Er så heldig (?) at jeg jobber i et ganske mannsdominert yrke, og ettersom venninnene mine er spredt landet rundt, og de som er her i distriktet har det travelt med sine ting så kan dette være et OK sted å diskutere ting med andre jenter. Kanskje ikke så bra som en kveld med prat over kaffekoppen, men et brukbart alternativ?
Riktignok blir det ikke så mye skriblerier på meg de nærmeste par ukene, for i morgen reiser jeg utenlands på en jobbetur, men jeg regner med å komme sterkt tilbake når jeg er hjemme igjen.
Kofferten er nesten ferdigpakket og passet er fisket frem fra glemselen;- eller snarere fra hjemmearkivet. Skal snart stikke ned på butikken og handle noen gjenglemte varer. Planlegger nemlig en bedre middag med min kjære i kveld. Blir jo et par-tre uker til neste gang.
Gleder meg alt til å komme hjem igjen. Det er selvsagt OK å komme seg ut en gang i blant, men jobbreiser som strekker seg over flere uker er slitsomme greier, uansett hvordan man ser på det. Heldigvis har jeg ikke en jobb som krever at jeg "bor i koffert". (Da ville jeg nok alvorlig vurdert omskolering......)