Gå til innhold

Livet med magen


B.A.

Anbefalte innlegg

Da var det gjort..positiv test 3 dager på rad denne uken.

Så da er jeg vel gravid da :sjenert:

For dere som ikke kjenner meg så er jeg 29 år, holder til på sørlandet og er samboer (fra nå av kalt gutten :) )

Jeg er ganske sjokkert over min nye tilstand enda og stresser litt i hodet med alle spørsmålene jeg har og er veldig glad for at jeg har legetime neste uke allerede. Har skjønnt at det ikke er så vanlig å ha det så tidlig?!

Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne med dette å være gravid. Har begynt å ta folat iallafall.

Til helgen skal vi ha fest og prøver å planlegge hva jeg skal gjøre for å unngå å bli avslørt. Vil ikke at noen andre enn meg og gutten og de få som gidder å lese her på kg skal vite det :) Så om noen har tips så taes de imot med STOR takk.

Skal lage meg ticker, men er ikke helt siker på forrige gang jeg hadde mensen så kan hende det kommer endringer der etterhvert. Noen som vet om en får termindato første gang en er hos fastlegen?

Dette blir hvertfall en dagbok der ingen spørsmål er for dumme og skrivefeilene kan sitte løst :) En koseligere dagbok denne gangen. For tenk at jeg, B.A. er gravid etter alt som min kropp har vært gjennom! Er ganske utrolig egentlig....og skummelt :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker på lille spiren i magen hele tiden. Vet jo ikke helt hvor langt jeg er på vei, men tror det er mellom 5 og 6 uker. Er superspent på å få vite det.

Meg og gutten prater så mye om det disse dagene at jeg er redd for at jeg skal glemme meg når jeg prater med andre og så glipper det ut... :fnise: Jodda, vi er vel ivrige og spente førstegangsforeldre :)

Akkurat nå er jeg mest redd for; å miste babyen, miste jobben og få beskjed at jeg aldri var gravid i det hele tatt og kroppen min bare har lurt meg på en måte..

Jeg Gleder meg mest til ; å få vite hvor langt jeg er på vei, gleder meg til å få bekreftet at vi skal ha baby og til jeg er så langt på vei at vi kan fortelle det til folk.

Kommer til å vente til 3 mnd med å fortelle. Blir veldig spennende da dette blir første barnebarn! Kommer til å bli bortskjemming fra besteforledre her i gården :)

Jeg leser ALT om baby og graviditet nå, føler meg helt gal siden jeg nettopp fant ut at jeg er gravid og ikke har vært hos legen engang. Tulle-B.A.! Eller kanskje det er helt vanlig og "alle" gjør det?!

Jeg vil bare vite hva som skjer med meg og med baby og alt sammen jo.

Leser at så mange tror de er gravide pga ymse symptomer.. Hadde vel det kjipeste symptomet av alle! Luft i magen av en annen verden! :fise: Har aldri prompet så masse i hele mitt liv. Utrolig greit på jobben da...dumme babyen :sur:

Jeg trodde jeg var på overtid med mensen og at sjansjen var stor for at jeg var gravid, og så begynnte jeg å prompe hele tiden i 5 dager! og jeg spiser sunn mat og har lite luft i magen normalt. Så da testet jeg, og testet og testet....brukte vel en 4 forskjellige typer tester før jeg var sikker. Så

da sitter jeg her da, og er gravid og litt usikker og litt glad og veldig spent. Tror dette blir en spennende reise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :D Kjenner meg så godt igjen. Masse positive tester, men skjønner ikke at jeg faktisk har en liten der :P

Jeg er 5 uker i dag, så da kommer vi vel til å gå ganske likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morsomt B.A.! Jeg var fast leser av den forrige dagboka di selv om jeg sjelden ga lyd fra meg, og er så glad for at alt går bra med deg og at du skal bli mamma! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalille; Takk og gratulerer så masse til deg! Er veldig greit å ha noen som følger en gjennom det. Er jo som sagt ikke helt sikker på termin men justerer etterhvert:)

Lurer på når det virkelig går opp for oss at det er noe inni magen :gravid:

Har du fortalt andre enn mannen om det?

Juliane; Takk for fine og søte ord. Er jo en veldig anderledes dagbok dette, men håper du kanskje vil følge med likevel. Har du barn/er gravid?

Sliten idag, men har så masse å gjøre i huset ikveld. Blir en noengang ferdig med husarbeid?... Gutten tar heldigvis å hjelper mye.

Ellers er jeg blitt super-hormonella som blir lei meg og skal grine for alt og ingenting. Herregud så utrolig pinlig. Ikke like pinlig som at jeg har luft i magen (nei er fremdeles ikke gitt seg), men liker ikke at jeg blir sånn.

