokus på amming det neste døgnet forå se om hun går opp i vekt til i morgen. Da skal vi på jelsestssjonenfor veiing. Håper virkelig at hun ikke går mer ned, for har så lyst å klare ammingen denne gangen!

Nå er det snart leggetid for storesøster, så resten av kvelden skal nytes med baby på brystet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært så nervepirrende å komme på helsestasjonen for veiing som det var i dag, og der var det gode nyheter! L har gått opp! :hoppe: Skal tilbake for ny veiing på torsdagen, så er spent på hva den viser da :jepp:

Nå har jeg og L vært alene noen timer mens mannen og E har vært i barnebursdag til bestevenninnen hennes. Det var visst stor stas, og gleden var stor når hun kom hjem og fortalte at hun snart skulle fånlomme der på overnatting også! En 5 åring drøm! :fnise:

For å feire vektoppgang til L er jeg snart spist opp en pakke med melkesjokoladekjeks :sjenert: Nå skal jeg hente på ammekjole som kan brukes til 17. mai, såntsr gjerne imot tips hvis dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, baby på brystet om kvelden :rodmer: For en fantastisk tid! 

Så bra at hun hadde gått opp i vekt. Krysser fingrene for at amming går problemfritt! :biggrin:

Jeg aner ikke hva melkesjokoladekjeks er, men det hørtes helt himmelsk ut. Jeg dør av søtsug. Prøvde å dempe det med svisker, men altså :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjeksen :hjerte: Kan ikke få nok av den nå, så da koser vi oss litt ekstra med ammingen ;)

Føler at eg kunne spist alt av søtt i dag! Men er dårlig med utvalget hjemme, for når jeg og L legger oss hører jeg mannen lusker i skap og skuffer.. Så i morgen må jeg ut å handle litt søtt, som jeg kan gjemme bort fra han ;)

Lurer på om jeg får sove lenger enn 4 timer totalt i natt. Gikk å la meg før 23 i går, .en da fant L ut at hun skulle spise på og av til nærmere kl. 01.00. Og så plaget magen henne, og det gjorde det ikke noe lettere for henne å finne roen. Jeg er ikke helt der enda at jeg klarer å sove på dagen, .en tror jeg må gjøre en innsats nå før det går ut over kropp og sinn. Mannen har bursdag på fredag og da får vi besøk, og på søndag skal vi fere svogeren min som blir 50, så hadde vært greit å være opplagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for vektoppgang og den kjeksen der er farlig god. 
Den rekker faktisk ikke frem til skapet her, men blir heller spist på veien hjem fra butikken eller i beste fall mens jeg pakker ut av posene. Og jeg er ikke flau for å innrømme at jeg spiser hele pakken på en gang. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal kjøpe sånne kjeks i dag! Namnam :) 

Jeg har heller ikke klart å sove på dagtid tidligere, men i det siste har jeg vært så trøtt at det bare har skjedd av seg selv :fnise: Greit med 20 minutter med baby på brystet etter amming. Den lille luren er gull verd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå screenshotta jeg den kjeksen sånn at enten jeg eller mannen kan kjøpe den i dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Weebs Satser på år du ikke blir skuffet ;)

Gikk å la meg 22.15 i går, men sovnet ikke før 00.45 :fnise: L fant ut at hun skulle være våken og spise om en annen, så da kunne jeg ikke annet enn å stirre på henne :rodmer: Den eneste måten hun fant roen på etterhvert var når hun lå oppå meg. Annet sittende og sovnet fra det selv, så når jeg våknet i panikk lå hun heldigvis godt oppå meg enda og koste seg :hjerte:

Er veldig godt at mannen tar E om morgenene slik at vi kunne sove videre. Blir nok en rar døgnrytme på oss fremover, men alt går seg til :)

E skal på bonusovernatting hos mormor og morfar i dag, så det blir nok godt for henne. Der er ikke så lett å huske på at man ikke skal smelle med dører, rope, trampe og kjøre sparkesykkel inne, så da ee det greit å ha litt friere tøyler hos mormor og morfar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyfødttiden er unntakstilstand, da sover man på merkelige tidspunkter og i rare intervaller. E (og dere) er heldig som har besteforeldre som kan stille opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nori skrev:

Nyfødttiden er unntakstilstand, da sover man på merkelige tidspunkter og i rare intervaller. E (og dere) er heldig som har besteforeldre som kan stille opp! 

