Gå til innhold

Tror du på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For deg som svarer nei på dette spørsmålet - fortell meg om denne guden du ikke tror på.

Jeg tror at mange som sier at de ikke kan tro på Gud, ikke ser for seg den samme Gud som jeg tror på. Hadde vært interessant å se om dette er riktig. Takk til alle som tar seg tid til å svare :)

Anonymkode: 61ffa...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Jeg aviser ikke muligheten for at det kan finnes en Gud. Men om det faktisk finnes en Gud så er jeg sikker på en ting og det er at Gud ikke er slik noen religion framstiller det. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på gud, men tror at det er noe som er større enn oss selv. Hvordan gud tror du på TS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på den kristne Gud. Mange sier at de ikke kan tro på den Gud jeg tror på, mens jeg som sagt våger å påstå at de da baserer seg på egne forestillinger av hvem denne guden er.

Anonymkode: 61ffa...3c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ikke at det ikke finnes noen gud, men jeg tror ikke på Gud, eller noen andre religiøse greier. Jeg tror også at hvertfall mesteparten av bibelen er oppspinn, oppdiktede fortellinger som ble brukt for å styre folks tankesett og levemåte før i tiden. Er jo sånn det virker når man tenker over hvor mye religion ble tvunget inn i folks levemåte av autoriteter før i tiden.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud, jeg er ateist.

Og de profetene og Jeanne D'arc som fikk så fantastiske åpenbaringer hadde faktisk sannsynligvis temporallappepilepsi!! 

Anonymkode: 0d70f...1f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vikingmelk skrev:

Jeg tror ihvertfall ikke at noe kan skapes ut av ingenting. Hvis det er Gud, sa ja.

Hvis du ikke tror at noe kan skapes av ingenting, så kan du jo ikke tro på Gud heller (hva skapte han?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prt90 skrev:

Hvis du ikke tror at noe kan skapes av ingenting, så kan du jo ikke tro på Gud heller (hva skapte han?)

Ingen skapte Gud. Gud har alltid vært

 

 

Anonymkode: b9c3e...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alle de store religionene tar feil. Hellige bøker og tekster er menneskeskapt. Gud befaler ikke mennesker til å gjøre noe som helst. Gud sender heller ikke enkelte til paradis eller til evig pine. Det finnes heller ikke en ond eller god gud. Å tilbe gud er nytteløst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på den kristne Gud. Mange sier at de ikke kan tro på den Gud jeg tror på, mens jeg som sagt våger å påstå at de da baserer seg på egne forestillinger av hvem denne guden er.

Anonymkode: 61ffa...3c1

Jeg har lest bibelen, men klarer fortsatt ikke å forstå hva som er fantastisk med denne guden. Spesielt ikke det gamle testamentet. Etter å ha lest bibelen ble jeg overbevist om at jeg ikke tror på den guden. Kom gjerne med innspill på hva det er jeg ikke har forstått.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Det finnes ingen GUD!

Nemlig! Det skjer for mye faenskap i verden til at det skal finnes en gud. Ville heller trodd på satan da for å si det sånn, han bor i enkelte mennesker virker det som. :P Men nei, tror ikke på han heller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Salka skrev:

Nemlig! Det skjer for mye faenskap i verden til at det skal finnes en gud. Ville heller trodd på satan da for å si det sånn, han bor i enkelte mennesker virker det som. :P Men nei, tror ikke på han heller. 

Kristendommen er slik at du må tro på både Gud og Djevelen. Kan ikke velge bort en av dem.

Men kristendommen er en fantasi og en eventyrhistorie....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kristendommen er slik at du må tro på både Gud og Djevelen. Kan ikke velge bort en av dem.

Men kristendommen er en fantasi og en eventyrhistorie....

Ja, vet, men skulle jeg trodd på en av dem måtte det blitt fanden selv. :P 

jepp, helt klart. Har aldri trodd en tøddel på det sprøytet der. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro på degsjøl, heller. Mye bedre.

Til Salka.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror, men veit ikke. Det jeg ikke sanser har jeg vanskelig for å tro, men om jeg dør i trafikken imorn, håper jeg det finnes en himmel eller en annen digg tilværelse. Jeg gambler på en tro om et evig liv. En halvgardering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...