Gå til innhold

Mafalda tørker støv


Mafalda

Anbefalte innlegg

:vinke:

At jeg skal klare å holde meg flytende på flere plattformer samtidig, er en overoptimistisk tanke :ler: Men det kan jo være kjekt å ha et lite hjørne likevel, i tilfelle noen dumper innom. Jeg kan jo ikke bruke graviddagboka til det, jeg er så til de grader u-gravid at det bare blir rart :fnise:

Så derav tittelen. Mafalda tørker støv. Det blir neppe KGs mest aktive dagbok, men jeg kan jo tørke støv av den innimellom. Når det gjelder støvtørking, er jeg jo heller ikke verdens flinkeste irl heller, så det sier litt om ambisjonen. Men da har jeg i hvert fall et sted så jeg slipper å spamme andres dagbøker, hvis noe spennende skulle skje!

Jeg skal kopiere ut, svare på og ikke minst takke for noen innlegg i den gamle boka, men først er det... jah. Akkurat nå er det en ettåring som spiser, en seksåring som maser om ristet brød med salami, og en baby som ligger på fanget mitt og etter lyden å dømme produserer store mengder bæsj, så jeg får ta det litt senere i dag. Story of my life :ler:

I alle fall: velkommen! :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hurra for ny dagbok :hoppe: Leste forresten i stad om ei med åtte barn, da tenkte jeg at seks stykker jo tross alt ikke er så mange. Hilsen hu som foreløpig har mer enn nok med én :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Mafalda, jeg tenker ofte på deg om natten :ler:

Tuller ikke. Det er sikkert et tegn på at jeg er skada, men jeg har da altså søvnissues from en veldig varm plass - og da gjentar jeg alltid Mafaldaordtak som "2 timer er bedre enn 1" osv.

Jeg prøver også å finne denne Seychellestranda-innihodet du reklamerer så varmt for - men foreløpig finner jeg den ikke altså.

Bra du er tilbake, jeg trenger flere gullkorn!

Du er altså blitt min søvnterapeut. Eller; våkenterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hopping!

Jeg hopper med, så puppene flakser :ler:

Du er sikkert flink å tørke støv ;)

Jeg er selveste støv-dödaren, skal jeg si deg!

Omtrent tre ganger i året... :sjenert:

Neida, jeg flyr da rundt med filla litt oftere enn det. Men noe huslig unikum blir jeg nok aldri. Så selv om denne dagboka sikkert ikke blir superaktiv, så får vi håpe det ikke blir fullt så sjelden som støvtørkingen min. Da blir det nemlig kjedelig her :fnise:

Da kan vi være to om å tørke støv av dagbøkene våre, min er nemlig heller ikke så aktiv.

:5:

Hurra for ny dagbok :hoppe: Leste forresten i stad om ei med åtte barn, da tenkte jeg at seks stykker jo tross alt ikke er så mange. Hilsen hu som foreløpig har mer enn nok med én :fnise:

Takk! :ler: Jeg blir litt glad, jeg, når noen sier at seks ikke er så mange. Jeg synes jo ikke det selv, hehe.

Og jeg hadde også nok med én da Susain var baby. Så kom Nani rekende på en fjøl, og da hadde jeg nok med to. Helt til SnillVimsen meldte sin ankomst. Og så videre, og så videre... Neida, vi har da planlagt noen av barna. Nummer fire og fem var aktive prøveprosjekt, i hvert fall. To av seks er vel ikke så ille? (jo, det er det, men resultatet ble jo bra!)

Mafalda, jeg tenker ofte på deg om natten :ler:

Tuller ikke. Det er sikkert et tegn på at jeg er skada, men jeg har da altså søvnissues from en veldig varm plass - og da gjentar jeg alltid Mafaldaordtak som "2 timer er bedre enn 1" osv.

Jeg prøver også å finne denne Seychellestranda-innihodet du reklamerer så varmt for - men foreløpig finner jeg den ikke altså.

Bra du er tilbake, jeg trenger flere gullkorn!

Du er altså blitt min søvnterapeut. Eller; våkenterapeut.

Våkenterapeut? :natti:

Jo, jeg føler meg absolutt kvalifisert til tittelen akkurat nå. Det er utgjort, de to små sover på skift og resten av dagen er det jo bånn gass- bokstavelig talt (bilen har begynt å fuske på andregiret igjen. Jeg tror ikke dette kommer til å bli en gammel bil, for å si det sånn). Jeg kan si mye bra om 2014, men noe spesielt uthvilt år blir det ikke!

