Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, for en skummel opplevelse! Har heldigvis ikke opplevd noe sånt med Mini, men jeg kommer nok til å fortsette og sjekke ham jevnlig når han har feber fremover ja :overrasket: Godt det går bedre med henne nå, fortsatt masse god bedring til E :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummel opplevelse! Var godt alt gikk bra! Fortsatt god bedring, og det gjelder vel kanskje deg og E? Eller er formen din fin igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nori skrev:

Så utrolig skummelt og ekkelt! Bra du sjekket henne. God bedring til lille E. :klem: 

Veldig fælt når det stod på, men klarte på magisk vis å holde meg rolig! 

Takk for det :klem:

4 timer siden, sitronkake skrev:

Uff, for en skummel opplevelse! Har heldigvis ikke opplevd noe sånt med Mini, men jeg kommer nok til å fortsette og sjekke ham jevnlig når han har feber fremover ja :overrasket: Godt det går bedre med henne nå, fortsatt masse god bedring til E :hjerte: 

Hun har slappet av med film, pepperkaker og litt leker i sengen vår med jevne mellomrom. Hun pleier å ha noen timer der hun er i godt strøk når hun har feber, så da kom vi oss på apoteket for å kjøpe mer febernedsettende. 

Nå har hun spist litt spaghetti ned hvitløkdressing, så da var det klart for å kose oss med mer film før pappaen kommer hjem :)

2 timer siden, Marimba skrev:

Uff så skummel opplevelse! Var godt alt gikk bra! Fortsatt god bedring, og det gjelder vel kanskje deg og E? Eller er formen din fin igjen? 

Jeg har nesten ikke hatt tid til å kjenne på egen form i dag, men nå som hun ligger på sofaen kjenner jeg at jeg straks må krype til korset og få i meg noe paracet. Virker som om det sitter mer i nese/bihuler hos meg, og i halsen på E.

Håper vi blir ferdig i løpet av uken, for om halvannen uke drar mannen bort med jobben i 9 dager, svigers drar til syden og mine foreldre er borte - lite avlasting tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj det høres så utrolig skummelt ut med sånne feberkramper! 
Kommer det bare uten videre for hvilken som helst unge med feber eller er det plutselig høy feber som gjør det eller hvordan funker det egentlig? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du var rolig, jeg fikk fullstendig panikk da T hadde feberkramper.  Lurt å sjekke ofte når de er syke ja...  :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Usj det høres så utrolig skummelt ut med sånne feberkramper! 
Kommer det bare uten videre for hvilken som helst unge med feber eller er det plutselig høy feber som gjør det eller hvordan funker det egentlig? :sjenert:

I følge legen på legevakten er det ganske vanlig blant barn med feber, i alderen 9 mnd til 5 år. Det eneste kriteriet for å få feberkramper var feber som han sa, så kan skje hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mumsy skrev:

Stakkars E, det hørtes virkelig ekkelt ut. Masse god bedring, håper hun kommer seg fort:blomst:

Feber tilbake i kveld også, men fikk i seg febernedsettende. Ville ligge i mamma sin seng en natt til, så pappaen er stasjonert på sovesofaen ;)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Porcelain skrev:

Så bra at du var rolig, jeg fikk fullstendig panikk da T hadde feberkramper.  Lurt å sjekke ofte når de er syke ja...  :o 

Når jeg ringte inn til legevakten føltes det ut som om jeg hadde nærmere 200 i puls, ble så stresset da! Men når jeg var inne med E gikk det fint, for da klarer jeg å beholde roen om det er noe galt - heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag hvor E er hjemme fra barnehagen. Feberen kom tilbake rett før leggetid, men hun hadde en god natt. Verre med meg, for det gjør så vondt å ligge! :( Veldig glad når det endelig var morgen og vi kunne stå opp. 

Mannens farmor er dårlig om dagen, så svigers er på besøk hos henne på sykehjemmet hver dag. Hun hadde et fall før påske i fjor, og har egentlig vært stabilt dårlig siden da. Hun vet ikke hvem familien hennes er, og før helgen var hun sint mot de som kom på besøk. Hun spiser ikke og får ikke i seg væske, og sover for det meste av tiden nå. Så nå går vi rundt og venter.. Håper at hun får slippe lenger hvis det er slik hun skal ha det fremover :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har vært en svært innholdsrik uke. Mannens farmor døde, og det var bisettelse for henne i går :hjerte: E var en engel under seremonien, og satt så stille og fint som hun aldri har gjort. Det har vært mange tanker og spørsmål om døden den siste tiden, og jeg svarer så godt jeg kan. I hennes unge alder har hun hatt altfor mange erfaringene med døden på nært hold, så hun er en erfaren jente når det kommer til sorg :(

Mannen er dratt på konferanse med jobben og kommer ikke hjem før neste søndag, så fremt il det er det jentedag :hjerte: Han har allerede vært ute å handlet gaver til oss, så E er kjempe spent på hva han kan ha funnet til henne! 

