Gå til innhold

Tror du på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, EvaLena skrev:

Nei, heldigvis er jeg ikke hjernevasket.

Har mere tro på en død loppe enn på noen Gud.

At man tror på noe du ikke tror på betyr ikke at man er hjernevasket.

Anonymkode: b9c3e...2c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jerry Lee skrev:

Det finnes ingen GUD!

Dette er noe du ikke kan vite. Du kan like lite vite at Gud ikke finnes som at de religiøse kan vite at Gud finnes.

Og uttale seg med 100% sikkerhet om noe man ikke kan vite er høyden av arroganse. Har ikke noe å si om du sier Gud finnes eller Gud ikke finnes. Begge er like arrogante utsagn.

Anonymkode: b9c3e...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe du ikke kan vite. Du kan like lite vite at Gud ikke finnes som at de religiøse kan vite at Gud finnes.

Og uttale seg med 100% sikkerhet om noe man ikke kan vite er høyden av arroganse. Har ikke noe å si om du sier Gud finnes eller Gud ikke finnes. Begge er like arrogante utsagn.

Anonymkode: b9c3e...2c2

Det er ikke mer arrogant enn å si at Odin, Tor, Julenissen, Tannfeen og Supermann ikke finnes

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, vikingmelk skrev:

Jeg tror ihvertfall ikke at noe kan skapes ut av ingenting. Hvis det er Gud, sa ja.

Joda, noe kan skapes ut av ingenting. Trenger ingen gud for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe du ikke kan vite. Du kan like lite vite at Gud ikke finnes som at de religiøse kan vite at Gud finnes.

Og uttale seg med 100% sikkerhet om noe man ikke kan vite er høyden av arroganse. Har ikke noe å si om du sier Gud finnes eller Gud ikke finnes. Begge er like arrogante utsagn.

Anonymkode: b9c3e...2c2

Det er ingen som er så skråsikre som religiøse. Det er altså de religiøse som er arrogante. Det er ikke arrogant å avfeie falske påstander.

Og jo, man kan vite at Gud ikke finnes. Det vil si, man kan være så sikker at det i praksis er helt sikkert. Den teoretiske "kanskje..." er der, men i praksis er det ingenting som tilsier at det er noen gud. Dessuten er det den som tror på Gud som må komme med bevis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jolene skrev:

Tror ikke på gud, men tror at det er noe som er større enn oss selv. Hvordan gud tror du på TS?

Hva legger du i "noe som er større enn oss selv"? En blåhval er jo større enn et menneske, er det det du mener?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på Gud, men tror det er noe annet enn det som det menneskelige sinn kan fatte. En kraft av noe slag, en mål og mening med hele eksistensen.

Anonymkode: 6816c...a74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

For deg som svarer nei på dette spørsmålet - fortell meg om denne guden du ikke tror på.

Jeg tror at mange som sier at de ikke kan tro på Gud, ikke ser for seg den samme Gud som jeg tror på. Hadde vært interessant å se om dette er riktig. Takk til alle som tar seg tid til å svare :)

Anonymkode: 61ffa...3c1

Folk tror og har trodd på tusenvis av forskjellige guder. For meg er det ikke noe forskjell på din Gud og en hvilken som helst forhistorisk eller "nålevende" gud. Jeg tro heller ikke på julenissen, varulver, vampyrer eller troll. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jabx skrev:

Hva legger du i "noe som er større enn oss selv"? En blåhval er jo større enn et menneske, er det det du mener?

Fordi jeg tror på noe, som ikke nødvendigvis er en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Jolene skrev:

Fordi jeg tror på noe, som ikke nødvendigvis er en gud.

Hva legger du i dette "noe"? Hva gjør dette "noe"? Hva er det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, EvaLena skrev:

Nei, heldigvis er jeg ikke hjernevasket.

Har mere tro på en død loppe enn på noen Gud.

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på gud, evt "gud"

Heier på den døde loppa 

Anonymkode: 1ea27...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nei, klarer å skille mellom virkelighet og fantasi

Anonymkode: 9ff29...e32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jabx skrev:

Hva legger du i dette "noe"? Hva gjør dette "noe"? Hva er det?

Jeg legger i noe at det eksisterer noe mer enn hva det blotte øye kan se. Derimot så tror jeg ikke på en gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Nei, jeg tror ikke at det finnes noen gud, og med gud mener jeg da i bred forstand en viljestyrt kraft bak det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...