Vi er veldig heldige som har så snille foreldre/besteforeldre som hjelper og stiller opp for oss når det enn måtte være :hjerte:

I ettermiddag var jeg alene med E og L i tre timer. E var så glad for å være hjemme med meg og lillesøster, og kunne ikke få nok av babykos :rodmer: Hun har funnet ut at det er lettere å ha lillesøster hos seg om de ligger på sofaene, så det var rett før jeg hadde to sovende jenter :hjerte:

Når det nærmet seg leggetid måtte jeg etterlyse mannen, for L gang i puppen hele tiden og E trengte hjelp på badet. Godt at hun er såpass selvstendig som hun er, ellers hadde jeg blitt helt slått ut av å ha de begge her. Jeg skulle brette x antall maskiner med klær, men klarte på vidt tre plagg før lillesøster var lei. Så må står morgen med rene klær i gangen, slik at de forhåpentligvis kommer på rett plass i morgen. Da har mannen bursdag og vi får litt familie på besøk :hjerte: Vi har ikke hatt noe besøk disse dagene vi har vært hjemme, og det har egentlig vært veldig godt. Så i morgen blir det nok mange som vil låne L :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har flydd avgårde og hverdagen kommer meg og mer her hjemme!

Fredagen var koselig med besøk av familie, men veiingen på helsestasjonen gikk ikke helt som planlagt. L var gått ned 20 gram fra dagen før, så fikk beskjed om å gi tillegg etter måltidene frem til helsesøster kom på hjemmebesøk i dag. Så hun fikk tillegg fredag og lørdag, men når jeg kom med kopp siste gangen før leggetid lørdag ble hun irritert og slo den skal :fnise: Gårsdagen ble brukt til avslapping og bursdagsbesøk for svogeren min, og L la inn et økedøgn ;) Hun holder på med de i dag også, så er ikke mye jeg går gjort med henne limt på meg. 

Helsesøster var her og veide henne, og hun er gått opp 35 gram siden fredag! Det er ikke den største vektoppgangen, men all oppgang må være bra! Håper hun legger på seg mer til neste veiing om en uke :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økedøgn er ekstremt slitsomt og krevende, men heldigvis også veldig nyttige. Så bra at vekten har snudd, da er det bare å puppe videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og E er på tur med svoger og svigerinne i dag, då jeg og L er hjemme alene. Hun var helt utrøstelig tidligere, og mammahjertet holdt på å briste når jeg følte meg så hjelpesløs! :trist: Hun sovnet til slutt tett inntil meg mens vi gikk rundt i stuen, så nå skal hungå så mye kroppskontakt som hun vil. Jeg lot henne ligge i lekegrinden tidligere med smokk, og hun virker så glad og fornøyd, til hun ikke var det. Håper hun våkner og at alt er bra igjen senere :hjerte:

Hun er veldig grei med mammaen sin når det gjelder nattesøvn. Vi legger oss fra 22.30-23.00, og da blir det gjerne et måltid eller to før hun er klar for å sove. Da sover hun i 3-4 timer før hun våkner for påfyll, evt behov for å bytte bleie, 2-3 timer søvn til, nytt måltid, og så blir det enda 2-3 timer før jeg er så gåen i ryggen at vi står opp og hun sover videre i stuen. Samsoving og amming er gull verdt altså! :hjerte: Føler meg jo våken når jeg står opp!

Mannen skal tilbake på jobb på mandag, men han skal ta seg av levering i barnehagen en stund til. Frem til vi har mer rutiner på soving på L er det greit at jeg og hun kan sove videre når E gjøres klar for barnehagen. Så da blir det jeg som tar meg av all henting i barnehagen. Vi har vørt med to ganger disse ukene før å hente, og jeg har funnet ut at man må beregne god tid! :ler: Alle er jo så nysgjerrige og skal se på L, så det tar fort en 20-30 minutter ekstra. Så da må jeg være sikker på at L er mett før jeg henter E, slik at vi slipper amming i barnehagen eller en gråtende sulten L.

