Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Pjusk skrev:

Hei Småkjekset :goodbye: Så hyggelig å se deg her inne! Gratulerer så mye med lillesøster på vei :hjerte:

Vet ikke om du husker meg, men jeg fulgte deg når du gikk med E. Er vel ikke mer enn noen måneder mellom min eldste og E om jeg husker riktig ;) Blir spennende å følge deg videre her :nigo:

 

Hei Pjusk! :vinke: Hyggelig å se at du er kommet inn her også! :nigo: Velkommen skal du være :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet så fort dagene går! Er 31 uker i morgen allerede :daane:

Mannen sitt redebyggeinnstinkt er ikke begynt for å si det sånn, for i hans øyne har vi all verden med tid med å få på plass alt vi trenger før lillesøster kommer. 

Det at vi kun har seng, vippestol og Newborn sete til Tripp Trapp stol ser ikke ut til å bry han noe særlig, men jeg stresser mer og mer! 

Bekkenet har vært i en helt egen klasse siden forrige helg, så nå er absolutt alt vondt! Håper derfor å få ordnet mest mulig nå i helgen, må barene om mannen er i samme tankebane som meg :rolleyes:

Strikkepinnene går for fult, så det ene klesplagg etter den andre dukker opp :hjerte: Gleder meg sånn til å kle opp lillesøster og storesøster med hjemmestrikk fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ligger jeg på sofaen og prøver å tvinge frem bevegelser fra lillesøster. Har styrtet to glass cola og spist sjokolade, men hun er visst i det sjenerte hjørnet i dag. 

Tre bevegelser den siste timen, og før det var det ikke noe nevneverdig. 

Skal liksom slappe av her på sofaen, men kjenner jeg stresser litt altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt den der perioden jeg også :sprettoy: 
Var inne 2 runder på sykehuset for å sjekke pga mindre bevegelse jeg og... 

Det ble vist litt trangere rundt den tiden, så mindre plass å boltre seg rundt på der inne. 
Er du usikker så tar du en tlf og en kontroll :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg unødig småkjekset! Ring føden og snakk med de og la de ta avgjørelsen på om dette bør sjekkes nøyere eller ikke. Dessuten er det supertypisk at når du ringer, eller skal til å ringe, eller sitter i bilen på vei innover så blir det plutselig full fest i magen, og da slipper du hvertfall å bekymre deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Husker godt den der perioden jeg også :sprettoy: 
Var inne 2 runder på sykehuset for å sjekke pga mindre bevegelse jeg og... 

Det ble vist litt trangere rundt den tiden, så mindre plass å boltre seg rundt på der inne. 
Er du usikker så tar du en tlf og en kontroll :tommelopp:

Det er fælt at man skal gå rundt og bekymre seg til stadighet, så er godt man har noen man kan kontakte :jepp:

4 timer siden, Marimba skrev:

Ikke bekymre deg unødig småkjekset! Ring føden og snakk med de og la de ta avgjørelsen på om dette bør sjekkes nøyere eller ikke. Dessuten er det supertypisk at når du ringer, eller skal til å ringe, eller sitter i bilen på vei innover så blir det plutselig full fest i magen, og da slipper du hvertfall å bekymre deg ;) 

På den 40 min bilturen inn var det kun en enslig bevegelse, og ingen mens jeg satt og ventet på å komme til. Men idet man koblet til ctg våknet hun heldigvis til! Jeg så på skjermen at hun bevegde seg mye, men kjente ingenting selv. Men så sa det nesten pang! Og bevegelsene skøyt i været :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten statusoppdatering er vel på sin plass å, er en stund siden sist :)

Termin: 15.05

Uker på vei: 33+1

Kjønn: Jente :hjerte:

Utålmodig: Noen dager er jeg mer utålmodig enn andre, men hun skal få kose seg på innsiden en stund til

Hodet ned: Har vært det de siste 6 ukene, men lurer på om hun har snudd seg litt til de siste to dagene

Hode festet: Nei

Aktivitet innenfra: Noen dager mer enn andte

Bestemt navn: Ja :hjerte:

Vektøkning: 2 kg

Vann i kroppen: Ikke noe enda

Barneromstatus: Hun skal sove inne hos oss. Skal bygge hus nå, Så blir ikke barnerom på henne før det er ferdig

