Gå til innhold

Hva er det mest irriterende å bli spurt om som singel?


Kine KG

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg jobber med en artikkel til Kvinneguiden om hva som er det mest irriterende å bli spurt om som singel. For eksempel spørsmål som: "hvordan går det med kjærlighetslivet om dagen, da?"

Hva er det mest irriterende du som singel har blitt spurt om, og hvem er det som spør om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor har ikke du type da? kan ikke være så vanskelig å finne seg noen i Oslo vel..  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste gang jeg kom hjem på ferie i min hjemby fikk jeg spørsmål som "hvordan går det med kjærligheten da?", "Søsteren din giftet seg når hun var like gammel som deg", "når søsteren din var på din alder så var hun jo godt gift og hadde fått sin første unge, når kommer du til å slå deg til ro?", "er det ikke kjedelig å være singel?", "hva gjør man egentlig i helger hvis man ikke har kjæreste?".

Til slutt ble jeg så lei at jeg tok en hvit løgn og fortalte at en kompis av meg var kjæresten min:fnise: Flaks skulle ha det til at denne kompisen til slutt ble min kjæreste..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan går det med sexlivet da? Blir det noe på deg? Hehe!"

*spy*

Anonymkode: a2a4c...51f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis jeg var deg ville jeg reist til Danmark for å bli gravid". Den kommentaren fikk jeg fra en kollega som jeg kun hadde møtt et par ganger før. Jeg vet at jeg er i 30-årene, singel og at årene går. Trenger ikke opplyse meg liksom.

Anonymkode: 7f43c...a7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, makkapakka skrev:

hvorfor har ikke du type da? kan ikke være så vanskelig å finne seg noen i Oslo vel..  

Jaaaa!!! "Du bor jo i Oslo, hvorfor har du ikke kjæreste?" Får lyst å smekke noen hver gang jeg hører det :P

Endret av skyflakes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterendes å få spørsmålet "Ja, er det noe nytt på gang eller?" 

Kutt ut å spørr om sånt, dere får vite det HVIS det skjer igjen, noe jeg ikke har noen tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan går det på damefronten?" Jeg vet det er helt uskyldig, men for en som under middels utseendemessig, sjenert og litt ensom er det ikke så kult å bli stilt det spørsmålet. Det er litt på nivå med "fortsatt arbeidsledig?" eller "gått ned noe i det siste?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

"Fortsatt ingen kjæreste på deg?"

"Hvorfor har du ikke kjæreste, da?"

"Er det fordi du er kresen?"

Er som regel de samme familiemedlemmene som spør hver gang vi møtes.. Også sammenligner de meg med sine egne barn og forteller hvor flotte kjærester de har blabla.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Sitat

 

Det mest irriterende ved å bli spurt om jeg er singel er at jeg blir minnet på at jeg er singel

Anonymkode: 021d4...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et "familieselskap", og sønnen til min stemor begynte å slenge med leppa over middagsbordet om jeg fortsatt var singel. Han spurte i samme slengen om jeg foretrakk menn, slik at alle andre rundt bordet skulle le litt av denne skøyeren. Fy faen, jeg hadde så lyst å slå inn det stygge trynet hans med stekepanna til han lå der som en blodig flekk på stuegulvet.    Dette er 10 år siden, og jeg har unngått/ikke sett karen siden. Hver gang jeg hører navnet hans øker blodtrykket.  Jeg er vanligvis ikke langsint, men han er et unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et spørsmål, men mer en konstantering fra familie: "ja blir nok ikke noe barnebarn på oss" :sukk:hvor de så sitter og synes så synd på seg selv. "Snufs!" 

 

Anonymkode: 49d2c...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. januar 2016 at 10.08, AnonymBruker skrev:

"Hvis jeg var deg ville jeg reist til Danmark for å bli gravid". Den kommentaren fikk jeg fra en kollega som jeg kun hadde møtt et par ganger før. Jeg vet at jeg er i 30-årene, singel og at årene går. Trenger ikke opplyse meg liksom.

Anonymkode: 7f43c...a7e

Sorry, er selv skyldig i den. Men hva hvis jeg virkelig mener det da? En venninne av meg tar ekstremt lite sjanser i sjekkemarkedet, men er et typisk familiemenneske som elsker barn. Nå nærmer det seg deadline for storken og jeg ville bare tipse henne om at det går an å tenke alternativt (Hun er fra en konservativ familie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanna87

Jeg var singel i 4 år, og jeg ble hele tiden spurt om hvorfor jeg var singel. Og jeg ble ofte spurt om jeg var lesbisk.. Syntes det var irriterende å måtte forklare seg hele tiden, da svaret var at jeg ikke hadde funnet den rette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Skal du ikke få deg dame snart ?

Blir du ikke ensom ?

er vel de to mest irriterende spørsmål jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

''Hvordan er det med kjærligheten i ditt liv da?'' Syns jeg var veldig ille å høre for litt tilbake. Spesielt siden det var crushet mitt som spurte meg. Kleiint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22 janvier 2016 at 12.46, Honeyblossom skrev:

 

"Hvorfor har du ikke kjæreste, da?"

"Er det fordi du er kresen?"

 

 

Jepp, jeg husker den. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...