Nå høres det ut som om L våkner, så da ble det amming og mer kos på menyen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tilbake til normalen, da mannen hadde første jobbdag igjen. Han skal ta seg av levering i barnehagen den første tiden, og da det er en stund siden han leverte sist (i høst faktisk!) resulterte det i at de var ute av huset 25 minutter før barnehagen åpnet, og det er kun min å kjøre :fnise: Er veldig spent på om E sovner tidligere i kveld ;)

L ville ha mat når E og mannen dro hjemmefra, og da vi skulle til helsestasjonen i 10-tiden ble det ikke mer soving på meg. Når vi kom hjem stod svigerfar og jobbet utenfor hos oss, så hadde ikke fått sovet med den lave støyen heller. I morgen Er en ny dag, så får prøve å sove mer da :Nikke:

Gikk veldig bra på helsestasjonen - Ø har lagt på seg! Er kun 130 gram på en uke, så hun veier nå 3275 gram. Det er fremdeles et stykke under fødselsvekten  (3470 gram) men vi bevegervpss reyte veien! :jepp: Så kjøpte med en sjokolade på vei hjem for å feire ;)

Nå et det amming av L og filmtid med E som står på planen :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har mannen hjemmeeksamen, og dette har L fått med seg - hun sov nemlig dra 23 - 4! Litt påfyll av mat da før hun sov videre til halv syv. Nå spiser hun igjen og jeg vurderer om jeg skal legge meg igjen etterpå, eller om det er på tide at jeg starter dagen :klo:

E har vært på overnatting hos mormor og morfar, slik at mannen skulle slippe med levering i barnehagen før eksamen, så gleder meg til å få henne hjem fra barnehagen senere :jepp: Så er det langhelg, så da skal vi kose oss :)

Svigers har kjøpt en ekstra campingvogn som står på fast plass, så de, E og mannen drar nok for i helgen. Fikk spørsmål om jeg og L også ville være med, men kjenner at jeg ikke er helt klar for det enda! Skulle L våkne mye på natten hadde hun garantert vekket E, og blir det lite søvn på meg er det umulig å sove på dagen i en campingvogn!! Så da blir jeg og L hjemme og koser oss med stillheten, mens de andre får rase fra seg litt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med langsøvn! Håper virkelig Humla er den sovebabyen jeg har bestilt. :fnise: 

Skjønner godt at det ikke frister med nyfødt i campingvogn. Blir kanskje litt godt også med en dag eller to alene bare dere to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nori skrev:

Så deilig med langsøvn! Håper virkelig Humla er den sovebabyen jeg har bestilt. :fnise: 

Skjønner godt at det ikke frister med nyfødt i campingvogn. Blir kanskje litt godt også med en dag eller to alene bare dere to? 

Satser på at de tikke har blitt noe tull i bestillingen av sovebaby for deg også ;)

Det blir utrolig deilig egentlig! Godt å kunne ha det rolig rundt oss, og ikke måtte stresse med å være ute av huset til et viss tidspunkt for å rekke barnehage eller andre avtaler :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Egen dagbok har gått helt i dvale her ser jeg! Skal prøve å få den opp å gå igjen, er nok av tid nå når jeg går med L på brystet i den fineste bæreselen ever :hjerte: Bestilte meg Tula Free To Grow i Blossom og er så strålende fornøyd! :rodmer: L sovner på svært få minutter hver gang, så det er aldri langt unna ;)

E er en flott storesøster :rodmer: Hun hjelper til så godt hun kan og er aldri lagt unna hvis L begynner å knirke :hjerte: Mammahjertet mitt holder på å sprekke :rodmer:

Ellers går det på frem med husbygging også! Utvendig er det meste ferdig, og i morgen skal vi på møte med byggeleder for å snakke om hvordan vi vil ha det inne! Så i helgen har det gått i kjøkken, hvitevarer, baderomspanel og fliser! Skal bli kjekt å se fremgangen når de begynner mer inne, når det former seg etter oss og våre ønsker :nigo:

Nå sover L på brystet så får prøve å legge henne ned i vognen og snike meg i dusjen ;)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...