Gå til innhold

Vet dere hva slags gift dere smører på kroppen?


Pajse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer her, hvor mange av dere vet hva dere smører på kroppen deres? Leser dere på baksiden av kosmetikkproduktene? Vet dere hva ordene betyr?

Er noen år siden Jotuns foredragsholder og nye trender og farger, forklarte at vi har lov til å smøre oss med sterkere gifter på kroppen enn det er lov å male på veggen. Det er ganske skremmende. Og med tanke på hvor mange forskjellige produkter vi bruker hver dag.

Vi ser at huden absorberer opp til 60% av det vi påfører, og det går rett i blod og kjøtt. Jeg så en prøve av urin som viste solkremrester - 10 dager etter påføring.

Her snakker vi høy coctaileffekt..

Noen fler som bruker økologiske organiske kosmetikkprodukter her?

Hadde vært gøy å sammenlikne erfaringer og finne godde produkter :)

Peace and løøve!

Endret av Pajse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjøp på iherb.com

der er det masse fine organiske produkter til både hud og hår!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer her, hvor mange av dere vet hva dere smører på kroppen deres? Leser dere på baksiden av kosmetikkproduktene? Vet dere hva ordene betyr?

Er noen år siden Jotuns foredragsholder og nye trender og farger, forklarte at vi har lov til å smøre oss med sterkere gifter på kroppen enn det er lov å male på veggen. Det er ganske skremmende. Og med tanke på hvor mange forskjellige produkter vi bruker hver dag.

Vi ser at huden absorberer opp til 60% av det vi påfører, og det går rett i blod og kjøtt. Jeg så en prøve av urin som viste solkremrester - 10 dager etter påføring.

Her snakker vi høy coctaileffekt..

Noen fler som bruker økologiske organiske kosmetikkprodukter her?

Hadde vært gøy å sammenlikne erfaringer og finne godde produkter :)

Peace and løøve!

Couldn't care less... :vin:

Anonymous poster hash: cbbc2...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker mye på det. Unngår kosmetikk og hudpleieprodukter med farlige ingredienser.

Anbefaler sminkemerker som for eksempel Tikei, Emani og Hurraw. Iherb er en fin side, ja, men likevel må man være nøye og lese innholdsfortegnelsen til produktene.



Anonymous poster hash: 4c9f1...5c0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp på iherb.com

der er det masse fine organiske produkter til både hud og hår!

Ja har vært der noen ganger, i den store jungelen. Men har funnet mye bra i Norge også. Bruker produktene på Greenpeople- billig og bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får begynne å smøre maling på kroppen da, alt for helsa.



Anonymous poster hash: 4fcb7...4bd
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologiske og organiske er ikke ord som gjør produkter tryggere enn "labratorieprodusert". Vi er så lette kveg som tror "organisk" = sunt. Men det er mange skadelige og naturlige kjemiske forbindelser der ute i verden.

Økologiske produkter kan lett ha fler bakterier enn andre, som ikke har blitt like godt desinfisert etc. At noe ikke er økologisk betyr ikke at det er fullt av gift og antibiotika og etsende stoffer....

Jeg var med deg i posten din, TS.. helt til punktet ditt om "økologiske og organiske"... eh. Hva med om du forteller hvilke kjemikalier som er skadelige, eller åpner for en diskusjon om merker + innhold man skal se opp for i innholdsfortegnelsen? For "økologiske" og "organiske" er IKKE noe trygghetsstempel. Så langt der i fra. De som tror det, er lettlurte.



Anonymous poster hash: 3f675...530
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologiske og organiske er ikke ord som gjør produkter tryggere enn "labratorieprodusert". Vi er så lette kveg som tror "organisk" = sunt. Men det er mange skadelige og naturlige kjemiske forbindelser der ute i verden.

Økologiske produkter kan lett ha fler bakterier enn andre, som ikke har blitt like godt desinfisert etc. At noe ikke er økologisk betyr ikke at det er fullt av gift og antibiotika og etsende stoffer....

Jeg var med deg i posten din, TS.. helt til punktet ditt om "økologiske og organiske"... eh. Hva med om du forteller hvilke kjemikalier som er skadelige, eller åpner for en diskusjon om merker + innhold man skal se opp for i innholdsfortegnelsen? For "økologiske" og "organiske" er IKKE noe trygghetsstempel. Så langt der i fra. De som tror det, er lettlurte.

Anonymous poster hash: 3f675...530

Det er derfor man alltid må sjekke innholdsfortegnelsen. Mange lar seg lure av ord som naturlig og økologisk, og så viser det seg at produktet likevel inneholder ingredienser som er dårlige for kroppen.

Anonymous poster hash: 4c9f1...5c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For "økologiske" og "organiske" er IKKE noe trygghetsstempel. Så langt der i fra. De som tror det, er lettlurte.

Helt enig, viste dere at over 99.999% av alle farlige bakterier er 100% økologiske?

Si derfor nei til økologisk fremstilte produkter.

Anonymous poster hash: 4fcb7...4bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologiske og organiske er ikke ord som gjør produkter tryggere enn "labratorieprodusert". Vi er så lette kveg som tror "organisk" = sunt. Men det er mange skadelige og naturlige kjemiske forbindelser der ute i verden.

Økologiske produkter kan lett ha fler bakterier enn andre, som ikke har blitt like godt desinfisert etc. At noe ikke er økologisk betyr ikke at det er fullt av gift og antibiotika og etsende stoffer....

