Gå til innhold

Kyllingklubber, hva er egentlig det?


PaperFlower

Anbefalte innlegg

Kjøpte en pakke Prior kyllingklubber fra butikken her om dagen, og det var først da jeg begynte å tenke på det.

På hylla foran meg sto det pakker med kyllinglår, kyllingklubber og kyllingvinger. Jeg skjønner hva kyllinglår og -vinger kommer fra, men hva med disse "klubbene"? Hva slags kroppsdel blir det? Eller er det mindre kyllinger som blir brukt til akkurat klubbene?

Føler dette er et veldig dumt spm. men ingen av oss tre voksne i huset klarer å finne det ut så da blir det Kvinneguiden sin jobb. :fnise:

Her er den eksakte varen jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Arrester meg gjerne om jeg tar feil, men jeg tror at kyllingklubbene er den innerste delen av vingen. «Overarmen» til kyllingen, hvis man skal oversette til menneskeanatomi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit Spat har truffet spikeren på hodet.

Kyllingvingeklubber er virkelig "overarmen" på kyllingvingen- den delen som er mellom det ytterste leddet og kroppen, mellom albue og skulder om du vil. Det er dermed fortsatt kyllingvinger, men en mer kjøttfull og mindre beinete type :) Omnomnom.

Edit; De "vanlige" kyllingvingene er da underarmen, mellom albue og håndledd og har to bein, samme som din egen underarm, mens den ytterste delen av kyllingvingen, "hånden", sjelden blir spist siden den består av mest skinn og bein.
Fant et par veldig ålreite bilder som demonstrerer det veldig bra.

wing_labels_resized.jpg

chicken-wing-diagram.jpg

Endret av Minya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, ingen av oss hadde i det hele tatt tenkt over det - at kyllingvinger egentlig består av to deler. Det visste jeg jo egentlig... Da gir jo alt mening! :sjenert: 

Takk takk for svar begge to, da er den gåten løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har som AB over meg poengterer, også klubbeversjon av kyllinglår.
Vanlig kyllinglår;
Kyllingl%C3%A5r_r%C3%A5-copy.jpg

Kyllingklubbe:
1381954845chicken-drumstick.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i ferskvaren, ble kyllingklubbene også kalt "kylling overvinge", tror det var det som sto på pakkene vi brukte.

Anonymkode: dbdfe...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for informasjon! Mange navn på samme ting, ikke rart man går i surr. Jeg har fått vingeklubber jeg ikke var fornøyd med og styrer unna dette, men nå ble jeg mint på at lårklubber var en stor hit, så skal se etter det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...