Nå har roen senket seg her hjemme, E sover godt og jeg har funnet frem nytt strikketøy. Endelig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist med mannens farmor :hjerte: Kondolerer! E fikk kanskje med seg stemningen under sermonien, og "merket" at dette var et sted man er litt høytidelig? :klo: Ikke vet jeg, kan dessverre veldig lite om barn fra 0-6 år (gjett om jeg kommer til å få en bratt læringskurve om noen uker :ler:. ).

Kos dere med jentetid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer. :klem:
Det må være vanskelig å prøve å forklare alt rundt døden uten å skremme. 
Hvordan er formen din da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med farmoren til mannen :( Er jo godt for de gamle å slippe når de er dårlige, men trist likevel. 

Hadde ikke fått med meg at E hadde så feberkramper. Høres veldig ekkelt ut, har heldigvis ikke vært borti det selv. Håper vi slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2017 den 21.26, Marimba skrev:

Uff så trist med mannens farmor :hjerte: Kondolerer! E fikk kanskje med seg stemningen under sermonien, og "merket" at dette var et sted man er litt høytidelig? :klo: Ikke vet jeg, kan dessverre veldig lite om barn fra 0-6 år (gjett om jeg kommer til å få en bratt læringskurve om noen uker :ler:. ).

Kos dere med jentetid! 

Takk for det :hjerte:

Hun har vært i to begravelser og nå en bisettelse, så hun skjønner godt at det er et sted man er roligere enn vanligere. Men til å ha dratt rett fra karneval i barnehagen og så i bisettelse ble jeg nesten stum av beundring. 

Jente tid går strålende sålangt :nigo:

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Kondolerer. :klem:
Det må være vanskelig å prøve å forklare alt rundt døden uten å skremme. 
Hvordan er formen din da? :) 

Takk :klemmer:

Når hun spurte meg mens vi satt i kapellet om hvordan det er man dør ble jeg litt satt ut. Så når jeg fortalte at hjertet vårt stopper å slå og blodet vårt slutter å gå rundt i kroppen vår så hun på meg, tenkte seg litt om før hun sa så fint :Da håper jeg at oldemor hadde det fint når hjertet hennes stoppet" :hjerte:

Formen min er grei bortsett fra bekkenet. Jeg har jernmangel og har gått på jerntabletter siden sist jeg var hos legen, så er spent på om den er gått mer ned når jeg skal til legen nå i uken. 

8 timer siden, A4-livet skrev:

Kondolerer med farmoren til mannen :( Er jo godt for de gamle å slippe når de er dårlige, men trist likevel. 

Hadde ikke fått med meg at E hadde så feberkramper. Høres veldig ekkelt ut, har heldigvis ikke vært borti det selv. Håper vi slipper.

Takk for det :hjerte: Det er alltid trist når noen man er glade i dør, men når man har vært dårlig over lenger tid er det godt at hun har fått slippe nå. 

Feberkramper var ikke noe gøy når det stod på, menn som vi har vært gjennom det en gang er vi en erfaring rikere og blir tryggere om det skulle oppstå en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer så mye. :hjerte:

Barn har jo ofte et veldig naturlig og avslappet forhold til døden og jeg synes de kommer med mange fine kommentarer, slik som E også gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nori skrev:

Kondolerer så mye. :hjerte:

Barn har jo ofte et veldig naturlig og avslappet forhold til døden og jeg synes de kommer med mange fine kommentarer, slik som E også gjorde. 

Takk :hjerte:

Jeg føler det er mye lettere å takle egen sorg på grunn av hvordan E ser på ting,så da er det godt å snakke om det sammen slik at hun forstår. Da må en tilpasse det en sier litt mer et barn, og man får sett på det med nye øyne. Sorg er ikke svart - hvitt, det er ihvertfall sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll hos lege - jeg er jo 28+3 allerede! :hoppe:

Da jeg er rhesus negativ var jeg og tok blodprøve i uke 24 for å se hva blodtype babyen hadde, men denne blodprøven er blitt rotet vekk på sykehuset her eller på østlandet. Så da var jeg så heldig å skulle få ta den på nytt, og så får vi se neste uke om jeg får et svar. 

Lillesøster var veldig aktiv under timen, og ville absolutt ikke at legen skulle lytte på henne. Sparket til doppleren hver gang han prøvde å måle :fnise:

Etter legen traff jeg på mamma for å dra på kafé :hjerte: Koselig med skravletid sammen :Nikke:

Resten av ettermiddagen og kvelden håper jeg blir rolig, for bekkenet er helt ferdig i dag! Føles ut som om jeg har kniver som blir vridd i symfysen når jeg går, så håper det går over til i morgen. Da skal E på overnatting hos mormor og morfar, mens jeg får besøk av bestevenninnene mine for skravle- og strikkekveld :nigo: Lurer på om jeg ikke skal lage en aldri så liten pavlovakake til oss :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Småkjekset :goodbye: Så hyggelig å se deg her inne! Gratulerer så mye med lillesøster på vei :hjerte:

Vet ikke om du husker meg, men jeg fulgte deg når du gikk med E. Er vel ikke mer enn noen måneder mellom min eldste og E om jeg husker riktig ;) Blir spennende å følge deg videre her :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...