Og når jeg endelig kan slenge meg nedpå, så går jeg meg vill på veien til Seychellene jeg også. Og ender opp på skolens julemarked eller på jobbreise med komplikasjoner, eller annen moro. Håpløst.

Men jeg håper det går seg til for deg. Med jobb i tillegg blir det vanskelig når søvnen krøller seg til...

**************

Livet går sin skjeve gang. Lillebror vokser som et uvær, både i kropp og hode. Han smiler og prater når han får ligge på fanget til mamma, og ruller i rent raseri når han må ligge på magen på leketeppet. Smule går i turbofart hele dagen (hele døgnet, faktisk, minus noen timer på natta), og er et smørblidt, lite lyn som aldri sitter stille... bortsett fra når hun får se på Det Magiske Landet, som tydeligvis er det aller mest spennende i hele verden.

Det er snart tid for julesesongen- første julekonsert går av stabelen neste onsdag. Takk og lov at noen faktisk begynner tidlig ;)

Skulle ha skrevet mer, men nå er maskinen faretruende varm og gir fra seg en susende lyd, og bokstavene henger. Altså må jeg slå den helt av og la den hvile noen timer. Dette treskeverket er definitivt inne i sin aller siste livsfase. :ler:

Håper alle har en bra uke, da, med stort og smått som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, der er straffa for å stort sett sitte på KG på telefonen.

Men nå er jeg på PC og oppdaget tickeren! Hurra!

Akkurat det samme tenkte jeg Nesevisa!!

Mafalda: Hurra for støvtørkebok! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Magdalene

Argh, der er straffa for å stort sett sitte på KG på telefonen.

Men nå er jeg på PC og oppdaget tickeren! Hurra!

Det samme her!

Koselig med ny dagbok.

Må bare få sagt at jeg er innom bloggen din flere ganger i uken. Du skriver superbra, men jeg er fryktelig dårlig å legge igjen spor etter meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesevisa (håper å se nesa di igjen her inne, selv om jeg har full forståelse for behovet for en pause...), Neferet, Susa, Magdalene, Enigma og Lilleninja: takk for besøk! :klem:

Denne dagboka lever jo virkelig opp til navnet sitt. Så nå viser jeg fram for hele verden hvor dårlig jeg er på støvtørking :ler:

Men det er det samme gamle: so much to say and so little time, som Rod Stewart sang den gangen han ikke var en gammal karikatur av seg selv. Nå er det jo sjelden veldig rolig og stille her i huset, men nå som det nærmer seg jul tar det fullstendig av. Onsdag som var hadde vi første julekonsert, det var Nani som spilte piano. På lørdag var det julemarked på skolen- levere kaker og salat og stå i kafeen, innimellom dansing og fotballtrening og generalprøve på UngBarokk. Deretter panikkrydding og ordning i huset før mor og klanen rykket inn på rakfisklag, og i går var det selve UngBarokk-konserten. Lille Smitt var en engel, hans eneste bidrag til konserten av et par runder med hikke, men Smule var i sedvanlig turbohumør og endte med å løpe rundt i gangen utenfor (med Gubben etter). Så da er det avgjort, vi bestiller IKKE billett til henne på HK-jentas danseforestilling- hun får gå på juletrefest på jobben til mannen min i steden. Der er det nemlig lov til å løpe rundt.

Men jeg er stolt over de store barna på UngBarokk, altså. Og særlig når jeg ser Susain på avstand, får jeg nesten hakeslepp. Datteren min har blitt en voksen dame, jo! :daane:

Denne uka er også pyton :ler:

I tillegg til vanlig kjør&hent A/S har vi intet mindre enn tre foreldresamtaler, to foreldremøter, tremånederskontroll og så er det tentamensuke for de eldste. SnillVimsen har obokonsert i dag, som kræsjer grandiost med både HK-jentas fløyteøvelse og Nanis fotballtrening. Men, Nani får bare sykle. Jeg er ikke overbegeistret for at han sykler i mørket, men heldigvis er min eldste sønn en ordentlig snusfornuftig type, så med både refleksvest og hjelm og lysbrikke fra Clas Ohlsson og sykling på fortauet, får vi håpe han kommer fra det med livet i behold denne gangen også. Susains celloøvelse er heldigvis ganske sent på kvelden, så hun rekker begge deler.

Nei, førjulstiden er for spesielt interesserte, altså. Men Smitt henger med på lasset som den drevne lillebroren han er. Han har spist seg god og rund i kjakene og smiler hele tiden. Veldig kontaktsøkende, da, han trives under babygymmen men blir sur når han ikke har fått oppmerksomhet på en stund. Og så synger han! Utrolig vittig, men vi sang sammen med Smule i går- hun har begynt å brummesynge på Bæ bæ lille lam, og plutselig ser vi at Smitt "synger" med der han sitter i vippestolen sin! Smart liten tass (sa mor...)!

