Gå til innhold

Sexualundervisning i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så på NRK (eller tv2) at man ønsket å gi sexualundervisning i barnehagen. Så var det innslag fra en barnehage som allerede hadde begynt. Hun som underviste 3-åringene sa at når pappa tissen var glad ble den stor og stiv?

Virker bare helt sykt.

Så viste de fra en 7 klasse hvor en lærer og lærine vise elevene hva slags berørring som var grei og ikke grei, den er letter å godta.

Men skal man snakke om sex til 3-åringer? Når SV sier at det hindrer overgep så gjør det vel det, og pressen tør ikke si i mot.

(Sorry, har ingen link)

Anonym poster: da725b2cfa73415f6e2df805a19b9e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk inntrykk av at de minste barna lærte om hva slags berøring som var greit og hva hva som ikke var greit. Det synes jeg er bra læring.

Anonym poster: a98570d797aec34c240b655a24aa336a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, la i alle fall de minste få slippe å vite om sex ... De får mer enn nok tid å lære om det senere.

Jeg kan forstå å si til barna at det ikke er greit at en voksen rører de vise steder (bortsett fra foreldre som bader barnet), men å forklare om glade tisser som blir stive er drøyt. Jeg ville protestere kraftig hvis barnet mitt blir utsatt for dette i barnehagen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig kvalmende. Unger har annet å bry seg om i den alderen, om vi ikke skal presse ned slike ting på dem i barnehagen. De lærer fort nok uansett, i verste fall kommer de tregeste til å forstå i ungdomstrinnet, og det her er noe av det siste vi skal lære barn om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da kommer vi vel til å få mange justismord liknende Bjugn saken fremover. Men det er vel akkurat det SV ønsker.

Og etterhvert som sakene begynner å komme inn fra barn som blir oppmuntret til å skylde på alle menn for seksuelle overgrep så kommer menn etterhvert til å sky unna alt som har noe som helst med barn å gjøre for å unngå å selv bli anklaget for alt mulig slags tull. Og det er vel også akkurat det SV ønsker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan få svar på det de lurer på, men det er ingen vits i å sette opp timer for å lære alle 3-åringene hva som skjer når en mann får ereksjon. Vent til de blir nysgjerrige og spør selv.

Anonym poster: e87758d93c28b51888e4cefc5f3680e7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at mange ikke ønsker å sende barna til disse institusjonene som skal hjernevaske de stakkars små med alt SV elsker.

Anonym poster: e51612776ce54acfe95adb88d515e1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de lærer litt om rett og gal berøring er greit, men å begynne å snakke om ereksjon i barnehagen... hva faen skal det være godt for?

Anonym poster: 5120f6a8818130f549d9bfd2d81c4782

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke barnehagen få samtykke fra foreldrene først før den dritten serveres de stakkars små? Jeg ville bytte barnehage med en gang, jeg. Det er jeg som bestemmer når barna mine får vite FRA MEG om stive glade tisser og det er IKKE før de har blitt store nok.

Alt annet er hjernevasking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er meget skadelig for barn å vite om sex så tidlig, men la meg også si at jeg tror at TS troller, siden hun er anonym og ikke oppgir kilde.

Anonym poster: b91c018d3217c29d9712afd5ab4280a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig og tidlig. Husker jeg prøvde å ha sex med en jente når jeg var i 6 årsalderen.

Anonym poster: 671df14a104f934868d16355fa10510f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er meget skadelig for barn å vite om sex så tidlig, men la meg også si at jeg tror at TS troller, siden hun er anonym og ikke oppgir kilde.

Anonym poster: b91c018d3217c29d9712afd5ab4280a1

Det er ikke et trolleinnlegg! Så det på nyhetene selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg tror det er meget skadelig for barn å vite om sex så tidlig, men la meg også si at jeg tror at TS troller, siden hun er anonym og ikke oppgir kilde.

Anonym poster: b91c018d3217c29d9712afd5ab4280a1

TS troller nok ikke for her er "beviset":

http://m.nrk.no/artikkel.jsp?art_id=1.10960372&a=1.10960372&f=%2Fnyheter%2Fdistrikt%2Fnordland%2F&h=www.nrk.no

Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Det er greit å lære barna å sette grenser i forhold til egen kropp så de lettere kan si ifra om de blir misbrukt, men de trenger vel ikke lære om ereksjon og samleie så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ærlig talt ikke problemet. Å lære hva som er grei/ikke grei berøring kan forhindre overgrep, eller få barn som blir utsatt for det til å kunne si ifra. Det er jo flott! Sex er ingen farlig, stor greie, det er (sorry vulgæriteten min) pikk i fitte som blir til barn. Men sex kan være farlig om voksne tvinger barn til det, og det er vel en fin ting om barn får flere verktøy som kan forhindre at det skjer?

Seksualundervisning i 7. klasse heier jeg på. Mange debuterer seksuelt så tidlig som 13 års alder, da er seksualundervisning i 10. klasse aaaalt for sent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er meget skadelig for barn å vite om sex så tidlig, men la meg også si at jeg tror at TS troller, siden hun er anonym og ikke oppgir kilde.

Anonym poster: b91c018d3217c29d9712afd5ab4280a1

Jeg troller ikke, se her :

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10960372

Jeg er ikke bitter, jeg fortalte det til flere venninner som hellert ikke trodde det var sant.

Anonym poster: da725b2cfa73415f6e2df805a19b9e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de lærer litt om rett og gal berøring er greit, men å begynne å snakke om ereksjon i barnehagen... hva faen skal det være godt for?

Anonym poster: 5120f6a8818130f549d9bfd2d81c4782

Artig å se at dette innlegget har fått 3 plusser. Dere er klar over at også små gutter får ereksjon? Til og med i mors liv, altså før de er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...