Gå til innhold

Kala og frøet <3


Kala

Anbefalte innlegg

Ja, da var det min tur til å opprette gravid-dagbok, hmm, må smake litt på det ordet kjenner jeg. Gravid. Det føles litt rart og merkelig ut enda. I skrivende stund kjenner jeg ikke mye til det, annet enn at jeg plutselig våkner grytidlig. Jeg har allerede vært våken i et par-tre timer. Men på ettermiddags/kveldstid er symptomlista litt lengre. Symtomene har kommet og gått med både flere do-besøk om natta, til brystverk, ekstremt god luktesans (ikke bare artig det), veldig trøtt og sting i nedre del av magen.I tillegg til at jeg i uka etter EL var ekstremt hormonell, det har gitt seg litt for nå. Håper det varer enda en god stund :pls:

Det er rart å si det, men jeg visste det egentlig fra en viss runde i høyet med kjæresten at det fulgte med en blindpassasjer. Samme kveld fikk jeg veldige EL-smerter og to dager etterpå stinget det ekstremt mye i underlivet på høyre side. Fem dager etterpå begynte brystene å verke, men det var som det bruker å være etter EL. Så akkurat da tenkte jeg ikke så mye på det. Men verkinga vedvarte og tiltok i styrke. En uke før positiv test var det vondt å ligge på siden pga. brystene. Fikk en liten tanke om at det muligens var et tegn på noe, men det var fortsatt for tidlig, så jeg blåste det bort som en ønsketanke. Jeg ble invitert på fest, men noe sa meg at jeg skulle holde meg borte fra alkohol, samme helg svimlet jeg mye og hadde økt matlyst. Nå hadde symptomjegern i meg våkna for fullt, til tross for forsøk på å roe meg ned.

Puppene verket og verket, det kjentes ut som at noen enten stod å klep i brystvortene, eller at noen gravde med en nål i de. Deilig! På fredagen tok jeg en test, og innen tre minutter kunne jeg skimte en strek! Men den var innmari svak, så jeg tok den ikke så veldig på alvor. Kjæresten så den også, men vi tok den ikke som en positiv test. Morgenen etter tok jeg enda en, men den ble ikke positiv før etter tidsfristen. Så da regnet jeg med at jeg bare hadde "villet" fram symptomene, og tenkte at TR kom til å komme denne måneden også. Meeeen, så var det den svaaaaakt positive testen da som spøkte i bakhodet mitt. Jeg saumfarte nettet etter andres erfaringer, etter bilder av tester som lignet på min og var i det hele tatt litt prøver-crazy :kosteskaft:

På mandag tenkte jeg, da sku jeg ta en test. Jeg hadde klart å overbevise meg om at den kom mest sannsynlig kom til å bli negativ i frykt for å bli skuffa. Jeg våkna, trodde det var morgen, og måtte så innmari på do. Så jeg tok en test. Etter 30 sekunder begynte det å skje noe, og ikke lenge etter det dukket det opp en strek! :daane::nigo: :omg: Den ble enda litt mer tydelig innen to minutter hadde gått. Jeg gikk inn på soverommet og vekte kjæresten. *navn*, er du våken? Høh? Gryntet han. "Du skal bli pappa!" *stillhet* Hæ, hva sa du nå? *Latter* Tok du en test nå?! Også ble vi stille og lo og var stille før vi lo på nytt :rodmer: Klokka var visst ikke så mye, så streken hadde vel vært enda sterkere om jeg faktisk hadde tatt den på morgenen. Resten av natta/morgenen lå han og holdt tett om meg. Jeg fikk ikke til å sove på en stund for plutselig fikk jeg mye å tenke på. Og ble akutt tørst! Jeg var så tørr i munnen at leppene sprakk. Og ikke hjalp det å drikke heller. Men jeg sovnet jo til slutt.

Dagen etterpå var veldig merkelig. Men det kan jeg ta i et annet innlegg, startinnlegget ble langt nok. Jeg kan legge ved bilder av testen senere også for de som vil se. Nå skal jeg forsøke å få laga meg en tikker.

Åh, ja, forresten, i dag er jeg 3+6 uker på vei, jeg håpehåper at spiren har gravd seg godt fast og an den vil trives og vokse seg stor i Kala-magen :rodmer:

Red: det gikk visst litt fort i svingene og noe av teksten ble litt uforståelig skrevet!

