Gå til innhold

Få venner i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har samboer og tre barn, men har mista kontakten med barndomsvennene. Har en del vennepar og bekjente, men savner den gode kjemien og det nære vennskapet. Hvordan får man egentlig gode venner i voksen alder? Trener og har prøvd ett par aktiviteter, men ender opp med kun bekjentskaper. Hadde vært kjekt å høre hvordan noen 'fant' hverandre i voksen alder.

Anonymous poster hash: 135d6...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjennom jobb.

Eller bare loners.

😄😄😄🔆🙋

Anonymous poster hash: c31cb...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Ved å by på seg selv. Stille opp for noen, be dem på aktiviteter. Ta fra sjanser. Lykke til

Dette klarer du 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en god venninne i voksen alder. Det var via internett! En interessegruppe (amerikansk nettside) for en hobby jeg har, med et diskusjonsforum. Så viste det seg at det var en annen norsk person der også. Enda mer tilfeldig - hun bodde i samme by som jeg! Vi møttes på et tidspunkt hvor vi begge hadde behov for noe "nytt" i livet.

 

Ellers er jeg enig i at det er veldig vanskelig i voksen alder. Da jeg møtte nettvenninnen min i real life, gikk vi ut på byen, drakk øl, pratet om kjærlighetslivets gleder og sorger, var begge single mens alle andre rundt oss hadde type. Pluss at vi hadde en felles hobby Slikt kan det bli venninneemner av! Som voksen blir det fort litt mer høflighetsprat, small-talk om vær og vind over en kopp kaffe, og slikt blir det ikke lett gode vennskap av (i min verden).



Anonymous poster hash: 57e11...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange muligheter, men du må selv jobbe litt for det.

Meld deg inn i veldedige organisjasjoner, røde kort, frivillighetssentralen, besøkstjenesten eller hva enn som tilbys lokalt hos deg.

 

Har du hund? Hvis du har så meld deg inn i den lokale kennelklubben eller hundeparken.

 

Barn? Meld barnet på fritidsaktiviteter. Mens du sitter i garderoben og venter slår du av en prat med sidemannen, gjør dette hver gang (gjerne samme personen om mulig) og kanskje inviter med hjem for lekestund/kaffe når du føler det er greit.

 

Glad i hobby? Ta kontakt med hobby butikken i nærheten og hør om de har sosiale kvelder med scrapping, strikking eller introduksjon av nye produkter. Tropp ogg og vær blid og sosial.

 

Greia med alle alternativene er at man må jobbe litt for å få venner. Du må ta initiativ til å treffes utenom de faste tidene, ut på kafè eller hjem til deg på besøk for eksempel. Gjør dette et par ganger og vips så har du en god greie gående.

 

Barn her er ofte et godt hjelpemiddel da de har foreldre som sikkert også sitter i samme situasjon som deg. Og å treffes sammen med barna er en god unnskyldning for å bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...