Gå til innhold

Normalt at hunden ikke bjeffer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min på snart to år bjeffer bjeffer nesten aldri. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 791d7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sweetsugar

Hvordan rase er det?

uansett, er jo ikke unormalt. Hunder som blir lært at ikke skal bjeffe, bjeffer vel mindre en "normalt".

Min lille 8 mnd tibbe, bjeffer i hytt og pine. Er utrolig slitsomt til tider da hun bjeffer på alt som er å bjeffe på..

Mens min andre bordercollie/huskymix bjeffer svææært sjeldent. Kan bjeffe/ule litt om hun ikke får oppmerksomhet inne, og litt ute om hun ikke får oppmerksomhet, men som regel bjeffer hun aldri. Det er svært sjeldent hun virkelig bjeffer, men hun uler endel da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det :)

Våres bjeffet aldri inntil min samboer lærte han opp :/



Anonymous poster hash: 77097...28d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bjeffer ikke. Han kan "boffe" hvis han blir skremt og skvetter. Ganske normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den seksårige tispa vår bjeffer ikke, boffer en-to ganger hvis det banker på døra eller om det er noe som skremmer henne. Skvetter like mye hver gang det kommer lyd ut av den bikkja. Valpen derimot er det mye lyd i, i forhold til hva vi er vant med, men det blir stadig mindre bjeffing og "gneldring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke unormalt, min bjeffer heller ikke. Jeg har japansk spisshund, altså en liten rase på 6 - 12 kg, og de bjeffer gjerne mye da de en gang har vært vakthunder. Men vi har på en måte lært han at bjeffing ikke fører noe med seg, han får heller si fra på andre måter. Og det er jeg glad for at han gjør :)

Hvordan sier hunden din fra om ting når den ikke bjeffer? :)



Anonymous poster hash: 2fc87...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen raser bjeffer mer enn andre. Enkelte raser skal jo bjeffe.

Min er det vokter i ,så det skjer at han boffer. Mer dypt boff enn et høyt bjeff. Og når vi sier kutt ut,så pleier han å slutte

Men han bjeffer på kommando da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bjeffer heller aldri. Kan komme noen boff om det ringer på døra, men det er det.



Anonymous poster hash: ee942...5ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund bjeffer heller ikke noe særlig, har aldri gjort det. Hun boffer et par boff hvis det er ukjent bil som parkerer utenfor, eller hvis det er ukjente som banker på døren.

Dessuten boffer hun hvis katten er ute og vil inn og vi ikke hører katten som mjauer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en labrador:) han boffer også i ny og ne når noen ringer på døren for eksempel.

Godt å høre at det ikke er unormalt at han ikke bjeffer.

-ts

Anonymous poster hash: 791d7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad for at han ikke bjeffer:)

En kompis har en cavalier, og den bjeffer så og si kontstant! Utrolig slitsomt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en labrador:) han boffer også i ny og ne når noen ringer på døren for eksempel.

Godt å høre at det ikke er unormalt at han ikke bjeffer.

-ts

Anonymous poster hash: 791d7...479

Jeg har også en labrador som vi ikke hadde hørt bjeffe før han var nærmere 2 år. Han boffet heller aldri, noe han fremdeles ikke gjør. Kan vel telle på to hender alle gangene han har bjeffet i sitt liv, og da har det vært fordi en av de andre hundene våre har testet tålmodigheten hans :)

Anonymous poster hash: e0c62...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweileren bjeffer så å si aldri. Tror jeg har hørt han bjeffe 20-30 ganger på de seks årene vi har hatt han. :ler:

DSG'en bjeffer i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

da jeg vokste opp hadde vi en tispe som gjorde seg så grov i målet og bjeffet lenge om det var dørselgere eller jehovas viter på døren, vi hadde mulighet for å se hvem som ringte på uten at de så oss, så da lukket vi ikke opp, og en gang så skremte hun bort en elektriker som det var avtale på at skulle komme, men han ringte en stund senere og lurte på om ikke den farlige hunden kunne stenges inne på et rom han ikke skulle inn på,og det kunne mor gjøre, mor fulgte med i vinduet når elektrikeren kom tilbake igjen og sa til hunden at no har du skremt bort elektikeren en gang så no må du være stille, ikke et bjeff fra bikkja og hun sto så fint inne på gulvet og logret da han kom inn, og mor sa at det var denne hunden som skremte han bort. han lo godt da han såg hunden for hun hørtes ut som en stor hann-shefer når hun gjorde seg grov i målet og så var hun godt under halvparten så stor som en shefer,

kom det kjentfolk så var det glade lyse bjeff før de hadde kommet til døren , så da visste vi at no kom det noen bikkja kjente , ellers kom det bare lyd fra henne når hun ble skremt eller var redd, men da pistring og piping og da var nyttårsaften verst , ville ikke dope henne så vi satt inne med henne på omgang og klappet og snakket rolig med henne, bare for at hun ikke skulle være alene og redd

et vennepar av foreldrene mine fikk oppleve den dype bjeffingen en gang de kom med ny bil, og hun skiftet ikke til de lyse glade bjeffene før de snakket til henne og lurte på om hun ikke likte nybilen,

hun ga også fra seg et lite varselbjeff om småbarn ble plagsomme (hale og øre draging og fingrer stukket i øyene) og hun ikke kunne bare gå sin vei , altså når hun hadde gått unna så mye at hun var trengt i et hjørne fordi ungene fulgte etter



Anonymous poster hash: a856e...bcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Her bjeffes på alt som rører seg og alt som ikke rører seg, så jeg er bare dritmisunnelig på deg! :(



Anonymous poster hash: b4e71...051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...