Endret av Kala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oops, litt langt innlegg. :blomst: til du som har hatt tålmodighet til å lese deg gjennom den, og håper du vil følge meg og frøet på veien til stor mage og fødsel :):gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Hei Kala, og gratulerer så mye!

Jeg har lest hele innlegget :) og vil gjerne følge dagboka di!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kala, og gratulerer så mye!

Jeg har lest hele innlegget :) og vil gjerne følge dagboka di!

:hoppendeglad: til Nesevisa :) Jeg lover at jeg skal forsøke å oppdatere daglig her inne, om jeg ikke er på tur eller noe sånt. Artig å ha en dagbok å lese i når ukene og månedene har gått ;) Vet du hvordan man legger ved lenke til dagboka si i signaturen slik du har nederst på innleggene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

:hoppendeglad: til Nesevisa :) Jeg lover at jeg skal forsøke å oppdatere daglig her inne, om jeg ikke er på tur eller noe sånt. Artig å ha en dagbok å lese i når ukene og månedene har gått ;) Vet du hvordan man legger ved lenke til dagboka si i signaturen slik du har nederst på innleggene dine?

Du må gå inn på Kontrollpanel --> Endre Signatur. Så skriver du inn den teksten du vil at folk skal se (for eksempel "Kala og frøet <3"). Marker teksten og klikk på Link-knappen på menylinja. Så limer du inn adressen til dagboken din der.

Vanskelig å forklare, men jeg håper du får det til!

Ja, artig å ha en plass hvor man skriver ned ting, så man kan gå tilbake og huske hvordan det var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk :) Det er hakket før mac´en går i veggen her. Kanskje det er litt hormoner som bruser her likevel, tålmodigheta mi er litt skrantende kjenner jeg :glare: Prøver å sette inn ticker, mener jeg gjør slik som andre har skrevet det skal gjøres, men det er bare den j***** html-koden eller bb-koden eller hva det nå kalles som vises :rasende:

Men nå får jeg hvertfall satt inn dagboka mi i signaturen min :)

Endret av Kala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er bildene av testene jeg tok i går

post-33018-0-05718900-1367822248_thumb.j Bildet ble tatt to minutter etter at jeg tisset på pinnen.

dette er tatt 20/30 minutter etter at jeg tok testen :

post-33018-0-86990100-1367822555_thumb.j

:lillesky:

Sender over litt babystøv til de prøverne som er inne her og leser :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stikker det fælt nedi systemet mitt her, artig å kjenne at det skjer noe. Tar det som et tegn på at frøet graver seg godt ned i livmorveggen :) Håper at den blir sittende og vokser seg stor og sterk. I morgen runder jeg 4 uker, så kjæresten og jeg gleder oss litt forsiktig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ratata

Jaaaa, dagbok :)

Men først og fremst, :bolledeig: for frøet!!

Håper det er greit at jeg henger litt her, blir spennende å følge deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, dagbok :)

Men først og fremst, :bolledeig: for frøet!!

Håper det er greit at jeg henger litt her, blir spennende å følge deg!

:helen: Du er mer enn velkommen til å henge her, forhåpentligvis blir det lenge, Ratata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med den bittelille bebien! Alle gode ønsker for gode vekstforhold, :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Gratulerer. Hvor gamle er dere? HVordan tok dere opp det med å planlegge prøving?

Har dere vært sammen lenge?

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4-5 mnd. Vi hopper av i svingen hele tiden. Hver gang før mens er jeg beskymret om den skal komme. Jeg forstår risikoen, men samtidig så passer "hoppe av i svingen" for oss begge. Vi er rundt 29-34 år. Derfor lurer jeg på hvordan det var med dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønsker Kvakk :)

Wei Wei: Jeg er 27 og kjæresten er 32, innen frøet er fødd vil vi være 28 og 33 år :) Vi har vært kjærester i 1.5 år til nå, men har kjent hverandre siden jeg var 17 år. Har vært gode venner i mange år og kjente hverandre godt da vi plutselig en dag fikk øynene opp for hverandre. Eller, ble klar for å åpne øynene for hverandre passer vel bedre å si ;) Så vi visste begge at vi satt inne med et barneønske.

Jeg husker ikke helt hvordan vi tok det opp. Men vi snakket vel tidlig om hvordan vi så for oss framtiden og hva som var viktig for oss, mye for å klargjøre forventninger og om vi passet sammen før vi satset for fullt. Vi ble også tidlig utsatt for "barnemas" av enkelte i omgivelsene våres, vi er noen av de siste blandt vennene våres til å få barn, så det kom vel ofte på bordet uten at noen av oss måtte ta iniativ til det.