Bloggen er morsom å holde på med, men den tar tid... Det blir flikking og skribling innimellom bleieskift og matpakker, så jeg er veldig glad i kladd-funksjonen :fnise: Men det er artig å holde på med, selv om jeg føler meg som en intellektuell lettvekter (jeg har en scary venneliste på Facebook, seriøst, først og fremst samlet via jobb og barnas venners foreldre. Vi snakker mye og tung fagkunnskap. Det er derfor jeg aldri har noe morsomt å bidra med i oversharings-tråden her på KG. Mine bekjente poster aldri dumme, rasistiske statuser eller forteller om helgas fylle- og sexeventyr. Derimot poster de en omtale av den seneste boken de skrev, eller linker til artikler som har fått stående ovasjoner i forskningsmiljøet, eller drar i gang en opphetet debatt om kildekritikk eller nullmoms. Og her kommer jeg med en skvaldreblogg, lissom :roll: Straffen for å ha avbrutt utdannelsen og leve som halvstudert røver, antagelig. Men jeg prøver å overse den indre kritikeren, og la det stå til. Shit a brick, altså, man får synge med det nebbet man har!)

Ellers skjer det ikke stort spennende her... det er kaldt, og mørkt, og veldig veldig vått. Husker nesten ikke sist jeg så sola, og selv for en som ikke er spesielt værsyk holder det snart nå! Det er nesten så jeg lengter etter snø, selv om det blir pes å kjøre. Med snø blir det i alle fall litt lysere!

En ting som må gjøres, da, er å rote fram adventskalenderen og sette i gang. Jeg har allerede kjøpt en del smågaver, så det som gjenstår er å pakke dem inn og se hva som mangler. Det er ikke så lett med disse kalendergavene, synes jeg, spesielt ikke til gutter som begynner å bli store. Flaks for meg at jeg i hvert fall har EN sønn som er passe tenårings-selvopptatt og forfengelig, jeg fant nemlig en relativt kjønnsnøytral ansiktsmaske :fnise: Håper den faller i smak. Den burde det, tatt i betraktning hvor mye tid han bruker foran speilet. Og lønnen han fikk fra Operaen forsvant rett i et par skjorter fra Abercrombie... Jauda, sånn er det med store barn. Og de holder seg innenfor det jeg synes er akseptabelt. Jeg har ikke så mange grenser når det gjelder klær og forbruk, men de jeg har står dønn fast. Hjemme hos oss kjøper vi ikke jakker til 5000 eller vesker til det dobbelte, det kommer ikke på frågan. Det handler selvsagt om økonomi også, men aller mest om verdier. Heldigvis er ungene enige på dette punktet, så da lever jeg helt fint med litt A&F, Converse og Hunter og Gant og Hilfiger. Så lenge det ikke er krise med en bukse fra Cubus eller t-skjorte fra HM, og det er det heldigvis ikke.

Men unger i dag har altfor mye stæsj, altså. Det er virkelig vanskelig å kjøpe julegaver til dem, de har alt de trenger og ønsker seg ikke noe spesielt. Unntaket er SnillVimsen, som ønsker seg altfor mye- men av erfaring vet jeg at ting ofte er interessant i akkurat to dager, og så er det glemt ;) SÅ dette er også et punkt vi må bruke litt tid på framover.

I det hele tatt er det sånn desember kommer til å se ut: en evig balansegang mellom julekos (og tilhørende forbruk), julestress, og julestillhet og ettertanke. Mulig jeg er en gammel kjerring (forresten, stryk "mulig" :ler:), men jeg vil virkelig ikke at jula skal drukne i gaver og ting og duppeditter og kjøpekjøpekjøpe. Jeg vil at ungene skal klare å se lenger enn som så.

Men hei, det er foreløpig bare november. En ting av gangen: Smitt og jeg får gjøre oss klare for den første foreldresamtalen angående Smule. Har inntrykk av at hun trives kjempegodt og har sklidd rett inn i barnehagehverdagen, så jeg håper å få det bekreftet! Hvis ikke må jeg sjekke mamma-antennene, altså.

Konklusjonen får være at livet går sin skjeve gang i Mafaldaheimen, det er støvete både her og der, men alle lever og har det fint. Og så har jeg en ellevill sjetteklassing som gleder seg max til Top Gear Live på søndag- DET blir litt av en höjdare! ;)

Ønsker alle som måtte dumpe innom en god uke :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...