Gå til innhold

Irriterende oppringninger


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

I løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg fått mange oppringninger fra et nummer jeg ikke finner ut hvor er fra. Det er 23504321. Jeg svarer aldri på nummer jeg ikke kjenner, undersøker først hvem som ringer og ringer eventuelt tilbake. Den (foreløpig) siste oppringningen fra dette nummeret var kl. 23.35. Det er vel et Oslonummer, men hvem er så pågående og frekke at de ringer gang på gang så sent? Og hvordan kan jeg reservere meg fra den slags?

Oppdatering: Ny oppringning kl. 23.50. Er det en markedstelefon som har hengt seg opp, tro?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke reservere deg fra et nummer, hvis det er et privatnummer.

Kan du ikke bare svare da og finne ut hva de vil.

Tviler på at de hopper igjennom røret og biter deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en titt inne på telefonterror.no og der var det ingen registrering på det nummeret. De sier imidlertid at de fire første sifrene er identisk med et nummer som brukes av Lindorff. Muliges har de flere numre og er vil ha tak i noen med et telefonnummer som likner ditt. Uansett merkelig tidspunkt å ringe på.

På 1881 framkommer det som "Nummer brukt i forbindelse med markedsundersøkelser/telefonsalg". Blir alltid like forbløffet over at firma lar telefonnumrene sine være anonyme. Mulig det er gode grunner for det, men virker ikke spesielt tillitvekkende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tok en titt inne på telefonterror.no og der var det ingen registrering på det nummeret. De sier imidlertid at de fire første sifrene er identisk med et nummer som brukes av Lindorff. Muliges har de flere numre og er vil ha tak i noen med et telefonnummer som likner ditt. Uansett merkelig tidspunkt å ringe på.

På 1881 framkommer det som "Nummer brukt i forbindelse med markedsundersøkelser/telefonsalg". Blir alltid like forbløffet over at firma lar telefonnumrene sine være anonyme. Mulig det er gode grunner for det, men virker ikke spesielt tillitvekkende ;)

Takk for svar!

For folk flest skal det være en meget god grunn før man ringer på så sene tidspunkter. Jeg så også på 1881 at det var markedsundersøkelser. Men som deg forstår jeg virkelig ikke hvorfor de har anonyme numre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde faktisk også å søke på nummeret alene på google. (Det bor muligens en liten Miss Marple i meg?) Fant da denne siden. Ser ut som den muligens kan fungere på norsk også, men fikk ikke opp noe da jeg søkte på det aktuelle nummeret med landskoden foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

For folk flest skal det være en meget god grunn før man ringer på så sene tidspunkter. Jeg så også på 1881 at det var markedsundersøkelser. Men som deg forstår jeg virkelig ikke hvorfor de har anonyme numre.

Tror de har begynt å bruke synlige numre, har blitt ringt opp fra mobilnumre til og med og da var det telenor som skulle ha meg til å bytte abonnement. Er det rart jeg har telefonskrekk for numre jeg ikke kjenner? Nekter å ta telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Prøvde faktisk også å søke på nummeret alene på google. (Det bor muligens en liten Miss Marple i meg?) Fant da denne siden. Ser ut som den muligens kan fungere på norsk også, men fikk ikke opp noe da jeg søkte på det aktuelle nummeret med landskoden foran.

Nå ringte det igjen, kl. 00.20! Dette har jeg aldri opplevd før. Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo reservere deg så slipper du disse telefonene i fremtiden ? Selgerne ringer oftes sent på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Prøvde faktisk også å søke på nummeret alene på google. (Det bor muligens en liten Miss Marple i meg?) Fant da denne siden. Ser ut som den muligens kan fungere på norsk også, men fikk ikke opp noe da jeg søkte på det aktuelle nummeret med landskoden foran.

Du er nok eslet for detektivvirksomhet, du :). Denne siden så spennende ut, men jeg har heller begrensede kunnskaper i portugisisk. Jeg la inn mitt eget mobilnummer med retningsnummer, men fikk ingen resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

du kan jo reservere deg så slipper du disse telefonene i fremtiden ? Selgerne ringer oftes sent på kvelden

Jeg reserverte meg i Brønnøysundregisteret for flere år siden, men jeg skal gå inn der og se om det er noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske så er det ikke mulig å reservere seg mot markedsundersøkelser.

Men jeg har også fått mange telefoner (som har vært undersøkelser) fra nummer som begynner på 2350.

Det er bare å la være å ta dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Såvidt jeg kan huske så er det ikke mulig å reservere seg mot markedsundersøkelser.

Men jeg har også fått mange telefoner (som har vært undersøkelser) fra nummer som begynner på 2350.

Det er bare å la være å ta dem.

Jeg svarer ikke på noen oppringninger hvis jeg ikke kjenner nummeret. Disse markeds/telefonnr. lagrer jeg under diverse kombinasjoner av disse ordene, slik at jeg ser med en gang hvor det ringer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Dette nummeret ringte meg nettopp tre ganger. Først tok jeg ikke telefonen, så tok jeg telefonen andre ganger siden det pleier å være viktig hvis noen ringer to ganger rett etter. Da fikk jeg en automatisk telefonstemme som spurte om jeg var Maria Hagen (eks), trykk 1 hvis jeg er, 2 hvis ikke. Så la jeg på.

Da ringte de meg rett opp igjen, med spørsmål om jeg var Camilla Karlsen (eks), trykket 2...

Herregud.



Anonymous poster hash: da789...da4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ringte det igjen, kl. 00.20! Dette har jeg aldri opplevd før. Ekkelt.

Nå som du vet at det er no markedsgreier så burde du ta den og kjefte de huden full for å ringe så sent...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen salg/marked som ringer så sent.

Kan dog være f.eks Lindorff eller lignende med autmatisk oppringing, men de skal IKKE ringe midt på natta, sier jo seg selv.

Prøvd å ringe tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iinfo til dere som ikke vil ha sånne oppringninger: Hvis dere noen gang bytter nummer, reserver det fra å komme opp på 1881 og sånne steder! Jeg er ikke registrert mot salg i Brønnøysund (det funker jo ikke allikevel) og jeg får aldri sånne telefoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ringte jeg dette nummeret.

Inkassobyrået collector Norge, autmoatisk tlf system. 22900100 er deres betjente nummer.

Jeg ville ringt, og også klagd som faen på at de ringer midt på natta.

Endret av Binta Ba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iinfo til dere som ikke vil ha sånne oppringninger: Hvis dere noen gang bytter nummer, reserver det fra å komme opp på 1881 og sånne steder! Jeg er ikke registrert mot salg i Brønnøysund (det funker jo ikke allikevel) og jeg får aldri sånne telefoner :)

Hjelper ikke mot inkasso-telefoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke mot inkasso-telefoner ;)

Nei, men da er det ens egen feil :P Men det er jo ikke noe alle får for å si det sånn...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

For folk flest skal det være en meget god grunn før man ringer på så sene tidspunkter. Jeg så også på 1881 at det var markedsundersøkelser. Men som deg forstår jeg virkelig ikke hvorfor de har anonyme numre.

Jeg legger inn blokkering på slike nr på telefonen min. Da vil disse bli avvist automatisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...