Jeg ser du sier at "hver gang før mens er jeg bekymret for at den skal komme" betyr det at du ikke ønsker at den skal komme og at du egentlig ønsker deg barn? Vi hoppet av i svingen lenge fordi vi har rom og plass i livet vårt for et lite barn, men vi var heller ikke klar for å gå inn i en aktiv prøvefase. Vi hadde snakket ofte om det og tenkte at skjer det, så skjer det, men det er også greit at det ikke skjer. Før vi nå de to siste månedene sluttet å hoppe av i svingen. Mye fordi vi for et par måneder siden fikk utslag på en graviditetstest og gikk en dag å trodde jeg var gravid. Dagen etter med ny test som viste negativ og mensen like etter, fikk vi en reaksjon på det begge to. Vi ble nok overasket over hvor skuffet vi ble. Etter det gikk vi vel over til å bli litt slappe med å hoppe av i svingen. Tenkte ikke så mye over "sikre perioder" lengre osv. Og vel, nå sitter vi her da med en minioss på vei :rodmer: Men hvis du går å tenker så mye på dette, så er det jo bare å snakke med han om det. Høre hvordan tankene hans er om barn en dag osv, kanskje høre hvordan han tenker på det med hoppe av i svingen og "liksom" sikre perioder. Litt lurt at dere prater om muligheten for at det en dag sitter en liten spire. Jeg sa ganske tidlig at dersom spiren sitter, så blir det barn på oss, ettersom at jeg nekter å gå med på en abort. Kanskje det var sånn det kom på bordet :klo: Det sa jeg ganske,ganske tidlig i forholdet vårt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kala! Jeg følger gjerne med her :)

(Men burde vel nevne at du må redigere linken til dagboken din litt, da den kommer rett inn på et innlegg. Adressen er jo type forum.kvinneguiden.no/indexsomethingsomethingshowtopic=123456789#entry1233456. Fjern bare alt etter showtopic=*tall*, så er du good to go :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wei Wei

Wei Wei:

Jeg ser du sier at "hver gang før mens er jeg bekymret for at den skal komme" betyr det at du ikke ønsker at den skal komme og at du egentlig ønsker deg barn? Men hvis du går å tenker så mye på dette, så er det jo bare å snakke med han om det. Høre hvordan tankene hans er om barn en dag osv, kanskje høre hvordan han tenker på det med hoppe av i svingen og "liksom" sikre perioder. Litt lurt at dere prater om muligheten for at det en dag sitter en liten spire.

Nei, jeg mente ikke at jeg ønsker meg barn uten at det er planlagt. Skjer det, så tar jeg konsekvenser, men vil heller at vi går og drømmer litt i forveien også.

Jeg mente at hver gang jeg skal ha mensen, så er jeg litt beskymret for endringer i livet. Vi bor jo ikke sammen, så jeg vil ikke tvinge ham til noe og ta det opp da. Vil helst at han kommer med forslaget om f.eks. å flytte sammen først eller noe sånt.

Vi er 29 og 34.

Vi har også snakket om hva vi vil med dette forholdet, så jeg vet han er seriøs og vil ha familien. Vi snakker ofte om barn og oppdragelse, men er bare en gang han spurte kort om barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nyeste av følgerne her :strix:

Og :helen: til Niennas, tror jeg har fått fikset opp i det nå. Ja, det var gøy å leke seg litt med emoticones ;)

Men WeiWei er det ikke da en tanke å finne et prevansjonsmiddel som passer deg hvis du bekymrer deg for endringene som plutselig kan komme? Ikke at det er min sak, men hoppe av i svingen-metoden kommer jo med en viss risiko for at det kan følge med en blindpassasjer en dag. Bra dere har snakket om det da, så har dere jo en kommunikasjon om det på gang :)

Nå har jeg nettopp kommet ut fra dusjen, har holdt på å raket og klippet ned busker på villspor. Forsøke å gjøre hagen litt presentabel til 17.mai er tanken. Så får vi se hva det blir til :) Jeg liker planter og ting som spirer og gror. Haha, den fikk litt dobbelbetydning nå :fnise: Så nå skal jeg gjøre et dypt innhogg i kjøleskapet, matlysten har fått seg en real boost de siste to ukene :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...