Utstyr: Mannen har endelig blitt med på å handle inn ting til frøkna, men har litt igjen

Manglende utstyr: Brystpumpe, stellebord og ting til stellesituasjon. Håper å få det på plass innen kort tid

Strekkmerker: Ikke noen nye enda

Tanker om fødselen: Håper å rekke frem til KK denne gangen da det gikk veldig fort sist

Plager: Bekkenløsning 

Oppegående: Noen dager er jeg veldig slått ut av bekkenløsningen, men med å ta det med ro og fordele aktiviteter ut over lengre tid pleier det å gå greit

Sulten: Ikke særlig matlyst. Lager jeg middag må jeg vente en time før jeg klarer tanken på å spise det selv

Matkikk: Veldig glad i sjokolademelk :sikle:

Kynnere: Ikke noe jeg har merket

Tungt å gjøre: Påkledning, inn og ut av bil, gå på butikken 

Høygravid: Ikke enda

Gleder meg til: At kommende storesøster får hilse på lillesøsteren :hjerte:Hun har gledet seg så lenge, og etter en dag i barnehagen får magen mange gode klemmer og lovord om hvor mye hun har savnet lillesøster :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan nesten ikke vente! Fra hun fikk vite det har hun gledet seg, men de siste ukene har det tatt helt av :hjerte: Hun har bursdag om to uker, og det har vært hovedmålet gjennom hele graviditeten. For etter bursdagen hennes kommer lillesøster :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 19.47, Nori skrev:

Så koselig at hun gleder seg sånn. Det må jo være virkelig spesielt. :rodmer:

Det er så fint å se hvor mye hun vokser bare av tanken på at hun snart får lillesøster på utsiden :rodmer: Gleder meg sånn til det første møtet dem imellom, og hvordan det blir når man starter hverdagen som en familie på fire :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen fikk ikke starten som vi hadde sett for oss. Farmoren min fikk beskjed om at hun har kreft :icon_frown:

Pappa ringte og fortalte det, og jeg er i en slags sjokktilstand her jeg sitter. Det blir så utrolig mye, og jeg klarer ikke å ta det innover meg.

I mai er det 2 år siden søsteren min fikk beskjed om kreft, og fire måneder senere døde hun. Så det at vi nå har kreft i familien igjen gjør meg helt tom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Pjusk skrev:

Huff, så forferdelig trist å lese Småkjekset :icon_frown: Sender deg en en stor klem :klem:

:klem:

14 timer siden, Nautika skrev:

:klemmer: Kreft er noe dritt rett og slett...

:klem:

12 timer siden, Weebs skrev:

Nei, så trist :( Internettklem fra meg også :klem:

:klem:

11 timer siden, Beccy87 skrev:

:klem:

:klem:

10 timer siden, Leopanter skrev:

:hjerte::hjerte::hjerte:

:klem:

9 timer siden, Leviora skrev:

:klem: 

:klem:

 

Etter at E lå seg i går ble jeg sittende alene med tankene mine.

Den usikkerheten som har dukket opp måner så fæl. "Hvor lenge har hun gått med det? Har det spredt seg? Kommer hun til å bli frisk?"

Det er vel en måned siden vi feiret 75 års dagen hennes, og hun er den sprekeste besteforelderen jeg har. Og så får man dette mot seg.

Etter alt som skjedde med min søster hadde jeg et håp om at vi slapp mer sykdom på lang tid, men det er tydeligvis ikke noe man får gjort noe med.

Jeg har lyst å være der for farmor, men å skulle dra med henne på sykehus blir rett og slett for tungt. Etter mange måneder inn og ut med søsteren min gruer jeg meg til å dra tilbake. Bare det at jeg må være på KK noen dager etter fødsel gjør meg uvel, for det var der hun var det meste av tiden, og det var der de ikke innså hvor alvorlig det faktisk var.

Det er mange tanker jeg har skubbet vekk de siste årene, men nå blir jeg tvunget til et oppgjør med dem enten jeg vil eller ikke.

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt det er veldig veldig tungt. Håper det er noe de kan gjøre og at hun er med dere mange år til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...