Gå til innhold

Rengjøring av HUNTER


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer rett og slett på om dere har tips om hvordan man skal få hunter støvlene sine blanke igjen? Mine er grå og stygge nå :(

Veldig dumt, da de er veldig dyre!

Anonym poster: 01f69423fdb20492a95862dc3ef6c983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at du får kjøpt en egen rens til Hunter støvler.. Og en slags voks som gjør at støvlene ikke får hvite flekker på seg. Har aldri testet det, så jeg vet ikke om det funker eller ikke. Du kan jo google litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en Hunter rens ja! Den er veldig bra og støvlene blir skinnende og blanke etter et par smøringer:) Tipper de har de i alle skoforretningene som fører Hunter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der må sikkert være 100 tråder om dette fra tidligere.

Gjør støvlene rene med mildt såpevann. Deretter tørker du dem, og setter dem inn med det middelet som Hunter selv leverer.

Et tips er at det middelet er det samme som silikonspray og silikon"olje" som fås kjøpt på f.eks. bensinstasjoner. Der er det MYE billigere.

Jeg har støvler både fra Ilse Jacobsen og Hunter, og har brukt disse midlene på dem i mange år. De holder seg utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gummi er gummi, jeg har mine fra Louis Vuitton og bruker grønnsåpe med klut, og smører med fett.

Smør alltid støvler med olje, ellers sprekker de.

Noen liker Vaselin

Jeg foretrekker Mink Oil, og tar det på alle skinnsko som skal tåle mye, samt fjellskone.

150-120x120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder dette med zalo (evt. grønnsåpe??) alle støvler? Har disse og de er vel litt mer "matte" enn støvlene fra Hunter? Eller?

Anonym poster: bd775b6f485767baf6ed45193bb2f1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gummi er gummi, jeg har mine fra Louis Vuitton og bruker grønnsåpe med klut, og smører med fett.

Smør alltid støvler med olje, ellers sprekker de.

Noen liker Vaselin

Jeg foretrekker Mink Oil, og tar det på alle skinnsko som skal tåle mye, samt fjellskone.

150-120x120.jpg

Nei, Wonder! Naturgummi må ALDRI behandles med midler som inneholder mineralolje! Blant mange andre så er vaselin er et slikt produkt. Det ødelegger naturgummi.

Bruk de produktene som produsenten anbefaler eler tilsvarende produkter som finnes i handel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en Hunter rens ja! Den er veldig bra og støvlene blir skinnende og blanke etter et par smøringer:)

Etter et par smøringer? <.<

Hvis støvlene er nesten gråhvite så kan det være vanskelig. Jeg kjøpte en sånn grønn sak- poleringdings- og satt i 2 timer og polerte mine da nesten hvite støvler helt blanke og svarte igjen.

Man kan jo velge den andre varianten, hvis man ikke gidder å polere selv- bare gå tilbake til butikken og få nye støvler, og gjøre det igjen hver gang de blir matte og grå. Men i mine øyne er dette litt teit.

(Nå er jeg en sånn person som liker å polere sko og slikt- hvis det er noen som har UGGs så finnes det jo en kit for den typen og- slik at de ikke trekker til seg vann som en svamp og holder seg fine i flere år. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Wonder! Naturgummi må ALDRI behandles med midler som inneholder mineralolje! Blant mange andre så er vaselin er et slikt produkt. Det ødelegger naturgummi.

Bruk de produktene som produsenten anbefaler eler tilsvarende produkter som finnes i handel.

Noen liker vaselin, ikke jeg.

Produktene de selger er ofte overpriset og/eller til ingen nytte.

Hunter-vask? Det hadde jeg heller kjøpt på nettet superbillig, ingen tvil at noe man jo bruke.

Zalo ville jeg ikke brukt, for det fjerner fett. Fettet i støvlene er hellig for uten fettet sprekker dem, ved mye zalo-vask så sprekker de.

Noen bruker håndsåpe fordi den er mild

Og noen bruker babywipes...

Om jeg ikke har rett, kan de som mener det legge til bilde eller link på rett produkt?

Og om det bare var vaselinen du reagerte på , så er jeg enig at det ikke er bra produkt til gummistøvler. Men noen bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo svindyr den Hunter-greia. Den er helt fin og den gjør jobben sin, jeg synes bare det er :haar: å ikke tilby noe rimeligere som er drøyere og gjør samme nytten. Ja ja, da veit dere i hvert fall det nå etter å ha lest her...

Gå inn her i stedet. http://www.skotreff.no/page2/page0/page0.html

Mange gode skobutikker har slikt. De som ikke bryr seg om sine kunder, faget, eller skone selger ikke dette...

effekt.png

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker vaselin, ikke jeg.

Produktene de selger er ofte overpriset og/eller til ingen nytte.

Hunter-vask? Det hadde jeg heller kjøpt på nettet superbillig, ingen tvil at noe man jo bruke.

Zalo ville jeg ikke brukt, for det fjerner fett. Fettet i støvlene er hellig for uten fettet sprekker dem, ved mye zalo-vask så sprekker de.

Noen bruker håndsåpe fordi den er mild

Og noen bruker babywipes...

Om jeg ikke har rett, kan de som mener det legge til bilde eller link på rett produkt?

Og om det bare var vaselinen du reagerte på , så er jeg enig at det ikke er bra produkt til gummistøvler. Men noen bruker det.

Det var vaselinen jeg reagerte på.

Slike merkeprodukter er gjerne svindyre, men de gir samtidig en garanti.

Ilse Jacobsen har jo akkurat det samme.

Selv bruker jeg silikonspray kjøpt på Biltema. Har brukt dette i årevis, og de eldste gummistøvlene mine (5 år+) er like tette og fine enda. Har hatt Hunter støvler i 2 år nå, men de har ikke skilt ut noe voks/fett i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kult Shinana, :blomst: . Og biltema har mye flott i denne kategorien. Sprayer som fjerner lukt, og gode såler i ull eller gele...

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...