Gå til innhold

Vi som pusser opp 2014-2015!


anybody

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere der ute i KG som pusser opp?

Tenkte å lage en tråd for alle oss som er i prosessen, her kan vi dele inspirasjon, frustrasjon og tips/triks!

Siden vi er over halvveis i 2014 allerede, inviterer jeg de som er ferdige med oppussingen, til å skrive litt om prosessen :)

Er noen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi overtok vårt nye hjem i april og har til nå:

-lagt veggfornyer og malt soverommet og gjesterommet/kontoret
-revet vegger og deler av taket i stuen

-hugget opp 50kvm med gulvflis

-lagt avretningsmasse og lagt gulv i 1. etg

-nytt tak i stua

-listverk i samtlige rom

Planen videre er

-bytte fliser over kjøkkenbenken

-pusse opp barnerommet

-liste ferdig

-innrede stue og kjøkken ferdig

-innrede badet ferdig

-rive vegger og bytte flis i gangen

-pusse opp loftstua. Er panel og vegg til vegg-teppe i dag og dette skal bort.

Vi har en lang vei å gå, men det bekymrer meg ikke. Vi prøver å ta et rom av gangen så det blir levelig her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset opp hjemekontoret i år.

- malte vegger

- kjøpte nytt skrivebord

Skal:

- organisere sykroken

- lage innsatshyller til Expedit



Anonymous poster hash: 443c9...dcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusser opp! Det tar bare litt tid :) Så langt har vi pusset opp soverommet, hele huset gjenstår. Barnerom er førstepri nå i høst, og planlegger å ta loftstua i samme slengen :)

Vi overtok et lite hus i februar. Det er et kjempesøtt hus bygd i 1871, i ei koselig gate som tidligere var hovedgata her i byen. Huset er totalrenovert fra før, men dette var i 2005(?) og vedkommende hadde ikke akkurat noe god stil. Strie på veggen, valnøttfargede lister, mørkt laminat, furutak...

På soverommet rev vi av gulvet, malte tak og vindusforinger, helsparklet alle vegger(angrer så sykt på at vi ikke la rehabgips) og malte i fargen mohair, supermatt. La et nydelig laminatgulv i grå eik, og slo på nye, hvite lister.

Tips: anbefales ikke å helsparkle om en har mulighet til å bruke rehabgips. For en jobb! Stria på veggen var dårlig limt og hadde fått luftbobler, så måtte rive av det vi kunne. Å begynne å sparkle over der, nei huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i et gammelt sommerhus, og har bygget på. Nå gjensto bare de to gamle soverommene og gangen oppe. Der har vi revet alle veggene og nå et det bare et tomt skall. Huset er bygget med det som en har, og det er ikke mye standard mål her. Har vel fjernet et ton med spiker snart i huset. Her er brukt alt fra mange bitte små stifter til de største spikerne som finnes. Det er lavt under taket, men hun som skal ha rom der er ikke så høy. Så skal vi lage rom og bokhyller ute ved kneveggene. Så nå skal eldste og jeg opp og pusse på bærestolpene. Så grunne de og male de. Så legger vi alt det elektriske bak, og legger laminat over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt oss hus som vi overtar om noen uker. Planleggingen er i full gang for vi skal pusse opp i alle rom i mer eller mindre grad, og grave ut til dør fra gammel del av kjelleren til ny del av kjelleren. Etter hvert venter en hel del større prosjekter som å grave ut den gamle kjellerdelen til normal høyde, og fikse bad der nede.. Hus er gøy! ;) Vi skal gjøre minimalt selv da, men interiør og maling tar vi oss av selv!

Spennende å følge med på andres prosjekter små eller store. Har faktisk laget meg en blogg som skal følge renovering/oppussing av huset så jeg har noe å se tilbake på når det er ferdig, og kanskje få noen tips og ideer fra andre som har vært gjennom det samme! Pusset opp leiligheten vår for bare et par år siden, og har null bilder fra hvordan den så ut før, så håper jeg blir flinkere denne gangen til å dokumentere litt! :) Klør i fingrene etter å komme i gang, så håper de neste ukene går kjapt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg gjerne på her, selv om jeg ikke driver totalrennovering. Er nygift, og mannen er vekkreist i et par måneder. Så planen er å overraske med oppusset (les: nymalt og omorganisert/ryddet) leilighet når han vender nesen hjem igjen :danse:

Det er ikke vår leilighet, så det er begrenset hvor mye penger jeg orker å legge inn i prosjektet. Jeg er også sisteårs student, og har ikke allverdens råd - spesielt når jeg må holde det hemmelig for ham. Har hentet mye inspirasjon på pinterest, og har bestemt meg for å være litt modigere denne gangen mtp farger og interiør (mørke, sterke farger).

Beskrivelse av leiligheten:

ca 85kvm, relativt stor gang, stor stue/spisestue i ett, lite kjøkken som er oppusset av eier, en ekstra "stue" som vi bruker som bibliotek med en stor bokhyllevegg og to lysegrå godstoler i lesekroken, bad er også pusset opp av eier (stygt baderomspanel som skal ligne fliser, men men..), et hjemmekontor, og et stort soverom.

Alle lister og dører er i furu, og skapene i leiligheten er gamle skap slik som disse

SKAP1.jpgDe går ikke helt opp til taket, og er i stygge farger - noen grå og noen gulhvite, med furuknotter til håndtak.

Gjort hittil:

- Malt veggene i gangen i denne

9121938472990.jpg

og skap og lister hvite.

- Malt hjemmekontoret: to vegger i hvitt, og to i denne9121938636830.jpg

Denne er myye lysere i virkeligheten. Har også malt skap, lister og vinduskarmer hvite. Og skiftet håndtak på skapet til gullknotter.

Skal gjøre:

- Male veggen bak godstolene i denne fargen

AsianViolet_Copper-776x1024.jpg

og lister og dører hvite.

- Male lister i stuen, og må velge en farge til veggene. Har en slik sofa

7030260409421_1_s.jpg

tar gjerne imot tips til farge på veggene! Stuen er veldig stor og avlang, ca. 9x4m, den ene kortveggen er vindu og dør til altan, mens den andre er en mørk brun kontrastvegg. Jeg vurderer derfor å male veggene i en lys grå, men litt redd det blir for mye grått? Og kanskje beholde kontrastveggen men i en annen mørk farge.

- Male veggene på rommet i samme mørke farge som gangen, male skap og lister hvite, og kjøpe inn hvite gardiner. I praksis er den ene veggen kun skap, og den andre kun vindu, så de vil stort sett være hvite, derfor våger jeg meg på såpass mørke vegger.

Og så blir det å pynte opp med dekor i diverse farger for å bryte det grå og hvite. Litt mørkere farger nå til høst/vinter, og så lyse farger om sommeren og våren.


Anonymous poster hash: 75464...b55



Anonymous poster hash: 75464...b55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...