Syns folk som er så hormonelle er teite, så nå er jeg også blitt teit :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A! :) Gratulerer så mye med spiren i magen! :) vil gjerne følge med videre! :) er 5+6 selv i dag, så det er morsomt med flere som er noe like langt! :)

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeren; Takk og gratulerer til deg! :babyjente: Enig med deg, er gøy å følge med noen som er likelang på vei. Spesielt nå før en får sagt det til noen som helst.

Prøvde dere lenge før det klaffet?

Første forsøk her i gården så er veldig fornøyd :)

Hadde fest igår og er sikker på at flere vet det nå, men de er uansett høflige nok til å ikke si noe så det må man sette pris på.

Er kjempevanskelig å skulle skjule det for alle, men samtidig er jeg så redd for å miste babyen at jeg bare ikke kan si det til noen andre enn gutten. Vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort om jeg mister. Tenker litt på det innimellom.

Imorra reiser vi til LONDON!!! Gleder meg sinnsykt masse. Kjøpe mammaklær og kanskje noe til lille baby og masse andre ting. Blir så fantastisk deilig! Flinke fine gutten som gir meg deilige gaver altså!

Men må først pakke og det hater jeg, pakker alltid for mye og så har jeg ikke plass til det som skal shoppes og så blir det helt forferdelig. Denne gangen SKAL jeg være flink og ikke pakke så masse sånn at det er plass til all shoppingen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeren; Takk og gratulerer til deg! :babyjente: Enig med deg, er gøy å følge med noen som er likelang på vei. Spesielt nå før en får sagt det til noen som helst.

Prøvde dere lenge før det klaffet?

Første forsøk her i gården så er veldig fornøyd :)

Vi prøvde omtrent et halvt år :) litt lengre :) med noen pergotime kurer og henvisning til videre utredning :) meen så klaffet det og fikk positiv test samme dag som brevet med inkallelse falt i postkassa vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal, skal ikke kjøpe til lille baby i London...Er redd for at jeg jinxer det om jeg begynner å handle eller glede meg altfor tidlig. Og hva om jeg ister babyen også sitter jeg der da, med masse babyting. Hva gjør jeg da?

Åhhhh :sur: Blir gal i hodet av alle de tankene. Har noen andre opplevd det, og går det snart over?

Jeg vil jo bare glede meg og være lykkelig hele tiden over å være gravid jo!

Har vært litt treig med treningen siden jul og kjenner at jeg må sette igang igjen nå. Man kan vel trene som normalt ? Trener mest styrke og kondis (løping og sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Drømmeren! Men hva er pergotime?

Tabletter som stimulerer ett eller annet slik at man får eggløsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverken barn eller barn på vei, men er bittelitt verpesjuk må jeg innrømme. Så jeg følger deg gjerne! :fnise:

Jeg ville kjøpt litt til babyen i London altså. Om det mot formodning skulle gå galt denne gangen kommer dere jo helt sikkert til å prøve igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REISEFEBER :bolledeig:

Også er jeg litt hormonell om dagen så da må jeg jo grine litt når gutten ikke har hentet kald saft til meg før jeg ville ha det! Føler meg så teit som blir helt sånn, hater det, men når det står på så er det jo helt forståelig ikkesant.... :sarkasme:

Blir stille her noen dager nå imens jeg lever livet i storbyen, men lover oppdatering på hva som havnet i kofferten når jeg har kommet hjem:)

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amber Rose

Da var det gjort..positiv test 3 dager på rad denne uken.

Så da er jeg vel gravid da :sjenert:

For dere som ikke kjenner meg så er jeg 29 år, holder til på sørlandet og er samboer (fra nå av kalt gutten :) )

Jeg er ganske sjokkert over min nye tilstand enda og stresser litt i hodet med alle spørsmålene jeg har og er veldig glad for at jeg har legetime neste uke allerede. Har skjønnt at det ikke er så vanlig å ha det så tidlig?!

Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne med dette å være gravid. Har begynt å ta folat iallafall.

Til helgen skal vi ha fest og prøver å planlegge hva jeg skal gjøre for å unngå å bli avslørt. Vil ikke at noen andre enn meg og gutten og de få som gidder å lese her på kg skal vite det :) Så om noen har tips så taes de imot med STOR takk.

Skal lage meg ticker, men er ikke helt siker på forrige gang jeg hadde mensen så kan hende det kommer endringer der etterhvert. Noen som vet om en får termindato første gang en er hos fastlegen?