Jeg var med deg i posten din, TS.. helt til punktet ditt om "økologiske og organiske"... eh. Hva med om du forteller hvilke kjemikalier som er skadelige, eller åpner for en diskusjon om merker + innhold man skal se opp for i innholdsfortegnelsen? For "økologiske" og "organiske" er IKKE noe trygghetsstempel. Så langt der i fra. De som tror det, er lettlurte.

Anonymous poster hash: 3f675...530

Så bra du er åpen for diskusjon:)

Jeg bruker produkter som er 100% oganiske som er dyrket økologisk. Fordi dette er de reneste produktene jeg kan se i markedet, fritt som labratoriefremstilte ingredienser :) De har også organiske giftfrie beholdere som brytes ned i naturen, og som er miljøvennlig fremstilt. Beholderne er ikke så fryklig store, så er ikke bekymret for at det skal rekke å bli bakterieorgie der. Har du noen bedre alternativer- fyr løs :)

Endret av Pajse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er åpen for diskusjon:)

Jeg bruker produkter som er 100% oganiske som er dyrket økologisk. Fordi dette er de reneste produktene jeg kan se i markedet, fritt som labratoriefremstilte ingredienser :) Har du noen bedre alternativer- fyr løs :)

Ja. Lær deg hvilke stoffer, organiske eller ei, som er farlige, og LES INNHOLDFORTEGNELSEN :)

Ikke bli lettlurt på fancy ordbruk.... Det er kun innholdet som gjelder. Jeg har dessverre ikke god input her, jeg er mye bedre på dette når det gjelder matvarer enn sminke og pleieprodukter. Men samme gjelder det. Ord som "naturlig" "frittgående" "økologisk" er ikke alltid bra, og ord som "genmanipulert" er ikke alltid dårlig. Kun innholdet som gjelder.

Ikke la deg lede.

Jeg skal følge med tråden nå, håper jeg lærer noe om godt/dårlig innhold i innholdsfortegnelse på sminke og pleieprodukter av noen som kan :)

Anonymous poster hash: 3f675...530

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessuten at mange ikke vet forskjellen på økologisk og organisk. De tror at organisk og økologisk er det samme.



Anonymous poster hash: 4c9f1...5c0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Lær deg hvilke stoffer, organiske eller ei, som er farlige, og LES INNHOLDFORTEGNELSEN :)

Ikke bli lettlurt på fancy ordbruk.... Det er kun innholdet som gjelder. Jeg har dessverre ikke god input her, jeg er mye bedre på dette når det gjelder matvarer enn sminke og pleieprodukter. Men samme gjelder det. Ord som "naturlig" "frittgående" "økologisk" er ikke alltid bra, og ord som "genmanipulert" er ikke alltid dårlig. Kun innholdet som gjelder.

Ikke la deg lede.

Jeg skal følge med tråden nå, håper jeg lærer noe om godt/dårlig innhold i innholdsfortegnelse på sminke og pleieprodukter av noen som kan :)

Anonymous poster hash: 3f675...530

Jeg har lest VELDIG mye om dette opp gjennom- dog, jeg er ingen forsker, hudterapeut eller lege. Jeg kan bare henvise til de kildene her på nett jeg mener er bra. Har vel lest alt som er om temaet, og jeg er ikke dum:) Kjøper heller ikke kosmetikk på butikken eller de store kjedene(med mindre det er det reseste foundationpudderet på markedet el.l) Bruker ikke noe som ikke er sertifisert. Så ikke bekymre dere over at jeg er lettlurt og ikke vet hva div. betegnelser betyr ;-)

Noen greie kilder jeg finner i farta:

http://www.renmat.no/livsstil/kosmetikk-og-egenpleie/guide-til-okologisk-kosmetikk.aspx

http://www.greenpeople.no/news/news-89.html

http://gronnogskjonn.com/guide-til-okologisk-sertifisering/

http://www.mariaakerberg.no/display.aspx?menuid=99

Ja enkelt å finne på nett hva ordene bakpå flaska betyr, fellene også.

Endret av Pajse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessuten at mange ikke vet forskjellen på økologisk og organisk. De tror at organisk og økologisk er det samme.

Anonymous poster hash: 4c9f1...5c0

Det er helt sant, mange som er skeptiske, fordi de er uvitende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh! Jeg er ikke så fan av å shoppe på nett, så er det noen som vet hvilke butikker i Oslo/Bergen som selger trygge produkter?



Anonymous poster hash: 9c1e6...972
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uh! Jeg er ikke så fan av å shoppe på nett, så er det noen som vet hvilke butikker i Oslo/Bergen som selger trygge produkter?

Anonymous poster hash: 9c1e6...972

Gimle parfymeri i Oslo har åpnet en ny økologisk avdeling, har ikke vært der, så aner ikke hva som er der:)

Endret av Pajse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er organisk som er farlig også. Det er vel ingen som hadde funnet på å drikke petroleumsolje i stedet for cola?

Jeg er bevisst på hva jeg bruker, men det må absolutt ikke være organisk eller økologisk.



Anonymous poster hash: 84e7f...6ac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg eller økologisk?

Uh! Jeg er ikke så fan av å shoppe på nett, så er det noen som vet hvilke butikker i Oslo/Bergen som selger trygge produkter?



Anonymous poster hash: 9c1e6...972



Anonymous poster hash: 84e7f...6ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...