Dette blir hvertfall en dagbok der ingen spørsmål er for dumme og skrivefeilene kan sitte løst :) En koseligere dagbok denne gangen. For tenk at jeg, B.A. er gravid etter alt som min kropp har vært gjennom! Er ganske utrolig egentlig....og skummelt :Nikke:

De regner ut mensenterminen da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen! Og nå er jeg virkelig gravid...testen hos legen var positiv og jeg har fått så mye informasjon at jeg føler meg litt lettere forvirret. Men er veldig gøy å vite 1000% sikkert at det er en bitteliten baby i magen :)

Ble litt shopping i London, mest til meg og så littegrann til lille baby. Tør ikke kjøpe for mye med en gang. Må jo finne ut hva vi trenger også, vil ikke ende opp med alt for masse som vi ikke har behov for.

Er nok redd for at det blir for mye ting flytende rundt som vi ikke vil ha.

Ellers er jeg fremdeles like hormonell og kjenner at jeg blir MYE fortere trøtt nå i uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet å lest i boken jeg fikk hos legen idag "gravid for første gang". Blir helt stressa av alt som skal skje med kroppen min og alt som kommer til å skje.

Så kommer det flytteplaner også...Nok av ting som skal skje fremover ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trøtt ja! Har sovet så masse idag og igår, helt sykt.

Kan ikke huske at jeg har vært så trøtt siden jeg var syk, og det er litt sånn ekkelt flashback. Blir redd for at det er noe galt med kroppen min siden jeg ikke kan se at det skal være noe positivt å være så her trøtt.

Vet at en blir mer trøtt av å være gravid men hadde ikke trodd at det kom allerede i 7. uke.

Vurderer om vi skal velge tidlig ultralyd eller ikke. Har lyst for jeg er veldig redd for at det skal være noe galt med lille baby. Har eller skal noen av dere ha tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten og kvalm er en utrolig dårlig kombo :jolie:

Vil ha frokost men blir kvalm av bare tanken på mat idag. Svangerskapskvalme?!

Dumt er det nå uansett.

Håper jeg får trent litt idag, og ryddet huset, og slappet av med gutten.

Vil så gjerne være i god form innen fødselen så da må jeg presse på litt de dagene jeg bare ikke vil opp av sofaen.Trener litt styrke, men er usikker på om jeg kan fortsette å løfte som før eller om jeg må ta andre hensyn nå?

Idag våknet jeg og bare var helt lykkelig over at jeg er gravid. Gleder meg til å bli mamma. Har ikke hatt helt den følelsen før nå, sånn ren lykkefølelse over hva som er på gang :)

Har det så godt at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal ha fortjent det. Har verdens beste kjæreste og venter verdens beste lille baby og vi kommer til å ha verdens beste familie rundt vår egen lille familie :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært syk i noen dager nå og er fremdeles veldig dårlig. Feber , hodepine og forferdelig kvalme. Ikke mye behagelig nei. Så blir lange dager i senga, godt jeg har gutten som steller så fint for meg.

Fikk bestilt time til tidl. Ul og vi gleder oss så masse til å se vår lille baby om noen uker.

Ellers har jeg vært hos legen for sjekk da jeg hadde masse magesmerter, som de var redd for enten var gravid utenfor livmoren eller blindtarmen. Heldigvis ikke noen av delene og jeg kunne hjem og hvile. Merker jeg er blitt så mye mer bekymret for alt mulig nå som jeg er gravid. Vil bare at lillemann skal ha det best mulig og klamre seg fast så vi kan treffe hn en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jo bare flere og flere dumme tegn på at en er gravid som stemmer på meg som jeg IKKE vil ha! :(

Har fremdeles luft i magen (noe som både er irriterende og pinlig), har fått flass (ikke sånn hvitt dryss som er tørr hodebunn, men virkelig flass som bare er fælt og gjør at jeg føler meg ekkel, så nå skal jeg på apotek idag og kjøpe sjampo) tørr hud (selv om jeg bruker bodylotion morgen og kveld), luktesansen min er blitt helt ekstrem og det meste av mat lukter så vondt at jeg må i et annet rom, puppene er så ømme at jeg holder på å grine når bh`en taes av om kvelden :grine:

Er utrolig deprimerende dette. En hører jo liksom bare disse solskinnshistoriene om damer som gløder og har sex 5 ganger hver dag og aldri har harr det så bra som når de er gravide. Dumme damer!

Gravid er IKKE bare kos og gøy og glødende hud!

Jeg har lyst på å ut på byen å ta meg et glass vin! :vin::grine: :grine:

Neida, er ikke hormonell i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...